IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-04-2020 15:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 29 april 2020 14:28 schreef zodiac lung het volgende:
Waarom niet? Van iedere beweegreden voor vegetarisme, is veganisme voor mij de logischere en consequentere uitkomst.
Eens want melkkalveren en kuikens versnipperen etc etc


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-04-2020 15:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 29 april 2020 14:35 schreef zodiac lung het volgende:
Ik word hier eerlijk gezegd een beetje moe van, dit soort berichten post je nu al jaren. Als je geen vlees wil eten, eet het dan gewoon niet. Het is niet zo moeilijk. Je woont niet meer bij je ouders, toch?
Prima dan post ik er niet meer over


When your people matter, menstrual health matters


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 29-04-2020 15:37 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 29 april 2020 14:36 schreef KwelgeestIV het volgende:
Omdat ik me kan voorstellen dat je geen dieren wilt (laten) doden om te eten, maar dat is echt categorisch iets anders dan geheel geen dierlijke producten te willen gebruiken.

Fair enough als je het hebt over -alle- dierlijke producten. Maar voor zuivel en eieren? Als je niet wil dat er dieren gedood worden voor jouw eten, dan zit je verkeerd met die producten. Uiteraard zijn er uitzonderingen in bijv. kleinschalige veehouderijen, maar die producten zijn lang niet voor iedereen bereikbaar.

quote:
Op 29 april 2020 14:36 schreef KwelgeestIV het volgende:
Tenzij 'jouw' veganisme voortkomt uit het gegeven dat op grote schaal melk en eieren produceren moeilijk samengaat zonder het overproduceren van mannelijke dieren.

Zeg maar: niet.

quote:
Op 29 april 2020 14:39 schreef KwelgeestIV het volgende:
Geheel niets zou wel eens gemakkelijker kunnen zijn dan gematigd. Ik eet zelf ook vaker vlees dan ik eigelijk zou willen.
Als je wisselend eet is het gemakkelijker voor jezelf te rationaliseren waarom je vanavond best toch weer vlees kan eten dan wanneer je geheel geen vlees eet.

Goed en herkenbaar punt. Destijds was de stap van driemaal per dag vlees naar vegetarisme vrij eenvoudig. Van vegetariër naar goeddeels veganist vind ik nog steeds moeilijk en dat gaat dan ook met wisselend succes.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 29-04-2020 16:20 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 29 april 2020 14:40 schreef El Chulo het volgende:
Wat mij nog wel verbaast, gelet op de royale alternatieven voor vlees die er tegenwoordig zijn, is dat de consumptie van vlees nauwelijks gedaald is. Vorig jaar zelfs licht gestegen..
Best teleurstellend eigenlijk, zeker gezien de vleesconsumptie direct of indirect sterk met de voornaamste actuele problemen wereldwijd (klimaat, pandemie) samenhangt..

NRC schreef daar laatst over: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/06/flexitariers-blijven-vleesverknocht-a3992929


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-04-2020 16:28 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 29 april 2020 14:23 schreef Fusion het volgende:
Nou ja, de dieren zijn er iig blij mee Snaeck, het miliey trouwens ook. Damn ik at jarenlang slechts 1 sos 2 x per week bio vlees maar de laatste tijd bijna iedere dag weer. Ik moet mezelf een schop onder de kont gaan geven


Wat maakt dat deze gewoonte er steeds weer in sluipt? Heeft dat te maken met partner/vinden dat kinderen het 'nodig' hebben?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je er nooit bij stilstaat, je prijst namelijk bij iedere mogelijkheid de anderen die wel de stap maken/volhouden.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 29-04-2020 16:28 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Fusion is koning der hypocrisie, vergeet dat niet.

quote:
Op 29 april 2020 16:20 schreef zodiac lung het volgende:
NRC schreef daar laatst over: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/06/flexitariers-blijven-vleesverknocht-a3992929

Paywall.

[Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 29-04-2020 16:30]


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 29-04-2020 16:40 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 29 april 2020 16:20 schreef zodiac lung het volgende:
NRC schreef daar laatst over: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/06/flexitariers-blijven-vleesverknocht-a3992929

Hmm ja, de term flexitarier mag van mij ook wel de prullenbak in..
Ik zag laatst een 'flexitarisch' hoofdgerecht (met oa. ham)..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-04-2020 17:08 by spectre Profiel van spectre

Die heeft het dus net niet begrepen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-04-2020 20:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 29 april 2020 16:28 schreef Silence het volgende:
Wat maakt dat deze gewoonte er steeds weer in sluipt? Heeft dat te maken met partner/vinden dat kinderen het 'nodig' hebben?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je er nooit bij stilstaat, je prijst namelijk bij iedere mogelijkheid de anderen die wel de stap maken/volhouden.
Ja op alles wat je zegt.


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-04-2020 21:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 29 april 2020 15:37 schreef zodiac lung het volgende:
Van vegetariër naar goeddeels veganist vind ik nog steeds moeilijk en dat gaat dan ook met wisselend succes.

Als ik je uitspraak goed lees: hier idem zo. Al een paar jaar overtuigd bijna-vegan hier. Soms nog iets van kaas (al is dat puur uit zwakte/hypocrisie) en heel af en toe eieren. Een bevriend koppel heeft wel drie kippen thuis, ik heb er dan geen problemen mee om daar wel de eieren van te eten. Van die kippen dan.

Het is moeilijk om volledig over te stappen naar veganisme, maar dat heeft alleen irrationele redenen. Soms is het wel lastig in combinatie met glutenallergie en een gebrek aan zin om te koken.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2021 11:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 april 2020 13:42 schreef Snaack het volgende:
Nu alweer bijna anderhalf jaar vegetariër. Ik eet nagenoeg vegan maar heb de afgelopen tijd nog wel enkele dierlijke producten aangeschaft. Zo 1 keer per maand eet ik nog kaas en of eieren maar dat is het wel.

[knip]

Ik hoop later dit jaar de volledige transitie te maken, in andere woorden "echt" veganist te worden.


Dat heb ik vrij snel na het posten van dit bericht gedaan en het was eerlijk gezegd een stuk gemakkelijker dan ik had gedacht. Ik dacht dat ik bepaalde producten heel erg zou gaan missen en zag er daarom enigszins tegenop, maar niets van dat, tot mijn verrassing.

Het helpt ook wel dat ik (na mijn scheiding) een veel gezondere levensstijl na ben gaan streven. Maar, voor de goede orde, ik ben niet "vegan for the health" maar "vegan for the animals".

Er zijn wel een aantal dingen die mij opvallen als veganist die echt heeeeeeeeel raar en fucked up zijn.

Iedereen is ineens voedingsdeskundige en maakt zich er druk om of je wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Dan vooral de mensen die zelf alleen maar ongezonde kankerzooi eten.

Er zijn teveel mensen die proberen tegenstrijdigheden in je levensstijl aan te tonen. "Veganist? Maar je drinkt wel alcohol?", of "Maar je draagt wel leren schoenen?!" of wat dan ook. Zelfs als ik al geen "volmaakte vegan" zou zijn mis je het punt: ik probeer verschil te maken. Ik ben niet lid geworden van een sekte die mij hele strikte gedragsregels op heeft gelegd, wat jou het veronderstelde "recht" zou geven mij te duiden op schendingen van deze regels.

Het is ook grappig dat er mensen zijn die zodra ze horen dat je veganist bent ineens foto's van steaks en dergelijke naar je door gaan sturen. Misschien kan iemand eens aan mij uitleggen wat de bedoeling hiervan is.

Moet het mij het water in de mond doen lopen, zodat ik mij als gevolg kut voel omdat ik naar een stukje vlees ga verlangen?

Moet het mijn gevoelens kwetsen omdat ik getraumatiseerd raak door het zien van een in plakken gesneden, in stukken gezaagd, gemarteld en vermoord dier?

Mensen. Ik weet hoe vlees er uit ziet. Ik vind vlees heerlijk en ik heb het jarenlang met veel plezier bereid en geconsumeerd. Again, je mist het punt.

En dan is er natuurlijk het "vleeseten is mannelijk"-stigma en ik voldoe qua uiterlijk kennelijk erg aan het stereotype. Grote vent, grote baard, grote muil, zwaar getatoeëerd, motorrijder, bierdrinker etc etc etc. Je moet dan haast wel ten alle tijden een lapje uit je binnenzak kunnen trekken om die rauw naar binnen te knagen en daarnaast moet je wel BBQ halfgod zijn.

De verwarring in de ogen is groot als mensen horen dat je de openbare vleesverbranding skipt omdat je alleen plantjes eet.

En vertel me, wat de fuck is er dan zo "mannelijk" aan vleeseten? Alsof je als een gespierde adonis met een zelfgemaakte speer urenlang door de bossen rent, om na een uitputtende strijd eindelijk je prooi op het vuur te kunnen roosteren.

In realiteit waggel je met je dikke pens naar de supermarkt om daar een plastic schaal in je winkelwagentje te flikkeren met daarop plakken vlees van een dier dat in een abattoir door een ander geslacht is en waarvan vervolgens het karkas door een slager in hapklare stukken is gesneden. Kortom, je hebt het vuile werk gedelegeerd.

Daar is niets stoers of mannelijks aan. Dat image is gecreëerd door de marketing van de vleesindustrie en jij bent er voor gevallen. Jij hebt het product alleen maar hoeven te kopen om het vervolgens te verkrachten op de BBQ en te bedelven onder een dikke laag saus. (wat lekker zeg, dat vlees, of is het toch de saus?)

Jij zou niet eens een dier kunnen vangen, laat staan slachten, lamme tak.

En dan zijn er nog de mensen die je "extremist" vinden omdat je veganist bent. Waarom?
Omdat je misschien eens een keer demonstreert of naar een vigil gaat?
Omdat je actief bent bij een dierenrechtenorganisatie?
Omdat je vrijwilliger bent bij een asiel of de dierenambulance?
Omdat je dier-gerelateerde goede doelen steunt?
Omdat je op de PvdD stemt?

Ik weet het niet vriend, maar ik probeer iets goeds te doen hier en dat is zeker niet altijd even makkelijk, niet in de laatste plaats dankzij azijnzeikende types als jij.

En over "extreem" gesproken. In een discussie zei ik tegen iemand "Zeg eens. Zou jij jouw jonge kinderen beelden laten zien uit het abattoir? Filmpjes van kuikentjes die, vers uit het ei, levend door de hakselaar worden gedraaid? Alpaca's die ijselijk gillen als de poten worden gebroken tijdens het scheren? Koeien die met een grijper aan een been uit een vrachtschip worden gelost?"

Drogredenen wellicht, maar doe het maar en leg maar uit waar dat allemaal voor nodig is. Succes.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-06-2021 11:13 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Lijkt me best stressvol dat vegan gedoe als ik zo eea lees.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-06-2021 11:15 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Het lijkt me dat je goed bezig bent


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-06-2021 11:17 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Oh, dat zal ik niet ontkennen, maar die stress.

Edit:
Maar Snaack was altijd nogal aan het pochen over z'n dierlijk voer, de duurste stukken vlees, z'n kalfskontenlederen of gescalpeerde ganzenhuiden schoenen en ineens die omslag.

Dan zou ZM ZM niet zijn als daar niet een paar grapjes tegenaan gegooid worden. Ik denk dat Snaack dat zelf ook wel snapt.

Snaack is verder nooit van het opdringen van z'n voedselovertuiging naar anderen geweest, of ik heb het iig niet kunnen ontdekken, dus mijn inziens zijn het op ZM slechts dingen als grap bedoeld en niet om 'm af te zeiken op zijn huidige konijnenvoervoorkeur . Of althans niet van mijn kant.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 04-06-2021 11:30]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-06-2021 11:41 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 4 juni 2021 11:08 schreef Snaack het volgende:
Er zijn teveel mensen die proberen tegenstrijdigheden in je levensstijl aan te tonen. "Veganist? Maar je drinkt wel alcohol?", of "Maar je draagt wel leren schoenen?!" of wat dan ook. Zelfs als ik al geen "volmaakte vegan" zou zijn mis je het punt: ik probeer verschil te maken. Ik ben niet lid geworden van een sekte die mij hele strikte gedragsregels op heeft gelegd, wat jou het veronderstelde "recht" zou geven mij te duiden op schendingen van deze regels.



Groetjes van de nineties-metalcore-scene.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-06-2021 11:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 juni 2021 11:08 schreef Snaack het volgende:
Dat heb ik vrij snel na het posten van dit bericht gedaan en het was eerlijk gezegd een stuk gemakkelijker dan ik had gedacht. Ik dacht dat ik bepaalde producten heel erg zou gaan missen en zag er daarom enigszins tegenop, maar niets van dat, tot mijn verrassing.

Het helpt ook wel dat ik (na mijn scheiding) een veel gezondere levensstijl na ben gaan streven. Maar, voor de goede orde, ik ben niet "vegan for the health" maar "vegan for the animals".

Er zijn wel een aantal dingen die mij opvallen als veganist die echt heeeeeeeeel raar en fucked up zijn.

Iedereen is ineens voedingsdeskundige en maakt zich er druk om of je wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Dan vooral de mensen die zelf alleen maar ongezonde kankerzooi eten.

Er zijn teveel mensen die proberen tegenstrijdigheden in je levensstijl aan te tonen. "Veganist? Maar je drinkt wel alcohol?", of "Maar je draagt wel leren schoenen?!" of wat dan ook. Zelfs als ik al geen "volmaakte vegan" zou zijn mis je het punt: ik probeer verschil te maken. Ik ben niet lid geworden van een sekte die mij hele strikte gedragsregels op heeft gelegd, wat jou het veronderstelde "recht" zou geven mij te duiden op schendingen van deze regels.

Het is ook grappig dat er mensen zijn die zodra ze horen dat je veganist bent ineens foto's van steaks en dergelijke naar je door gaan sturen. Misschien kan iemand eens aan mij uitleggen wat de bedoeling hiervan is.

Moet het mij het water in de mond doen lopen, zodat ik mij als gevolg kut voel omdat ik naar een stukje vlees ga verlangen?

Moet het mijn gevoelens kwetsen omdat ik getraumatiseerd raak door het zien van een in plakken gesneden, in stukken gezaagd, gemarteld en vermoord dier?

Mensen. Ik weet hoe vlees er uit ziet. Ik vind vlees heerlijk en ik heb het jarenlang met veel plezier bereid en geconsumeerd. Again, je mist het punt.

En dan is er natuurlijk het "vleeseten is mannelijk"-stigma en ik voldoe qua uiterlijk kennelijk erg aan het stereotype. Grote vent, grote baard, grote muil, zwaar getatoeëerd, motorrijder, bierdrinker etc etc etc. Je moet dan haast wel ten alle tijden een lapje uit je binnenzak kunnen trekken om die rauw naar binnen te knagen en daarnaast moet je wel BBQ halfgod zijn.

De verwarring in de ogen is groot als mensen horen dat je de openbare vleesverbranding skipt omdat je alleen plantjes eet.

En vertel me, wat de fuck is er dan zo "mannelijk" aan vleeseten? Alsof je als een gespierde adonis met een zelfgemaakte speer urenlang door de bossen rent, om na een uitputtende strijd eindelijk je prooi op het vuur te kunnen roosteren.

In realiteit waggel je met je dikke pens naar de supermarkt om daar een plastic schaal in je winkelwagentje te flikkeren met daarop plakken vlees van een dier dat in een abattoir door een ander geslacht is en waarvan vervolgens het karkas door een slager in hapklare stukken is gesneden. Kortom, je hebt het vuile werk gedelegeerd.

Daar is niets stoers of mannelijks aan. Dat image is gecreëerd door de marketing van de vleesindustrie en jij bent er voor gevallen. Jij hebt het product alleen maar hoeven te kopen om het vervolgens te verkrachten op de BBQ en te bedelven onder een dikke laag saus. (wat lekker zeg, dat vlees, of is het toch de saus?)

Jij zou niet eens een dier kunnen vangen, laat staan slachten, lamme tak.

En dan zijn er nog de mensen die je "extremist" vinden omdat je veganist bent. Waarom?
Omdat je misschien eens een keer demonstreert of naar een vigil gaat?
Omdat je actief bent bij een dierenrechtenorganisatie?
Omdat je vrijwilliger bent bij een asiel of de dierenambulance?
Omdat je dier-gerelateerde goede doelen steunt?
Omdat je op de PvdD stemt?

Ik weet het niet vriend, maar ik probeer iets goeds te doen hier en dat is zeker niet altijd even makkelijk, niet in de laatste plaats dankzij azijnzeikende types als jij.

En over "extreem" gesproken. In een discussie zei ik tegen iemand "Zeg eens. Zou jij jouw jonge kinderen beelden laten zien uit het abattoir? Filmpjes van kuikentjes die, vers uit het ei, levend door de hakselaar worden gedraaid? Alpaca's die ijselijk gillen als de poten worden gebroken tijdens het scheren? Koeien die met een grijper aan een been uit een vrachtschip worden gelost?"

Drogredenen wellicht, maar doe het maar en leg maar uit waar dat allemaal voor nodig is. Succes.
Ondanks dat ik je af en toe een enorme lul vind omdat je mij af en toe op de volgens mij verkeerde momenten een enorme lul vindt, dit. Ik ben ex-vegetarier, nooit veganist geweest, nu flexitarier. Maar je geeft me een mooie motivatie om mezelf weer eens een schop onder de kont te geven.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2021 11:50 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 juni 2021 11:17 schreef Natural Disaster het volgende:
Oh, dat zal ik niet ontkennen, maar die stress.

Edit:
Maar Snaack was altijd nogal aan het pochen over z'n dierlijk voer, de duurste stukken vlees, z'n kalfskontenlederen of gescalpeerde ganzenhuiden schoenen en ineens die omslag.


Volstrekt terechte opmerking natuurlijk. In retrospect waren dat toch allemaal dingen die ik gedurende mijn huwelijk deed. Daarvoor niet en nu ook niet meer.

quote:

Dan zou ZM ZM niet zijn als daar niet een paar grapjes tegenaan gegooid worden. Ik denk dat Snaack dat zelf ook wel snapt.


Dat wordt alleen maar gewaardeerd.

quote:
Snaack is verder nooit van het opdringen van z'n voedselovertuiging naar anderen geweest, of ik heb het iig niet kunnen ontdekken, dus mijn inziens zijn het op ZM slechts dingen als grap bedoeld en niet om 'm af te zeiken op zijn huidige konijnenvoervoorkeur . Of althans niet van mijn kant.




Dank je. Ik heb daar zelf een enorme hekel aan.

Er zijn ook nogal wat vegans die heeeeel irritant zijn en die menen vanuit de veronderstelde moral "higher ground" het recht te hebben met het vingertje te mogen wijzen.

Celebs burnen op Twitter omdat ze een rashond hebben gekocht. Vegetariërs aanvallen omdat ze die erger vinden dan vleeseters. Dat soort werk.

Als ik zo'n priemend vingertje zie breek ik hem af en leg ik hem op de BBQ en pis ik er overheen.

En stel dat ik zou gaan demonstreren zijn er ook genoeg vegans die denken dat ik aan de verkeerde kant sta.

Kortzichtige debielen, je vindt ze overal.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-06-2021 11:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 juni 2021 11:17 schreef Natural Disaster het volgende:
Oh, dat zal ik niet ontkennen, maar die stress.

Edit:
Maar Snaack was altijd nogal aan het pochen over z'n dierlijk voer, de duurste stukken vlees, z'n kalfskontenlederen of gescalpeerde ganzenhuiden schoenen en ineens die omslag.

Dan zou ZM ZM niet zijn als daar niet een paar grapjes tegenaan gegooid worden. Ik denk dat Snaack dat zelf ook wel snapt.

Snaack is verder nooit van het opdringen van z'n voedselovertuiging naar anderen geweest, of ik heb het iig niet kunnen ontdekken, dus mijn inziens zijn het op ZM slechts dingen als grap bedoeld en niet om 'm af te zeiken op zijn huidige konijnenvoervoorkeur . Of althans niet van mijn kant.


Een mooie post ND

Wat hou ik van jullie vandaag. Nou ja, niet iedereen hé. En heel, héél heteroseksueel en overdreven macho enzo


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2021 11:53 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 juni 2021 11:49 schreef Fusion het volgende:
Ondanks dat ik je af en toe een enorme lul vind omdat je mij af en toe op de volgens mij verkeerde momenten een enorme lul vindt, dit. Ik ben ex-vegetarier, nooit veganist geweest, nu flexitarier. Maar je geeft me een mooie motivatie om mezelf weer eens een schop onder de kont te geven.


Ha dit vind ik echt een heel mooi en oprecht bericht kerel.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2021 11:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 juni 2021 11:41 schreef Negatieveling het volgende:
Groetjes van de nineties-metalcore-scene.


Een scene waar ik destijds vrij actief in ben geweest met mijn toenmalige bandje.

Ik kan mij heel veel van die hele irritante vingerwijzende violentdancende straightedgers herinneren.

Zat ik daar als vegetariër met een shaggie in mijn bakkes, helemaal fout natuurlijk.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 04-06-2021 12:06 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Held.

Heel herkenbaar allemaal. Ik word zo moe van al dat gedoe en dan met name de whataboutisms.

Anyway, ik ga nog steeds heerlijk als 99% veganist. Ik hoef het van mezelf niet langer perfect te doen en juist daardoor houd ik het prima vol. Ik ben een jaartje of zo heel strikt geweest. Wanneer ik toen eens een "misstap" beging (want zo voelde het) door een keer te zwichten voor een eitje, dan kon ik mezelf daar behoorlijk slecht over voelen. Dan was ik telkens geneigd het bijltje er maar bij neer te gooien en dan direct ook maar full retard kaas naar binnen te gaan beuken. Dat gejojo tussen hardcore vegan en gewoon vegetariër was niet fijn.

Nu doe ik wat jij zo ongeveer deed. Eens in de maand of zo een stukje kaas of een ei, zonder overdreven schuldgevoel. Ik houd het op deze manier wél vol, en bovendien haakt de rest van het gezin nu niet af. Onder de streep bereik ik zo meer dan wanneer ik op mijn eigen eilandje alles perfect doe. Dat is winst.

O, en mijn vegan sneakers lopen als pantoffeltjes.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 04-06-2021 12:10 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ja, dat waren de minst opbrengende shows in het jongerencentrum. Iedereen met z’n eigen flesje water uit de rugzak.

En boos!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-06-2021 12:46 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Een biologisch afbreekbaar flesje dan toch?

Voel je je opmerkelijk beter of anders (gezonder?) als je gaat voor vegan? Ik ben zelf lactose-intolerant en moet ook daarnaast heel hard opletten wat ik eet (anders wordt het algauw 'darmageddon').


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2021 14:50 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 juni 2021 12:06 schreef zodiac lung het volgende:
Held.

Heel herkenbaar allemaal. Ik word zo moe van al dat gedoe en dan met name de whataboutisms.


Dat is heel irritant ja. Natuurlijk doe ik vast veel dingen verkeerd maar, in alle redelijkheid, kijk eens in de spiegel.

Ironisch genoeg zijn zulke uitingen vaak het gevolg van optredende cognitieve dissonantie omdat de whataboutismer toch over een geweten blijkt te beschikken dat dan ineens spreekt.

De minder prettige emoties die daarmee gepaard gaan moeten dan op de veganist geprojecteerd worden. Dat is immer gemakkelijker dan het op zichzelf te betrekken.

quote:

Anyway, ik ga nog steeds heerlijk als 99% veganist. Ik hoef het van mezelf niet langer perfect te doen en juist daardoor houd ik het prima vol.




Het gaat er inderdaad om dat je een manier vind die voor jou (en voor jouw gezin) werkt.

quote:
Ik ben een jaartje of zo heel strikt geweest. Wanneer ik toen eens een "misstap" beging (want zo voelde het) door een keer te zwichten voor een eitje, dan kon ik mezelf daar behoorlijk slecht over voelen. Dan was ik telkens geneigd het bijltje er maar bij neer te gooien en dan direct ook maar full retard kaas naar binnen te gaan beuken. Dat gejojo tussen hardcore vegan en gewoon vegetariër was niet fijn.


Dat is herkenbaar. Ik vond het soms net als stoppen met roken voelen. Je hebt trek in een peuk, je geeft er aan over en je voelt je kut als je hem gerookt hebt en voor je het weet zit er weer een pakje in je zak.

Zo af en toe heb ik trouwens nog cravings, zeker nu ik weer keihard aan het trainen ben. Niet naar de dingen die ik verwacht had (kaaaaaaaaaas) maar naar gebakken eieren.

quote:

O, en mijn vegan sneakers lopen als pantoffeltjes.


Mijn vegan Adidasjes ook. En ik heb pas een paar Chelsea boots gekocht bij Wills Vegan Shoes die ook heerlijk zitten.

Van Will's Vegan Shoes via Shop Like You Give A Damn

Lachen trouwens als mensen de "maar je draagt leren schoenen!!!"-opmerking maken als ik die boots aan heb. Het is godverdomme geen 1982 meer dat je als vegan op waterschoentjes moest lopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-06-2021 14:53]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2021 15:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Voor de goede orde, ik ben geen veganist noch vegetariër, maar herken je observaties wel, Snaack. edit: oh, in je latere post zeg je al veel van mijn reactie
quote:
Op 4 juni 2021 11:08 schreef Snaack het volgende:
Iedereen is ineens voedingsdeskundige en maakt zich er druk om of je wel alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Dan vooral de mensen die zelf alleen maar ongezonde kankerzooi eten.

Ja, is.
quote:
Er zijn teveel mensen die proberen tegenstrijdigheden in je levensstijl aan te tonen.

Dat gebeurt sowieso erg vaak als je iets doet voor 'een betere wereld' of dergelijke principes. Raar idee dat je dan ook meteen alles tot het extreme door moet voeren. Volgens mij een kwestie van eigen schuldgevoel van zich afpraten. "De ander doet ook nog steeds verkeerde dingen, dus ik kan lekker door gaan met slechte dingen doen!"
quote:
Het is ook grappig dat er mensen zijn die zodra ze horen dat je veganist bent ineens foto's van steaks en dergelijke naar je door gaan sturen. Misschien kan iemand eens aan mij uitleggen wat de bedoeling hiervan is.

Heel raar, ja. Wederom compensatie voor schuldgevoel, vluchten in primitieve stoerdoenerij.
quote:
En vertel me, wat de fuck is er dan zo "mannelijk" aan vleeseten? Alsof je als een gespierde adonis met een zelfgemaakte speer urenlang door de bossen rent, om na een uitputtende strijd eindelijk je prooi op het vuur te kunnen roosteren.

Dit.

Al begint er ook langzaam wat bewijs door te sijpelen dat ook dit door mannen en vrouwen werd gedaan.
quote:
Ik weet het niet vriend, maar ik probeer iets goeds te doen hier en dat is zeker niet altijd even makkelijk, niet in de laatste plaats dankzij azijnzeikende types als jij.

Wederom, eigen schuldgevoel afreageren.
quote:
En over "extreem" gesproken. In een discussie zei ik tegen iemand "Zeg eens. Zou jij jouw jonge kinderen beelden laten zien uit het abattoir? Filmpjes van kuikentjes die, vers uit het ei, levend door de hakselaar worden gedraaid? Alpaca's die ijselijk gillen als de poten worden gebroken tijdens het scheren? Koeien die met een grijper aan een been uit een vrachtschip worden gelost?"

Drogredenen wellicht, maar doe het maar en leg maar uit waar dat allemaal voor nodig is. Succes.

Vraag is of je kinderen op die manier moet straffen voor wat hun ouders doen, maar ik snap je punt. Nou ja, tweede vraag is op welke leeftijd kinderen echt doorhebben wat ze eigenlijk zien

Denk dat je vanaf zeker de puberteit dit soort dingen zou moeten laten zien. En ook dat je als volwassene die vlees eet, de ballen (m/v/x) moet hebben om echt te zien en begrijpen waar jouw vlees vandaan komt.

Op jongere leeftijd in ieder geval eerlijk zijn over wat dat vlees wat ze eten nu eigenlijk is, dat daar dieren voor doodgaan, en dat die dieren 'hetzelfde' zijn als de schattige koeien of varkens die ze op de kinderboerderij zien. Dat is in ieder geval hoe ik het tot nu toe doe. (De kinderen eten ook niet veel vlees.)

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-06-2021 15:28]


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen