IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-03-2004 19:20 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Oke...

Reden om Vegan te worden?--> Het lijf dat je ermee krijgt. Je eet dan bijna geen vetten en suikers waardoor je slank wordt. Ik denk dat de meeste sterren om die reden dannook vegan zijn en zijn de principes die je er aan kunt hangen goed te gebruiken voor promotie doeleinden en beeldvorming van diezelfde sterren.

Grappig eigenlijk dat iets dat zich zo probeert af te zetten tegen het massaconsumentisme uitstekkend binnen dat wereldje past.


R...
Usericon van R...
Posted 28-03-2004 19:21 by R... Profiel van R...

Ben jij ook vegan dan?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-03-2004 19:26 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

nee, ik ben een slachtoffer van het massaconsumentisme. Boodschappen doen bij de natuurwinkel in de hoop dat je net zo'n lichaam krijgt als de sterren.
puur egoisme eigenlijk, hoewel ik wel weet dat de bioindustrie verkeerd bezig is, zou dat me niet over de drempel helpen. Niet dat ik er niet op let, zeker wanneer het om make-up gaat, maar toch is het schoonheidsapect belangrijker.
Walgelijk eigenlijk.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-03-2004 19:27 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

als er niks te redden valt ga ik me ook nergens druk om maken...


Je moeder.


R...
Usericon van R...
Posted 28-03-2004 19:28 by R... Profiel van R...

Ach ja...al kreeg ik een krat bier als ik vegan werd, en wat runderen toe...ik zou het nog worden ook...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-03-2004 19:32 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 28 maart 2004 1:13 schreef Vinay het volgende:
vezelrijk voedsel vemindert de kans op kanker ( bindt bepaalde hormonen ).
vlees heeft hormonen , denk juist dat teveel vlees niet gezond is .

Dat is echt onzin. Het maakt alleen eventueel wat uit als je er aanleg voor hebt, en als je er aanleg voor hebt krijg je het toch wel, en ga je toch wel dood ondanks dat je "prefect" eet en je nog geen 20 bent.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 29-03-2004 2:11 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 28 maart 2004 19:32 schreef ghoulliette het volgende:
Dat is echt onzin. Het maakt alleen eventueel wat uit als je er aanleg voor hebt, en als je er aanleg voor hebt krijg je het toch wel, en ga je toch wel dood ondanks dat je "prefect" eet en je nog geen 20 bent.

ik zei niet dat je het dan niet zou krijgen .
aanleg speelt een grotere rol ,denk ik .
omgevingsfactoren blootstelling carcinogene stoffen ,straling kunnen ook invloed hebben in combinatie met aanleg .
van het vlees eten weet ik niet zeker ,
het eten van vezels weet ik wel dat het gunstig is ter preventie .
sommige hormonen hebben invloed op celdeling , en de tempo waarin cellen delen en op die manier ook op het aantal fouten die worden gemaakt bij DNA replicatie .

denk dat het verschilt per vorm van kanker en ook geslacht en leeftijd welke factoren een grotere rol spelen .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 29-03-2004 2:37]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-03-2004 2:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

veganisten mogen niet eens wickie omdat daar kleurstof in zit die door bladluizen is gemaakt
vegetarier gaat nog wel, maar veganist is tegenwoordig niet meer haalbaar, overal zitten wel 1 of 2 stofjes is die dierlijk zijn. Veganisme is gewoon een hippie hype


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 29-03-2004 11:33 by Phaestus Profiel van Phaestus

wie wil er nou wickie?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2004 11:58 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 maart 2004 19:32 schreef ghoulliette het volgende:
Dat is echt onzin. Het maakt alleen eventueel wat uit als je er aanleg voor hebt, en als je er aanleg voor hebt krijg je het toch wel, en ga je toch wel dood ondanks dat je "perfect" eet en je nog geen 20 bent.


En waar heb jij die wijsheid vandaan, Ghoul?

Ik weet dat er een vriendin van je veel te jong overleden is aan leukemie maar je kan het niet met me oneens zijn dat het onterecht is haar lijdensweg als voorbeeld te gebruiken voor alle vormen van kanker.

Er zijn bijv. meerdere studies uitgevoerd om de relatie dikke darm kanker - rood vlees eten te onderzoeken, kijk hier maar eens:

http://www.nature.com/cgi-taf/DynaPage.taf?file=/bjc/journal/v90/n1/full/6601441a.html

http://www.europeanvegetarian.org/evu/english/news/news964/epic.html

zo zijn er nog duizenden artikelen te vinden..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-03-2004 12:02 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 28 maart 2004 19:32 schreef ghoulliette het volgende:
Dat is echt onzin. Het maakt alleen eventueel wat uit als je er aanleg voor hebt, en als je er aanleg voor hebt krijg je het toch wel, en ga je toch wel dood ondanks dat je "prefect" eet en je nog geen 20 bent.
Huh? Dat is net zo kortzichtig als zeggen dat roken geen invloed heeft op de kans op longkanker.

Natuurlijk maakt genetische aanleg uit, maar of je die nu wel of niet hebt, bepaalde eetpatronen vergroten of verkleinen de kans.


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 12:07 by campske666 Profiel van campske666

Ik vind vegans zielig, ze zitten daar maar de ganse dag in hun rolstoeltje uit het raam te staren, een beetje kwijl in de mond-hoek. Echt zonde...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 29-03-2004 12:11 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 29 maart 2004 12:02 schreef helmet het volgende:
Natuurlijk maakt genetische aanleg uit, maar of je die nu wel of niet hebt, bepaalde eetpatronen vergroten of verkleinen de kans.


Da's waar, maar dan moet je eigenlijk overal bang voor zijn.
Voorbeeldje: relatie bepaalde groenten en vitamine K. Vitamine K is van belang voor de bloedstolling. Nou heb ik een stollingsafwijking waardoor ik theoretisch gezien zou moeten oppassen met de hoeveelheid vitamine K die ik binnenkrijg.
Maar ik ben benieuwd hoeveel gevaarlijker het zou zijn als ik helemaal geen groenten meer zou eten!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 12:13 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

Vegetarisme, veganisme, een vorm van veel om de natuur geven imho. Misschien iets te veel, het is namelijk niet gezond om totaal geen vlees te eten, veel bouwstoffen worden uit vlees gehaald en dat is niet vervangbaar met zogenaamde "vleesvervangers". Daarnaast is het "niet eten van" eieren/melk en andere producten al helemaal uit den boze.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2004 12:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 maart 2004 12:13 schreef Pink Floyd het volgende:
Vegetarisme, veganisme, een vorm van veel om de natuur geven imho. Misschien iets te veel, het is namelijk niet gezond om totaal geen vlees te eten, veel bouwstoffen worden uit vlees gehaald en dat is niet vervangbaar met zogenaamde "vleesvervangers". Daarnaast is het "niet eten van" eieren/melk en andere producten al helemaal uit den boze.


En waar haal jij die wijsheid vandaan?


Zarathoestra
Usericon van Zarathoestra
Posted 29-03-2004 12:22 by Zarathoestra Profiel van Zarathoestra

awel, (en hier zou ek een nieuw topic over hebben kunnen openen)

3&4 April V-day Antwerpen

http://www.eva-online.be/
http://www.v-day.be/

hehehe ik ga er lekker naar toe!! i'll(ness) eat yer heart out meatatarians




p.s. nieuwe definitie van een Untermensch; he who doesth eat animals without *legitimate* survival purpose


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 12:24 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 29 maart 2004 12:13 schreef Pink Floyd het volgende:
Daarnaast is het "niet eten van" eieren/melk en andere producten al helemaal uit den boze.


Koeien melk blijkt nu net meer ongezonde gevolgen te hebben dan iets anders.


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 12:52 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 12:22 schreef Snaack het volgende:
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Het is een vorm van logica. Ik neem aan* dat die vleesvervangers niet alle stoffen bevatten die in normaal vlees zitten, en dat het "minder gezond" is dan bijvoorbeeld een echte gehaktbal o.i.d.

*=dat kan mijn fout zijn, mocht dat zo zijn: Mijn excuses.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2004 13:09 by Snaack Profiel van Snaack

Dat is jouw fout inderdaad

Lees dit topic eens door, als je geinteresseerd bent: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=2395

(Dwaallicht, eat your heart out )


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 13:11 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

Ik zal er eens een keer de tijd voor nemen, een behoorlijk groot topic moet ik zeggen! In ieder geval alvast bedankt voor de info!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:20 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

Ik heb het eens vluchtig doorgelezen en ik moet zeggen dat het anders ligt dan ik dacht, dat neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat sommige mensen geen vlees eten!


Like Some Snow-white Marble Eyes


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2004 14:21 by M. Profiel van M.

Ja, dat moet echt een ware cultuurschok zijn .

P.S. een gehaktbal is niet gezond. Een lekker stukje ossehaas wel.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 29-03-2004 14:22]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-03-2004 14:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nou...

Poe he ..


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:23 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

tis zielig voor de beestjes of ze zijn het niet eens met hoe er met de dieren word omgegaan. Tenminste, volgens mij zijn dat wel de 2 meest voorkomende redenen.

veganisten vind ik zelf behoorlijk overdreven. Ik bedoel... tsja geen honing eten omdat het door bijen is gemaakt

of geen leren schoenen dragen omdat het dierlijk is... ja ik weet het niet maar volgens mij zit het in de aard van de mens om toch dierlijke dingen te eten/gebruiken.


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-03-2004 14:24 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

Hmm... mijn beste vriendin is vegetarisch, vind het heel leuk voor d'r maar ik laat mn kip niet staan. Veganisme daarentegen vind ik een beetje te, zeg maar. Ik bedoel, er gaan toch geen beesten dood voor eieren en melk? En zo gezond zal het ook wel niet zijn.


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen