IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor werk/opleiding doen de mensen hier eigenlijk?? Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-11-2003 21:19 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

maar als 2e studie is het misschien wel makkelijker, bij ons moet je vaak aanwezig zijn enzo.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2003 21:23 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 10 november 2003 21:19 schreef ghoulliette het volgende:
maar als 2e studie is het misschien wel makkelijker, bij ons moet je vaak aanwezig zijn enzo.

Als student is het relatief goedkoop om een 2e studie te doen maar je hebt dan toch al geen cent te makken en die boeken zijn duur.

Later is een nieuwe studie doen DUUR DUUR DUUR DUUR en een studie filosofie gaat je werkgever niet vergoeden. Koop gewoon een inleidende gids in de filosofie en daarna boeken van Heidegger, Nietzsche, Sartre en Levinas en ga fijn econometrie of zo studeren.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-11-2003 21:30 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

bij filosofie heb ik wel vaak het idee dat je niet die studie hoeft te volgen om iets te kunnen snappen.
Koop wat dwaallicht zegt gewoon een goed filosofisch handboek en dna ben je ook klaar.

kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 10-11-2003 21:34 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

hmmm tsja, qua raakvlakken zit ik natuurlijk het beste met politicologie (ik doe nl. Europese studies variant geschiedenis)

Maar het geld, goede baan aspect speelt natuurlijk niet zo hoog (iig niet totdat ik zelf de kans krijg om geld te verdienen) en filosofie is natuurlijk wel heel handig om interessant te doen op feestjes (als je geen voetbalkennis hebt) en op fora

And my marlboro light

kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Posted 10-11-2003 21:37 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

+ het hele 'goede baan' aspect weegt niet zo heel belangrijk, ik doe nl. al een studie die wel redelijk in de markt ligt...

maar aan de andere kant is politicologie wel een ideale verdieping en kan ik in mijn bijvakken natuurlijk wel vakken van wijsbegeerte erbij nemen...

AAAARGH!!!

toch maar weer even de sites gaan bezoeken...

And my marlboro light

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2003 21:40 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 10 november 2003 21:30 schreef ghoulliette het volgende:
bij filosofie heb ik wel vaak het idee dat je niet die studie hoeft te volgen om iets te kunnen snappen.
Koop wat dwaallicht zegt gewoon een goed filosofisch handboek en dna ben je ook klaar.

Nou, je leert er wel een hoop, een goede filosofische verhandeling schrijven bijvoorbeeld, en debatteren ook wel (in een filosofische context) maar eh... ik snap mensen die filosofie voltijd willen gaan studeren gewoon niet. Kijk ik ben dom geweest en heb nu geen bul en een torenhoge studieschuld, tevens heb ik geluk gehad en een fijne baan + nieuwe opleiding die me alsnog veel geld gaat opleveren met leuk werk. Als je 18 bent ligt de wereld echt helemaal voor je open, het rijk geeft je een paar jaar stufi en universiteiten e.d. zijn er helemaal op ingericht om jou een stel vaardigheden te leren die je later enorm van pas kunnen komen. En wat doe je dan als filosoof in spé met die mogelijkheden die je geboden worden, je gaat leren debatteren over Context, Waarheid en de waarde van die zaken, je gaat 'dieper doordenken' maar de meeste filosofen vergeten dat ze alleen maar diep kunnen doordenken over filosofie en nergens anders over.

Eigenlijk vind ik het best decadent om de tijd waarin je de meeste mogelijkheden hebt, te vergooien aan filosofie.
Goddomme, ik lijk wel een vader of zo. Enfin, ga nu maar lekker pragmatisch een studie kiezen waar je een toffe baan mee kunt krijgen die genoeg oplevert om geen centen om te hoeven draaien in plaats van een studie 'waar je jezelf helemaal in kunt vinden'. Je studeert maar een jaar of zes, daarna heb je nog tientallen jaren de tijd om iets te doen waar je 'iets van jezelf in kwijt kunt'. Studeren = investeren.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-11-2003 21:42 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 10 november 2003 21:34 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
hmmm tsja, qua raakvlakken zit ik natuurlijk het beste met politicologie (ik doe nl. Europese studies variant geschiedenis)

Maar het geld, goede baan aspect speelt natuurlijk niet zo hoog (iig niet totdat ik zelf de kans krijg om geld te verdienen) en filosofie is natuurlijk wel heel handig om interessant te doen op feestjes (als je geen voetbalkennis hebt) en op fora

als je dat doet kun je vrijwel heel semester 2.1 vrijstelling krijgen, dat is natuurlijk mooi meegenomen.

als je trouwens al een bachelor hebt kun je in 2 jaar deze studie doen (schakeljaar).

kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Posted 10-11-2003 22:31 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

hmmmm ik ga morgen maar een afspraak met mijn studieadviseur maken, maar op dit moment ligt politicologie aan kop, bedankt voor het advies

And my marlboro light

Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 10-11-2003 22:34 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik ben zo blij dat ik klaar ben met school.

Iedereen heeft recht op mijn mening.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-11-2003 22:36 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 10 november 2003 21:40 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, je leert er wel een hoop, een goede filosofische verhandeling schrijven bijvoorbeeld, en debatteren ook wel (in een filosofische context) maar eh... ik snap mensen die filosofie voltijd willen gaan studeren gewoon niet. Kijk ik ben dom geweest en heb nu geen bul en een torenhoge studieschuld, tevens heb ik geluk gehad en een fijne baan + nieuwe opleiding die me alsnog veel geld gaat opleveren met leuk werk. Als je 18 bent ligt de wereld echt helemaal voor je open, het rijk geeft je een paar jaar stufi en universiteiten e.d. zijn er helemaal op ingericht om jou een stel vaardigheden te leren die je later enorm van pas kunnen komen. En wat doe je dan als filosoof in spé met die mogelijkheden die je geboden worden, je gaat leren debatteren over Context, Waarheid en de waarde van die zaken, je gaat 'dieper doordenken' maar de meeste filosofen vergeten dat ze alleen maar diep kunnen doordenken over filosofie en nergens anders over.

Eigenlijk vind ik het best decadent om de tijd waarin je de meeste mogelijkheden hebt, te vergooien aan filosofie.
Goddomme, ik lijk wel een vader of zo. Enfin, ga nu maar lekker pragmatisch een studie kiezen waar je een toffe baan mee kunt krijgen die genoeg oplevert om geen centen om te hoeven draaien in plaats van een studie 'waar je jezelf helemaal in kunt vinden'. Je studeert maar een jaar of zes, daarna heb je nog tientallen jaren de tijd om iets te doen waar je 'iets van jezelf in kwijt kunt'. Studeren = investeren.

Inderdaad, kies dus geen studie waar je leert voor de werkloosheid

"This one is older than shit, heavier than time!"

hammer
Usericon van hammer
Posted 10-11-2003 22:39 by hammer Profiel van hammerhttp://www.naxtstage.nl

quote:
Op 10 november 2003 20:39 schreef broeinest het volgende:
Hoe bevalt die opleiding music management in tilburg, ik volg music management in Utrecht.

ben nu 3 maanden bezig en vind het bevalt me prima.
tot nu toe al veel ding geleerd die ik graag wou leren!
lopen ook erg interessante mensen rond, die veel van de muziek industrie weten te vertellen.

Hagal
Usericon van Hagal
Posted 11-11-2003 9:12 by Hagal Profiel van Hagal

quote:
Op 6 juni 2003 13:28 schreef Hagal het volgende:
als ik mijn p heb gehaald waarschijnlijk Taal en cultuurstudies

Ben uiteindelijk beland bij Engelse Talen en Cultuur. Hiernaast werk ik bij de Hema

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-11-2003 9:42 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 10 november 2003 22:31 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
hmmmm ik ga morgen maar een afspraak met mijn studieadviseur maken, maar op dit moment ligt politicologie aan kop, bedankt voor het advies

Politicologie verschilt wel heel erg per universiteit. In nijmegen is het heel anders dan in Amsterdam of Leiden. (de Leidse professoren zijn trouwens een beetje dom)
18 november is er weer een circus politica, dan komen de drie opleidingen met docenten bij elkaar beetje dicussieren enzo, erg leuk. Kun je als buitenstaander ook naartoe en heb je meteen een beter beeld van de verschillende soorten mensen daar.

ismus (onze studievereniging) heeft er iets over op zijn site staan. http://www.kun.nl/ismus/index.htm is het adres geloof ik.

dit is trouwens het tweede circus politica, elke keer een ander onderwerp en andere docenten.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 11-11-2003 9:44]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-11-2003 9:45 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 11 november 2003 9:12 schreef Hagal het volgende:
Ben uiteindelijk beland bij Engelse Talen en Cultuur. Hiernaast werk ik bij de Hema

jeuh ik werk ook als hema miep. Binnenkort waarschijnlijk foto/klantenservice, dan heb ik alles gehad.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-11-2003 11:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 10 november 2003 20:41 schreef chriz het volgende:
met succes mag ik wel zeggen, je bent idd erg wreed...vooral de kleinere jongetjes moeten het ontgelden

zoals jij dus?

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 11:38 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 10 november 2003 21:30 schreef ghoulliette het volgende:

haha grapjas, kun je beter een studie als economie thuis gaan doen.

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-11-2003 11:41 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

misschien ben ik dan blijkbaar meer filosofisch aangelegd dan economisch. Economie vind ik erg moeilijk en filosofie is pannekoeken werk.

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 11:44 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 11 november 2003 11:41 schreef ghoulliette het volgende:
misschien ben ik dan blijkbaar meer filosofisch aangelegd dan economisch. Economie vind ik erg moeilijk en filosofie is pannekoeken werk.

economie is eitje, filosofie soms ook, maar je gaat mij niet vertellen dat je bv Zein und zeit van Heidegger een eitje vind.

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

Hagal
Usericon van Hagal
Posted 11-11-2003 12:18 by Hagal Profiel van Hagal

quote:
Op 11 november 2003 9:45 schreef ghoulliette het volgende:
jeuh ik werk ook als hema miep. Binnenkort waarschijnlijk foto/klantenservice, dan heb ik alles gehad.

ik ook ja, en ik moet de gordijnen nog

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 11-11-2003 12:19 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 11 november 2003 11:33 schreef ZelThoR het volgende:
zoals jij dus?

kleiner dan jij dus...niet kleiner dan 2 meter oid

Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 11-11-2003 12:31 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Niet om het een of ander, maar filosoferen gaat af en toe ook uitstekend met een fles sterke drank en bijvoorbeeld ene stevige joint, zolang de gesprekspartner wel over enige intelligentie beschikt....

En gezien het feit dat ik ook studenten dagelijks meemaak (zij het MBO-ers) heb ik zo'n vermoeden dat er diversen zullen zijn die liever zo studeren als met boeken

Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 11-11-2003 12:38 by Staalman Profiel van Staalman

Ik heb zowel HBO - SPW als HBO - SJD gedaan, en ik ben nu al meerdere jaren werkzaam binnen het zogenaamde "gesloten-circuit" van de verstandelijk gehandicapten zorg. Waar ik een gedeelde functie heb, ik ben voor 50% werkzaam op de groep, en voor 40% werk ik als crisis-interventor waarvoor ik binnen de gehele organisatie inzetbaar ben.

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 11-11-2003 12:40 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 10 november 2003 21:23 schreef Dwaallicht het volgende:
Koop gewoon een inleidende gids in de filosofie en daarna boeken van Heidegger, Nietzsche, Sartre en Levinas en ga fijn econometrie of zo studeren.

er is niks mis met econometrie!!!

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Phlegyas
Usericon van Phlegyas
Posted 11-11-2003 12:44 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 11 november 2003 12:31 schreef Vampire John het volgende:
Niet om het een of ander, maar filosoferen gaat af en toe ook uitstekend met een fles sterke drank en bijvoorbeeld ene stevige joint, zolang de gesprekspartner wel over enige intelligentie beschikt....

En gezien het feit dat ik ook studenten dagelijks meemaak (zij het MBO-ers) heb ik zo'n vermoeden dat er diversen zullen zijn die liever zo studeren als met boeken
Dat type cafe filosoof ken ik, heeft echt niet zo heel veel met filosofie te maken.

Jebes
Usericon van Jebes
Posted 11-11-2003 12:46 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 10 november 2003 14:11 schreef Digerdoden het volgende:
ok dan vraag ik nog even een beetje rond en kijk of die in rotterdam beter is..
ik zou ook informatica kunnen gaan doen maar heb geen zin om uiteindelijk hele dagen achter de computer te moeten zitten

Dan zou ik ook nog eens goed naar de studie Bedrijfskundige Informatica kijken, het grootste deel van de tijd zit je namelijk ook achter de computer helaas.

Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com