IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
panzergod
Usericon van panzergod
Posted 13-12-2004 11:23 by panzergod Profiel van panzergod

quote:
Op 13 december 2004 11:19 schreef Iris/Anarchie het volgende:
animozuren zijn een uitzondering dierlijke eiwitten zijn helemaal niet zo gezond als we mekaar wijsmaken maar als je kijkt naar een vlees eter zal hij ook niet alle vitaminen en mineralen binnenkrijgen maar je bezwijkt er niet aan en ik heb meer dan 10 jaar vis gegeten maar ik voel me echt niet ziek of zwakker dan iemand die wel vlees eet

Wel vis, maar geen vlees?? Ow ja, vissen hebben geen gevoel natuurlijk


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 11:27 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

zijn de vissticks al een beschermde diersoort?



Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 13-12-2004 11:27 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 13 december 2004 11:23 schreef panzergod het volgende:
Wel vis, maar geen vlees?? Ow ja, vissen hebben geen gevoel natuurlijk



Juist. Koeien uit het slachthuis mag je niet opeten; vissen uit een viskwekerij wel?


Je kan me de bout hachelen!


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 13-12-2004 11:29 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 13 december 2004 11:27 schreef Legatius het volgende:
Juist. Koeien uit het slachthuis mag je niet opeten; vissen uit een viskwekerij wel?


Ik denk toch wel dat de behandeling van die beesten niet gelijk te stellen is.
Mij roest het geen reet, voor mijn part persen ze die beesten in nog kleinere hokjes, als het vlees daar maar goedkoper van wordt.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 13-12-2004 11:29 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

Mja, viskwekerij?
Megaschepen die enorme netten binnenhalen.
Ik heb gelukkig maar een beperkt geweten en nog minder principes en vind het dus wel zielig, maar eet toch gewoon vlees.


Life doesn't get much better than this!


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 13-12-2004 11:30 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 13 december 2004 11:29 schreef CoenV het volgende:
Ik denk toch wel dat de behandeling van die beesten niet gelijk te stellen is.
Mij roest het geen reet, voor mijn part persen ze die beesten in nog kleinere hokjes, als het vlees daar maar goedkoper van wordt.



Vissen villen, koeien villen... whatever.


Je kan me de bout hachelen!


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 11:32 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

[quote]Op 13 december 2004 11:13 schreef Audiophile het volgende:
Aan de andere kant is het ook weer hypocriet om alleen 'fout' vlees te boycotten. Dat is weer verrotte passief verzet. Als je echt tegen bioindustrie bent, kom dan op voor je principes en ga je eigen biologische scharrelvarken boerderij oprichten, dan kan je best want je woont al sinds je 15de op jezelf. Kun je lekker varkens knuffelen om ze later weer op te eten zonder last dat je geweten opspeelt
] je vreet je hond vast niet op want die is je te dierbaar die koop je niet klaar in een bakje om te braden. Ik zie dieren graag in hun natuurlijke leefomgeving (dat is niet dat ze aan gelijnt tegen boompjes pissen. maar dat ja hun in hun waarde laat. Ik ga mezelf geen dier toe eigenen zodat ze afhankelijk van me zijn en met z'n 100 in een schuurtje, je snapt het echt niet he? en als ik vreet ze al sowieso niet op, maar jij denkt aan de smaak he , wat je zaait zal je oogsten , En ach de andere levende wezens op aarde zijn er alleen voor onze eigenbelang, kan ik gelijk wel raden hoe mensen jou behandelen


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 11:32 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

kapitein iglo staat vast ergens op een zwarte lijst van de veganistfundamentalisten.



Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 13-12-2004 11:33 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com

quote:
Op 13 december 2004 11:19 schreef Iris/Anarchie het volgende:
animozuren zijn een uitzondering dierlijke eiwitten zijn helemaal niet zo gezond als we mekaar wijsmaken maar als je kijkt naar een vlees eter zal hij ook niet alle vitaminen en mineralen binnenkrijgen maar je bezwijkt er niet aan en ik heb meer dan 10 jaar vis gegeten maar ik voel me echt niet ziek of zwakker dan iemand die wel vlees eet


Aminozuren bedoel je? Anders moet je me ff uitleggen wat je bedoelt, klinkt wel interessant dan



panzergod
Usericon van panzergod
Posted 13-12-2004 11:35 by panzergod Profiel van panzergod

quote:
Op 13 december 2004 11:32 schreef Iris/Anarchie het volgende:
wat je zaait zal je oogsten , En ach de andere levende wezens op aarde zijn er alleen voor onze eigenbelang, kan ik gelijk wel raden hoe mensen jou behandelen

Smaakt dat lekker? zo'n bijbel....


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 11:36 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 13 december 2004 11:30 schreef Legatius het volgende:
Vissen villen, koeien villen... whatever.

het is altijd makkelik je achter een stoere lompe nonchalante houding te verschuilen als je geen beter argument hebt
geloof jij ook dat wat je anderen aandoet op een bepaalde manier altijd bij je terugkomt, jij word vast op een donkere nacht een steegje ingetrokken verkracht en onherkenbaar verminkt, maarja wat je zaait zal je oogsten


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 13-12-2004 11:36 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 13 december 2004 11:32 schreef Iris/Anarchie het volgende:
Op 13 december 2004 11:13 schreef Audiophile het volgende:
Aan de andere kant is het ook weer hypocriet om alleen 'fout' vlees te boycotten. Dat is weer verrotte passief verzet. Als je echt tegen bioindustrie bent, kom dan op voor je principes en ga je eigen biologische scharrelvarken boerderij oprichten, dan kan je best want je woont al sinds je 15de op jezelf. Kun je lekker varkens knuffelen om ze later weer op te eten zonder last dat je geweten opspeelt
] je vreet je hond vast niet op want die is je te dierbaar die koop je niet klaar in een bakje om te braden. Ik zie dieren graag in hun natuurlijke leefomgeving (dat is niet dat ze aan gelijnt tegen boompjes pissen. maar dat ja hun in hun waarde laat. Ik ga mezelf geen dier toe eigenen zodat ze afhankelijk van me zijn en met z'n 100 in een schuurtje, je snapt het echt niet he? en als ik vreet ze al sowieso niet op, maar jij denkt aan de smaak he , wat je zaait zal je oogsten , En ach de andere levende wezens op aarde zijn er alleen voor onze eigenbelang, kan ik gelijk wel raden hoe mensen jou behandelen



Mmmm, wat smaakt die vis uit z'n natuurlijke omgeving lekker zeg!


Je kan me de bout hachelen!


panzergod
Usericon van panzergod
Posted 13-12-2004 11:38 by panzergod Profiel van panzergod

quote:
Op 13 december 2004 11:36 schreef Iris/Anarchie het volgende:
het is altijd makkelik je achter een stoere lompe nonchalante houding te verschuilen als je geen beter argument hebt
geloof jij ook dat wat je anderen aandoet op een bepaalde manier altijd bij je terugkomt, jij word vast op een donkere nacht een steegje ingetrokken verkracht en onherkenbaar verminkt, maarja wat je zaait zal je oogsten


Door jou??


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 13-12-2004 11:38 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 13 december 2004 11:36 schreef Iris/Anarchie het volgende:
het is altijd makkelik je achter een stoere lompe nonchalante houding te verschuilen als je geen beter argument hebt
geloof jij ook dat wat je anderen aandoet op een bepaalde manier altijd bij je terugkomt, jij word vast op een donkere nacht een steegje ingetrokken verkracht en onherkenbaar verminkt, maarja wat je zaait zal je oogsten


Nu ik jouw posts lees wil ik alles behalve een vegetarier/veganist/hippie worden.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 11:38 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 december 2004 11:32 schreef Iris/Anarchie het volgende:
je vreet je hond vast niet op want die is je te dierbaar die koop je niet klaar in een bakje om te braden. Ik zie dieren graag in hun natuurlijke leefomgeving (dat is niet dat ze aan gelijnt tegen boompjes pissen. maar dat ja hun in hun waarde laat.
Ik ga mezelf geen dier toe eigenen zodat ze afhankelijk van me zijn


Over de hond, het is een kwestie van een deal. Wij voeren die hond en zij bewaakt ons huis, aangezien hier in de buurt een aantal keren is ingebroken.

quote:
en met z'n 100 in een schuurtje, je snapt het echt niet he? en als ik vreet ze al sowieso niet op, maar jij denkt aan de smaak he , wat je zaait zal je oogsten , En ach de andere levende wezens op aarde zijn er alleen voor onze eigenbelang, kan ik gelijk wel raden hoe mensen jou behandelen



Over ik het niet snappen, ik heb een andere mening, dat is iets anders... Volgens mij heb je wat drank op want grammaticaal klopt er echt niks van die laatste zinnen...




Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 11:40 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 december 2004 11:36 schreef Iris/Anarchie het volgende:
het is altijd makkelik je achter een stoere lompe nonchalante houding te verschuilen als je geen beter argument hebt
geloof jij ook dat wat je anderen aandoet op een bepaalde manier altijd bij je terugkomt, jij word vast op een donkere nacht een steegje ingetrokken verkracht en onherkenbaar verminkt, maarja wat je zaait zal je oogsten

Tuurlijk, ik sleep minstens 2 keer per week iemand in een steegje om die te verkrachten en onherkenbaar te verminken.
Al is hier het verband met veganisme een beetje kwijtgeraakt...



panzergod
Usericon van panzergod
Posted 13-12-2004 11:41 by panzergod Profiel van panzergod

quote:
Op 13 december 2004 11:38 schreef Audiophile het volgende:
Volgens mij heb je wat drank op want grammaticaal klopt er echt niks van die laatste zinnen...



Zal wel geen Mezcal zijn


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 11:43 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 13 december 2004 11:36 schreef Legatius het volgende:
Mmmm, wat smaakt die vis uit z'n natuurlijke omgeving lekker zeg!

je weet niet eens wat natuurlijk betekent van natuurlijke leefomgeving is weinig vannover als je nagaat wat voor chemische zooi er in het water is geloost, denk je echt dat ze daar uitbundig over praten praten in de maatschappij je weet niet half hoe verontreinigt die troep is en iedereen in nederland zich maar afvragen waarom de meeste mensen kanker krijgen, en maar vlees vreten en maar conserveermiddelen in het eten stoppen, weet je wat dat precies voor stoffen zijn? DAAR KRIJG JE KANKER VAN maarja als de speklapjes maar niet te duur zijn,


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 13-12-2004 11:44 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 13 december 2004 11:43 schreef Iris/Anarchie het volgende:
je weet niet eens wat natuurlijk betekent van natuurlijke leefomgeving is weinig vannover als je nagaat wat voor chemische zooi er in het water is geloost, denk je echt dat ze daar uitbundig over praten praten in de maatschappij je weet niet half hoe verontreinigt die troep is en iedereen in nederland zich maar afvragen waarom de meeste mensen kanker krijgen, en maar vlees vreten en maar conserveermiddelen in het eten stoppen, weet je wat dat precies voor stoffen zijn? DAAR KRIJG JE KANKER VAN maarja als de speklapjes maar niet te duur zijn,


Het interesseert me geen ene kanker, als die zooi er maar niet minder op gaat smaken. En als het maar betaalbaar blijft, natuurlijk.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 11:46 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 december 2004 11:43 schreef Iris/Anarchie het volgende:
je weet niet eens wat natuurlijk betekent van natuurlijke leefomgeving is weinig vannover als je nagaat wat voor chemische zooi er in het water is geloost, denk je echt dat ze daar uitbundig over praten praten in de maatschappij je weet niet half hoe verontreinigt die troep is en iedereen in nederland zich maar afvragen waarom de meeste mensen kanker krijgen, en maar vlees vreten en maar conserveermiddelen in het eten stoppen, weet je wat dat precies voor stoffen zijn? DAAR KRIJG JE KANKER VAN maarja als de speklapjes maar niet te duur zijn,

Ik wil van jou weten welke chemische zooi er geloost is...En welke daarvan kanker verwekkend zijn



Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 13-12-2004 11:46 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

En mmm, je vergeet die lekkere pesticides op je groenten. En het fruit dat voor het rijp is in frigo's komt te zitten.


Je kan me de bout hachelen!


panzergod
Usericon van panzergod
Posted 13-12-2004 11:46 by panzergod Profiel van panzergod

quote:
Op 13 december 2004 11:43 schreef Iris/Anarchie het volgende:
je weet niet eens wat natuurlijk betekent van natuurlijke leefomgeving is weinig vannover als je nagaat wat voor chemische zooi er in het water is geloost, denk je echt dat ze daar uitbundig over praten praten in de maatschappij je weet niet half hoe verontreinigt die troep is en iedereen in nederland zich maar afvragen waarom de meeste mensen kanker krijgen, en maar vlees vreten en maar conserveermiddelen in het eten stoppen, weet je wat dat precies voor stoffen zijn? DAAR KRIJG JE KANKER VAN maarja als de speklapjes maar niet te duur zijn,

mensen sterven ook een Natuurlijke dood, lijkt me ook niet echt gezond


Iris/Anarchie
Usericon van Iris/Anarchie
Posted 13-12-2004 11:47 by Iris/Anarchie Profiel van Iris/Anarchie

quote:
Op 13 december 2004 11:41 schreef panzergod het volgende:
Zal wel geen Mezcal zijn
jij hebt wel verstand van die dingen zo te horen, alsof je dan iets op de computer kan typen. Nee heb feest gehad en ben een 2 dagen wakker dan zie je die kleine foutjes niet meer zo snel, maar voel me nog aardig allert


panzergod
Usericon van panzergod
Posted 13-12-2004 11:49 by panzergod Profiel van panzergod

quote:
Op 13 december 2004 11:47 schreef Iris/Anarchie het volgende:
jij hebt wel verstand van die dingen zo te horen, alsof je dan iets op de computer kan typen. Nee heb feest gehad en ben een 2 dagen wakker dan zie je die kleine foutjes niet meer zo snel, maar voel me nog aardig allert

Gelukkig maar! Heel allert hoor!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-12-2004 11:49 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ik had dus wel gelijk!!!



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen