IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor werk/opleiding doen de mensen hier eigenlijk?? Vorige pagina | Volgende pagina
Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 16-05-2003 12:01 by Shredhead Profiel van Shredhead

Systeembeheerder en ACD Administrator bij een Facilitair Callcenter

stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 16-05-2003 12:18 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

4 mavo dit jaar, en hierna havo maar weer proberen... in 7 jaar havo is dat slecht zou je denken

maar als ik havo nie haal volgend jaar, meteen uit huis rest van het jaar ff werken en feesten en jaar daarna mbo. wat voor mbo weet ik nie.

I am the 1%.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2003 12:30 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

als je havo kunt zou ik het doen, is toch mooi meegenomen en je hebt gelijk veel meer mogelijkheden in de toekomst.

Klei
Goddammit!
Usericon van Klei
Posted 16-05-2003 12:58 by Klei Profiel van Klei

quote:
Op 16 mei 2003 10:55 schreef Snaack het volgende:
Hé Klei!!

Heb je je account eindelijk weer gevonden GODDAMNED!!!

Hé!
Ja, werd onderhand wel eens tijd hè?
En nou maar op naar die 50 posts!

Hoe vol je leven ook is.. Voor bier is altijd plaats!

robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 16-05-2003 13:50 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 15 mei 2003 18:35 schreef Snaack het volgende:
Gaaf

Wij hebben onlangs onze eigen opnames ge-engineerd in een Yamaha 02R studio, momenteel zijn we zelf bezig in een ProTools studio (met ProControl )

Supergaaf!!

protools is echt trui ,ben zelf 1 keer in de excess studio in rotjeknor geweest en verwachten een major mengtafel te zien maar dat viel toch tegen maar een geluid wat ze creeren das echt

Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com

innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 16-05-2003 14:01 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Profiel van innerlogicmarty

Helpdeskmedewerker bij een bekende automatiseerder (gedetacheerd).

En Pro-Tools heerscht. Deze zomer na verschillende soorten studio's ga ik met een van mijn bands voor het eerst opnemen middels Pro-Tools.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-05-2003 14:13 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik merk dat de helpdeskmedewerkers en systeembeheerders in de meerderheid zijn.

Persoonlijk vind ik dat alle helpdeskers en systeembeheerders dood moeten, nou ja, waar ik zit dan .

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 16-05-2003 14:25 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 16 mei 2003 14:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik merk dat de helpdeskmedewerkers en systeembeheerders in de meerderheid zijn.

Persoonlijk vind ik dat alle helpdeskers en systeembeheerders dood moeten, nou ja, waar ik zit dan .

Ik vind de syteembeheerders op mijn werk prima gasten

..ik ben het zelf dus niet, hoewel veel mensen mainframe-operator nogal eens met syteembeheerder verwarren,....

..en ja ik zit nog steeds in deze job, omwille van financiële planning enzo, want ik wil hier cht weg, iets met mijn opleidingen (Verzekeringen, daarna Pers) gaan doen

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-05-2003 14:30 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 16 mei 2003 14:25 schreef Gunman het volgende:
Ik vind de syteembeheerders op mijn werk prima gasten

Peh, ik word doodmoe van die lijers, hier op actuariaat zijn we met onze handen gebonden omdat 8 GB in onze PC's zit te verstoffen en ze na veel moeite en vergaderingen ons 4 GB gunnen. Ook krijgen we elke week CD's met databases en die moeten METEEN het netwerk op, nou, dat moet weer via de servicedesk, die maken een call aan en dan krijg je een nummer en duurt lang! Verder zijn onze harddisks te klein omdat die helpdeskhomo's teveel software erop installeren (wat op afstand gaat trouwens, via het netwerk, duurt ook te lang) en heeft onze SAS-server spontane reboots zonder dat ze weten waarom. Jippie, kan ik voor de vijftiende keer m'n analyse opstarten .

Wat een relnichten...

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-05-2003 14:38 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Dat klinkt niet als systeembeheerders Dwaal, dat klinkt als doorgeschoten prutsers die weten hoe ze in Windows op "Ja" en "Verder" moeten klikken...

I'm not being rude. You're just insignificant.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-05-2003 14:39 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 16 mei 2003 14:38 schreef helmet het volgende:
Dat klinkt niet als systeembeheerders Dwaal, dat klinkt als doorgeschoten prutsers die weten hoe ze in Windows op "Ja" en "Verder" moeten klikken...

Ze worden er anders wel voor betaald. Ik zou er bijna zelf gaan werken, grrrr.... stel stripfiguren.

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-05-2003 14:42 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 16 mei 2003 14:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Ze worden er anders wel voor betaald. Ik zou er bijna zelf gaan werken, grrrr.... stel stripfiguren.

Doe maar eens, zal je tegenvallen. Al die zeurende gebruikers . En hun probleem is altijd het belangrijkste.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2003 14:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 16 mei 2003 14:42 schreef filosofem het volgende:
[..].

Wat doe jij eigenlijk in je dagelijksleven behalve heel veel zeuren?

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-05-2003 14:45 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 16 mei 2003 14:42 schreef filosofem het volgende:
Doe maar eens, zal je tegenvallen. Al die zeurende gebruikers . En hun probleem is altijd het belangrijkste.

Hahaha, verschil is dat ik wel weet waar ik over bel.

Probleem is dat in een groot bedrijf er altijd domme mensen werken, die prutsen met computers. Daarom wordt iedereen dom gehouden en alle functies alleen voor admin beschikbaar gesteld.
Alleen zijn wij toevallig op m'n afdeling wel met z'n allen slim en hebben volledige PC functionaliteit nodig anders daalt de produktiviteit drastisch en moeten er activiteiten geoutsourced worden --> kost extra geld. Doodsimpel kostenplaatje. Maar dat snappen die knuppels niet.

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-05-2003 14:50 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 16 mei 2003 14:44 schreef ghoulliette het volgende:
Wat doe jij eigenlijk in je dagelijksleven behalve heel veel zeuren?

Ik ben een sjieke technisch systeembeheerder. Ik beheer S.A.P. Da's een Enterprise Resource Planningspakket (ERP) voor middelgrote tot grote (internationale) bedrijven.

Hierbij heb je veel te maken met het beheer van zaken als DBMS-en (vaak Oracle), netwerken, servers, Unix (vaak HP) en natuurlijk SAP zelf.

Ik zit zelf niet op een 1e-lijns helpdesk maar op een 2e-3e lijns, dus heb ik niet vaak te maken met de gebruikers zelf (gelukkig voor hun).

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-05-2003 14:52 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 16 mei 2003 14:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Hahaha, verschil is dat ik wel weet waar ik over bel.

Probleem is dat in een groot bedrijf er altijd domme mensen werken, die prutsen met computers. Daarom wordt iedereen dom gehouden en alle functies alleen voor admin beschikbaar gesteld.
Alleen zijn wij toevallig op m'n afdeling wel met z'n allen slim en hebben volledige PC functionaliteit nodig anders daalt de produktiviteit drastisch en moeten er activiteiten geoutsourced worden --> kost extra geld. Doodsimpel kostenplaatje. Maar dat snappen die knuppels niet.

Lijkt me dat je niet echt voor een flexibele organisatie werkt. Ik werk niet echt voor dat soort helpdesk, maar het heeft niet altijd te maken dat men denk dat de gemiddelde mens dom is. Als iedereen en iedere afdeling maar zijn eigen ding doet, en vanalles installeert is dat niet te beheren. Dan moet voor elk pakketje kennis aanwezig zijn, en dan groeit zo'n helpdesk echt uit zijn klauwen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-05-2003 14:56 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 16 mei 2003 14:52 schreef filosofem het volgende:
Lijkt me dat je niet echt voor een flexibele organisatie werkt. Ik werk niet echt voor dat soort helpdesk, maar het heeft niet altijd te maken dat men denk dat de gemiddelde mens dom is. Als iedereen en iedere afdeling maar zijn eigen ding doet, en vanalles installeert is dat niet te beheren. Dan moet voor elk pakketje kennis aanwezig zijn, en dan groeit zo'n helpdesk echt uit zijn klauwen.

Schadeverzekeringsbedrijf, breek me de bek niet open over flexibiliteit . Er werken teveel IT'ers. Het gaat hier niet om extra pakketten, alleen maar om extra schijfruimte + geheugen e.d. (EN om een SAS-server die niet spontaan gaat rebooten ). Maar goed, als je zoiets aanvraagt moet dat drie vergaderingen langs, en kunnen de security operations manager, de internal operations manager, de service delivery manager en de aanvraagbehandelaar erover nadenken 'of het wel mag' en 'of het wel wenselijk is' (pfff, dat weten wij zelf toch zeker het best).

Teveel 'beslissingnemers' dus. En dat terwijl actuariaat echt schreeuwt om meer computerkracht...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-05-2003 14:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 16 mei 2003 14:50 schreef filosofem het volgende:
Ik beheer S.A.P.

Heee, daar werk ik dagelijks mee!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 16-05-2003 14:59 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

ach ja netwerkbeheerders.... en besturingslagen werkt allemaal meestal niet zo heel handig.

Overigens werk ik in de keuken van een verzorgingstehuis (eten opscheppen en afwassen etc. verdient erg goed door bonus in het weekend)

Daarnaast ben ik nu examen aan het doen en zoek ik voor volgend jaar nog werk voor doordeweek! mocht iemand nog aanraders hebben..(regio breda)

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 16-05-2003 15:00]

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-05-2003 15:00 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 16 mei 2003 14:56 schreef Dwaallicht het volgende:
Schadeverzekeringsbedrijf, breek me de bek niet open over flexibiliteit . Er werken teveel IT'ers. Het gaat hier niet om extra pakketten, alleen maar om extra schijfruimte + geheugen e.d. (EN om een SAS-server die niet spontaan gaat rebooten ). Maar goed, als je zoiets aanvraagt moet dat drie vergaderingen langs, en kunnen de security operations manager, de internal operations manager, de service delivery manager en de aanvraagbehandelaar erover nadenken 'of het wel mag' en 'of het wel wenselijk is' (pfff, dat weten wij zelf toch zeker het best).

Teveel 'beslissingnemers' dus. En dat terwijl actuariaat echt schreeuwt om meer computerkracht...

Het lijkt me inderdaad dat ITIL bij jullie organisatie iets te ver is doorgevoerd ja. Dat was ook weer niet de bedoeling daarvan.
Ik had ook zo'n service delivery manager kunnen worden, maar laat mij maar lekker knoeien in de techniek.

Maar goed, ik ga maar weer eens aan het werk

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-05-2003 15:01 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 16 mei 2003 14:56 schreef NecRobert het volgende:
Heee, daar werk ik dagelijks mee!

Waar? Misschien beheer ik het ...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-05-2003 15:03 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 16 mei 2003 15:01 schreef filosofem het volgende:
Waar? Misschien beheer ik het ...

Sara Lee, maar dat van ons wordt in Waldorf/Duitsland beheerd volgens mij...

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-05-2003 15:16 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 16 mei 2003 15:03 schreef NecRobert het volgende:
Sara Lee, maar dat van ons wordt in Waldorf/Duitsland beheerd volgens mij...

Sara Lee dat nog met SAP werkt? Vreemd ...
We hadden een vestiging in beheer, maar dat moest overstappen op JD Edwards van het concern.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-05-2003 15:20 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 16 mei 2003 15:16 schreef filosofem het volgende:
Sara Lee dat nog met SAP werkt? Vreemd ...
We hadden een vestiging in beheer, maar dat moest overstappen op JD Edwards van het concern.

De helft van al het artikelbeheer van Sara Lee binnen Europa zit op SAP. De rest volgt nog.
Waren eerst allerlei verschillende databases.

eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 16-05-2003 16:07 by eukaryoot Profiel van eukaryoot

Havo 4- Natuur en gezondheid.

Als bij baantje werk ik bij Gamma

Ik zou graag na mijn havo iets willen doen met informatica en biologie =>bio-informatica

Maar het liefst wil ik studeren, als ik tenminste mijn propedeuse vlekkeloos haal en word toegelaten op een universiteit.

grrr

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com