IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor werk/opleiding doen de mensen hier eigenlijk?? Vorige pagina | Volgende pagina
Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 14:24 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 11 november 2003 14:19 schreef ghoulliette het volgende:
wat is waarheid (zo lekker puh)

ik ben trouwens van mening dat leugens net zo dierbaar zijn voor mensen als de waarheid.

Alles is gelogen, niemand spreekt de waarheid.Maar ja als we niet in leugens geloven werkt de evolutie niet meer, maar ja das ook een leugen dus doet het er eigenlijk niet zoveel toe.
Dit is dus ook een leugen, dus is alles waar en niks gelogen maar als dit klopt is het ook waar dat alles gelogen is.

Hoera voor de cafe filosofie

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-11-2003 14:29 by Phaestus Profiel van Phaestus

quote:
Op 11 november 2003 14:24 schreef Phlegyas het volgende:
Alles is gelogen, niemand spreekt de waarheid.Maar ja als we niet in leugens geloven werkt de evolutie niet meer, maar ja das ook een leugen dus doet het er eigenlijk niet zoveel toe.
Dit is dus ook een leugen, dus is alles waar en niks gelogen maar als dit klopt is het ook waar dat alles gelogen is.

Hoera voor de cafe filosofie

slap geouwehoer bedoel je..

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 14:30 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:

Ai. Dat is niet logisch, mijn beste.

jawel hoor eenieder die simpelweg de waarheid spreekt zal toch moeilijk verwaand genoemd kunnen worden.

Even voor de duidelijkheid: ik ben wel arrogant, dat geef ik ruiterlijk toe.

[Dit bericht is gewijzigd door Phlegyas op 11-11-2003 14:31]

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-11-2003 21:52 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 november 2003 11:44 schreef Phlegyas het volgende:
economie is eitje, filosofie soms ook, maar je gaat mij niet vertellen dat je bv Zein und zeit van Heidegger een eitje vind.

Nee natuurlijk is dat geen eitje, maar het punt is, heb je er colleges voor nodig om erdoor te komen?? Die colleges geven nauwelijks toegevoegde waarde boven wat zelfhulpboeken + daarna originele werken. Als je dom bent, begin je er sowieso niet aan, en als je slim bent, lukt het je ook wel zonder colleges.
Tijdens een studie economie bouw je ook een netwerk op en leer je ook diverse management-vaardigheden, zaken die je niet jezelf thuis zomaar kunt aanleren. Een filosoof heeft veel minder aan een netwerk dan iemand die in een financiële branche terechtkomt. Het is gewoon een fundamenteel andere tak van sport.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-11-2003 21:53 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 november 2003 12:40 schreef El Chulo het volgende:
er is niks mis met econometrie!!!

Nee, inderdaad, dat suggereerde ik ook helemaal niet als ik nu 'opnieuw' zou mogen beginnen, zou dat mijn keuze zijn geweest.

Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 11-11-2003 21:58 by Wolveken Profiel van Wolveken

ontwerp ingenieur, digitale elektronica, IMEC

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 11-11-2003 22:03]

'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 22:21 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 11 november 2003 21:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee natuurlijk is dat geen eitje, maar het punt is, heb je er colleges voor nodig om erdoor te komen?? Die colleges geven nauwelijks toegevoegde waarde boven wat zelfhulpboeken + daarna originele werken. Als je dom bent, begin je er sowieso niet aan, en als je slim bent, lukt het je ook wel zonder colleges.
Tijdens een studie economie bouw je ook een netwerk op en leer je ook diverse management-vaardigheden, zaken die je niet jezelf thuis zomaar kunt aanleren. Een filosoof heeft veel minder aan een netwerk dan iemand die in een financiële branche terechtkomt. Het is gewoon een fundamenteel andere tak van sport.

Je hebt wel een punt dat alles zelf te leren is met een minimale basis intelligentie, Een studie helpt echter wel gaat stukken sneller, docenten zijn dan ook wat interactiever dan boeken. Wil je nu echter daadwerkelijk zeggen dat het enige nut van studeren netwerken is? Je noemt ook vaardigheden, ik zie echter niet in welke. Ik ken wel wat mensen die economie studeren of het gestudeerd hebben, maar een echte revelatie vind ik de kennis die ze bezitten nou niet echt. (Wat niet als belediging bedoelt is aan het adres van economie studenten)

[Dit bericht is gewijzigd door Phlegyas op 11-11-2003 22:28]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-11-2003 22:30 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 november 2003 22:21 schreef Phlegyas het volgende:
Je hebt wel een punt dat alles zelf te leren is met een minimale basis intelligentie, Een studie helpt echter wel gaat stukken sneller, docenten zijn dan ook wat interactiever dan boeken. Wil je nu echter daadwerkelijk zeggen dat het enige nut van studeren netwerken is? Je noemt ook vaardigheden, ik zie echter niet in welke. Ik ken wel wat mensen die economie studeren of het gestudeerd hebben, maar een echte revelatie vind ik de kennis die ze bezitten nou niet echt. (Wat niet als belediging bedoelt is aan het adres van economie studente)

Mijn punt is de toegevoegde waarde van het feit of je een studie zelf doet of aan een universiteit volgt. Voor die toegevoegde waarde tel je namelijk een hoop geld neer. Vooral als je al werkt en opnieuw een studie wil doen kan je je afvragen of filosofie dat waard is (tenzij je het kunt missen zonder dat je er financieel iets van merkt, natuurlijk).

Ik ken jouw achtergrond niet dus ik weet niet wat jouw kijk is op economie, op managementvaardigheden, op het bedrijfsleven etc. Heb je bijvoorbeeld al een volledige baan gehad bij een bedrijf in de financiële sector? Zo ja dan weet je waarschijnlijk wel wat voor vaardigheden daar in de verschillende disciplines bij komen kijken en welke daarvan je je al tijdens een studie eigen kunt maken. Ik praat bijvoorbeeld over vergaderen, stukken tekst verwerken, gemakkelijk een balans of jaarverslag kunnen lezen, beleidsmatige beslissingen kunnen nemen op basis van een paar grootheden, lange-termijn inschattingen kunnen maken, etc.
Natuurlijk kunnen sommige mensen die dingen al zonder studie, maar feit is dat een opleiding hierbij wel helpt en je klaarstoomt voor het echte werk later.

Nu moet ik zeggen dat ik van studenten economie ook geen hoge pet op heb hoor van de studie zelf niet. Verkeerde voorbeeldkeuze eigenlijk, ga liever, zoals al eerder gesuggereerd, econometrie studeren .
Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik ben wel benieuwd naar jouw beweegredenen, waarom ben jij filosofie gaan studeren? Wat wil je na je studie gaan doen, hoe zie je je toekomst? Of ben je daar helemaal niet mee bezig? (ik was het in ieder geval niet tot vorig jaar, of dat slim was laat ik in het midden ).

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 22:44 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

Mijn beweeg redenen heel goede vraag . Ik ben oorspronkelijk geschiedenis student,-bijna klaar- niet omdat ik historicus wil worden, ik vind de geschiedenis interessant, de wetenschap hierover niet in het bijzonder. Was echter ook al lang geinteresseerd in filosofie en ben dit dus ook maar gaan doen. Als je kijkt naar hoe mijn studie keuze aansluit bij de wereld van de werkende mens dan is het antwoord uiteraard: niet al te best. Als je een goede baan op het oog hebt, is geschiedenis en filosofie wel het stomste wat je kunt doen. (misschien is communicatie kunde nog erger) Ik ben gaan studeren om mezelf te verijken, zo zou ik bv graag ook nog literatuurkunde en kunstgeschiedenis studeren, maar dat moest ik gezien mijn financiele situatie misschien maar es niet doen. Het enige wat mijn studie oplevert is een zekere mate van eruditie (met mijn geheugen jammergenoeg niet al te veel)Ik ben de laatste tijd wel aan het nadenken over de bezigheden die ik over een tijdje moet gaan verichten om in mijn dagelijks brood te voorzien, maar echt zinnige ideeën heb ik niet. Ondoordacht, neen, onverstandig hoogstwaarschijnlijk, het zal echter niet de eerste keer zijn dat ik willens en wetens stommiteiten uithaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Phlegyas op 11-11-2003 22:46]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-11-2003 22:52 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Als je dat laatste echt meent heb je een stuk realiteitszin waar je zuinig op moet zijn, blijft over natuurlijk de logische vraag waarom je dan in godsnaam doorgaat op de ingeslagen weg als je het zelf al een stommiteit vindt maar dat moet je zelf weten.
Ik ben ook een nieuwe studie begonnen om mezelf te verrijken, zij het op een ander vlak maar nee, ik dacht er precies zo over als jij, heb zelfs een scriptie filosofie achter de rug (semiotisch georienteerd).
Als je de boel afmaakt heb je uiteraard een mooie titel voor je naam staan en heb je inderdaad een hoop geleerd en hopelijk mooie scripties geschreven, je werkervaring zal nul komma niks zijn uiteraard, bedrijven hebben helemaal geen boodschap aan historici of filosofen. Dan word je 'veroordeeld' tot een AIO-schap, schrijver of leraar (hetzij op een middelbare school of universiteit). Vermoed ik, maar het kan raar lopen. Niet dat ik mensen die voor zoiets (geschiedenis, filosofie etc.) kiezen stom vind, integendeel, ik begrijp ze alleen niet meer (zoals eerder gezegd); een paar jaar terug deed ik dat nog wel, volgens mij.

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 23:02 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

Kijk het is voor mij nooit belangrijk geweest. Mijn hele familie is het om het zacht uit te drukken nogal geslaagd, wat het zo normaal maakt dat ik slagen als volstrekt arbitrair ben gaan zien. ambitie is er uiteraard wel maar die licht meer op het intelectueel vlak dan het carriere vlak. Geld niet alleen voor mij maar bv ook voor mijn broer die heeft of all things middeleeuwse geschiedenis en Gealic gestudeerd, hij is der echter best happy mee volgens mij.

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 11-11-2003 23:04 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 11 november 2003 21:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee, inderdaad, dat suggereerde ik ook helemaal niet als ik nu 'opnieuw' zou mogen beginnen, zou dat mijn keuze zijn geweest.

haha, vanwege het woord 'ofzo' dacht ik een afkeurende ondertoon te bespeuren

als ik nu zou mogen kiezen zou het nog steeds econometrie zijn.
in de praktijk blijkt het wiskunde-gehalte niet altijd even bruikbaar, maar je leert een manier van denken aan die voor elk probleem van pas komt.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-11-2003 23:04 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 november 2003 23:02 schreef Phlegyas het volgende:
Kijk het is voor mij nooit belangrijk geweest. Mijn hele familie is het om het zacht uit te drukken nogal geslaagd, wat het zo normaal maakt dat ik slagen als volstrekt arbitrair ben gaan zien. ambitie is er uiteraard wel maar die licht meer op het intelectueel vlak dan het carriere vlak. Geld niet alleen voor mij maar bv ook voor mijn broer die heeft of all things middeleeuwse geschiedenis en Gealic gestudeerd, hij is der echter best happy mee volgens mij.

Een decadent standpunt, als je opgevoed bent in luxe is het nogal makkelijk dat als arbitrair te zien ja. Nogmaals: ik ken je achtergrond niet, maar ik krijg het vermoeden dat het je aan niets ontbreekt. Zou je ook zo praten als je zo blut bent dat je je huur niet kunt betalen? Een dagvaarding is weinig arbitrair hoor, ik spreek uit ervaring .

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 23:14 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 11 november 2003 23:04 schreef Dwaallicht het volgende:
Een decadent standpunt, als je opgevoed bent in luxe is het nogal makkelijk dat als arbitrair te zien ja. Nogmaals: ik ken je achtergrond niet, maar ik krijg het vermoeden dat het je aan niets ontbreekt. Zou je ook zo praten als je zo blut bent dat je je huur niet kunt betalen? Een dagvaarding is weinig arbitrair hoor, ik spreek uit ervaring .

Nog vier maandjes slapen en dan is dit ongeveer wel het scenario, blut in de zin van de hele week witte bonen in tomatensaus eten ben ik vaak geweest. Er is idd een bepaalde mate van luxe ik leef echter wel al jaren zwaar onder het minimumloon en wordt door veel werkende vrienden dan ook smakelijk uitgelachen. Geld zegt me gewoon niet al te veel. Wel als levensonderhoud, niet als statussymbool. Mijn ouders hebben wel geld maar zijn niet gek, opvoeden heet dat geloof ik.Voor een student is de steun redelijk gemiddeld, maar toegegeven, ik ken genoeg mensen die zich naast hun studie ook nog uit de naad moeten werken, hiervoor:

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 23:17 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

o ja, decadent hoera, dandy's der 21ste eeuw verenigd u.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-11-2003 23:18 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 11 november 2003 14:20 schreef Phaestus het volgende:
Wat wil je daarmee zeggen?

Hier in Wageningen stikt het ook van de buitenlandse studenten, docenten en aio's en wat nog meer zij, maar soms wordt je er helemaal gek van als ze in krakkemikkig engels of dingen vragen of dingen uitleggen, want dat haalt de vaart helemaal uit de colleges / practica.

en dan zeggen ze dat er geen domme vragen bestaan...
dat heb ik toch net gezegd boven het stukje dat je quote of niet dan. Misschien moet ik er bij gaan zetten wat het punt is en wat een verlevendiging van dat punt is ofzo..

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-11-2003 23:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 11 november 2003 23:02 schreef Phlegyas het volgende:

dat lijken mij nou interssante studies.

in het kader van evolutie, bedenk eens bij jezelf wat er van je leven was geweest als je tot een ander ras, klasse en gender had behoort.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-11-2003 23:25 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 november 2003 23:14 schreef Phlegyas het volgende:
Nog vier maandjes slapen en dan is dit ongeveer wel het scenario, blut in de zin van de hele week witte bonen in tomatensaus eten ben ik vaak geweest. Er is idd een bepaalde mate van luxe ik leef echter wel al jaren zwaar onder het minimumloon en wordt door veel werkende vrienden dan ook smakelijk uitgelachen. Geld zegt me gewoon niet al te veel. Wel als levensonderhoud, niet als statussymbool. Mijn ouders hebben wel geld maar zijn niet gek, opvoeden heet dat geloof ik.Voor een student is de steun redelijk gemiddeld, maar toegegeven, ik ken genoeg mensen die zich naast hun studie ook nog uit de naad moeten werken, hiervoor:

Okay, als jij het zegt het is jouw leven, ik hoop dat je verhuurder niet al te moeilijk doet en flexibel is in z'n betalingsregeling . Op een dag is er nl. geen tijd meer om te filosoferen en moet er geld op tafel komen.

(wie had het over geld als statussymbool, dat begrijp ik niet)

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 23:30 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 11 november 2003 23:25 schreef Dwaallicht het volgende:
Okay, als jij het zegt het is jouw leven, ik hoop dat je verhuurder niet al te moeilijk doet en flexibel is in z'n betalingsregeling . Op een dag is er nl. geen tijd meer om te filosoferen en moet er geld op tafel komen.

(wie had het over geld als statussymbool, dat begrijp ik niet)

niemand, past gewoon in mijn redenatie, als we dat zo zouden kunnen noemen. In de goot filosoferen wij ook. lopendebandwerk zal vast ook veel tijd voor filosoferen laten.

[Dit bericht is gewijzigd door Phlegyas op 11-11-2003 23:33]

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-12-2003 16:37 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

Vanaf volgende week ga ik eindelijk weer centjes verdienen! Ik geef privélessen aan buitenlandse studenten die Nederlands willen leren. Mijn eerste leerling is een Ier. Ik ben best wel zenuwachtig, want ik moet veel moeite doen om de hele tijd televisie-Nederlands te spreken.

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 07-12-2003 17:06 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

ik volg Beeldende en Architecturale vorming in Dé Kunsthumaniora van antwerpen. en binnenkort ga ik vakkenvuller wezen in de delhaize.
intressante opleiding, alleen loopt mijn inspiratie vaak leeg

Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2003 17:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Belgen die Nederlandse les geven ..

Moe nie gekker worre

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-12-2003 17:09 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 7 december 2003 17:06 schreef Jenje het volgende:
Belgen die Nederlandse les geven ..

Moe nie gekker worre

Zo zullen ze tenminste het verschil weten tussen V en W klanken, en S en Z klanken.

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

invictis
Usericon van invictis
Posted 07-12-2003 17:16 by invictis Profiel van invictis

sinds vrijdag werkeloos ....
en ben bezig een HBO Biologie/milieukunde af te ronden (moet nog klein stukje scriptie doen )

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 07-12-2003 19:51 by Sar'Goth the Warlock Profiel van Sar'Goth the Warlock

laatste jaar ict opleiding
saai en vervelend is het, dus ik wil wat anders hierna.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com