|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Of gewoon havermoutpap? Dat kan ook met water. Al weet ik niet of dat lekker is. quote:Ah op die manier, maar in de Aziatische keuken is kokosroom geen melkvervanger daar hoort het er gewoon in toch? Zo maak je mij in de war. |
|
Havermoutpap met water is niet te doen, maar eet al jarenlang havermoutpap met sojamelk en allerhande toevoegingen (noten, zaden, fruit, chocola, confituur/gelei, etc). De laatste weken maak ik het met ongezoete rijstmelk, wat nog een stuk lekkerder is. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Aziaten en dierlijke melk samen gaat vaak ook niet https://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie signature |
|
quote: ongezoete rijstmelk met kokos is maniakaal lekker haverdrank valt soms ook mee ongezoete amandeldrank is niet altijd bien Cashewdrank is best goed signature |
|
Amandeldrank is inderdaad niet te doen. De cashewmelk heb ik nog niet geprobeerd, thanks voor de tip. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote:Is het niet een kwestie van wennen? |
|
quote: Da's waar! Alleen verazieƫr ik gewoon mijn hele keuken. Overal kokos. Overal sereh. |
|
@Ben & Hyp, hebben jullie wel eens zelf zo'n notenmelk gemaakt? Schijnt simpel te zijn. Misschien dit weekend eens proberen. |
|
quote: Nee. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Zolang dergelijke zooi al gauw 50 cent de liter duurder is dan een pak melk laat ik het staan, of hooguit een keer een pak als het in de aanbieding is. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Milieubelastende producten mag van mij een fikse accijns op komen te staan. Ook op suiker trouwens. En en. Ach ja. Haver met water koken, prima te doen. Moet je wel de grove vlokken hebben, en niet de mout versie. Dan veel kaneel en blauwe bessen |
|
Havermout met gekookt water (even laten staan) en banaan en wat ander fruit er door is ook lekker. Het wordt dan niet echt een pap, maar wel zacht. Of 'overnight oats' met plantaardige melk. Koud is het nog beter te eten vind ik. De laatste tijd ben ik wel fan van zonnebloempitten. Kost 4 euro per kilo (biologisch) en is erg voedzaam en veelzijdig. |
|
Zonnebloempitten roosteren, zodra ze geuren en kleuren in een bakje doen en sojasaus erdoorheen roeren. Ik gooi dat over alles, sla, Curry, broodjes met smeersels. Keilekker. |
|
quote: Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Met een beetje hulp van Amel kan dat geen enkel probleem zijn signature |
|
quote:Zeg dat. Zelfs met vies haar is dat een mooie meid. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
:') Bassie strikes again. Durf nu niet meer te antwoorden. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Mag ik eerst Ben? signature |
|
Hm. Ineens lijkt het me best aantrekkelijk om ook vegan te worden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Stelletje charmeurs. |
|
Ik heb het al eens geprobeerd hoor, maar ik heb het doel gemist. wellicht een verkeerde techniek gebruikt. signature |
|
quote:Daar zijn de kinderen bij ons ook verslaafd aan. En even wat die smaak van melkvervangers enzo betreft: is ook een kwestie van aanleren. Na tien jaar zuivelvrij leven vind ik toegevoegde zuivel in eten vies, sauzen met room of melk toegevoegd smaken me echt niet meer. Zure zuivel als karnemelk of yoghurt gaan nog wel. Het is zelfs zo erg, dat mijn lichaam inmiddels zelf geen lactose meer kan afbreken, ben er zelfs voor in het ziekenhuis onderzocht. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Die Pikachu-ochtendjas maakt wel veel goed. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
en lekkerder! signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |