IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-12-2004 22:07 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 13 december 2004 9:41 schreef Iris/Anarchie het volgende:
die ziekte komt trouwens alleen voor bij vleeseters

Bron? Ik geloof er namelijk geen zak van.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Orion
Usericon van Orion
Posted 13-12-2004 22:11 by Orion Profiel van Orion

ja hij looft er gien ZAK VAN!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-12-2004 22:15 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 13 december 2004 11:05 schreef panzergod het volgende:
Ik lust geen vlees, ik eet het uit principe.
Meat is Muscle


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-12-2004 11:37 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 13 december 2004 11:58 schreef Legatius het volgende:
Zoals ik hier net las:
"De mens is van nature een omnivoor, het is natuurlijk voor hem vlees te consumeren."


niet te selectief citeren hé


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-12-2004 12:31 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 13 december 2004 9:41 schreef Iris/Anarchie het volgende:
Ongezond is een leven zonder vlees niet, je hebt 25%minder kans op kanker,die ziekte komt trouwens alleen voor bij vleeseters, iedereen moet voor zichzelf weten wat hij eet maar ga niet zomaar wat zeggen.


?
2 Verschillende beweringen in een zin? Wat is het nou volgens jou: je loopt 25 % minder kans om kanker op te lopen als je geen vlees eet of zeg je nou dat die ziekte alleen maar bij vleeseters voorkomt?
En oh ja, over wat voor soort kanker heb jij 't nou?

Mocht je trouwens beweren dat kanker alleen bij vleeseters voorkomt, dan lul je echt gruwelijk uit je nek. Overigens heb ik bij het harde cijfer van 25 % ook zo m'n vraagtekens. Ik ben bang dat jij hier degene bent die zomaar wat zegt.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 14-12-2004 16:43]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Sater
Usericon van Sater
Posted 14-12-2004 12:41 by Sater Profiel van Sater

Oh dan kan ik wel weer gaan roken als ik toch geen vlees eet.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 14-12-2004 12:48 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 13 december 2004 9:41 schreef Iris/Anarchie het volgende:
Ongezond is een leven zonder vlees niet, je hebt 25%minder kans op kanker,die ziekte komt trouwens alleen voor bij vleeseters, iedereen moet voor zichzelf weten wat hij eet maar ga niet zomaar wat zeggen.


Je spreek jezelf een beetje tegen.
25% minder kans op kanker, maar het komt alleen voor bij vleeseters?

quote:
Minder kanker en andere ziektes bij vegetariërs
Vegetariërs hebben 40 procent minder kans op kanker dan mensen
die vlees eten. Dat blijkt uit een rapport van Britse en Nieuwzeelandse
onderzoekers die zesduizend vegetariërs en vijfduizend vleeseters en
hun vrienden en verwanten onderzochten. Vegetariërs blijken ook
minder risico te lopen om te overlijden aan hartkwalen. Niet-vleeseters
vertoonden opvallend lagere sterftecijfers dan vleeseters door de
belangrijkste doodsoorzaken: hartkwalen als gevolg van vernauwing
van de kransslagaders en kanker, aldus het rapport.



staat op een site van vrienden van je: www.kutwereld.nl


edit: Chantalie had het ook al gezien

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 14-12-2004 12:50]


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-12-2004 13:00 by Chantalie Profiel van Chantalie

maarreh, aan de veganisten hier: slikken jullie vitamine B 12 bij?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-12-2004 13:06 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 13 december 2004 22:15 schreef BARABAS het volgende:
Meat is Muscle


Precies..

Sterker nog, ik ben plantaardig en eet daarom vleesch!!
Gelijke rechten voor de spruiten..


Een kleine snol zit zo vol.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-12-2004 13:08 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 december 2004 13:00 schreef Chantalie het volgende:
maarreh, aan de veganisten hier: slikken jullie vitamine B 12 bij?


Ik vreet vlees bij het leven en gebruik ook nog extra vitamine B aangezien dit prestatieverhogend werkt zonder je gehele stofwisseling e.d. te veranderen.


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-12-2004 13:09 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 december 2004 12:41 schreef Sater het volgende:
Oh dan kan ik wel weer gaan roken als ik toch geen vlees eet.


ROFL.

Je krijgt dan kanker omdat je de arme tabaksblaadjes mishandelt!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-12-2004 13:10 by Chantalie Profiel van Chantalie

hmm, ondanks dat je waarschijnlijk genoeg binnenkrijgt als je normaal eet, kan 't geen kwaad. (vitamines b + c pies je toch wel weer uit, de andere vitamines kunnen meer kwaad)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-12-2004 13:16 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Waarom beginnen die veganisten geen kerk. Ze zijn er ook altijd zo goed in om met een belerend vingertje iedereen te vertellen hoe het wel moet. En dat staat daar in hun goede doelen verzamelkledij een beetje 15 kilo te licht te zijn en met een bleek bekkie aan mij te vertellen wat gezond eten is?
Steek die tofu in je reet (makkelijk verteerbaar!) en ga goddomme op de Hooge Veluwe gereformeerden lastig vallen. Laat mij die kistkalveren maar opvreten. Daarmee help ik ze direkt uit hun lijden..

maar das mijn persoonlijke generaliserende mening. En dit word me waarschijnlijk niet in dank afgenomen want hun gevoel voor humor is met het biefstukje verdwenen.

[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 14-12-2004 13:18]


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-12-2004 13:22 by Chelman Profiel van Chelman

Ik deel die mening volledig.


De enigen van wie ik het niet belachelijk vind dat ze vegan zijn, zijn Jainians wiens geloof en cultuur het voorschrijft (officieel eten ze volgens mij ook geen dingen die onder de grond groeien).

Al die Euro-vegans, Homo Krishna's en andere stakkers zijn gewoon een stelletje geindoctrineerde rukkers die graag hun mening aan anderen opdringen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-12-2004 13:23 by aerodis Profiel van aerodis

Bij deze heb ik Kistkalveren opgericht: Anti-Vegan Black Metal Terror


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-12-2004 13:28 by Chelman Profiel van Chelman

Vet!

Wanneer komt de eerste demo?

Led to slaughter
Slay the vegan pt.I
Hormone enhanced lust for flesh
Slay the vegan pt.II (feed him to the pigs)





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-12-2004 13:28 by Chantalie Profiel van Chantalie

hmmm, toch heb ik mezelf wel voorgenomen als ik ooit op mezelf woon scharrelvlees te gaan eten. Ik weet het, dat is veel duurder, maar dan ga ik maar wat minder vlees eten.
Ik ben helemaal niet tegen het eten van vlees, wel tegen de bio-industrie.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-12-2004 13:28 by aerodis Profiel van aerodis

hahaha, ik ben een keer op een scharrelkippenboerderij geweest Nou nou nou, wat een gescharrel.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-12-2004 14:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 december 2004 13:22 schreef Chelman het volgende:
Ik deel die mening volledig.


De enigen van wie ik het niet belachelijk vind dat ze vegan zijn, zijn Jainians wiens geloof en cultuur het voorschrijft (officieel eten ze volgens mij ook geen dingen die onder de grond groeien).



eten die dan alleen appels, peren en spruiten ofzo? nou ja ze doen maar waar ze zin in hebben verder (al kan ik me net voorstellen dat er een ouder wordt dan 35). maar ik heb nog nooit van hun geloof gehoord. meer info dus aub.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-12-2004 15:15 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 december 2004 13:22 schreef Chelman het volgende:
Ik deel die mening volledig.


De enigen van wie ik het niet belachelijk vind dat ze vegan zijn, zijn Jainians wiens geloof en cultuur het voorschrijft (officieel eten ze volgens mij ook geen dingen die onder de grond groeien).

Al die Euro-vegans, Homo Krishna's en andere stakkers zijn gewoon een stelletje geindoctrineerde rukkers die graag hun mening aan anderen opdringen.



Wow wij zijn het eens eens!!
Er is hoop..


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-12-2004 15:20 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 december 2004 14:45 schreef attila_de_hun het volgende:
eten die dan alleen appels, peren en spruiten ofzo? nou ja ze doen maar waar ze zin in hebben verder (al kan ik me net voorstellen dat er een ouder wordt dan 35). maar ik heb nog nooit van hun geloof gehoord. meer info dus aub.
Jainians zijn een soort aparte tak van Hindoeisme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jain


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-12-2004 16:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 december 2004 15:20 schreef Chelman het volgende:
Jainians zijn een soort aparte tak van Hindoeisme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jain


mijn dank is groot.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-12-2004 16:28 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 14 december 2004 13:16 schreef SkinPeeleR het volgende:
een beetje 15 kilo te licht te zijn en met een bleek bekkie .

Wat ik dus niet snap is dat ze dat niet meer promoten. Welk 15 jarig mokkel wil tegenwoordig niet 15 kilo te licht zijn?

Be a Model Be a Vegan


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-12-2004 21:35 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Ghoulliette heeft zojuist een brug geslagen tussen het vrouwen en hun uiterlijk topic en het vegan topic, misschien moeten we ze maar samenvoegen nu

serieus:

Door andere mensen hun leefgewoonten niet te gunnen en ze alleen maar te bekritiseren bouw je mee aan dat beeld van de ongezellig, irritantzeurderige nooitgenieter dat zo kleeft aan mensen die of geen alcohol of drugs gebruiken, of geen vlees eten, of vegan zijn, straightedge, etc.

Wat niet wegneemt dat er in de vegetarische/veganistische hoek wel degelijk punten zitten die het bekijken waard wijn. Er zijn zeker enorme problemen die kleven aan wat men bioindustrie noemt...

Maar wat ook een probleem is, als mensen elkaar alleen maar direct persoonlijk aanvallen ze nooit tot een zinnige inhoudelijke discussie kunnen komen over wat nu wel of niet wezenlijk belangrijk is.

Mensen zijn best in staat tot een redelijk gesprek, als ze niet bezig zijn met het uitmoorden van alles wat rood ruikt of naar veganisme stinkt.

Simpelweg gesteld, als je vegan/vegetarisch/straightedge bent kun je vaak opvechten tegen een berg van vooroordelen, maar je kan wel een positief voorbeeld geven door niet mensen die anders zijn als jou, en die wel alle dingen consumeren die jij verafschuwt/niet goed direct te veroordelen als moordenaars, randdebielen, vetzakken die maar geen genoeg beestjes binnen kunnen krijgen, etc, maar juist door normaal een discussie aan te gaan over het hoe en waarom van je voeding/levenskeuze.

Zelfs al is dit bij tijden nogal moeilijk is het nog beter dan simpelweg een beetje te gaan verkondigen dat je hoger en beter bent dan de anderen...


[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 14-12-2004 21:36]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-12-2004 23:10 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 14 december 2004 21:35 schreef Phriar het volgende:


serieus:

Door andere mensen hun leefgewoonten niet te gunnen en ze alleen maar te bekritiseren
Het grote probleem van de nederlandse samenleving. Het bekritiseren van iets staat niet gelijk aan het niet gunnen van iets. Vrijheid van meningsuiting betekend niet dat iedereen zijn bek te houden heeft als hij of zij iets anders vindt.

Allemaal jankerts


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen