|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Als technisch spelen en bruutheid de voorwaarden voor goede muziek zijn dan heb ik een wansmaak. [Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 01-04-2005 20:14] Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Je brengt het alsof het iets nieuws is.... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Mijn smaak is subliem. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Beiden goed. De laatste tijd neig ik ook wat meer naar For All Tid, die is toch echt wel erg sfeervol. Misschien een lichte synth-overkill, maar heel atmosferisch. Dat is nou juist hetgene dat ik mis vanaf het derde album. Atmosfeer is strakgetrokken bombasme geworden. Jullie zijn allemaal negers! |
|
quote: Waarom geef je je mening altijd alsof het een feit betreft? Nou ja, hoe dan ook, de muziek van Shining vind ik, op het eerste album na, slecht. En met een frontman als Mr. Kvarforth scoor je natuurlijk ook geen punten... Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
juist; quote: quote: quote: Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Omdat ik dat leuk vind, ehmz, omdat dat leuk is. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Tjsa, Argh, in drie jaar tijd veranderd je smaak weleens. Dat jij wellicht een statische mongool bent... Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
ik post et nog maar eens ik heb twee versies van stormblast 1 met een van die gasten achterop 1 met de waterval die ook op de cd staat, maar dan het gehele plaatje. ook zijn de kleuren iets verschillend, boekje/cd'tje iets donkerder wie heeft hier meer info over, want ik kan nix vinden over twee releases, beide barcodes zijn overgens ook hetzelfde.... eerste versie tweede versie (re-release?) raar want ze hebben ook beide het zelfde nihil12 nummer... [edit]lama het dimmu forum gaf uitkomst, ene is een re-release....[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 22-07-2005 15:00] |
|
Ene, en dewelke? Niet dat het wat scheelt, maar ik zou verdomd niet weten welke ik heb. Ik hoorde dat ze Stormblast wouden heropnemen Hopelijk blijft het bij enkele nummers. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Waarom? |
|
quote: Een gans album "herdoen" is een beetje zwak. Enkele nummers, nuja dan weet je hoe ze die songs nu spelen. Een band moet maar kunnen leven met zijn verleden..maarja de goffikjes vinden dat oud spul vast vies I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: omdat hij daaar nu eenmaal ontzettend goed in is. Erg vermakelijk Bruce Banner |
|
quote: de rerelease is die met tristan op de achterkant, maar er is nergens iets overte vinden verder (of te zien dat het om een rerelease gaat.) zag ook dat ze em opnieuw willen opnemen ja, maar bij news staat daar nix over... |
|
Dimmu is té veranderd. Alles tot en met Enthrone Darkness Triumphant was nog goed en black te noemen. Tjodalv moest erin blijven, dat had de muziek volgens mij beter gedaan. De deathies en andere niet-blackies zullen de laatste 2 cd's geweldig vinden, ik in ieder geval niet. Pure zooi.. saai en veel te perfect. Ik ben toch wel benieuwd hoe hun nieuwe cd gaat klinken. Ik neem aan dat ze niet dezelfde semi-bagger geproduceerd hebben. (Semi-bagger omdat de nummers wel goed in elkaar zitten, maar het boeit me totaal niet). Maar zoals For All Tid of Stormblast zal het niet worden vrees ik. Jammer. Ik kan Dimmu respecteren om hun muzikaliteit; ze beheersen hun instrument goed, dat mag gezegd worden. Maar om zichzelf nog blackmetal te noemen, vind ik net iets te overdreven. Noem het dan Cash Craving Blackened "Black" Thrash "Black" Synthesizer metalcore ofzo. En Shagrath's stem is er ook op achteruit gegaan trouwens. Wat een verkouden snotgeluid zeg. En trouwens; Shining heerst de aap uit de mouw, altijd al gedaan. |
|
ik zou het nog steed black noemen toch , maar ja dan begint weer de eeuwige discussie van wat is black en wat niet .... en nieuwe cd is idd remake van stormblast met een stuk of 3 nieuwe nummers , beetje zoals ze vroeger nog deden , cd's uitbrengen met 1 of 2 nieuwe nummers en dan wat live nummers enzo , ze ruiken weer geld denk ik Faustian Spirit of the Earth |
|
Of Dimmu black was en of ze dat nog zijn of niet is toch niet relevant? Je vindt het gaaf of niet.. |
|
idd , groot gelijk , zinloze discussies anders Faustian Spirit of the Earth |
|
Voor Dimmu moet ik tegenwoordig meer en meer in een sfeer zitten. Op veel momenten ligt het me niet meer. Oud worden zeker? Nu speltechnisch en compositioneel zijn het fantastische nummers, die nooit voorspelbaar of doorzichtig worden, en dat blijft voor mij toch een vorm van respect opbrengen. signature |
|
Het maakt ook niet uit of het black is of niet, maar als ze zichzelf een pure fucking blackmetal band noemen, vind ik dat een beetje overdreven. Daar ging het me even om. Ik zeg ook niet dat ik Death niet mooi vind, omdat het geen Black is . Alhoewel ik Death inderdaad lang niet altijd mooi vind. NP: Dimmu Borgir - Stormblast |
|
quote: Zo heb ik ze zichzelf nog nooit horen noemen eigenlijk.............maar wtf: ik vind Dimmu heerschen. De eerste 4 vindt ik wel mooier als de laatste 2, maar die hebben ook zeker hun momenten ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
For All Tid , Stormblast en EDT zijn niet te overtreffen , spiritual black dimensions had nog wel dat duistere sfeertje maar was productioneel niet zo goed , dat zijn PEM en DCA wel , vind ook dat die laatste 2 cd's erg sterke nummers bevatten : Blessings upon the throne of tyranny , kings of the carnival creation , puritania , progenies of the great apocalypse , vredesbyrd , cataclysm children ... om er maar enkele te noemen , maar de echt duistere sfeer ontbreekt en dat is jammer Faustian Spirit of the Earth |
|
PEM heeft een beetje een klinische klank idd, net zoals de Anthems van Arch Enemy, maar ik vind ze beiden erg geslaagd. PEM is imo het beste sinds EDT. signature |
|
For All Tid vind ik eigenlijk iets beter dan Stormblast. Stormblast bevat heel veel sfeer , maar mist toch een paar ruwere stukken vind ik , die vind je wel terug in For All Tid. Maar eigenlijk vind ik Enthrone Darkness Triumphant hun absolute meesterwerk , duistere down-tempo liedjes afgewisseld met snellere hardere nummers en vooral de dreigende keyboard-tonen geven heel veel sfeer , als je die eerste tonen van Mourning Palace en Spellbound al hoort ... en de verbeterde versie van Raabjorn Speiler Draugheimens Skodde Faustian Spirit of the Earth |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |