|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ben jij ook vegan dan? |
|
nee, ik ben een slachtoffer van het massaconsumentisme. Boodschappen doen bij de natuurwinkel in de hoop dat je net zo'n lichaam krijgt als de sterren. puur egoisme eigenlijk, hoewel ik wel weet dat de bioindustrie verkeerd bezig is, zou dat me niet over de drempel helpen. Niet dat ik er niet op let, zeker wanneer het om make-up gaat, maar toch is het schoonheidsapect belangrijker. Walgelijk eigenlijk. |
|
als er niks te redden valt ga ik me ook nergens druk om maken... Je moeder. |
|
Ach ja...al kreeg ik een krat bier als ik vegan werd, en wat runderen toe...ik zou het nog worden ook... |
|
quote: Dat is echt onzin. Het maakt alleen eventueel wat uit als je er aanleg voor hebt, en als je er aanleg voor hebt krijg je het toch wel, en ga je toch wel dood ondanks dat je "prefect" eet en je nog geen 20 bent. |
|
quote: ik zei niet dat je het dan niet zou krijgen . aanleg speelt een grotere rol ,denk ik . omgevingsfactoren blootstelling carcinogene stoffen ,straling kunnen ook invloed hebben in combinatie met aanleg . van het vlees eten weet ik niet zeker , het eten van vezels weet ik wel dat het gunstig is ter preventie . sommige hormonen hebben invloed op celdeling , en de tempo waarin cellen delen en op die manier ook op het aantal fouten die worden gemaakt bij DNA replicatie . denk dat het verschilt per vorm van kanker en ook geslacht en leeftijd welke factoren een grotere rol spelen . [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 29-03-2004 2:37] |
|
veganisten mogen niet eens wickie omdat daar kleurstof in zit die door bladluizen is gemaakt vegetarier gaat nog wel, maar veganist is tegenwoordig niet meer haalbaar, overal zitten wel 1 of 2 stofjes is die dierlijk zijn. Veganisme is gewoon een hippie hype ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
wie wil er nou wickie? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: En waar heb jij die wijsheid vandaan, Ghoul? Ik weet dat er een vriendin van je veel te jong overleden is aan leukemie maar je kan het niet met me oneens zijn dat het onterecht is haar lijdensweg als voorbeeld te gebruiken voor alle vormen van kanker. Er zijn bijv. meerdere studies uitgevoerd om de relatie dikke darm kanker - rood vlees eten te onderzoeken, kijk hier maar eens: http://www.nature.com/cgi-taf/DynaPage.taf?file=/bjc/journal/v90/n1/full/6601441a.html http://www.europeanvegetarian.org/evu/english/news/news964/epic.html zo zijn er nog duizenden artikelen te vinden.. |
|
quote:Huh? Dat is net zo kortzichtig als zeggen dat roken geen invloed heeft op de kans op longkanker. Natuurlijk maakt genetische aanleg uit, maar of je die nu wel of niet hebt, bepaalde eetpatronen vergroten of verkleinen de kans. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Ik vind vegans zielig, ze zitten daar maar de ganse dag in hun rolstoeltje uit het raam te staren, een beetje kwijl in de mond-hoek. Echt zonde... |
|
quote: Da's waar, maar dan moet je eigenlijk overal bang voor zijn. Voorbeeldje: relatie bepaalde groenten en vitamine K. Vitamine K is van belang voor de bloedstolling. Nou heb ik een stollingsafwijking waardoor ik theoretisch gezien zou moeten oppassen met de hoeveelheid vitamine K die ik binnenkrijg. Maar ik ben benieuwd hoeveel gevaarlijker het zou zijn als ik helemaal geen groenten meer zou eten! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Vegetarisme, veganisme, een vorm van veel om de natuur geven imho. Misschien iets te veel, het is namelijk niet gezond om totaal geen vlees te eten, veel bouwstoffen worden uit vlees gehaald en dat is niet vervangbaar met zogenaamde "vleesvervangers". Daarnaast is het "niet eten van" eieren/melk en andere producten al helemaal uit den boze. Like Some Snow-white Marble Eyes |
|
quote: En waar haal jij die wijsheid vandaan? |
|
awel, (en hier zou ek een nieuw topic over hebben kunnen openen) 3&4 April V-day Antwerpen http://www.eva-online.be/ http://www.v-day.be/ hehehe ik ga er lekker naar toe!! i'll(ness) eat yer heart out meatatarians p.s. nieuwe definitie van een Untermensch; he who doesth eat animals without *legitimate* survival purpose |
|
quote: Koeien melk blijkt nu net meer ongezonde gevolgen te hebben dan iets anders. |
|
quote:Het is een vorm van logica. Ik neem aan* dat die vleesvervangers niet alle stoffen bevatten die in normaal vlees zitten, en dat het "minder gezond" is dan bijvoorbeeld een echte gehaktbal o.i.d. *=dat kan mijn fout zijn, mocht dat zo zijn: Mijn excuses. Like Some Snow-white Marble Eyes |
|
Dat is jouw fout inderdaad Lees dit topic eens door, als je geinteresseerd bent: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=2395 (Dwaallicht, eat your heart out ) |
|
Ik zal er eens een keer de tijd voor nemen, een behoorlijk groot topic moet ik zeggen! In ieder geval alvast bedankt voor de info! Like Some Snow-white Marble Eyes |
|
Ik heb het eens vluchtig doorgelezen en ik moet zeggen dat het anders ligt dan ik dacht, dat neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat sommige mensen geen vlees eten! Like Some Snow-white Marble Eyes |
|
Ja, dat moet echt een ware cultuurschok zijn . P.S. een gehaktbal is niet gezond. Een lekker stukje ossehaas wel. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 29-03-2004 14:22] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Nou... Poe he .. |
|
tis zielig voor de beestjes of ze zijn het niet eens met hoe er met de dieren word omgegaan. Tenminste, volgens mij zijn dat wel de 2 meest voorkomende redenen. veganisten vind ik zelf behoorlijk overdreven. Ik bedoel... tsja geen honing eten omdat het door bijen is gemaakt of geen leren schoenen dragen omdat het dierlijk is... ja ik weet het niet maar volgens mij zit het in de aard van de mens om toch dierlijke dingen te eten/gebruiken. O'er the surging flood of sea my spirit flies... |
|
Hmm... mijn beste vriendin is vegetarisch, vind het heel leuk voor d'r maar ik laat mn kip niet staan. Veganisme daarentegen vind ik een beetje te, zeg maar. Ik bedoel, er gaan toch geen beesten dood voor eieren en melk? En zo gezond zal het ook wel niet zijn. It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |