IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:38 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:35 schreef Miss Lucifer het volgende:
Ook leuk is dat varkensvlees kankerverwekkend is... Vond het toch al goor
Dat wordt tegenwoordig van de helft van de producten verteld (wat overdreven) en ik denk niet dat je er veel van zult merken
quote:
Op 29 maart 2004 14:35 schreef M. het volgende:
Eh, maar dat is hun probleem, daar hoef jij je verder niet over op te winden .
Ze weten niet wat ze missen


Like Some Snow-white Marble Eyes


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2004 14:38 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 maart 2004 14:30 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
omdat dat 20x zo duur is misschien? Dat zou voor mij een reden kunnen zijn iig.


Ik ben veggie en gebruik voor zo ver dat mogelijk is uitsluitend biologische producten.

Het "maar het is duur" verhaal HAAT IK INTENS aangezien dat de wortel van het kwaad, cq de bioindustrie is.

Ik snap wel waarom de familie Van der Valk zulke goede zaken doet trouwens. Zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk

Sterf


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-03-2004 14:38 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 29 maart 2004 14:37 schreef Kramy het volgende:
Veganisme daar kan ik nog inkomen... Veganisten hebben tenminste echt principes, en houden zich daar ook aan. Vegetariers die wel eieren enzo eten zijn eigenlijk nogal lachwekkend, die kippen in die legbatterijen hebben het evenslecht dan slachtkuikens, en ze hebben dan nog een langer leven ook nog.
Verder doen die mensen (veganisten) het vrijwel nooit voor de aandacht zoals vele vegetariers dat wel doen, en ze proberen je er meestal ook niet van te overtuigen dat hun levenswijze veel beter is dan het mijne (en dat van andere niet vegetariers/veganisten).

Zelf voel ik er weinig voor om veganist te worden trouwens, maar dat is een ander verhaal.


D'r zijn ook vegetariërs die scharreleieren/graseieren kopen...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2004 14:39 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 maart 2004 14:37 schreef Kramy het volgende:
Veganisme daar kan ik nog inkomen... Veganisten hebben tenminste echt principes, en houden zich daar ook aan. Vegetariers die wel eieren enzo eten zijn eigenlijk nogal lachwekkend, die kippen in die legbatterijen hebben het evenslecht dan slachtkuikens, en ze hebben dan nog een langer leven ook nog.
Verder doen die mensen (veganisten) het vrijwel nooit voor de aandacht zoals vele vegetariers dat wel doen, en ze proberen je er meestal ook niet van te overtuigen dat hun levenswijze veel beter is dan het mijne (en dat van andere niet vegetariers/veganisten).

Zelf voel ik er weinig voor om veganist te worden trouwens, maar dat is een ander verhaal.


Sterf, pisnicht.

Edit: je bent een domme hond.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-03-2004 14:39]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-03-2004 14:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

frikandelletje verkeerd gevallen snaakcie?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2004 14:40 by M. Profiel van M.

Go SnaacK, Go SnaacK!

quote:
Op 29 maart 2004 14:38 schreef Pink Floyd het volgende:
Ze weten niet wat ze missen

Nee, ze ETEN niet wat ze missen. Ze weten het vaak prima (ik wist het in ieder geval wel).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-03-2004 14:40 by Miss Lucifer Profiel van Miss Lucifer

quote:
Op 29 maart 2004 14:38 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
van normaal vlees eten word je niet dik. Vroeger (praat ik over HEEL lang geleden) aten mensen vlees, planten en noten en die mensen hadden geen last van overgewicht etc. Als je het extreem veel eet word je uiteraard wel dik, maar dat word je ook als je 20 kg wortels eet per dag.
wat betreft dat varkensvlees kankerverwekkend is.... alles is tegenwoordig kankerverwekkend


Ja, maar vroeger moesten die mensen zelf achter die beesten aanrennen met speertjes en zo, en dat is weer wel goed om calorieën te verbranden.
En ja, alles is kankerverwekkend. Jammer dan.


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:41 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:37 schreef Kramy het volgende:
Verder doen die mensen (veganisten) het vrijwel nooit voor de aandacht zoals vele vegetariers dat wel doen, en ze proberen je er meestal ook niet van te overtuigen dat hun levenswijze veel beter is dan het mijne (en dat van andere niet vegetariers/veganisten).
Ik ben in mijn hele leven nog nooit een vegetarier tegengekomen die mij probeerde te overtuigen, ik denk dat jij eerst je gedachtes en ervaringen moet overdenken voordat je iets neertypt, dit slaat namelijk totaal nergens op.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:41 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:38 schreef Snaack het volgende:
Het "maar het is duur" verhaal HAAT IK INTENS aangezien dat de wortel van het kwaad, cq de bioindustrie is.



tsja ik Haat het ook, maar toch is dat bij mij wel de reden waarom ik niet biologisch eet. Ik heb niet veel geld...


@kramy: ik snap je niet, hoezo hebben vegetariers geen principes?


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:43 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:40 schreef M. het volgende:
Nee, ze ETEN niet wat ze missen. Ze weten het vaak prima (ik wist het in ieder geval wel).
Hm, daar heb ik best veel respect voor, ik denk niet dat veel mensen dat lang vol zouden kunnen houden!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:44 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:40 schreef Miss Lucifer het volgende:
Ja, maar vroeger moesten die mensen zelf achter die beesten aanrennen met speertjes en zo, en dat is weer wel goed om calorieën te verbranden.
En ja, alles is kankerverwekkend. Jammer dan.



tsja de huidige maatschappij is niet echt calorie verbrandend ja. Maar de vrouwen renden niet achter de beesten aan trouwens, en ook die hadden geen last van overgewicht.
En toch blijf ik erbij dat als je een normale hoeveelheid vlees eet in combinatie met groenten dat je niet dik word, word je het wel dan is er iets mis met je lijf.


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2004 14:46 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 maart 2004 14:41 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
tsja ik Haat het ook, maar toch is dat bij mij wel de reden waarom ik niet biologisch eet. Ik heb niet veel geld...


Tsssk, wat is dat nou weer voor slap hippie argument, "Ik haat het, ik hoef er niet aan mee te doen maar sja, euh, zoveel is het me nu ook weer niet waard"

Dan kan je het er net zo goed mee eens zijn heh, dat maakt dan geen ene fuck uit.

Als je het echt wilt is het niet moeilijk..


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:48 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:46 schreef Snaack het volgende:
Tsssk, wat is dat nou weer voor slap hippie argument, "Ik haat het, ik hoef er niet aan mee te doen maar sja, euh, zoveel is het me nu ook weer niet waard"

Dan kan je het er net zo goed mee eens zijn heh, dat maakt dan geen ene fuck uit.

Als je het echt wilt is het niet moeilijk..


uhuh, jij kent mijn situatie niet
en als ik het ECHT ECHT ECHT zou willen, zo het nog niet kunnen


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-03-2004 14:48 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 maart 2004 14:46 schreef Snaack het volgende:
Als je het echt wilt is het niet moeilijk..
Aye! Gewoon ergens een verderfelijk luxe-produkt schrappen en je houdt maandelijks genoeg over om biologisch voedsel te kunnen kopen. Vleesvervangers of biologisch vlees kosten tegenwoordig niet eens veel meer dan 'gewoon' vlees. Helaas merk je het op groenten nog wel, maar dat valt nog te overzien.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-03-2004 14:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 29 maart 2004 14:48 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
uhuh, jij kent mijn situatie niet
en als ik het ECHT ECHT ECHT zou willen, zo het nog niet kunnen
tuurlijk wel ... gras is ook te vreten ..


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:50 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:46 schreef Snaack het volgende:
Dan kan je het er net zo goed mee eens zijn heh, dat maakt dan geen ene fuck uit.

Als je het echt wilt is het niet moeilijk..
Ik zou me kunnen voorstellen dat studenten die op kamers wonen het zouden laten voor de prijs, hoewel ik denk dat meer dan 70% van de mensen die zulk soort dingen beweren het nooit zouden kopen (dus ook niet als ze een goed betaalde baan hebben). Er zijn natuurlijk altijd mensen die het niet kunnen betalen, daar zul je mee moeten leren leven!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:53 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:48 schreef helmet het volgende:
Aye! Gewoon ergens een verderfelijk luxe-produkt schrappen en je houdt maandelijks genoeg over om biologisch voedsel te kunnen kopen. Vleesvervangers of biologisch vlees kosten tegenwoordig niet eens veel meer dan 'gewoon' vlees. Helaas merk je het op groenten nog wel, maar dat valt nog te overzien.
Dat zal je nog behoorlijk tegenvallen! Ik neem aan dat iedereen hier muziekliefhebber is, en DUS cd's/platen/collectibles kopen van de bands die hij/zij leuk vindt! Probeer dat maar eens te schrappen.

Overigens eet ik thuis alleen scharrel-eieren en biologische groenten (wegens de "giftige" stoffen die er dikwijls inzitten EN wegens de smaak)

[Dit bericht is gewijzigd door Pink Floyd op 29-03-2004 14:53]


Like Some Snow-white Marble Eyes


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2004 14:53 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 maart 2004 14:43 schreef Pink Floyd het volgende:
Hm, daar heb ik best veel respect voor, ik denk niet dat veel mensen dat lang vol zouden kunnen houden!


Je maakt de denkfout te veronderstellen dat iedereen vlees lekker vind.

Hmmm, biefstuk:


Hmm, yummi, varkenshaas


Krijg dikkedarmkanker, stelletje inferieure levensvormen



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-03-2004 14:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kut .. honger .........


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2004 14:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 maart 2004 14:53 schreef Pink Floyd het volgende:
Dat zal je nog behoorlijk tegenvallen! Ik neem aan dat iedereen hier muziekliefhebber is, en DUS cd's/platen/collectibles kopen van de bands die hij/zij leuk vindt! Probeer dat maar eens te schrappen.


Het is maar wat je belangrijk vind..


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 29-03-2004 14:56 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com

quote:
Op 29 maart 2004 14:53 schreef Snaack het volgende:
Je maakt de denkfout te veronderstellen dat iedereen vlees lekker vind.

Hmmm, biefstuk:

[plaatje]

Hmm, yummi, varkenshaas

[plaatje]

Krijg dikkedarmkanker, stelletje inferieure levensvormen




Lekker stukje vlees gaat er bij mij nog steeds in!



Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 29-03-2004 14:57 by Nar'Hyarmen Profiel van Nar'Hyarmen

quote:
Op 29 maart 2004 14:48 schreef helmet het volgende:
Aye! Gewoon ergens een verderfelijk luxe-produkt schrappen en je houdt maandelijks genoeg over om biologisch voedsel te kunnen kopen. Vleesvervangers of biologisch vlees kosten tegenwoordig niet eens veel meer dan 'gewoon' vlees. Helaas merk je het op groenten nog wel, maar dat valt nog te overzien.


vleesvervangers kosten wel meer en biologisch vlees NOG meer! Tsja en wat voor verderfelijk luxeprodukt had je dan in gedachten met schrappen? zal ik mn kamer opzeggen... is ook luxe hoor, ik kan net zo goed op straat leven


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 14:57 by Pink Floyd Profiel van Pink Floyd

quote:
Op 29 maart 2004 14:53 schreef Snaack het volgende:
Je maakt de denkfout te veronderstellen dat iedereen vlees lekker vind.

Hmmm, biefstuk:
[img]

Hmm, yummi, varkenshaas
[img]
Het ziet er inderdaad niet fris uit, maar de smaak en geur van vers gebakken/gebraden/geflambeerd vlees zijn toch erg lekker en de meeste dieren die worden "gekweekt" om opgegeten te worden!
quote:

Krijg dikkedarmkanker, stelletje inferieure levensvormen
Dat is dan weer jammer, dan probeer je een serieuse discussie te voeren en dan is er een vegetarier (of veganist?) die zo reageert. Jij, boven alle personen hier zou dan toch mooi van de gelegenheid gebruik kunnen maken om te laten zien dat ook vegetariers en/of veganisten een normale discussie kunnen voeren inclusief een goed en onderbouwd standpunt!


Like Some Snow-white Marble Eyes


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-03-2004 14:57 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 maart 2004 14:53 schreef Pink Floyd het volgende:
Dat zal je nog behoorlijk tegenvallen! Ik neem aan dat iedereen hier muziekliefhebber is, en DUS cd's/platen/collectibles kopen van de bands die hij/zij leuk vindt! Probeer dat maar eens te schrappen.
Dat is puur een kwestie van prioriteiten! Als je ziet hoeveel CDs sommige mensen hier kopen is dat bijna decadentie (in ieder geval als je vervolgens roept dat je geen geld hebt om biologisch eten te kopen).

Het is maar net wat je belangrijk vindt. Je kunt ook een keertje water drinken als je gaat stappen, een dag minder op vakantie gaan, die vier zakken chips per week laten staan, een keertje vaker de fiets pakken in plaats van de auto of dat DVDtje van de film die je toch al tien keer gezien hebt laten staan.


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:59 by campske666 Profiel van campske666

...of je kan gewoon doodvallen op je 40ste maar tenminste geleefd hebben in de tussentijd ipv al je pleziertjes opgeven omdat je te breekbaar bent om gewoon vlees te vreten gelijk iedereen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen