IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:25 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:21 schreef M. het volgende:
Ja, dat moet echt een ware cultuurschok zijn .

P.S. een gehaktbal is niet gezond. Een lekker stukje ossehaas wel.
Haha, dat valt wel mee , ik vind het gewoon raar, wat een goed stuk vlees is gewoon heerlijk bij het eten! En ossehaas is zeker lekker!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:26 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:24 schreef Miss Lucifer het volgende:
Hmm... mijn beste vriendin is vegetarisch, vind het heel leuk voor d'r maar ik laat mn kip niet staan. Veganisme daarentegen vind ik een beetje te, zeg maar. Ik bedoel, er gaan toch geen beesten dood voor eieren en melk? En zo gezond zal het ook wel niet zijn.



voor zover ik weet maakt het niet veel uit of je nou gewoon normaal eet, of veganistisch. Een vriendin van me is veganist en die is hartstikke gezond. Er zijn echt duizend-en-een manieren om veganistisch EN gezond te koken. Dat wil zeggen heel veel vleesvervangers, en groenten.


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 29-03-2004 14:26 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com

quote:
Op 29 maart 2004 14:23 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
veganisten vind ik zelf behoorlijk overdreven. Ik bedoel... tsja geen honing eten omdat het door bijen is gemaakt



Zit ik nou net een broodje honing te eten



Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:27 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:26 schreef Nameless shadow het volgende:
Zit ik nou net een broodje honing te eten


smakelijk


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:27 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 29 maart 2004 14:26 schreef Nameless shadow het volgende:
Zit ik nou net een broodje honing te eten


Bruut !! Slavendrijver !! Onmens !!











Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 29-03-2004 14:27 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com

quote:
Op 29 maart 2004 14:27 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
smakelijk


dank!

@campske666

[Dit bericht is gewijzigd door Nameless shadow op 29-03-2004 14:28]



Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 29-03-2004 14:28 by Je Moeder Profiel van Je Moederhttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 29 maart 2004 14:26 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
voor zover ik weet maakt het niet veel uit of je nou gewoon normaal eet, of veganistisch. Een vriendin van me is veganist en die is hartstikke gezond. Er zijn echt duizend-en-een manieren om veganistisch EN gezond te koken. Dat wil zeggen heel veel vleesvervangers, en groenten.



de veganisten en vegetariers die ik zoal gezien heb, waren één voor één wandelende lijken



Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:29 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:23 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
tis zielig voor de beestjes of ze zijn het niet eens met hoe er met de dieren word omgegaan. Tenminste, volgens mij zijn dat wel de 2 meest voorkomende redenen.

Wat ik me dan afvraag is waarom die mensen dan niet gewoon biologische producten eten? Die beesten worden over het algemeen een stuk beter behandeld ("goed" zeg ik niet) en de mens is niet voor niets een omnivoor.


Like Some Snow-white Marble Eyes


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:29 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 29 maart 2004 14:29 schreef Pink Floyd het volgende:
en de mens is niet voor niets een omnivoor.


Nu heb je wat gezegd...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2004 14:29 by M. Profiel van M.

quote:
Op 29 maart 2004 14:25 schreef Pink Floyd het volgende:
Haha, dat valt wel mee , ik vind het gewoon raar, wat een goed stuk vlees is gewoon heerlijk bij het eten! En ossehaas is zeker lekker!

Ik snap niet dat je dat zo raar vindt. Sommige mensen kiezen ervoor om een bepaalde overtuiging te verbinden aan hun dieet, of ze willen gewoon bepaalde substanties niet binnenkrijgen, of ze willen niet dat er dieren doodgaan alleen maar om hun honger te stillen.

Da's een keuze, dat kan. Vegetariër en veganist zijn is verder in Nederland perfect mogelijk omdat zowat overal wel sporenelementen in zitten en het gemis aan het één of het ander gecompenseerd kan worden met voedingssupplementen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:30 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:29 schreef Pink Floyd het volgende:
Wat ik me dan afvraag is waarom die mensen dan niet gewoon biologische producten eten? Die beesten worden over het algemeen een stuk beter behandeld ("goed" zeg ik niet) en de mens is niet voor niets een omnivoor.


omdat dat 20x zo duur is misschien? Dat zou voor mij een reden kunnen zijn iig.


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2004 14:31 by M. Profiel van M.

quote:
Op 29 maart 2004 14:28 schreef Je Moeder het volgende:
de veganisten en vegetariers die ik zoal gezien heb, waren één voor één wandelende lijken

En bedankt (ik ben nu dan wel geen vegetariër meer, maar het wel zes jaar geweest)

quote:
Op 29 maart 2004 14:29 schreef Pink Floyd het volgende:
Wat ik me dan afvraag is waarom die mensen dan niet gewoon biologische producten eten? Die beesten worden over het algemeen een stuk beter behandeld ("goed" zeg ik niet) en de mens is niet voor niets een omnivoor.

Niet voor niets? Wie zegt dat? We leven in het nu en niet in de jungle. Niemand vertelt de mens wat-ie moet eten, en in de omstandigheden van vandaag kan hij prima overleven zonder vlees.


Het zijn ook altijd dezelfde tegeltjes die langskomen heh .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 29-03-2004 14:31 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 29 maart 2004 14:24 schreef Miss Lucifer het volgende:
... Ik bedoel, er gaan toch geen beesten dood voor eieren en melk? En zo gezond zal het ook wel niet zijn.


kijk, dat zijn dus dikke fabels. zoek er maar eens wat over op, op het internet of talloze boeken.

deze: http://www.visvogel.nl/?laatzien=eieren#inleiding
of http://www.visvogel.nl/?laatzien=koemelk byvoorbeeld.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-03-2004 14:32 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 29 maart 2004 14:26 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
voor zover ik weet maakt het niet veel uit of je nou gewoon normaal eet, of veganistisch. Een vriendin van me is veganist en die is hartstikke gezond. Er zijn echt duizend-en-een manieren om veganistisch EN gezond te koken. Dat wil zeggen heel veel vleesvervangers, en groenten.



Mjah, dat bedoelde ik niet... Ik weet wel dat het nogal weinig uitmaakt, zelf eet ik ook wel eens vegetarisch en zo, met allerlei vleesvervangers, best lekker en zo! Mijn vriendin is alleen nogal anorexisch dun, en van die zooi komt ze niet aan en zo, dus is ze heel vaak ziek. Best jammer, op zich.


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:32 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:31 schreef M. het volgende:
Niet voor niets? Wie zegt dat? We leven in het nu en niet in de jungle. Niemand vertelt de mens wat-ie moet eten, en in de omstandigheden van vandaag kan hij prima overleven zonder vlees.



jawel dat kunnen we, maar ons lichaam is gebouwd op vleesverwerking


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:33 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:29 schreef M. het volgende:
Ik snap niet dat je dat zo raar vindt. Sommige mensen kiezen ervoor om een bepaalde overtuiging te verbinden aan hun dieet, of ze willen gewoon bepaalde substanties niet binnenkrijgen, of ze willen niet dat er dieren doodgaan alleen maar om hun honger te stillen.
Dat moeten ze inderdaad zelf weten, maar mijn mening is toch dat je je eigen "natuur" moet volgen (maar dat zal wel als hippie-remark worden afgedaan )
quote:

Da's een keuze, dat kan. Vegetariër en veganist zijn is verder in Nederland perfect mogelijk omdat zowat overal wel sporenelementen in zitten en het gemis aan het één of het ander gecompenseerd kan worden met voedingssupplementen.
Daar heb je gelijk in, toch is het zonde dat ze erg veel missen; zeg nu zelf, een lekker stukje vlees is heerlijk bij een goed gekookte maaltijd!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:33 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:32 schreef Miss Lucifer het volgende:
Mjah, dat bedoelde ik niet... Ik weet wel dat het nogal weinig uitmaakt, zelf eet ik ook wel eens vegetarisch en zo, met allerlei vleesvervangers, best lekker en zo! Mijn vriendin is alleen nogal anorexisch dun, en van die zooi komt ze niet aan en zo, dus is ze heel vaak ziek. Best jammer, op zich.


ik weet niet of dat te maken heeft met dat ze vegetarier is. ik bedoel... als vegetarier kun je ook HEEEEL veel chocola enz. eten en geloof me, daar kom je van aan.


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-03-2004 14:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zie je maar weer dat vlees onvervangbaar is ...

Ook moet je toch ergens de dierlijke driften vandaan halen, waar anders uit dan een lekker bloedend stuk biefstuk.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-03-2004 14:33 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 29 maart 2004 14:31 schreef XPositiveX het volgende:
kijk, dat zijn dus dikke fabels. zoek er maar eens wat over op, op het internet of talloze boeken.

deze: http://www.visvogel.nl/?laatzien=eieren#inleiding
of http://www.visvogel.nl/?laatzien=koemelk byvoorbeeld.



Oeps...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:35 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:32 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
jawel dat kunnen we, maar ons lichaam is gebouwd op vleesverwerking
Dat is mijn punt inderdaad, het is gewoon de natuur, zo werkt het (en eigenlijk zouden we ook gewoon de huiden en tanden van de dieren moeten gebruiken, maar dat is zoals M. zegt: we leven niet in de oertijd o.i.d.)

Verder heeft iedereen natuurlijk zijn eigen standpunt, en dat dient gerespecteerd te worden.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-03-2004 14:35 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 29 maart 2004 14:33 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
ik weet niet of dat te maken heeft met dat ze vegetarier is. ik bedoel... als vegetarier kun je ook HEEEEL veel chocola enz. eten en geloof me, daar kom je van aan.


Mja, das waar... En aangezien ze zo'n hele aldi-reep in één keer opeet slaat mijn theorie nergens op... Maar van vlees word je zeker wel dik, kan ik je wel vertellen!
Ook leuk is dat varkensvlees kankerverwekkend is... Vond het toch al goor


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2004 14:35 by M. Profiel van M.

quote:
Op 29 maart 2004 14:33 schreef Pink Floyd het volgende:
Daar heb je gelijk in, toch is het zonde dat ze erg veel missen; zeg nu zelf, een lekker stukje vlees is heerlijk bij een goed gekookte maaltijd!

Eh, maar dat is hun probleem, daar hoef jij je verder niet over op te winden .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:36 by campske666 Profiel van campske666

En als we nu eens gewoon moslims opeten, daar doe je niemand kwaad mee, en daar is een goede toevoer van.
K weet wel niet of het gezond is, maar kom.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-03-2004 14:37 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Veganisme daar kan ik nog inkomen... Veganisten hebben tenminste echt principes, en houden zich daar ook aan. Vegetariers die wel eieren enzo eten zijn eigenlijk nogal lachwekkend, die kippen in die legbatterijen hebben het evenslecht dan slachtkuikens, en ze hebben dan nog een langer leven ook nog.
Verder doen die mensen (veganisten) het vrijwel nooit voor de aandacht zoals vele vegetariers dat wel doen, en ze proberen je er meestal ook niet van te overtuigen dat hun levenswijze veel beter is dan het mijne (en dat van andere niet vegetariers/veganisten).

Zelf voel ik er weinig voor om veganist te worden trouwens, maar dat is een ander verhaal.



Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:38 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:35 schreef Miss Lucifer het volgende:
Mja, das waar... En aangezien ze zo'n hele aldi-reep in één keer opeet slaat mijn theorie nergens op... Maar van vlees word je zeker wel dik, kan ik je wel vertellen!
Ook leuk is dat varkensvlees kankerverwekkend is... Vond het toch al goor


van normaal vlees eten word je niet dik. Vroeger (praat ik over HEEL lang geleden) aten mensen vlees, planten en noten en die mensen hadden geen last van overgewicht etc. Als je het extreem veel eet word je uiteraard wel dik, maar dat word je ook als je 20 kg wortels eet per dag.
wat betreft dat varkensvlees kankerverwekkend is.... alles is tegenwoordig kankerverwekkend


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen