IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2010 21:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2010 21:29 schreef MR. N het volgende:
Nou, als je de definitie van ZelthoR volgt is het voornamelijk dom.

Al heeft een vegetarische necrofiel wel een probleem natuurlijk.


Hehe als vegan mag je zoveel niet, ook veel dingen met rode kleurstoffen, cochinille wordt van schildluizen gemaakt en zo heb je nog honderden producten. En niet alleen in eten zijn veel dierlijke producten terug te vinden, een veel soorten lijm(juist de biologische) zit natuurlijk ook gelatine.

En biologisch gekweekte groente gebruiken vaak beendermeel als meststof.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2010 21:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 mei 2010 21:37 schreef ElitE het volgende:
En biologisch gekweekte groente gebruiken vaak beendermeel als meststof.
Apart. Ik maar denken dat hun kwekers dat deden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2010 21:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik heb het ze zien doen jonge! savonds stiekem met hun worteltjes naar de pallet met meststof!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-05-2010 21:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 mei 2010 21:40 schreef ElitE het volgende:
ik heb het ze zien doen jonge! savonds stiekem met hun worteltjes naar de pallet met meststof!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-05-2010 21:44 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 mei 2010 21:36 schreef bastianus het volgende:
*bijt tong af*


Braaf!


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2010 21:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ Nr M: Kan ze dan wel postzegels en enveloppen likken?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-05-2010 21:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 mei 2010 21:50 schreef ElitE het volgende:
@ Nr M: Kan ze dan wel postzegels en enveloppen likken?

Nou, dat doet ze met een sponsje....

Oh, en overigens zijn postzegels zelfklevend tegenwoordig.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 16-05-2010 21:51]


Boeiender


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 16-05-2010 22:28 by Lalena Profiel van Lalena

quote:
Op 16 mei 2010 21:37 schreef ElitE het volgende:
Hehe als vegan mag je zoveel niet, ook veel dingen met rode kleurstoffen, cochinille wordt van schildluizen gemaakt en zo heb je nog honderden producten. En niet alleen in eten zijn veel dierlijke producten terug te vinden, een veel soorten lijm(juist de biologische) zit natuurlijk ook gelatine.



Nah dierlijke dingen in eten is nog niet zo heel moeilijk te vermijden, bijna alles is wel veganistisch te maken (alleen fucking duur). Alleen zitten er inderdaad ook veel dierlijk spul in andere dingen. Medicijnen bijv. In de pil schijnt ook iets dierlijks te zitten, maar van de veganisten die ik ken is er niemand die dat niet neemt



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2010 22:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2010 22:28 schreef Lalena het volgende:
Nah dierlijke dingen in eten is nog niet zo heel moeilijk te vermijden, bijna alles is wel veganistisch te maken (alleen fucking duur). Alleen zitten er inderdaad ook veel dierlijk spul in andere dingen. Medicijnen bijv. In de pil schijnt ook iets dierlijks te zitten, maar van de veganisten die ik ken is er niemand die dat niet neemt




Ja het is duurder en kunt niet zomaar even ergens eten, je maakt jezelf behoorlijk gehandicapt daarmee in deze maatschappij. En dan nog zijn er indirect altijd dieren bij betrokken zoals bijvoorbeeld bij de bemesting van je plantjes.

Het is behoorlijk ver uit te sluiten, maar waarvoor zou je het doen. Dat je bioindustrie kut vind is een goede reden, daar kun je dan ook al snel alternatieven voor vinden. Maar waarom moeten sommigen dan nog zoveel verder gaan, je kan op deze aardkloot niet leven zonder (indirect) schade te brengen aan planten en dieren om je heen, er is ook geen enkel ander organisme op de planeet die dat wel kan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 16-05-2010 22:55 by Lalena Profiel van Lalena

Nou ik ken wel veganisten die bijna hun hele leven ervoor geven, ook altijd actievoeren enzo. Ik snap het nut er ook niet zo van. Tegenwoordig weet iedereen wel van het bestaan van de bio-industrie af, en dat mensen het nog steeds eten blijkt dat ze het wel ok vinden. En wie is een veganist dan om te zeggen dat het niet ok is, dat is de ene mening tegenover de ander toch.

Ik eet zelf ook geen vlees uit principe. Door mijn allergie kan ik ook bijna geen zuivel en ei eten, dus ben zelf ook een paar jaar veganistisch geweest. Inmiddels is mijn mening over een aantal dingen wel wat veranderd en eet ik wel weer vis en af en toe zuivel. Misschien ooit wel weer eens biologisch vlees, maar moet er nu eerlijk gezegd nog niet aan denken


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 16-05-2010 22:57 by peer Profiel van peer

quote:
Op 16 mei 2010 22:38 schreef ElitE het volgende:
Ja het is duurder en kunt niet zomaar even ergens eten, je maakt jezelf behoorlijk gehandicapt daarmee in deze maatschappij.


Ik denk dat, dat een beetje te maken heeft met hoe ver je daar in gaat. Ik kan over het algemeen bijna in elke stad wel ergens eten. Er is overal wel een vegetarisch restaurant te vinden die vegan food op de kaart heeft staan. En er zijn ook veel indiaase restaurants waar je prima vegan kan eten.



american psycho


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 16-05-2010 23:02 by Lalena Profiel van Lalena

Ja dat is wel waar, bijna overal kan je wel iets veganistisch krijgen als je er naar vraagt. Maar goed, verder is het alleen maar een gedoe met alles precies afwegen van wat je gaat eten om wel alle voedingstoffen binnen te krijgen en zodra je er ook nog pillen bij moet gaan slikken vraag ik me af of het wel zo goed voor je is.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2010 23:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ja en als je met vleeseters bent is het lastiger, en je kan ook niet zomaar even makkelijk iets te snacken halen.
Echt gezond is het niet maar tussen de vleeseters zitten ook genoeg ongezonde mensen. Zolang je maar niet de illusie hebt dat vegetarisch of veganistisch iets natuurlijks is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 16-05-2010 23:08 by peer Profiel van peer

Ik maak me er denk ik gewoon niet zo druk om of het wel gezond is. Niks is volgens mij gezond in het leven. Je kan bijvoorbeeld stoppen met roken, maar dan adem je ook nog steeds al die kerosine en uitlaat gassen in. Dus of het dan wat uitmaakt? Iedereen moet denk ik gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt.


american psycho


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 16-05-2010 23:12 by Lalena Profiel van Lalena

Nou het is wel logischer dat de mens van oorsprong alleen planten en insecten at Maar ja dat is ook alweer een miljoen jaar geleden, ondertussen veel gebeurd in de evolutie.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 16-05-2010 23:15 by KHPLF Profiel van KHPLF

Onee niet deze discussie


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 16-05-2010 23:17 by Lalena Profiel van Lalena

Haha nee laten we dat maar niet doen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2010 23:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2010 23:12 schreef Lalena het volgende:
Nou het is wel logischer dat de mens van oorsprong alleen planten en insecten at Maar ja dat is ook alweer een miljoen jaar geleden, ondertussen veel gebeurd in de evolutie.


Nou chimpansees zijn toch al redelijke jagers en mensen en chimps zijn al 7 miljoen jaar uit elkaar. Tis dan niet zeker of jagen daarvoor al is "uitgevonden" maar het is wel zeer aannemelijk. Een belangrijke invloed(zoniet de belangrijkste) voor het andere evolutionaire pad wat de mens gekozen heeft heeft te maken met jacht. Gereedschapgebruik, samenwerking, taal, intelligentie, op 2 voeten lopen, enz. zijn waarschijnlijk allemaal eigenschappen die door jagen flink zijn ontwikkeld in de mens.

En als we even naar wat recentere geschiedenis kijken zie je al snel dat er maar weinig plekken zijn op de aarde waar je zonder vlees te eten kan overleven. In gebieden met seizoenen is dit eigenlijk al uitgesloten want dan heb je maar enkele maanden in het jaar genoeg eiwitbronnen tot je beschikking. Vegetarisme in Europa is zeker een modern fenomeen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 16-05-2010 23:26 by Lalena Profiel van Lalena

Oh toch wel
Maar ja, ben het wel met je eens, dat soort dingen zijn ook veranderd. En ja dat er nu bijna geen plekken zijn waar je niet kan leven zonder vlees is misschien ook wel omdat er nu veel meer mensen zijn en ze vroeger nog niet op zoveel verschillende plekken leefden. Niemand weet wat er 'van oorsprong' was en wat de mens wel of niet deed, en het is ook niet echt alsof dat er nu nog echt heel veel toe doet


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2010 23:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik hou wel van vegan, met een stukje vlees erbij


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2010 23:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ons voedselsaanbod is behoorlijk groot nu, en bijzonder divers. We zijn nu eindelijk in staat om redelijk vegetarisch te eten maarja nu zitten we weer opgescheept met een lichaam wat weer veel trek heeft in vlees.

hehe en inderdaad het maakt niet zoveel uit om naar vroeger te kijken, kijk je weer iets verder dan aten we weer fruit en kijk je nog iets verder dan filterden we algen uit het water.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-05-2010 23:34]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-05-2010 23:34 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 16 mei 2010 23:28 schreef Hypnos het volgende:
ik hou wel van vegan, met een stukje vlees erbij


Mijn ervaring is dat als je vegans en vegos loopt te dissen ze er alleen maar serieus op in gaan en lange verhalen op gaan hangen. Ik laat ze dus meestal maar met rust/in hun waarde. Ze moeten het immers ook gewoon zelf weten natuurlijk. Zolang ze maar van goede kennis wat betreft eetgelegenheden en producten voorzien zijn, en er dus niet bijvoorbeeld eerst een uur gezocht hoeft te worden om een restaurant.



Nix
Usericon van Nix
Posted 17-05-2010 11:32 by Nix Profiel van Nix

Ik vertel maar niet dat een ´dinnetje van mij na 6 jaar weer begonnen is met vlees eten en zich nu veel beter voelt.

Op aanraden van voedingsdeskundige waar ze al jaren bij zit.



Ze ziet er ook veel beter uit en zit beter in haar vel.




Maar dat zal ik niet vertellen.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 17-05-2010 14:24 by Lalena Profiel van Lalena



Nix
Usericon van Nix
Posted 17-05-2010 15:23 by Nix Profiel van Nix



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen