|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
maar als 2e studie is het misschien wel makkelijker, bij ons moet je vaak aanwezig zijn enzo. |
|
bij filosofie heb ik wel vaak het idee dat je niet die studie hoeft te volgen om iets te kunnen snappen. Koop wat dwaallicht zegt gewoon een goed filosofisch handboek en dna ben je ook klaar. |
|
hmmm tsja, qua raakvlakken zit ik natuurlijk het beste met politicologie (ik doe nl. Europese studies variant geschiedenis) Maar het geld, goede baan aspect speelt natuurlijk niet zo hoog (iig niet totdat ik zelf de kans krijg om geld te verdienen) en filosofie is natuurlijk wel heel handig om interessant te doen op feestjes (als je geen voetbalkennis hebt) en op fora And my marlboro light |
|
+ het hele 'goede baan' aspect weegt niet zo heel belangrijk, ik doe nl. al een studie die wel redelijk in de markt ligt... maar aan de andere kant is politicologie wel een ideale verdieping en kan ik in mijn bijvakken natuurlijk wel vakken van wijsbegeerte erbij nemen... AAAARGH!!! toch maar weer even de sites gaan bezoeken... And my marlboro light |
|
quote: Nou, je leert er wel een hoop, een goede filosofische verhandeling schrijven bijvoorbeeld, en debatteren ook wel (in een filosofische context) maar eh... ik snap mensen die filosofie voltijd willen gaan studeren gewoon niet. Kijk ik ben dom geweest en heb nu geen bul en een torenhoge studieschuld, tevens heb ik geluk gehad en een fijne baan + nieuwe opleiding die me alsnog veel geld gaat opleveren met leuk werk. Als je 18 bent ligt de wereld echt helemaal voor je open, het rijk geeft je een paar jaar stufi en universiteiten e.d. zijn er helemaal op ingericht om jou een stel vaardigheden te leren die je later enorm van pas kunnen komen. En wat doe je dan als filosoof in spé met die mogelijkheden die je geboden worden, je gaat leren debatteren over Context, Waarheid en de waarde van die zaken, je gaat 'dieper doordenken' maar de meeste filosofen vergeten dat ze alleen maar diep kunnen doordenken over filosofie en nergens anders over. Eigenlijk vind ik het best decadent om de tijd waarin je de meeste mogelijkheden hebt, te vergooien aan filosofie. Goddomme, ik lijk wel een vader of zo. Enfin, ga nu maar lekker pragmatisch een studie kiezen waar je een toffe baan mee kunt krijgen die genoeg oplevert om geen centen om te hoeven draaien in plaats van een studie 'waar je jezelf helemaal in kunt vinden'. Je studeert maar een jaar of zes, daarna heb je nog tientallen jaren de tijd om iets te doen waar je 'iets van jezelf in kwijt kunt'. Studeren = investeren. |
|
quote: als je dat doet kun je vrijwel heel semester 2.1 vrijstelling krijgen, dat is natuurlijk mooi meegenomen. als je trouwens al een bachelor hebt kun je in 2 jaar deze studie doen (schakeljaar). |
|
hmmmm ik ga morgen maar een afspraak met mijn studieadviseur maken, maar op dit moment ligt politicologie aan kop, bedankt voor het advies And my marlboro light |
|
Ik ben zo blij dat ik klaar ben met school. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
quote: Inderdaad, kies dus geen studie waar je leert voor de werkloosheid "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: ben nu 3 maanden bezig en vind het bevalt me prima. tot nu toe al veel ding geleerd die ik graag wou leren! lopen ook erg interessante mensen rond, die veel van de muziek industrie weten te vertellen. |
|
quote: Ben uiteindelijk beland bij Engelse Talen en Cultuur. Hiernaast werk ik bij de Hema Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER |
|
quote: Politicologie verschilt wel heel erg per universiteit. In nijmegen is het heel anders dan in Amsterdam of Leiden. (de Leidse professoren zijn trouwens een beetje dom) 18 november is er weer een circus politica, dan komen de drie opleidingen met docenten bij elkaar beetje dicussieren enzo, erg leuk. Kun je als buitenstaander ook naartoe en heb je meteen een beter beeld van de verschillende soorten mensen daar. ismus (onze studievereniging) heeft er iets over op zijn site staan. http://www.kun.nl/ismus/index.htm is het adres geloof ik. dit is trouwens het tweede circus politica, elke keer een ander onderwerp en andere docenten. [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 11-11-2003 9:44] |
|
quote: jeuh ik werk ook als hema miep. Binnenkort waarschijnlijk foto/klantenservice, dan heb ik alles gehad. |
|
quote: zoals jij dus? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: haha grapjas, kun je beter een studie als economie thuis gaan doen. Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
misschien ben ik dan blijkbaar meer filosofisch aangelegd dan economisch. Economie vind ik erg moeilijk en filosofie is pannekoeken werk. |
|
quote: economie is eitje, filosofie soms ook, maar je gaat mij niet vertellen dat je bv Zein und zeit van Heidegger een eitje vind. Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
quote: ik ook ja, en ik moet de gordijnen nog Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER |
|
quote: kleiner dan jij dus...niet kleiner dan 2 meter oid |
|
Niet om het een of ander, maar filosoferen gaat af en toe ook uitstekend met een fles sterke drank en bijvoorbeeld ene stevige joint, zolang de gesprekspartner wel over enige intelligentie beschikt.... En gezien het feit dat ik ook studenten dagelijks meemaak (zij het MBO-ers) heb ik zo'n vermoeden dat er diversen zullen zijn die liever zo studeren als met boeken Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Ik heb zowel HBO - SPW als HBO - SJD gedaan, en ik ben nu al meerdere jaren werkzaam binnen het zogenaamde "gesloten-circuit" van de verstandelijk gehandicapten zorg. Waar ik een gedeelde functie heb, ik ben voor 50% werkzaam op de groep, en voor 40% werk ik als crisis-interventor waarvoor ik binnen de gehele organisatie inzetbaar ben. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: er is niks mis met econometrie!!! Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote:Dat type cafe filosoof ken ik, heeft echt niet zo heel veel met filosofie te maken. Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
quote: Dan zou ik ook nog eens goed naar de studie Bedrijfskundige Informatica kijken, het grootste deel van de tijd zit je namelijk ook achter de computer helaas. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |