IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dimmu Borgir ? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-01-2002 16:31 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Tja, kan best zijn dat ze hard werken... daar wordt het echt geen betere muziek door

Cliché-rock met een zwart sausje.
Ook Stormblåst kan me niet meer bekoren trouwens, ik vind er nog weinig aan (ik vind hem echter niet irritant, zoals de latere albums).

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2002 16:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat heb je me niet horen zeggen, maar ik denk als dat je echt voor het geld doet .. je dan niet de hele wereld rond gaat touren, en je er lekker makkelijk vanaf gaat maken.

Je HOEFT het niet goed te vinden van me, maar afgveen alleen maar omdat ze succes hebben vind ik iets te makkelijk.

Kijk, Britney Spears , die zuigt pas echt ...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-01-2002 16:44 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 januari 2002 16:41 schreef Jenje het volgende:
Je HOEFT het niet goed te vinden van me, maar afgveen alleen maar omdat ze succes hebben vind ik iets te makkelijk.

Ja, maar dat doe ik ook niet. Ik heb duidelijke argumenten gegeven waarom ik hun muziek kut vind; succes kwam daar niet in voor. Ik geef op ze af omdat ik hun muziek kut vind; al limiteerden ze hun platen tot 113 stuks met de nummers in priesterbloed erop geschreven, dan nog verandert mijn oordeel er niet over.

En Britney Spears komt in de vergelijking niet eens voor...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2002 17:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ok, jij geeft duidelijk aan dat je gewoon al hun werk niks vind. Maar er zijn volkstammen aan metalliefhebbers diesinds een half jaar Dimmu maar kut vinden omdat ze commercieel zijn gegaan en meer van dat geblaat, zelfde is gebeurt met Cradle een tijd terug. En dat vind ik nou zo jammer.

winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-01-2002 17:46 by winters rage Profiel van winters rage

kheb toevallig vorige week spiritual black dimensions weereens in de cd speler gepropt, toch wel een lekkere cd eigelijk en over het feit dat ze commercieel zijn... als ze maar niet zo erg als limb biskit worden (niet dat dat echt mogelijk is denk ik...)

My madness, my sadness

Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 18-01-2002 18:59 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

quote:
Op 18 januari 2002 13:48 schreef Cadaveria het volgende:
ik vind burn in hell vooral heerschend
vooral dat duistere gelach en de clear vocals

ben ik het helemaal met je een

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-01-2002 19:16 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

Black metal weet me sowieso alleen te boeien als ik boos of agressief ben. Maar Dimmu vind ik toch voor black metal toch wel erg goed

[edit]verviel in troe-verhaal [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaan op 18-01-2002 19:19]

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-01-2002 19:38 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Mmmmja dat is een beetje het probleem, Dimmu is niet echt representatief voor black metal. Nu denk je misschien van wel, maar als je (een voorbeeld) ouwe Darkthrone, ouwe Graveland, Judas Iscariot, Ildjarn en Sort Vokter en ouwe Bathory enzo hebt gehoord (en je hoeft het niet eens tof te vinden) dan weet je wel beter. Dimmu maakt gewoon andere muziek, het enige wat er 'black' aan is is het image.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2002 19:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als we nou eens een nieuwe naam verzinnen voor het soort muziem dat Dimmu en CoF maken, dan zijn we van de hele discussie af ...

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-01-2002 19:56 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik vind Dimmu & Cradle dus fastfood muziek: duister imago'tje, catchy gecomponeerd & gelikt geproduceerd voor de grote massa.

Alleen het gebrek aan diepte in de muziek zorgt ervoor dat je in eerste instantie 'zo van wauw!' hebt (Had ik bij The principle of evil made flesh') en enige tijd later er volkomen op uitgekeken bent omdat je het door en door kent en het voorspelbaar en saai wordt tot vervelends toe.

Ik ga hierin dus mee met Valorian & Dwaallicht.

Wat ik goed vindt aan deze soort van commerciele metal is dat vele mensen het als 'opstapje' kunnen gebruiken om de echte bands te ontdekken die ze anders nooit tegen waren gekomen. Dimmu & Cradle bereiden dus de weg voor andere bands!!!! Zo profiteren die ook van de groeiende metal-community en kunnen er meer bands aan de bak.
Dat je er naast die-hard fanaten ook meelopers mee kweekt moet dan maar voor lief genomen worden. Het kaf scheidt zich op lange termijn wel van het koren.

Er loopt hiervan een overduidelijk voorbeeld op ZM rond:
Kijk maar eens naar Nachtvorst z'n ruillijst in de 'CD's te ruilen' topic en bekijk wie hij pretendeert te zijn.

Of hij een meeloper is of true laat ik in het midden, maar dat hij de 'betere' BM bands anders nooit was tegengekomen lijkt me zo klaar als een klontje!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-01-2002 5:11]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2002 19:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Amen ...

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 18-01-2002 21:07 by Snagger Profiel van Snagger

Ik ben het ook weel eens met Dwaallicht & Rajacker.

De personen zelf mogen dan wel zo'n black imago hebben, maar de muziek zelf. Tjah ? De keyboards bepalen de hele muziek, maar dan niet om er nog wat goede sfeer in te brengen, nee, om even de hele muziek verrot te pingelen. En bovendien stelt het gitaarwerk ook geen fuk voor.

Geef mij maar Emperor of Immortal!!!

Ik, Wil Schuurman

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 19-01-2002 3:24 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

quote:
Op 18 januari 2002 21:07 schreef Snagger het volgende:

Geef mij maar Emperor of Immortal!!!

UNSILENT STORMS IN THE NORTH ABYSS!!

On-topic: Dimmu Borgir was samen met CoF toch wel mijn opstapje naar de blackmetal. Ik luister er een stuk minder vaak naar dan vroeger, maar ik moet zeggen dat Spiritual Black Dimensions toch echt een meesterwerk is in mijn ogen (die ik ook stukken beter vindt dan de nieuwste, maar dat terzijde)...

11.45: restate my assumptions

Spirit Soldier
Usericon van Spirit Soldier
Posted 19-01-2002 13:02 by Spirit Soldier Profiel van Spirit Soldierhttp://www.geocities.com/vincent0029/index

Ik heb alleen die oude cd`s van dimmu en die vind ik best wel goed. Het nieuwe is allemaal hetzelfde. Steeds weer dezelfde vocalen keyboard partijen en gitaar riffen.
Het beste nummer vind ik Mourning palace van de cd enthrone darkness triumphant.

We`re not dead we`ve never lived

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-01-2002 21:33 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Ja verrek, ik kom er nu achter dat ik Dimmu al een hele tijd niet meer gedraaid heb... Al blijven nummers als Mourning Palace, Spellbound, Tormentor of Christian Souls, Arcane Lifeforcy Mysteria enz. toch wel goed. PEM vond ik een geweldig goede cd toen hij net uit was gekomen, maar die draai ik nu helemaal niet meer...

darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 20-01-2002 16:55 by darkscar Profiel van darkscar

sinds nicolas erin speelt zijn ze teveel richting cof gegaan en dat kunnen ze gewoon wat minder goed dan de muziek die ze eerst maakten

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 20-01-2002 17:09 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 18 januari 2002 19:56 schreef Mutilator het volgende:

Er loopt hiervan een overduidelijk voorbeeld op ZM rond:
Kijk maar eens naar Nachtvorst z'n ruillijst in de 'CD's te ruilen' topic en bekijk wie hij pretendeert te zijn.

Of hij een meeloper is of true laat ik in het midden, maar dat hij de 'betere' BM bands anders nooit was tegengekomen lijkt me zo klaar als een klontje!!!!

... hij voelt zich iig verschrikkelijk aangesproken als je hem herinnert aan de tijd dat hij nog naar dat soort bands luisterde

Stormblåst vind ik nog steeds een goed album, al draai ik 'm niet zo vaak meer. Zal 'm morgen in de auto nog eens draaien. Toen ik'm pas had vond ik de teksten erg geweldig, dat weet ik nog wel... Ik vraag me trouwens af of al die "true" mensen wel Noors verstaan.

Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 21-01-2002 13:00 by Faas Ripsnaas Profiel van Faas Ripsnaas

de laatste 3 platen van Dimmu zijn echt briljant, maar ja, ik hou dan ook meer van rockmuziek dan van blekmetal he.

Vooral sinds Vortex's z'n cleane zangstukken erbij zijn gekomen is 't een van mijn favo bandjes.

SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-01-2002 13:29 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 18 januari 2002 17:46 schreef winters rage het volgende:
als ze maar niet zo erg als limb biskit worden (niet dat dat echt mogelijk is denk ik...)

…. Natuurlijk zullen ze niet zoals limb biskit worden, het is toch een geheel andere genre. Maar naar mijn mening zijn ze qua populariteit en commercialiteit al net zo ver.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 21-01-2002 17:26 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik verwacht nou niet zo snel dimmu te zien in de top40 of op MTV te zien. Ok ze zijn dan misschien een stuk commercieler dan voorheen maar zo commercieel als limp bizkit nou ook weer niet.
Ik vind het trouwens best wel goeie muziek, op het laatste album na wat ik nu toch wel een beetje eentonig vindt worden.

Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-01-2002 18:01 by altx Profiel van altx

Iets om over na te denken:

Dimmu Borgir is commercieel omdat er zo veel mensen naar luisteren.
(Er zijn steeds meer mensen naar gaan luisteren, gewoonweg omdat ze de muziek goed vonden, waardoor ze steeds populairder werden en uiteindelijk door velen als commercieel beschouwd werden.)

Naar Limp Bizkit luisteren zo veel mensen, omdat ze commercieel zijn.
(Ten tijde van Three Dollar Bill y'all luisterden nog vrij weinig mensen naar Limp Bizkit. Door de uitgebreide marketing erachter ontdekte de grote massa hen en ineens luisterde 'iedereen' naar Limp Bizkit.)

In mijn ogen is een band pas echt als commercieel te beschouwen, als de marketing die erachter zit, de enige reden is waarom zo veel mensen die band kennen. En dat is bij Limp Bizkit dus wel zo en bij Dimmu Borgir niet.

Overigens luister ik naar beide bands...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Warheart
Usericon van Warheart
Posted 21-01-2002 18:03 by Warheart Profiel van Warheart

quote:
Op 21 januari 2002 13:29 schreef Cadaveria het volgende:
Natuurlijk zullen ze niet zoals limb biskit worden

Dat mag ik niet hopen nee, hoewel ik trouwens toch niet echt verwacht dat ze echt iets als een limp bizkit worden. Ik vind Dimmu nog steeds gewoon wel goede muziek, het laatste album vind ik dan toch wel wat minder maar bijvoorbeeld Spiritual Black Dimensions vind ik dan toch wel erg goed.

Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 21-01-2002 22:14 by Davy Profiel van Davy

Als ze zoveel verdienen mogen ze wel een beetje enthousiaster zijn. De laatste keer dat ik ze gezien heb (afsluiter op eurorock vorig jaar) stonden ze een na een hun nummers af te rammelen. Dan luister ik nog liever op m'n gemak naar een cd.

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-01-2002 23:59 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Dimmu Borgir is kut.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 22-01-2002 0:10 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 21 januari 2002 23:59 schreef Vargen666 het volgende:
Dimmu Borgir is kut.

ja dat kan iedereen zeggen...

Suck my piss

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com