IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 18-10-2021 9:46 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Doe de braadworsten voor maximaal 30 seconden in kokend water. Zo kan de huid om de worst zich vormen.
Hoe werkt zoiets?


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 18-10-2021 10:27 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777http://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

Interessant topic, ik ben overigens geen vegan. Maar deels doordat mijn vrouw eigenlijk alleen maar kip lust en een paar types burgers, eten wij vrij regelmatig vegan producten/vleesvervangers.
Daarnaast denk ik dat het niet heel verkeerd is om vlees iets meer als een luxe product te gaan zien, goed voor gezondheid en milieu.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 18-10-2021 10:27]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-10-2021 11:35 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 18 oktober 2021 9:46 schreef Slegthyd het volgende:
Hoe werkt zoiets?


Mag ik je de tip geven om het niet zelf uit te proberen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-10-2021 12:35 by XXL Profiel van XXL

Water koken --> worst erin gooien.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 18-10-2021 13:08 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Oh kijk, De Reddertjes zijn er weer.

Welk proces vindt er in de worst plaats wat resulteert in de vorming van een worstvel?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-10-2021 13:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 18 oktober 2021 13:08 schreef Slegthyd het volgende:
Oh kijk, De Reddertjes zijn er weer.



[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 18-10-2021 13:40]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2021 13:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2021 23:25 schreef EINDBAAS het volgende:
Ik begrijp nooit zo goed waarom die meuk altijd zoveel moet kosten. Kiloprijs 33 euro. Voor de helft van dat geld haal je biefstuk. Niks mis met bewuster eten, maar ze stimuleren het zo niet echt he.


Met deze onnozele opmerkingen leg je dus haarfijn het probleem bloot. En dat voor iemand die pretendeert welingelicht te zijn! Het vlees in de supermarkten is namelijk veel te goedkoop en de redenen daartoe laten zich raden.

De veehouderij ontvangt vrij stevige subsidies. Reclames voor dierlijke producten worden ook hevig gesubsidieerd om te verkoop verder op te drijven. ("Kip, het meest veelzijdige...")

Verder worden de dieren zo goedkoop mogelijk als wettelijk toegestaan gehouden. Allemaal om kosten te drukken en winstmarges te maximaliseren. Boeren zijn ondernemers, en ongeveer een derde van al die zielige boeren zijn miljonair.

Niet te vergeten zijn er amper Nederlanders die in de slacht willen werken. Het werk is te zwaar en is erg slecht betaald. Kortom, dat wordt grotendeels uitbesteedt aan het Oostblok. Die mensen werken overigens meestal wel in Nederland en worden enorm uitgebuit.

Dat alles zodat wij voor 18 euro een kilo biefstuk in de supermarkt kunnen kopen. Zou je die biefstuk bij een kleinschalige boer vandaan halen betaal je ongeveer 60 euro de kilo. Dat is een wat eerlijkere prijs. En dan nog vindt de gemiddelde consument die 18 euro per kilo te duur en halen we 3 kilo kip voor 5 euro.

Mensen willen nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, of in ieder geval het idee hebben dat dat zo is.

Dan rekenen we de schade aan milieu nog niet mee in dit verhaal, zoals methaan-, ammoniak en co2 uitstoot, de kap van oerbossen om ruimte te maken om veevoer te kunnen verbouwen, etc etc etc. En dan hebben we het nog niet over het dierenleed gehad.

Maar goed. De vleesindustrie is rijk en machtig. Dusdanig machtig dat jij denkt dat 18 euro een normale prijs is voor een kilo biefstuk. En dusdanig machtig dat alle kwaadaardige aspecten van de industrie voor ons verborgen gehouden kunnen blijven zodat wij die shit willen blijven kopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-10-2021 14:00]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2021 13:53 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 oktober 2021 0:01 schreef XXL het volgende:
Het is elitair dus mag het wat meer kosten, he?


Een pot kaviaar is elitair. Een homp tofu is gewoon eten. Boer.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-10-2021 13:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 18 oktober 2021 13:47 schreef Snaack het volgende:
Dan rekenen we de schade aan milieu nog niet mee in dit verhaal, zoals methaan-, ammoniak en co2 uitstoot, de kap van oerbossen om ruimte te maken om veevoer te kunnen verbouwen, etc etc etc. En dan hebben we het nog niet over het dierenleed gehad.

Waterverbruik voor zo'n slachtkoe erbij.

Verder op je relaas.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2021 13:58 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2021 23:14 schreef F.Jacobse het volgende:
Elke verschillende vleessoort wordt dus vervangen door erwten. Knap!





Nou dat valt wel mee. Vlees is ook maar gewoon een eiwitbron. Natuurlijk doet het dieet van het dier wat met de smaak, evenzogoed de vetten maar het gaat primair om de eiwitten.

Vlees wordt zelden puur gegeten, er gaan kruiden bij, een sausje, het wordt in een stoofpot gedaan, dat allemaal maakt het zo gemakkelijk vervangbaar.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 18-10-2021 14:02 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 28 maart 2004 16:41 schreef XPositiveX het volgende:
naast uiteraard de vele hardcore & punk bands, hier nog wat bekende VEGANS: (de complete lijst is super groot!)

Rage Against The Machine (3 van de 4)

Fucking posers. Bij deze gecancelled.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2021 14:05 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 oktober 2021 14:02 schreef Slegthyd het volgende:
Fucking posers. Bij deze gecancelled.


Ik denk dat ze daar erg van onder de indruk gaan zijn.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 18-10-2021 14:11 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Daarom doe ik het ook. Anders heeft het geen nut joh.


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 18-10-2021 14:20 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 18 oktober 2021 13:47 schreef Snaack het volgende:
Met deze onnozele opmerkingen leg je dus haarfijn het probleem bloot. En dat voor iemand die pretendeert welingelicht te zijn! Het vlees in de supermarkten is namelijk veel te goedkoop en de redenen daartoe laten zich raden.

De veehouderij ontvangt vrij stevige subsidies. Reclames voor dierlijke producten worden ook hevig gesubsidieerd om te verkoop verder op te drijven. ("Kip, het meest veelzijdige...")

Verder worden de dieren zo goedkoop mogelijk als wettelijk toegestaan gehouden. Allemaal om kosten te drukken en winstmarges te maximaliseren. Boeren zijn ondernemers, en ongeveer een derde van al die zielige boeren zijn miljonair.

Niet te vergeten zijn er amper Nederlanders die in de slacht willen werken. Het werk is te zwaar en is erg slecht betaald. Kortom, dat wordt grotendeels uitbesteedt aan het Oostblok. Die mensen werken overigens meestal wel in Nederland en worden enorm uitgebuit.

Dat alles zodat wij voor 18 euro een kilo biefstuk in de supermarkt kunnen kopen. Zou je die biefstuk bij een kleinschalige boer vandaan halen betaal je ongeveer 60 euro de kilo. Dat is een wat eerlijkere prijs. En dan nog vindt de gemiddelde consument die 18 euro per kilo te duur en halen we 3 kilo kip voor 5 euro.

Mensen willen nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, of in ieder geval het idee hebben dat dat zo is.

Dan rekenen we de schade aan milieu nog niet mee in dit verhaal, zoals methaan-, ammoniak en co2 uitstoot, de kap van oerbossen om ruimte te maken om veevoer te kunnen verbouwen, etc etc etc. En dan hebben we het nog niet over het dierenleed gehad.

Maar goed. De vleesindustrie is rijk en machtig. Dusdanig machtig dat jij denkt dat 18 euro een normale prijs is voor een kilo biefstuk. En dusdanig machtig dat alle kwaadaardige aspecten van de industrie voor ons verborgen gehouden kunnen blijven zodat wij die shit willen blijven kopen.

Dat was mijn punt niet, ik weet ook wel hoe die vleesproductie werkt, maar waarom moeten wat gepulverde kikkererwten dan bijna twee keer zoveel kosten. Dat stimuleert niet, sterker nog het is daardoor iets exclusiefs. Ik merk het in de supermarkt ook, ik koop bijv. wel eens vegetarische kipstukjes (die overigens prima te eten zijn), en voor hetzelfde geld had ik dan meer kip kunnen halen. Het supermarktvoer is al zo duur en gevolg is toch dan dat vegan eten iets voor de elite is?


...niets is wat het lijkt...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2021 14:43 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 oktober 2021 14:20 schreef EINDBAAS het volgende:
Dat was mijn punt niet, ik weet ook wel hoe die vleesproductie werkt, maar waarom moeten wat gepulverde kikkererwten dan bijna twee keer zoveel kosten.


Nou ja, de prijs wordt natuurlijk niet alleen bepaald door "materiaalkosten" maar in dit geval zullen ook de ontwikkelingskosten nog een aanzienlijke factor zijn.

quote:
Dat stimuleert niet, sterker nog het is daardoor iets exclusiefs. Ik merk het in de supermarkt ook, ik koop bijv. wel eens vegetarische kipstukjes (die overigens prima te eten zijn), en voor hetzelfde geld had ik dan meer kip kunnen halen. Het supermarktvoer is al zo duur en gevolg is toch dan dat vegan eten iets voor de elite is?


Ik begrijp wat je zegt en dat is ook een lastig probleem. Dierlijke producten zijn hevig gesubsidieerd en de productie ervan kent een enorme schaalgrootte (immers, de bio-industrie). Er kan dus goedkoop geproduceerd worden met daar bovenop subsidies. Daar kan je prijsmatig niet tegenop concurreren.

Dan kom je in het domein terecht van bijvoorbeeld ook biologische of fairtrade producten, de prijs is niet de belangrijkste factor maar het ethische aspect.

Maar hiermee worden die producten in zekere mate wel elitair. Alhoewel groenten over het algemeen weer goedkoper zijn dan vlees, en je zonder "dure" vleesvervangers ook prima kunt eten.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-10-2021 14:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 oktober 2021 14:43 schreef Snaack het volgende:
Ik begrijp wat je zegt en dat is ook een lastig probleem. Dierlijke producten zijn hevig gesubsidieerd en de productie ervan kent een enorme schaalgrootte (immers, de bio-industrie). Er kan dus goedkoop geproduceerd worden met daar bovenop subsidies. Daar kan je prijsmatig niet tegenop concurreren.

Lastig inderdaad, maar denk dat er nog best ruimte is voor prijsdaling (of beschikbaar komen van goedkopere alternatieven) in de vleesvervangerwereld. Gebeurt ook. Viel mij de afgelopen 2-3 jaar wel op dat bijv. AH telkens meer eigen vleesvervangers heeft, die scherp concurreren met de Vegetarische Slagers en Garden Gourmets. Begint qua kwaliteit ook ergens op te lijken. Laat Ahold maar even doormodderen, en ook de vleesvervangers zijn veel te goedkoop, met uitgebuite erwtenpersers op de koop toe


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-10-2021 15:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2021 13:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Waterverbruik voor zo'n slachtkoe erbi.
En de FCR (food conversion ratio) die ook helemaal nergens op slaat. Je kunt voor iedere kilo rundvlees ook iemand uit mijn hoofd 10 tot 15 kilo soja laten eten


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-10-2021 16:13 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 18 oktober 2021 15:16 schreef Fusion het volgende:
En de FCR (food conversion ratio) die ook helemaal nergens op slaat. Je kunt voor iedere kilo rundvlees ook iemand uit mijn hoofd 10 tot 15 kilo soja laten eten


Na een kilo rundvlees zit ik wel vol. Die 10 tot 15 kilo soja past dan echt niet meer. Ook niet zonder die kilo rundvlees trouwens.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-10-2021 16:15 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 18 oktober 2021 16:13 schreef Natural Disaster het volgende:
Na een kilo rundvlees zit ik wel vol. Die 10 tot 15 kilo soja past dan echt niet meer. Ook niet zonder die kilo rundvlees trouwens.



Het gaat over iemand uit zijn hoofd, niet over jou.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-10-2021 16:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Wat die kosten betreft, even gelimiteerd op de winkelprijs:

Ik zie net in een folder 4x 125gr gehaktschnitzel (de ranzige versie van de schnitzel ja) voor 4 stuks 1.99.

Zo'n pakje instant schnitzels kost voor 5 a 6 schnitzels 4.99. Da's dus 0.83 a 1 euro per instantschnitzel. Zo kostbaar is dat nou ook weer niet vind ik. En je kunt het zo ik je voorraadkast mikken ipv in de vriezer die ook niet op aardappelschillen draait.


Wat ik dan weer wel een nadeel vind is dat verzending pas vanaf 29 euro gratis is. Dan bestel je niet even snel een pakje om te proberen.





[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 18-10-2021 16:24]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-10-2021 16:19 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 18 oktober 2021 16:15 schreef BenKnuckles het volgende:
Het gaat over iemand uit zijn hoofd, niet over jou.


O.

Zal ook vast geen Belg zijn dan die grote eter uit Fusion z'n hoofd.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 18-10-2021 16:35 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 18 oktober 2021 16:15 schreef BenKnuckles het volgende:
Het gaat over iemand uit zijn hoofd, niet over jou.
Past er 10 tot 15 kilo soja in Fusions hoofd dan?


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2021 16:47 by spectre Profiel van spectre

gewoon aanvullen toch? het hoeft er niet in één keer in te passen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2021 16:49 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 oktober 2021 13:58 schreef Snaack het volgende:
Nou dat valt wel mee. Vlees is ook maar gewoon een eiwitbron. Natuurlijk doet het dieet van het dier wat met de smaak, evenzogoed de vetten maar het gaat primair om de eiwitten.

Vlees wordt zelden puur gegeten, er gaan kruiden bij, een sausje, het wordt in een stoofpot gedaan, dat allemaal maakt het zo gemakkelijk vervangbaar.



Ik heb me laten vertellen door een bodybuilder, dat het ene eiwit het ander niet is. En dat er vooral veel verschil is tussen dierlijk en specifiek soja eiwit


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-10-2021 17:56 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 18 oktober 2021 16:35 schreef Slegthyd het volgende:
Past er 10 tot 15 kilo soja in Fusions hoofd dan?


Sterker nog, er zit iemand in zijn hoofd die 10 tot 15 kilo soja kwijt kan.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen