IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dimmu Borgir ? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2002 21:09 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 augustus 2002 21:04 schreef Snaack het volgende:

De hypnotiserende, eentonige true black metal deuntjes van bijv. Darkthrone mogen dan wel erg 'true black' zijn, er spreekt totaal geen muzikaal vakmanschap uit.

Ik kan Dimmu, juist als muzikant, dan ook zeer waarderen om het ongelooflijke vakmanschap én ook om de ongelooflijk strakke en heldere producties van hun werk.

Hey Snaak,

Ik luister liever naar een band die slecht enkle GOEDE riffs speelt dan een nummer met 50 matige riffs. maar dat heeft verder toch niet veel met black metal te maken? Dimmu heeft keigoede muzikanten (en goede nummers)maar om het echte blackmetal te noemen vind ik de muziek te glad. Ik zou het mischien zelfs opgefokte sympho noemen of zo. maar goed, als jij het black vind, dan noem je het toch gewoon zo?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2002 21:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 augustus 2002 21:06 schreef karnivoor het volgende:
dat is het punt juist... de originele rauwe duistere sfeer ontbreekt

Om het 'true black' te kunnen noemen volgens velen in deze discussie.. Dus échte black moet persé zwaar brak klinken?

Ik wil op een CD wel graag terug kunnen horen wát ik heb gespeeld

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 21:10 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

for all tid was ook ietsje minder 'black metal' (nee niet zoals in de voorgaande discussie) maar meer folk ofzo... wel cool iig

Je moeder.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 21:11 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 augustus 2002 21:10 schreef Snaack het volgende:
Om het 'true black' te kunnen noemen volgens velen in deze discussie.. Dus échte black moet persé zwaar brak klinken?

Ik wil op een CD wel graag terug kunnen horen wát ik heb gespeeld

brak is een groot woord, luister bijvoorbeeld naar judas iscariot of de laatste craft, zooo brak is het helemaal niet hoor

Je moeder.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 21:12 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 21:04 schreef Snaack het volgende:
De songs van Dimmu hebben dan ook behoorlijk complexe songstructuren, ze gebruiken veel 'exotische' modes zoals de Lydische mode, af en toe een chromatische ladder, en ook de 'verminderde' en 'vermeerderde' ladders worden veelvuldig toegepast.
In dat geval ben ik 'out of my league'.

Niet dat ik die band ooit nog ga luisteren -- en nog steeds vind ik ze niet 'black metal' maar ik hou m'n smoel over powerchords en wat dies meer zij. Maar waar vind je hun songstructuren complex dan? 'Mourning Palace' of 'Tormentor of Christian Souls' zijn toch supersimpel van structuur?

*edit* en idd Snaack, zo brak is de meeste black helemaal niet. Da's ook een beetje een mythe.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 24-08-2002 21:12]

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 24-08-2002 21:13 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 24 augustus 2002 21:11 schreef karnivoor het volgende:
brak is een groot woord, luister bijvoorbeeld naar judas iscariot of de laatste craft, zooo brak is het helemaal niet hoor

Ik zou eerder zeggen dat de emotie echt moet zijn. De nieuwere CD's (OK ik ken alleen Puritanical...) van Dimmu Borgir zitten vast heel knap in elkaar, en ik kan me goed voorstellen dat je het mooi vindt, maar ik vind het steriel en bedacht. Ik mis de rebellie, de haat, woede etc.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2002 21:16 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 augustus 2002 21:09 schreef attila_de_hun het volgende:
Hey Snaak,

Ik luister liever naar een band die slecht enkle GOEDE riffs speelt dan een nummer met 50 matige riffs. maar dat heeft verder toch niet veel met black metal te maken?

Nee, dat heeft ook niets met BM te maken.. Maar ik reageerde even op Dwaallicht zijn reactie dat DB 'powerchords in rockstructuren met een keyboardsausje om het niet black zijn te verbergen' speelt. En dat is gewoon onzin.

quote:
Dimmu heeft keigoede muzikanten (en goede nummers)maar om het echte blackmetal te noemen vind ik de muziek te glad. Ik zou het mischien zelfs opgefokte sympho noemen of zo. maar goed, als jij het black vind, dan noem je het toch gewoon zo?

Precies, ookal heet het tunderterrorgabbercore, who carez Welk label je er ook op plakt, je hebt goede bands en slechte, goede muziek en slechte muziek. Punt!

--edit -- ongelukkige formulering

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-08-2002 21:28]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 21:18 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik kon het niet laten... van http://www.anus.com, for your reading pleasure:

quote:
Enthrone Darkness Triumphant (Nuclear Blast 1997)
Veering away from the neoclassical orchestration that made Stormblast brilliant, Dimmu Borgir instead fill a pop album with heavy metal riffs and bouncy melodies trailing happily irrelevant keyboards and black metal trappings behind. There is no sense of theme, only of rock-based song form, and all previous passion has been directed into raw speed thrills and pointless pseudo-blasphemy. With most other albums in metal being better than this one, it is impossible to imagine buying it.

quote:
Spiritual Black Dimensions (Nuclear Blast 1999)
Everything that made later Emperor terrible and allowed Cradle of Filth to rise above worthier bands is here in this album, a rock-n- roll tour of symphonic black metal as crafted in either 1) wandering phrases that touch dissonance but spend time in consonant, pentatonic variations or 2) sudden blasting power chord riffs of meaningless, random intervals. Like other postmodern blackmetallers Satyricon, this band seem to believe that making music without sense from a collage of the past is innovation and are willing to take you along for the ride if you let them.

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 21:18 by Ares Profiel van Ares

Er bestaat geen goeie of slechte muziek.
*edit* dit is een reactie op snaack*

[Dit bericht is gewijzigd door Ares op 24-08-2002 21:19]

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 21:19 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

gaan we nu daar weer over rellen???

hehe

Je moeder.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 21:19 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 21:18 schreef Ares het volgende:
Britney Spears?

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 24-08-2002 21:24 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

ON TOPIC!

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 21:25 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 24 augustus 2002 21:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Britney Spears?
Ik vind er geen kont aan; inspriatieloos, inhoudsloos, talentloos, commercieel tot op het bot, en al met al NEP tot en met.
Maar miljoenen andere denken er anders over.
Wie ben ik om het slecht te noemen? Ik vind het slecht. Zij vinden het goed. Simpel.
Maar IS het goed of IS het slecht??
Dat kun je niet zeggen als het over meningen of gevoelens gaat.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2002 21:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 augustus 2002 21:18 schreef Ares het volgende:
*edit* dit is een reactie op snaack*

Goed is de tegenpool van slecht en dien tengevolge heb je een middel om ergens een oordeel over te kunnen vellen. Anders is alles 'neutraal'

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 21:27 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 24 augustus 2002 21:24 schreef TNightmare het volgende:
ON TOPIC!
Dimmu Borgir is leuk voor de fans.
Voor mij is het puur nostalgie.
En het valt in het (te breede) hokje black metal

[Dit bericht is gewijzigd door Ares op 24-08-2002 21:28]

Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 24-08-2002 21:37 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

het boeit me totaal geen reet wat het is..
ik ga er morgen naar toe en hoop dat het gaaf wordt, owe en voor de rest vind ik ze wel gaaf

[Dit bericht is gewijzigd door Voice_of_thunder op 24-08-2002 21:53]

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-08-2002 21:48 by FireFox Profiel van FireFox

. laat ook maar

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 24-08-2002 21:49]

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 21:49 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 24 augustus 2002 21:48 schreef FireFox het volgende:
. laat ook maar

Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 24-08-2002 21:56 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

best flauw dat je het nu niet meer zeg.

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 21:58 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 24 augustus 2002 21:56 schreef Voice_of_thunder het volgende:
Lees de rest van het topic, en je weet het

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-08-2002 22:09 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 24 augustus 2002 21:56 schreef Voice_of_thunder het volgende:

(eigenlijk deed ik het alleen om nieuwschierige mensjes zoals jij)

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 24-08-2002 22:38 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

Hehe, bende pipo de clowns in het publiek (livestreampje gekeken net )
En tja.. wat boeit het wat een dwaallicht of een elessar black metal noemen? ga iets nuttigs doen ipv van daar over discussieren.. als je bon jovi black metal vind, dan is dat voor jou blek.. punt.
Muziek is gevoelsmatig, dat is niet uit te drukken in woorden.

Life doesn't get much better than this!

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 25-08-2002 12:16 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 24 augustus 2002 21:03 schreef karnivoor het volgende:
niet het aantal platen maar gewoon de commercie eromheen die men haat, ik heb het idee dat dat de grootste reden is... en uiteraard dat de muziek (BM of niet) gewoon niet goed wordt gevonden maar dat is uiteraard persoonlijk.

Juist.

Sommigen kunnen het volgens mij gewoon niet hebben dat er zoveel "normale" mensen zijn die naar de Black Metal van Dimmu luisteren, daar zij dan zelf niet meer vol trots kunnen vertellen dat ze zelf naar Black Metal luisteren (bedoelend, de echte extreme Black Metal, die is opgenomen in een hutje in het bos in noorwegen met een tape-recorder) omdat ze bang zijn voor een reactie als "oh, Dimmu Borgir enzo...?".

Waarom wordt er anders zo eindeloos doorgezevert of Dimmu Borgir nou wel of niet Black is, terwijl als een soortgelijke discussie zou ontstaan over een andere willekeurige, niet Cradle of Filth-zijnde band, iedereen er al lang mee ingestemd had dat "muziek moet je niet in hokjes stoppen, en noem het zoals je wilt, en luister ernaar als je het mooi vindt" het beste antwoord was en dat daarmee de discussie ten einde was.

Oh well, ik ga dus nu maar eens lekker naar de muziek luisteren die ik mooi vindt.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-08-2002 12:23 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Hmmz, er zijn genoeg topics waarin gediscussieerd is over wat nu wel en vooral wat niet BM is, als er behoefte aan is kan daarin verder gediscussieerd worden (zie search dus ).

Dit topic gaat over de metalband Dimmu Borgir.

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 25-08-2002 12:26 by impaled succubus Profiel van impaled succubus

quote:
Op 24 augustus 2002 20:32 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel, aangezien tegenargumenten blijven steken in speculaties ('jij hanteert strikte regeltjes'), misvattingen ('Dimmu Borgir is black metal') en onnodige stromannen ('je probeert gewoon true te zijn') zonder verder materiaal te quoten kan ik denk ik met verregaande zekerheid vaststellen dat Dimmu Borgir een negatieve invloed uitoefent op de intelligentie. Helaas, ikzelf had ook op wat anders gehoopt maar dit soort topics nopen mij toch deze welhaast onvermijdelijke conclusie te trekken.

*edit* ik vind een genrenaam iets anders dan een hokje, maar goed. Het is in de geschiedenis ontstaan, zoiets, dus vind ik het prettig als er daardoor een beetje duidelijkheid ontstaat. Je gaat toch ook Sadus geen death metal noemen?

alsof jouw argumenten erg veel inhoud hebben

jke loopt iets te lullen over dark metal wat voor geen meter iets met dimmu te maken heeft en roept dan dimmu=geen black, nou mij best maar wat is het dan het is zeker geen dark metal.

dark metal= muziek als burning inside, immolation en throes of dawn

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com