IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 30-05-2004 17:05 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit



UberHeerscher
Usericon van UberHeerscher
Posted 30-05-2004 17:07 by UberHeerscher Profiel van UberHeerscherhttp://www.jostiband.nl/

Ik heb vandaag op een slakje getrapt!!?!?!?!


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 02-06-2004 10:27 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

quote:
Op 30 mei 2004 16:18 schreef the wounded immortal het volgende:
vit B12 word toch gekweekt op bacteriên dacht ik.

als het zo is, is dat dan vegan


tja dat hangt van je definitie van vegan af.

In principe is het Vegan ideaal nooit haalbaar het is dus ook een streven. Vitamine B12 word geproduceerd door bacterien (althans de variant die wij mensen nodig hebben iniedergeval) en kun je dus alleen binnen krijgen door dierlijke producten binnen te krijgen of gewoon voedsel dat niet zo bewerkt is als in de huidige maatschappij omdat daar nog de bacterien op zitten.


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 9:41 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 27 maart 2004 14:39 schreef Tongerloft het volgende:
Je eet dus alleen vleesch als je weer es de dringe behoefte aan meer DES, Testosteron, Oestradiol, Progesteron, Corticosteroïden, Schildklierremmers of andere hormonen nodig hebt?
of gewoon in plaats van normale antibioticakuur?


Je moet alleen opletten dat je wel genoeg vitamine B12 en ijzer binnenkrijgt als vegetarier, dat wat jij opnoemt kan je toch geen natuurlijke menselijke behoeftes noemen, dat is gewoon dom lullen, wat jij opnoemt lijken meer de ingredienten van chemische medicijnen. Ongezond is een leven zonder vlees niet, je hebt 25%minder kans op kanker,die ziekte komt trouwens alleen voor bij vleeseters, iedereen moet voor zichzelf weten wat hij eet maar ga niet zomaar wat zeggen. Trouwens alleen voor die b12 en ijzer ga ik geen vlees vreten en voor de smaak al helemaal niet want door doordat ze worden volgespoten en voornamelijk in angst, eenzaamheid en duisternis leven is vlees zonder kruiden net een blok tofu. Maargoed ik wil niemand afkraken alleen omdat ze vlees eten maar door die onzin van jou geef je veel mensen een verkeerd idee van iets wat mensen vaak al raar of eng vinden. Kom dan iniedergeval met iets wat waar is. Iris/Anarchie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-12-2004 9:49 by M. Profiel van M.

quote:
Op 13 december 2004 9:41 schreef Iris/Anarchie het volgende:
Ongezond is een leven zonder vlees niet, je hebt 25%minder kans op kanker,die ziekte komt trouwens alleen voor bij vleeseters

Hoe kom je hierbij?

quote:
Trouwens alleen voor die b12 en ijzer ga ik geen vlees vreten en voor de smaak al helemaal niet want door doordat ze worden volgespoten en voornamelijk in angst, eenzaamheid en duisternis leven is vlees zonder kruiden net een blok tofu.

Ik ben zelf zes jaar vegetarier geweest en sinds ca. 1 jaar met heel veel plezier weer vleeseter. Ik kan je vertellen dat vlees superlekker is. Je moet het natuurlijk wel bij de slager halen, want half-om-half gehakt bij de Lidl is niet te vreten. Er gaat echter niets boven een kilo biologische kogelbiefstuk in plakken van twee ons.

Ik moet maar weer eens boodschappen gaan doen...

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 13-12-2004 9:49]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 10:06 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 2 juni 2004 10:27 schreef NolthuarII het volgende:
tja dat hangt van je definitie van vegan af.

In principe is het Vegan ideaal nooit haalbaar het is dus ook een streven. Vitamine B12 word geproduceerd door bacterien (althans de variant die wij mensen nodig hebben iniedergeval) en kun je dus alleen binnen krijgen door dierlijke producten binnen te krijgen of gewoon voedsel dat niet zo bewerkt is als in de huidige maatschappij omdat daar nog de bacterien op zitten.
Ik ben zelf niet vegan maar ik weet wel dat b12 sowieso in broccoli, bruin brood, en vooral noten zit veel viatmine b in. En vegan zijn is gaat niet zo om bacterien maar meer om het feit dat ze op geen enkele manier willen meewerken aan de manier waarop de dieren worden behandeld, dat de mens elkaar kapot maakt en uitbuit is al er genoeg maar een dier heeft geen keus en dat wij ze bijv. levenslang in een hokje laten zitten waar ze net kunnen bewegen, hormonen en stresshormonen krijgen toegedient zodat er meer vlees aan het beest zit, tot ze dan met een hele kudde geslacht worden, zo'n beest heeft zn leven lang in de stress gezeten en is te vet om op zn poten te staan.Ik zou daar nooit aan mee kunnen doen bah, maar iedereen moet zelf weten wat hij eet natuurlijk ik zou niemand daarom afzeiken maar voor mij is een dier niks minder dan een mens. waarom eten mensen dieren? Wie kan mij een goede reden geven? dieren eten wel vlees maar, wat ze nodig hebben, ze gaan geen 100 konijnen doodmaken om er iets meer op te verdienen en ze houden hun soort in stand maar wij maken het alleen kapot.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-12-2004 10:17 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 december 2004 10:06 schreef Iris/Anarchie het volgende:
En vegan zijn is gaat niet zo om bacterien maar meer om het feit dat ze op geen enkele manier willen meewerken aan de manier waarop de dieren worden behandeld.

Laten alle vegan zich dan ook onvruchtbaar maken? En maken ze geen gebruik van stroom?


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 10:21 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 13 december 2004 9:49 schreef M. het volgende:
Hoe kom je hierbij?


Ik ben zelf zes jaar vegetarier geweest en sinds ca. 1 jaar met heel veel plezier weer vleeseter. Ik kan je vertellen dat vlees superlekker is. Je moet het natuurlijk wel bij de slager halen, want half-om-half gehakt bij de Lidl is niet te vreten. Er gaat echter niets boven een kilo biologische kogelbiefstuk in plakken van twee ons.

Ik moet maar weer eens boodschappen gaan doen...
Dat jij de smaak van je biefstukje belangerijker vind dan de het lijden van vele dieren waar je toch aan mee werkt door het vlees te kopen dat moet je natuurlijk zelfweten ieder zijn eigen keus maar dat bio-vlees vind ik wel hypocriet of is dat om je geweten te sussen? Waarom eet je wel bio-vlees, maar toch eet je het omdat je alleen vlees voor de smaak kan je netzogoed elk vleessoort eten, het dier lijd net zo hard en gaat net zo hard dood, of zie zie jij verschil. je zal wel slecht te vreten krijgen als je extra zo'n stuk bio-vlees moet halen bij de slager of je hebt thuis nog nooit fatsoenlijk te vreten gehad ik zeg maar zo: je bent wat je eet of hebben jullie geen kruiden thuis


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-12-2004 10:34 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Dus het maakt jou ook niet uit of je doodgaat na een leuk leven en een korte lijdensweg of dat je doodgaat na 8 jaar in de kelder van dutroux om daarna door je kop geschoten te worden?


edit: Oja Iris niet iedereen woont nog bij zijn pappie en mammie.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 13-12-2004 10:35]


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 10:38 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 13 december 2004 10:17 schreef ghoulliette het volgende:
Laten alle vegan zich dan ook onvruchtbaar maken? En maken ze geen gebruik van stroom?

ALLE VEGANISTEN LATEN ZICH ONVRUCHTBAAR MAKEN en ze gebruiken GEEN VAN ALLEN stroom.
Oh was dat een serieuze vraag, nou dat is natuurlijk van persoon tot persoon verschillend, veganisten denken over het algemeen meer na over de natuur en ook over stroom dus, Maar denk je nou echt dat hun buiten in een boom gaan zitten in de winter ofzo in plaats van bij de kachel, of ben je echt zo bevooroordeelt als je je voor doet? Lijkt wel een uitspraak van een demente oud wijf die het niet zo gauw begrijpt die er niet meer helemaal by is en dan zomaar wat uitkraamt omdat het haar wel eng lijkt


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 10:41 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 13 december 2004 10:34 schreef ghoulliette het volgende:
Dus het maakt jou ook niet uit of je doodgaat na een leuk leven en een korte lijdensweg of dat je doodgaat na 8 jaar in de kelder van dutroux om daarna door je kop geschoten te worden?


edit: Oja Iris niet iedereen woont nog bij zijn pappie en mammie.
Ik woon ten eerste vanaf mn 15de op mezelf dus kook mn eigen eten maar jij leek me wel zo'n typ die by pappie en mammie woont ik kon je niet ouder inschatten met die uitspraken dus ga er niet van uit je al voor jezelf kan zorgen


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 13-12-2004 10:41 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 13 december 2004 10:41 schreef Iris/Anarchie het volgende:
Ik woon ten eerste vanaf mn 15de op mezelf dus kook mn eigen eten maar jij leek me wel zo'n typ die by pappie en mammie woont ik kon je niet ouder inschatten met die uitspraken dus ga er niet van uit je al voor jezelf kan zorgen


in een kraakpand?


Je kan me de bout hachelen!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 10:42 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 december 2004 10:38 schreef Iris/Anarchie het volgende:
ALLE VEGANISTEN LATEN ZICH ONVRUCHTBAAR MAKEN en ze gebruiken GEEN VAN ALLEN stroom.
Oh was dat een serieuze vraag, nou dat is natuurlijk van persoon tot persoon verschillend, veganisten denken over het algemeen meer na over de natuur en ook over stroom dus, Maar denk je nou echt dat hun buiten in een boom gaan zitten in de winter ofzo in plaats van bij de kachel, of ben je echt zo bevooroordeelt als je je voor doet? Lijkt wel een uitspraak van een demente oud wijf die het niet zo gauw begrijpt die er niet meer helemaal by is en dan zomaar wat uitkraamt omdat het haar wel eng lijkt

Ja in een boom zitten 's winters is heel erg eng!!! en het is zij zitten...

En ik maar denken dat veganisten alleen het eten betrof...



Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 10:45 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

[quote]Op 13 december 2004 10:38 schreef Iris/Anarchie het volgende:[/bGa jij er maar van uit dat je 8 jaar in een kelder komt opgesloten te zitten, bruut verkracht word en door je kop geschoten, als dat je levensmotto is...................
Dus omdat jij denkt misschien wel een vreselijke dood te sterven moet dat dier ook maar dood is dat je reden voor die kadavers op te vreten?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 10:47 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 december 2004 10:45 schreef Iris/Anarchie het volgende:
Op 13 december 2004 10:38 schreef Iris/Anarchie het volgende:[/bGa jij er maar van uit dat je 8 jaar in een kelder komt opgesloten te zitten, bruut verkracht word en door je kop geschoten, als dat je levensmotto is...................
Dus omdat jij denkt misschien wel een vreselijke dood te sterven moet dat dier ook maar dood is dat je reden voor die kadavers op te vreten?

niet als dat beest uit de kelder van dutroux komt! Dan weet je nooit wat er allemaal mee gebeurt is...

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 13-12-2004 10:47]



Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 10:55 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 13 december 2004 10:42 schreef Audiophile het volgende:
Ja in een boom zitten 's winters is heel erg eng!!! en het is zij zitten...

En ik maar denken dat veganisten alleen het eten betrof...
Ga er maar lekker sarcasties op in hahaha je bent nog dommer dan ik dacht, serieus kan je er ook niet op ingaan want je weet geen enkel goei reden om vlees te eten, maar ik zou spontaan lastkrijgen van mn geweten, omdat je al vegetaries bent en daarna nog vlees vreten? waarom was je dan "vega" niet omdat je ziet hoe erg zo'n beest lijkt, je deed het zeker om interresant te doen ofzo. je kan inderdaad beter in een boom an zitten, ik heb meer respect voor mensen die wel vlees eten en weten wat ze doen als ik jou een drol geef met chocoladesaus vreet je het toch ook niet op puur voor de smaak? zo schilder je jezelf wel af


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 11:00 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 27 maart 2004 18:48 schreef Chantalie het volgende:
interessante site trouwens

Heb net op de eerste topic een hele discussie gehad met een dom figuur die allemaal onzin lulde over veganisten en het ergste was dat degene zelf jaren lang vegetarisch was wat bezielt je dan om weer vlees te vreten das nog fouten dan ontwetendheid


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 11:01 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 december 2004 10:55 schreef Iris/Anarchie het volgende:
Ga er maar lekker sarcasties op in hahaha je bent nog dommer dan ik dacht, serieus kan je er ook niet op ingaan want je weet geen enkel goei reden om vlees te eten, maar ik zou spontaan lastkrijgen van mn geweten, omdat je al vegetaries bent en daarna nog vlees vreten? waarom was je dan "vega" niet omdat je ziet hoe erg zo'n beest lijkt, je deed het zeker om interresant te doen ofzo. je kan inderdaad beter in een boom an zitten, ik heb meer respect voor mensen die wel vlees eten en weten wat ze doen als ik jou een drol geef met chocoladesaus vreet je het toch ook niet op puur voor de smaak? zo schilder je jezelf wel af

Gebruik de volgende keer de volgende keer even hoofdletters in zo'n verhaal, dat leest wat fijner. Volgens mij verwar je iemand met mij(of andersom natuurlijk). Ik ben veganist nog vegetariër... Ik eet vlees omdat mij het niet echt kan boeien hoe die beesten geleefd(of geleden, wat jij wilt) hebben. Ik koop ook de eerste beste koffie zonder dat ik weet of die boeren wel eerlijk zijn behandelt in hun handel. Ik ben vreselijk bekrompen en ben nog veel dommer dan je denkt, maar jij bent nog debieler als je je daar aan ergert...




panzergod
Usericon van panzergod
Posted 13-12-2004 11:05 by panzergod Profiel van panzergod

Ik lust geen vlees, ik eet het uit principe.


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 11:05 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 27 maart 2004 18:52 schreef Mutilator het volgende:
Heh mede vleesliefhebber maar vaginisme is helaas ook niet echt tof (of je moet van super-SUPERstrak houden)

je kan er inderdaad beter domme grapjes over maken dan er serieus over nadenken, straks zie je de dingen nog zoals ze zijn en niet zoals ze je worden ingepraat van kleins af aan
Jij kan beter over vaginisme praten iets doordachts komt er toch niet uit
heel stoer om je te verharden tegen een dier, en makkelijk om het belachelijk te maken in plaats van erop in te gaan met een beter argument


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 11:11 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 13 december 2004 11:05 schreef panzergod het volgende:
Ik lust geen vlees, ik eet het uit principe.
dan stond mn verhaal iets te laag maar waarom stoor je je aan die hoofdletters die er niet waren. trouwens wat ik al zij is dat iedereen zelf moet weten wat hij eet maar als mensen onzin lullen wat nergens op slaat confronteer ik ze graag met de waarheid maar je hoeft je toch sowieso niet aangesproken te voelen als je ziet dat dat een reactie is op een hele domme opmerking


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 11:13 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL


Aan de andere kant is het ook weer hypocriet om alleen 'fout' vlees te boycotten. Dat is weer verrotte passief verzet. Als je echt tegen bioindustrie bent, kom dan op voor je principes en ga je eigen biologische scharrelvarken boerderij oprichten, dan kan je best want je woont al sinds je 15de op jezelf. Kun je lekker varkens knuffelen om ze later weer op te eten zonder last dat je geweten opspeelt

Met boycotten bereik je niks, omdat de grote meerderheid die de bioindustrie consumeert geen ander alternatief heeft. Plus dat boycotten geen actief iets is. Doe wel iets in plaats van iets niet doen...

Oja typ wel even duidelijk in je strijd voor veganisme, je post lezen nog steeds niet prettig..

Nu ga ik met de hond lopen, heeft ie een fijn leven voordat ik haar opvreet




Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 11:19 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 27 maart 2004 14:48 schreef Vinay het volgende:
bepaalde essentiele animozuren zitten in vis of vlees , die kan het lichaam van de mens niet maken , dacht ik
(aminozuren zijn bouwstenen van een eiwit )
animozuren zijn een uitzondering dierlijke eiwitten zijn helemaal niet zo gezond als we mekaar wijsmaken maar als je kijkt naar een vlees eter zal hij ook niet alle vitaminen en mineralen binnenkrijgen maar je bezwijkt er niet aan en ik heb meer dan 10 jaar vis gegeten maar ik voel me echt niet ziek of zwakker dan iemand die wel vlees eet


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 13-12-2004 11:19 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 13 december 2004 11:19 schreef Iris/Anarchie het volgende:
animozuren zijn een uitzondering dierlijke eiwitten zijn helemaal niet zo gezond als we mekaar wijsmaken maar als je kijkt naar een vlees eter zal hij ook niet alle vitaminen en mineralen binnenkrijgen maar je bezwijkt er niet aan en ik heb meer dan 10 jaar vis gegeten maar ik voel me echt niet ziek of zwakker dan iemand die wel vlees eet


Alleen 't gebruik van leestekens is wel wat achteruitgegaan?


panzergod
Usericon van panzergod
Posted 13-12-2004 11:22 by panzergod Profiel van panzergod

quote:
Op 13 december 2004 11:11 schreef Iris/Anarchie het volgende:
dan stond mn verhaal iets te laag maar waarom stoor je je aan die hoofdletters die er niet waren. trouwens wat ik al zij is dat iedereen zelf moet weten wat hij eet maar als mensen onzin lullen wat nergens op slaat confronteer ik ze graag met de waarheid maar je hoeft je toch sowieso niet aangesproken te voelen als je ziet dat dat een reactie is op een hele domme opmerking


Hoofdletters?????? Wie bedoel je?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen