|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Om het 'true black' te kunnen noemen volgens velen in deze discussie.. Dus échte black moet persé zwaar brak klinken? Ik wil op een CD wel graag terug kunnen horen wát ik heb gespeeld |
|
for all tid was ook ietsje minder 'black metal' (nee niet zoals in de voorgaande discussie) maar meer folk ofzo... wel cool iig Je moeder. |
|
quote: brak is een groot woord, luister bijvoorbeeld naar judas iscariot of de laatste craft, zooo brak is het helemaal niet hoor Je moeder. |
|
quote:In dat geval ben ik 'out of my league'. Niet dat ik die band ooit nog ga luisteren -- en nog steeds vind ik ze niet 'black metal' maar ik hou m'n smoel over powerchords en wat dies meer zij. Maar waar vind je hun songstructuren complex dan? 'Mourning Palace' of 'Tormentor of Christian Souls' zijn toch supersimpel van structuur? *edit* en idd Snaack, zo brak is de meeste black helemaal niet. Da's ook een beetje een mythe. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 24-08-2002 21:12] |
|
quote: Ik zou eerder zeggen dat de emotie echt moet zijn. De nieuwere CD's (OK ik ken alleen Puritanical...) van Dimmu Borgir zitten vast heel knap in elkaar, en ik kan me goed voorstellen dat je het mooi vindt, maar ik vind het steriel en bedacht. Ik mis de rebellie, de haat, woede etc. |
|
quote: Nee, dat heeft ook niets met BM te maken.. Maar ik reageerde even op Dwaallicht zijn reactie dat DB 'powerchords in rockstructuren met een keyboardsausje om het niet black zijn te verbergen' speelt. En dat is gewoon onzin. quote: Precies, ookal heet het tunderterrorgabbercore, who carez Welk label je er ook op plakt, je hebt goede bands en slechte, goede muziek en slechte muziek. Punt! --edit -- ongelukkige formulering [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-08-2002 21:28] |
|
Ik kon het niet laten... van http://www.anus.com, for your reading pleasure: quote: quote: |
|
Er bestaat geen goeie of slechte muziek. *edit* dit is een reactie op snaack* [Dit bericht is gewijzigd door Ares op 24-08-2002 21:19] |
|
gaan we nu daar weer over rellen??? hehe Je moeder. |
|
quote:Britney Spears? |
|
ON TOPIC! |
|
quote:Ik vind er geen kont aan; inspriatieloos, inhoudsloos, talentloos, commercieel tot op het bot, en al met al NEP tot en met. Maar miljoenen andere denken er anders over. Wie ben ik om het slecht te noemen? Ik vind het slecht. Zij vinden het goed. Simpel. Maar IS het goed of IS het slecht?? Dat kun je niet zeggen als het over meningen of gevoelens gaat. |
|
quote: Goed is de tegenpool van slecht en dien tengevolge heb je een middel om ergens een oordeel over te kunnen vellen. Anders is alles 'neutraal' |
|
quote:Dimmu Borgir is leuk voor de fans. Voor mij is het puur nostalgie. En het valt in het (te breede) hokje black metal [Dit bericht is gewijzigd door Ares op 24-08-2002 21:28] |
|
het boeit me totaal geen reet wat het is.. ik ga er morgen naar toe en hoop dat het gaaf wordt, owe en voor de rest vind ik ze wel gaaf [Dit bericht is gewijzigd door Voice_of_thunder op 24-08-2002 21:53] |
|
. laat ook maar [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 24-08-2002 21:49] Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: |
|
best flauw dat je het nu niet meer zeg. |
|
quote:Lees de rest van het topic, en je weet het |
|
quote: (eigenlijk deed ik het alleen om nieuwschierige mensjes zoals jij) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Hehe, bende pipo de clowns in het publiek (livestreampje gekeken net ) En tja.. wat boeit het wat een dwaallicht of een elessar black metal noemen? ga iets nuttigs doen ipv van daar over discussieren.. als je bon jovi black metal vind, dan is dat voor jou blek.. punt. Muziek is gevoelsmatig, dat is niet uit te drukken in woorden. Life doesn't get much better than this! |
|
quote: Juist. Sommigen kunnen het volgens mij gewoon niet hebben dat er zoveel "normale" mensen zijn die naar de Black Metal van Dimmu luisteren, daar zij dan zelf niet meer vol trots kunnen vertellen dat ze zelf naar Black Metal luisteren (bedoelend, de echte extreme Black Metal, die is opgenomen in een hutje in het bos in noorwegen met een tape-recorder) omdat ze bang zijn voor een reactie als "oh, Dimmu Borgir enzo...?". Waarom wordt er anders zo eindeloos doorgezevert of Dimmu Borgir nou wel of niet Black is, terwijl als een soortgelijke discussie zou ontstaan over een andere willekeurige, niet Cradle of Filth-zijnde band, iedereen er al lang mee ingestemd had dat "muziek moet je niet in hokjes stoppen, en noem het zoals je wilt, en luister ernaar als je het mooi vindt" het beste antwoord was en dat daarmee de discussie ten einde was. Oh well, ik ga dus nu maar eens lekker naar de muziek luisteren die ik mooi vindt. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Hmmz, er zijn genoeg topics waarin gediscussieerd is over wat nu wel en vooral wat niet BM is, als er behoefte aan is kan daarin verder gediscussieerd worden (zie search dus ). Dit topic gaat over de metalband Dimmu Borgir. |
|
quote: alsof jouw argumenten erg veel inhoud hebben jke loopt iets te lullen over dark metal wat voor geen meter iets met dimmu te maken heeft en roept dan dimmu=geen black, nou mij best maar wat is het dan het is zeker geen dark metal. dark metal= muziek als burning inside, immolation en throes of dawn |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |