IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dimmu Borgir ? Vorige pagina | Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-08-2002 19:30 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

'Spiritual Black Dimensions' is een van mijn favoriete black metal cd's. Hoe untrue het ook mag klinken, blijf ik erbij dat het gewoon een stuk duisterder is dan die ouwe Darkthrone cd's.

Hoewel de foto'tjes in de cd-hoes van Darkthrone wel duizend maal 'true-er' zijn

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 24-08-2002 19:51 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 24 augustus 2002 19:27 schreef Thelema het volgende:

ohja, Dimmu Borgir als rockmuziek beschouwen is wel erg kortzichtig Dwaallicht

En Dimmu Borgir als blackmetal beschouwen is lachwekkend.

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-08-2002 19:52 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 24 augustus 2002 17:41 schreef XnegativeX het volgende:
Dwaallicht, jij bent de enige die your drift gets. Leef jij nou maar gewoon verder in je eigen wereldje.

idd, ik ken weinig mensen die zulke strikte regeltjes hanteren... ja een paar... en die zijn zwaar gereformeerd..

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-08-2002 19:54 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 24 augustus 2002 19:51 schreef elessar het volgende:

Is er een boek waarin precies staat waaraan blackmetal moet voldoen altijd dat elite gedoe

sorry vergat de edit knop

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 24-08-2002 19:54]

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-08-2002 20:04 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 24 augustus 2002 19:51 schreef elessar het volgende:

nounou ... erg true hoor ... 15 punten voor Elessar voor de "most-true-people-competitie".

Hoe wilde je het anders gaan noemen?

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 20:11 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 24 augustus 2002 20:04 schreef Claw het volgende:
nounou ... erg true hoor ... 15 punten voor Elessar voor de "most-true-people-competitie".

Hoe wilde je het anders gaan noemen?
Stel die vraag aub niet weer want hij is al 10 keer beantwoord, met 10 keer een ander antwoord..

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-08-2002 20:16 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 24 augustus 2002 20:11 schreef Ares het volgende:
Stel die vraag aub niet weer want hij is al 10 keer beantwoord, met 10 keer een ander antwoord..

ik zat ook niet op een antwoord te wachten, het is gewoon Black Metal

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:18 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Mijn god, wat worden hier een domme dingen gepost? Strakke regels? Noem mij één strakke regel die ik gepost heb, stelletje sukkels. NOEM HET. QUOTE MIJ. Alle mensen, over niet kunnen lezen (en luisteren) gesproken...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:23 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:04 schreef Claw het volgende:

Dat slaat weer eens helemaal nergens op. Ontbreekt het je aan de cerebrale capaciteit om normaal een discussie te voeren? Een kwaliteit die zich wel vaker uit op dit forum.
Vind je het nu echt nodig om die veeeel te oude koe uit de sloot te halen? Waarom zijn het altijd de mensen die muziek van Dimmu Borgir tof vinden, die beginnen over 'true'? Mij hoor je het niet zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 24-08-2002 20:23]

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 20:25 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

dimmu borgir = black metal, tenminste mijn kennis gaat niet verder dan spiritual black dimensions.

en idd, als het geen black metal is, wat is het dan wel? pas als ik dat weet, noem ik et geen black metal meer...

en nu ff wa drinke

Je moeder.

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 20:26 by Ares Profiel van Ares

En toen begon de discussie weer opnieuw

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2002 20:32 by Snaack Profiel van Snaack

De discussie over Dimmu lijkt te verzanden in stereotype 'Dimmu is wel/ niet true' gereutel..

Wat interesseert mij het nou of het wél of juist geen 'true black metal' is?

De uitspraak 'Dimmu Borgir black metal noemen is lachwekkend' is zelf lachwekkend; het gaat hier om muziek, om Kunst, niet over het image van een band en al helemaal niet over het feit tot welke 'stroming' (lees hokje) deze band dan wel/ niet behoort!

Door een band in een hokje te proberen te plaatsen doe je de meeste (lees oorspronkelijke) bands tekort; bands kunnen wellicht qua sfeer met elkaar overeenkomen, maar géén 2 oorspronkelijke bands lijken op elkaar!

Bands indelen in stromingen is dan ook ordinaire hokjesplaatserij

Maar goed, hier spreekt dan ook een muzikant.. Ik WALG ervan dat er op basis van een vermeend image een oordeel over een band geveld wordt, het gaat hier over MUZIEK! En smaken verschillen goddank, dus zou je alleen kunnen zeggen 'Deze band is niet mijn smaak' of juist wel.

Begin anders een 'Dimmu is lekker geen black metal' flamewar ofzo!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:32 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Wel, aangezien tegenargumenten blijven steken in speculaties ('jij hanteert strikte regeltjes'), misvattingen ('Dimmu Borgir is black metal') en onnodige stromannen ('je probeert gewoon true te zijn') zonder verder materiaal te quoten kan ik denk ik met verregaande zekerheid vaststellen dat Dimmu Borgir een negatieve invloed uitoefent op de intelligentie. Helaas, ikzelf had ook op wat anders gehoopt maar dit soort topics nopen mij toch deze welhaast onvermijdelijke conclusie te trekken.

*edit* ik vind een genrenaam iets anders dan een hokje, maar goed. Het is in de geschiedenis ontstaan, zoiets, dus vind ik het prettig als er daardoor een beetje duidelijkheid ontstaat. Je gaat toch ook Sadus geen death metal noemen?

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 24-08-2002 20:34]

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-08-2002 20:32 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 24 augustus 2002 20:23 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat slaat weer eens helemaal nergens op. Ontbreekt het je aan de cerebrale capaciteit om normaal een discussie te voeren? Een kwaliteit die zich wel vaker uit op dit forum.
Vind je het nu echt nodig om die veeeel te oude koe uit de sloot te halen? Waarom zijn het altijd de mensen die muziek van Dimmu Borgir tof vinden, die beginnen over 'true'? Mij hoor je het niet zeggen.

De opmerking "en Dimmu Borgir black metal noemen, is echt lachwekkend" vind ik ook niet van enige sympathie getuigen jegens de mensen die enkele post daarvoor de muziek nog wel Black Metal hebben genoemd.

Dus waarom zijn het altijd de mensen die Dimmu niet tof vinden, die ook maar even moeten benadrukken hoe "lachwekkend" het wel niet is dat je de muziek Black Metal noemt.

Ik snap ook wel dat mijn opmerking richten Elessar niets bijdraaagt aan enkele discussie, maar dat deed de opmerking van Elessar ook niet

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 20:33 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

voor dwaallicht bedoeld: kun je dan even zeggen wat het WEL is?

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 24-08-2002 20:33]

Je moeder.

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 24-08-2002 20:33 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 24 augustus 2002 19:30 schreef Claw het volgende:
'Spiritual Black Dimensions' is een van mijn favoriete black metal cd's. Hoe untrue het ook mag klinken, blijf ik erbij dat het gewoon een stuk duisterder is dan die ouwe Darkthrone cd's.

Hoewel de foto'tjes in de cd-hoes van Darkthrone wel duizend maal 'true-er' zijn

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-08-2002 20:33 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 24 augustus 2002 20:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Mijn god, wat worden hier een domme dingen gepost? Strakke regels? Noem mij één strakke regel die ik gepost heb, stelletje sukkels. NOEM HET. QUOTE MIJ. Alle mensen, over niet kunnen lezen (en luisteren) gesproken...

ik doelde dus op het plaatsen van muziek (in hokjes), en daar hoef ik toch hoop ik niet voor te quoten ? en ik kan dus wel lezen hoor

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:35 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:32 schreef Claw het volgende:
De opmerking "en Dimmu Borgir black metal noemen, is echt lachwekkend" vind ik ook niet van enige sympathie getuigen jegens de mensen die enkele post daarvoor de muziek nog wel Black Metal hebben genoemd.

*psst* ik heb ook helemaal geen zin om van enige sympathie te getuigen .

quote:
Dus waarom zijn het altijd de mensen die Dimmu niet tof vinden, die ook maar even moeten benadrukken hoe "lachwekkend" het wel niet is dat je de muziek Black Metal noemt.
Omdat we houden van duidelijkheid!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:36 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:33 schreef karnivoor het volgende:
voor dwaallicht bedoeld: kun je dan even zeggen wat het WEL is?
Wat kan mij het nou schelen wat het WEL is. Aan DB zelf heb ik totaal geen boodschap; aan de rimpelingen die ze in de vijver hebben veroorzaakt wel.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 20:36 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

sorry voor mijn koppigheid maar wat is het wel als het geen black metal is? pas als ik dat weet, zal ik het er misschien mee eens worden dat het geen black metal is

Je moeder.

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-08-2002 20:38 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 24 augustus 2002 20:32 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel, aangezien tegenargumenten blijven steken in speculaties ('jij hanteert strikte regeltjes'), misvattingen ('Dimmu Borgir is black metal') en onnodige stromannen ('je probeert gewoon true te zijn') zonder verder materiaal te quoten kan ik denk ik met verregaande zekerheid vaststellen dat Dimmu Borgir een negatieve invloed uitoefent op de intelligentie. Helaas, ikzelf had ook op wat anders gehoopt maar dit soort topics nopen mij toch deze welhaast onvermijdelijke conclusie te trekken.

*edit* ik vind een genrenaam iets anders dan een hokje, maar goed. Het is in de geschiedenis ontstaan, zoiets, dus vind ik het prettig als er daardoor een beetje duidelijkheid ontstaat. Je gaat toch ook Sadus geen death metal noemen?

ok vertel me waar staat waaraan bm moet voldoen ?
en nee ik vind dat een hokje en een genrenaam in deze context wel op het zelfde neerkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 24-08-2002 20:40]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:38 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:38 schreef FireFox het volgende:
ok vertel me waar staat waaraan bm moet voldoen ?
Ik snap niet waarom je die vraag stelt.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-08-2002 20:40 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 24 augustus 2002 20:33 schreef Inside-Lie het volgende:

Ik weet niet precies wat je bedoeld ... misschien is het zinvol om wat woorden op te schrijven in je post om je mening duidelijk te verwoorden ?

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 20:42 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 augustus 2002 20:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat kan mij het nou schelen wat het WEL is. Aan DB zelf heb ik totaal geen boodschap; aan de rimpelingen die ze in de vijver hebben veroorzaakt wel.

ik snap wel wat je bedoeld maar als dimmu borgir die laatste cd('s?) niet had gemaakt en nog steeds klein was, was het waarschijnlijk nog steeds BM geweest... de muziek wordt er niet minder op... dat de teksten misschien wat minder true (aargh ik haat dat woord) zijn, blijft wel zo maar ik heb wel meer teksten gezien die je bij ieder genre tegenkomt en wat wel tot BM werd gerekend dus dat kan het ook niet zijn...

waarom is het GEEN blackmetal dan? (ipv de vraag 'wat is het wel?')

Je moeder.

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-08-2002 20:43 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 24 augustus 2002 20:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik snap niet waarom je die vraag stelt.

nou gezien jij mij vol overtuiging kunt vertellen dat dimmu geen bm is, neem ik aan dat er dus een boekje bestaat waar in staat waar bm aan moet voldoen, zodat je kunt vaststellen dat dimmu daar niet onder valt

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com