IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-03-2004 16:14 by Snaack Profiel van Snaack

Pil: toffe discussie kerel

Ik heb nu helaas geen tijd te replyen, morgenavond hopelijk.


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-03-2004 16:21 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 31 maart 2004 16:02 schreef Snaack het volgende:
het vegetariër-topic


Daar vond ik

quote:
Op 24 januari 2002 16:45 schreef Snaack het volgende:
Ik was altijd een fanatiek vleeseter, en ik vond het zeker ook lekker.. [en dan vooral het ranzige spul, hamburgers, gehaktballen enzo]..

Ik was het niet eens met de bioindustrie, maar had me er bij neergelegd onder het mom van 'op een andere manier kan er niet aan de vleesvraag voldaan worden'.. Maar op een goede dag vond ik dat ik mezelf daarmee gewoon voor de gek hield (duh..). Ik was het er niet mee eens, maar toch deed ik er aan mee

En ben ik accuut gestopt met vlees eten! Ik eet nu al jaren geen vlees meer, en ik ben nu zover dat ik er van walg en er niet aan moet denken het ooit nog te eten..

De mens heeft de natuurlijke balans verstoort.. En i.m.o. daardoor heeft de bioindustrie te kampen (gehad) met gekkekoeieziekte-crisis, varkenspest, salmonella, MKZ, wegkwijnziekte, hormoonschandalen, antibioticaschandalen et cetera! Wie weet wat voor narigheid er nog aan zit te komen!

Afgezien van het onnodige leed dat de dieren aangedaan wordt, krijgen diegenen die dit vlees eten al die teringzooi ook lekker binnen. Eet smakelijk zou ik zeggen

Een groot misstand is ook dat je vlees nodig zou hebben (waar zijn die tanden anders voor?) Nu is de mens geen carnivoor maar omnivoor wat betekent dat wij onzelf met alle soorten voedsel kunnen voeden.

Een gunstig bijeffect van vegetarisch eten is tevens dat je ineens na moet gaan denken over wat je zult gaan eten i.p.v. het standaard menu van aardappel, groente en een stukske vlees. Je gaat veel bewuster met voeding om en over het algemeen zal je dus ook veel gezonder gaan eten.

Ook vind ik dat het product vlees in Nederland te ver van zijn oorsprong, het dier dus, afstaat. Een karbonaadje? Das zo'n lapje in een een plastic bakje! Koop in bijv. Frankrijk eens een stuk vlees, daar wordt het voor je ogen van het karkas van een geslacht dier afgehakt/ gesneden.. Veel mensen hebben dan ineens een stuk minder trek in hun lapje vlees.. Lekker hypocriet! Ook laten ze daar bij bijv. konijnen het hoofd eraan zitten, zodat je kan zien dat het een konijn is en geen kat..

Voorts hebben we in Nederland nog de indoctrinatie van de schoften van het 'Voorlichtingsbureau Vlees' wat ik liever het 'Oplichtingsbureau Vlees' noem.. Toen er om maar ff wat te noemen in GTST een prominent aanwezige vega zat, dreigde het VV alle vleesreclames te cancellen.. De makers over de boeg want zonder die reclameopbrengsten... (fuck em zou ik zeggen maar ja) Maar ja, het VV wil natuurlijk niet dat het publiek te slim wordt, stel je voor dat er ineens meer mensen vega zouden gaan eten! Nederland prduceert giga veel vlees en daar blijf je dan mee zitten natuurlijk Economisch belang wordt ook hier boven welzijn van de consument gesteld..

Tsja dan kan ik nog zeggen dat je door vlees te eten een verhoogde kans op darmkanker hebt (wetenschappelijk onderzoek tussen Japaners en Amerikanen heeft dit aangetoond), alle troep die in vlees zit kan ook nooit goed voor je zijn.. Dit heb ik allemaal niet uit mij duim gezogen, als je tegenargument als vleeseter is 'ik vinnut gewoon lekker' moet je eens met iemand praten die met lonkanker in het ziekenhuis ligt die het roken ook 'zo lekker vond'..

Kortom kap nou eens met die struisvogelpolitiek!


Waar ik me best in kan vinden. Vlees kan tegenwoordig niet echt goed zijn voor je gezondheid met al die zooi die ze die beesten voeren.
Maar, denk je dat groenten gezonder zijn met al die kunstmatige meststoffen, sproeimiddellen en bodemverontreiniging ?
En dat zijn dan nog verse groenten. Groenten uit bokalen of in groentenburgers hebben dan waarsch ook nog eens een verwerkingsproces meegemaakt en een hoop verhoud en smaak-rotzooi bijgevoegd gekregen.
Niet ?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-03-2004 16:28 by Snaack Profiel van Snaack

Daar hebben we de biologisch/ dynamische landbouw voor, zonder bestrijdingsmiddelen, op "grootmoeders wijze" verbouwd

Ik koop zoveel mogelijk bio-spul en ik heb het voorrecht een vriend te hebben die op de groente- en fruitveiling werkt. Om de week krijg ik een enorme doos vol AAA-kwaliteit biogroente en -fruit van hem


campske666
Usericon van campske666
Posted 31-03-2004 16:31 by campske666 Profiel van campske666

Kijk ns aan...
Jammer dat ik groenten en fruit in het algemeen best kut vind smaken.
Ik houd het voorlopig toch maar bij voorgenoemde struisvogel politiek, en houd het bij een lekker stukje vlees.
En ondertussen hopend op een grote ramp die 3/4 van de wereldbevolking wegmaait zodat er weer op een normale manier aan vlees geraakt kan worden.

Smakelijk


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-03-2004 16:31 by Chelman Profiel van Chelman

Als ik in Polen ben ga ik altijd langs een gedeelte van mijn familie die op het platteland woont. Ze kweken op zich geen voedsel maar bloembollen maar ze houden wat dieren en kweken wat groenten voor de lol. Dan merk je inderdaad pas hoe echt natuurlijk gekweekte groenten en lekkere worst smaakt.

Maar zoiets zou gewoon onbetaalbaar zijn op grote schaal.

@snaack: veel plezier vanavond


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-03-2004 16:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 maart 2004 16:31 schreef campske666 het volgende:
Kijk ns aan...
Jammer dat ik groenten en fruit in het algemeen best kut vind smaken.


Koop eens biologische pomodore (italiaanse tomaten), heerlijk

Die smaak is niet te vergelijken met die van de waterige, enorme hollandse krengen die uit de kassen komen..

Biologisch = beter voor jezelf en voor het milieu en is ook nog eens veel lekkerder.

quote:
Ik houd het voorlopig toch maar bij voorgenoemde struisvogel politiek, en houd het bij een lekker stukje vlees.


Hehe, wat jij wil!
quote:
En ondertussen hopend op een grote ramp die 3/4 van de wereldbevolking wegmaait zodat er weer op een normale manier aan vlees geraakt kan worden. Smakelijk


Proost

quote:
Op 31 maart 2004 16:31 schreef Chelman het volgende:
Als ik in Polen ben ga ik altijd langs een gedeelte van mijn familie die op het platteland woont. Ze kweken op zich geen voedsel maar bloembollen maar ze houden wat dieren en kweken wat groenten voor de lol. Dan merk je inderdaad pas hoe echt natuurlijk gekweekte groenten en lekkere worst smaakt.


Of eigenlijk proef je dan hoe waardeloos de kutzooi die hier uit de kassen komt smaakt

quote:
Maar zoiets zou gewoon onbetaalbaar zijn op grote schaal.


Op grote schaal biologische landbouw?

quote:
@snaack: veel plezier vanavond




Ik ga er zo vandoor.. Nog ff een pilsje of wat op een terras naar binnen gieten

Ik doe Melissa de groeten van je ok!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 05-04-2004 0:14 by the wounded immortal Profiel van the wounded immortalhttp://www.chiromariakerke.be

honing is niet vegan omdat het gemakt word door bijen, het probleem s dat het gestolen word en er een MINDERWAARDIG vervangproduct in de plaats gezet word.

vit B pillen is er discussie over, maar ik geloof dat dit gemaakt word door op bacterien.


melk is net vegan omdat een koe zoals een mens is. Ze geeft maar melk als ze zwanger is. De mens plante dus iets in de baarmoeder. Zodat de hersenen een signaal krijgen dat de koe zwagere is en dus de melkproductie op gang brengt. Trouwens een koe hoort thuis in zen natuurlijke habitaat, maar de mens is te lui om die na te bootsen. Koeien leven normal in een bos, aan de rand van het bos is het gevaarlijk, maar de enigste plek waar gras groeid. Dei moesten ze dan snel naar binnen schrokken. Vandaar de 4 magen.Wie zeverde hier over evolutie


kippen in de vrije natuur leggen alle 28 uur een ei.Maar ze leggen enkel een ei overdag dus leggen ze 6 dagen op 7 een ei.God heeft gezegd zondag rustdag. Het probleem in legbterijen is dt de belichting zo afgesteld staat dat de kippen elke 12 uur denken dat er een nieuwe dag is aangebrokken. dus leggen ze maar een ei. gevolg minder voedzaam, eierschaal veel brozer en dubbel zovel geld in de portemonee.


veganisten mager. Ik heb een goeie vriend die al jaren veganist is. is timmerman vna beroep , zeer zwaar werk dus. Heb hem er nog noois als een lijk zien bijlopen of het was nadatie 18 uur gewerkt had en erna kwam repeteren.

Ik weet niet of je bands kent als undying en walls of yericho. Zulke vetzakken die erin spelen, maar allemaal vegan.

Ik weet niet wie er hier bier aanhaalde, maar ook daar moet je mee oppassen de pilsners zijn safe, maar de zware bieren niet altijd. Net als sterke dranken.

sigaretten zijn zeker niet vegan, wordenallemaal op dieren getest (katten, honden, ratten, koeien, apen) tabak is meestal wel vegan.



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 05-04-2004 0:26 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 5 april 2004 0:14 schreef the wounded immortal het volgende:

sigaretten zijn zeker niet vegan, worden allemaal op dieren getest (katten, honden, ratten, koeien, apen) tabak is meestal wel vegan.


true. maar ligt ook aan de fabrikant. in amerika is er bijvoorbeeld maar EEN ( !!) die proefdiervrij is.. 'American Spirit' ofzo, heet 'ie.

maae tabak bevat trouwens vaak dierlijke vetten, dus niet altijd vegan.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 05-04-2004 0:29 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 5 april 2004 0:14 schreef the wounded immortal het volgende:

Ik weet niet of je bands kent als undying en walls of yericho. Zulke vetzakken die erin spelen, maar allemaal vegan.




hehe, Undying valt wel mee kwa 'vetgehalte' hoor maar idd, ure right!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-04-2004 0:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Een vraagje aan de vegans:
hoe kanje zonder brood en andere producten want in bijna alles zitten dierlijke eiwitten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 05-04-2004 13:34 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

@ Elite:
valt wel mee hoor... de'r zijn veel alternatieven (hier in NL moet je goed zoeken.. maar in't buitenland stikt 't van de vegan produkten in de supermarkten en overal! ).

vegan-brood is er (sommige bakkerijen), en plantaardige eiwitten worden ook wel vaak gebruikt voor dingen (maar ligt eraan).
en zelf dingen maken kan ook nog


@ wounded immortal:
NP: de nieuwe Heaven Shall Burn !!! whaaa!! ook vegan (niet al te dik, maar ook niet dun ofzo, hehehe) en edge beukt als de ziekte, en live ook super

en, uh, vegan straight edge death metal fucking GO!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 17-04-2004 12:21 by the wounded immortal Profiel van the wounded immortalhttp://www.chiromariakerke.be

heaven shall burn is nog steeds metalcore en geen metal.


Trouwens de met die vetzakken heb ik het op walls of jericho.
undying is grappig "Do you know a place where we can buy some weed" ofzo, kweet niet meer juist wat ie juist zij.


De nieuwe maroon al gehoord die is nog vet.


Trouwens ik ben een vna de weinige in onze scene die niet edge of vegie is. Maar er beginnen er toch al een deel te droppen



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 17-04-2004 17:07 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 17 april 2004 12:21 schreef the wounded immortal het volgende:
heaven shall burn is nog steeds metalcore en geen metal.



oh? hehe en waar trek je de grens dan? ...haha luister toch eens goed

DUN DUN DUN schreeuw schreeuw blastbeats hier, blastbeats daar.. DUN DUN DUN slayer riff hier slayer riff daar.. etc etc... = metal.

hehe...

ze zitten nu bij Century media zelfs! (niet dat dat wat uitmaakt...maar goed)


quote:

....
undying is grappig "Do you know a place where we can buy some weed" ofzo, kweet niet meer juist wat ie juist zij.
...



hehe.. nja, was/is zowieso geen edge-band ja.

quote:

...Maar er beginnen er toch al een deel te droppen


it's like they say; if you aren't now, you never were!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-04-2004 17:28 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 5 april 2004 0:26 schreef XPositiveX het volgende:
true. maar ligt ook aan de fabrikant. in amerika is er bijvoorbeeld maar EEN ( !!) die proefdiervrij is.. 'American Spirit' ofzo, heet 'ie.

maae tabak bevat trouwens vaak dierlijke vetten, dus niet altijd vegan.



American Spirit zijn echt sigaretten. Ik rook nu al twee maanden niet maar toen ik in de US woonde rookte ik alleen American Spirit.

http://www.nascigs.com/


Ontopic: Verder vind ik vegan echt volstrekt belachelijk i.t.t. vegetarisch. Ik stoor me ook aan de evangelisatiedrift die bij vegans nog sterker ontwikkeld is dan bij vegetariers.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 17-04-2004 17:31]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 18-04-2004 16:18 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 17 april 2004 17:28 schreef Chelman het volgende:

Ontopic: Verder vind ik vegan echt volstrekt belachelijk i.t.t. vegetarisch. Ik stoor me ook aan de evangelisatiedrift die bij vegans nog sterker ontwikkeld is dan bij vegetariers.


nja, niet alle vegans (en veggies) zijn het zelfde.

je kunt ook ipv preken gewoon 'voorbeeld' geven'(ofzo) door anderen te laten zien hoe je leeft.. enzo. en dit gebeurt zowieso wel als je zo leeft, dus ja.. daarmee zet je anderen aan het denken. dus preken is dan niet echt nodig.

echter op super domme reacties hier ("eruit zien als een lijk", "niet gezond" en "gewoon allemaal ophangen") moet natuurlijk wel gereageerd worden dus dat neem ik mezelf, snaack (en anderen) natuurlijk nie kwalijk hehe...


nekro
Usericon van nekro
Posted 18-04-2004 16:20 by nekro Profiel van nekro

Ik eet ook nog steeds vlees. Als ik een paar dagen zonder zou zitten zou ik gek worden. Maar dat neemt niet weg dat ik het knap vind hoor dat jullie het niet doen, vlees eten dus.


Dying_bride
Forgotten soul
Usericon van Dying_bride
Posted 18-04-2004 21:18 by Dying_bride Profiel van Dying_bride

Ik ben geen veganist. Dat gaat toch weer wat te ver. Ik eet bijna niets van vlees. Ik word gedwongen door mijn ouders in ieder geval 2 cm vlees op een avond te eten. Maar ik kan niet zeggen dat ik vlees nou zo lekker vind.


Tormented soul of the long lost angel


nekro
Usericon van nekro
Posted 18-04-2004 21:19 by nekro Profiel van nekro

quote:
Op 18 april 2004 21:18 schreef Dying_bride het volgende:
Ik ben geen veganist. Dat gaat toch weer wat te ver. Ik eet bijna niets van vlees. Ik word gedwongen door mijn ouders in ieder geval 2 cm vlees op een avond te eten. Maar ik kan niet zeggen dat ik vlees nou zo lekker vind.
Vlees is lekker en goed voor je.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-04-2004 21:22 by M. Profiel van M.

quote:
Op 18 april 2004 16:20 schreef nekro het volgende:
Ik eet ook nog steeds vlees. Als ik een paar dagen zonder zou zitten zou ik gek worden. Maar dat neemt niet weg dat ik het knap vind hoor dat jullie het niet doen, vlees eten dus.

Sorry, maar stoppen met vlees eten is echt hartstikke makkelijk. Het is mij zonder moeite gelukt zeven jaar terug -- heb ik toch vijf, zes jaar lang gedaan. Gewoon in één keer "stop". Je moet het gewoon niet in huis halen.

Dat je het moeilijk zou vinden is echt onzin... probeer het maar eens een week . Smaakt de ossehaas daarna extra lekker .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dying_bride
Forgotten soul
Usericon van Dying_bride
Posted 18-04-2004 21:24 by Dying_bride Profiel van Dying_bride

quote:
Op 18 april 2004 21:19 schreef nekro het volgende:
Vlees is lekker en goed voor je.


Je lijkt mijn pa wel. Die eet ook per dag een kilo vlees ofzo.


Tormented soul of the long lost angel


nekro
Usericon van nekro
Posted 18-04-2004 21:26 by nekro Profiel van nekro

Goeie pa.


Dying_bride
Forgotten soul
Usericon van Dying_bride
Posted 18-04-2004 21:29 by Dying_bride Profiel van Dying_bride

quote:
Op 18 april 2004 21:26 schreef nekro het volgende:
Goeie pa.


Hummm.....dat hoor ik helaas vaker. En dat komt niet alleen omdat hij vlees eet.


Tormented soul of the long lost angel


nekro
Usericon van nekro
Posted 18-04-2004 21:34 by nekro Profiel van nekro

leg uit


Dying_bride
Forgotten soul
Usericon van Dying_bride
Posted 18-04-2004 21:39 by Dying_bride Profiel van Dying_bride

Ok komt het.... Mijn pa heeft; langer haar dan ik, (ik probeer hem nog steeds in te halen), heeft over de 8000 cd's, gaat naar festivals/ concerten, had vroeger een soos waar vooral thrash muziek werd gemaakt met de toendertijd nog echte rauwe mensen die je tegenwoordig niet meer hebt. (kopbeukende ramdebielen die het leuk vonden om mij als hummeltje van 3 op het podium te zetten waarna ik moest headbangen. Dit al weet ik van de videoband die mijn pa gemaakt had van een optreden van arjan) En hij is de nationale computerhulpdesk voor vrienden. (weet hij alles van)

dat is het zo'n beetje

[Dit bericht is gewijzigd door Dying_bride op 18-04-2004 21:39]


Tormented soul of the long lost angel


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-04-2004 21:40 by M. Profiel van M.

Djeezes, klinkt als een vader die jonger wil zijn dan jij gatverdamme.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen