IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dimmu Borgir ? Vorige pagina | Volgende pagina
Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 20:45 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 24 augustus 2002 20:32 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel, aangezien tegenargumenten blijven steken in speculaties ('jij hanteert strikte regeltjes'), misvattingen ('Dimmu Borgir is black metal') en onnodige stromannen ('je probeert gewoon true te zijn') zonder verder materiaal te quoten kan ik denk ik met verregaande zekerheid vaststellen dat Dimmu Borgir een negatieve invloed uitoefent op de intelligentie. Helaas, ikzelf had ook op wat anders gehoopt maar dit soort topics nopen mij toch deze welhaast onvermijdelijke conclusie te trekken.

*knip*
Wel aangezien jou argumenten blijven steken in opmerkingen als "Gewoon rocksongs met een black metal sausje" of "Cliché-rock met een zwart sausje" of "Zonnebank metal, skihut metal, strandlaken metal" kan ik ook wel 'met verregaande zekerheid vast gaan stellen dat "(een voorbeeld) ouwe Darkthrone, ouwe Graveland, Judas Iscariot, Ildjarn en Sort Vokter en ouwe Bathory" slecht zijn voor de intelligentie.'
Heel leuk om op die manier anderen in de zeik te nemen he? Ik heb hier meer dan genoeg gelul aangehoord (van iedereen btw) om aan te kunnen geven dat Dimmu borgi black metal is en blijft tot ze het niet meer maken OF tot het geen black metal meer heet.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-08-2002 20:45 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 24 augustus 2002 20:42 schreef karnivoor het volgende:

waarom is het GEEN blackmetal dan? (ipv de vraag 'wat is het wel?')

Ik denk dat men geneigd is om DIMMU BORGIR geen Black Metal te noemen omdat de muziek zo populair is en dus blijkbaar toegangkelijk is. Want zeg nou zelf, als muziek toegangkelijk is, kan het toch ECHT geen 'Black Metal' worden genoemd?

Ik denk dat dat wel kan ... Dimmu Borgir weet dus Black Metal te maken die aanslaat bij velen.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:46 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Ow met enige goodwill kan ik Stormblåst best black metal noemen hoor.

Kijk, weet je wat het is (en dit heb ik al eerder genoemd in dit topic), de look van DB past bij BM. De teksten passen bij BM. De instrumentatie past bij BM. De blastbeats passen bij BM. De 'sound' past bij BM. etc.

Alle uiterlijke kenmerken van DB passen bij BM. Alleen de muziek is doodgewoon een aantal power chords achter elkaar geplakt in wat rockstructuren, met een fikse laag keyboards eroverheen om het niet zo op te laten vallen. Het is bijna (hehehe ) als zo'n 'vegetarische worst'. Het ziet eruit als worst. Het heet worst. Het smaakt (voor een vego) naar worst. Het heeft in de maaltijd de functie van worst.

Maar het IS geen worst.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:47 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:45 schreef Claw het volgende:
Ik denk dat men geneigd is om DIMMU BORGIR geen Black Metal te noemen omdat de muziek zo populair is en dus blijkbaar toegangkelijk is.
Dit geldt voor NIEMAND in dit hele topic.

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 20:48 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 24 augustus 2002 20:46 schreef Dwaallicht het volgende:
*knip*
Het is bijna (hehehe ) als zo'n 'vegetarische worst'. Het ziet eruit als worst. Het heet worst. Het smaakt (voor een vego) naar worst. Het heeft in de maaltijd de functie van worst.

Maar het IS geen worst.
Maar we noemen het wel worst

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 24-08-2002 20:48 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 24 augustus 2002 20:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Dit geldt voor NIEMAND in dit hele topic.

zeg jij

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2002 20:49 by Snaack Profiel van Snaack

De discussie over Dimmu lijkt te verzanden in stereotype 'Dimmu is wel/ niet true' gereutel..

Wat interesseert mij het nou of het wél of juist geen 'true black metal' is?

De uitspraak 'Dimmu Borgir black metal noemen is lachwekkend' is zelf lachwekkend; het gaat hier om muziek, om Kunst, niet over het image van een band en al helemaal niet over het feit tot welke 'stroming' (lees hokje) deze band dan wel/ niet behoort!

Door een band in een hokje te proberen te plaatsen doe je de meeste (lees oorspronkelijke) bands tekort; bands kunnen wellicht qua sfeer met elkaar overeenkomen, maar géén 2 oorspronkelijke bands lijken op elkaar!

Bands indelen in stromingen is dan ook ordinaire hokjesplaatserij

Maar goed, hier spreekt dan ook een muzikant.. Ik WALG ervan dat er op basis van een vermeend image een oordeel over een band geveld wordt, het gaat hier over MUZIEK! En smaken verschillen goddank, dus zou je alleen kunnen zeggen 'Deze band is niet mijn smaak' of juist wel.

Begin anders een 'Dimmu is lekker geen black metal' flamewar-topic ofzo!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:50 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:43 schreef FireFox het volgende:
nou gezien jij mij vol overtuiging kunt vertellen dat dimmu geen bm is, neem ik aan dat er dus een boekje bestaat waar in staat waar bm aan moet voldoen, zodat je kunt vaststellen dat dimmu daar niet onder valt
Het één impliceert niet het andere.

Trouwens, jij zou toch ook moeten weten dat muziek zich niet door regeltjes laat beschrijven. Echter, het is best mogelijk duidelijk te zijn. Over Dimmu Borgir bijvoorbeeld.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:50 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:48 schreef Ares het volgende:
Maar we noemen het wel worst
Heh wat zou jij doen als je ma boerenkool met worst gaat maken, en 's avonds krijg je zo'n vegetarisch pleuris ding op je bord?

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 24-08-2002 20:52 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Snaack:

quote:
Op 18 januari 2002 13:15 schreef Azagthoth het volgende:
Ik de laatste tijd veel negatieve uitspraken over Dimmu Borgir. Het zo er op neer komen dat ze nep zijn en blah weet ik het.

Nou vraag ik me eigenlijk af waarom? Ik vind het persoonlijk een van de betere metal bands, zeker nu Nicholas Barker mee doet.

Maar uw mening graag.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 20:55 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:48 schreef Claw het volgende:
zeg jij
Okay dan kaats ik de bal weer terug: kan jij een post quoten waarin iemand het volgende zegt: 'ik vind Dimmu Borgir geen black metal, omdat ze teveel verkopen'.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 20:55 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Ow met enige goodwill kan ik Stormblåst best black metal noemen hoor.

Kijk, weet je wat het is (en dit heb ik al eerder genoemd in dit topic), de look van DB past bij BM. De teksten passen bij BM. De instrumentatie past bij BM. De blastbeats passen bij BM. De 'sound' past bij BM. etc.

Alle uiterlijke kenmerken van DB passen bij BM. Alleen de muziek is doodgewoon een aantal power chords achter elkaar geplakt in wat rockstructuren, met een fikse laag keyboards eroverheen om het niet zo op te laten vallen. Het is bijna (hehehe ) als zo'n 'vegetarische worst'. Het ziet eruit als worst. Het heet worst. Het smaakt (voor een vego) naar worst. Het heeft in de maaltijd de functie van worst.

Maar het IS geen worst.

nu is het ieder voor zich of ze deze worst accepteren als BM

blackmetalworst

Je moeder.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 20:56 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 augustus 2002 20:55 schreef Dwaallicht het volgende:
Okay dan kaats ik de bal weer terug: kan jij een post quoten waarin iemand het volgende zegt: 'ik vind Dimmu Borgir geen black metal, omdat ze teveel verkopen'.

niet letterlijk maar het is me meerdere malen duidelijk geworden uit posts van meerder mensen

Je moeder.

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-08-2002 20:57 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 24 augustus 2002 20:50 schreef Dwaallicht het volgende:
Het één impliceert niet het andere.

Trouwens, jij zou toch ook moeten weten dat muziek zich niet door regeltjes laat beschrijven. Echter, het is best mogelijk duidelijk te zijn. Over Dimmu Borgir bijvoorbeeld.

nou schijnbaar dus niet ,gezien ik dus denk dat dimmu wel black metal is, en ik heb sterk het gevoel alsof jij daar dus vanuit de hoogte tegenoverstaat

overigs is de muziek bij mijn weten meer gebaseerd op klassiek (niet rock)
if

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 24-08-2002 20:59]

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2002 20:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:

voor mij is dimmu borgir GEEN blackmetal. vind ik ze slecht? NEEN!!!! Ik vind ze zelfs erg goed. Maar luister eens naar darkthrone"s "Transylvanian hunger"en/of Mayhem's "Deathcrush". Bij deze releases komt de pure, rauwe haat recht uit je speakers gedropen. Ongelooflijk!. Alsof de ringeesten metal staan te spelen!!! Voor mij is dat een belangrijk punt in blackmetal en dat mis is dus erg bij dimmu borgir, ook op hun oude releases. maar nogmaals, ik vind dat ze schitterende muziek maken. maar geen blackmetal. net zoals green day geen punk maakt! (als je dat denkt moet je maar eens naar discharge luisteren , overigens moet ik er wel bij zeggen dat green day ook nog eens klote nummers maakt)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-08-2002 20:58]

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 20:58 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

ik vond overigens zelf deathcrush aardig trashmetal...

maareh das offtopic

Je moeder.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-08-2002 21:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 augustus 2002 20:58 schreef karnivoor het volgende:
ik vond overigens zelf deathcrush aardig trashmetal...

maareh das offtopic

moet jij geen nummers schrijven voor "Den Heerschers" of zoiets?

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 21:01 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:56 schreef karnivoor het volgende:
niet letterlijk maar het is me meerdere malen duidelijk geworden uit posts van meerder mensen
Ik heb even het topic doorgelezen. Vargen666, Rajackar, Mutilator, Snagger, Attila_de_hun, ik, Inside-Lie, Valorian666, Cadaveria en Elessar in ieder geval hebben zich in meer of mindere mate uitgesproken tegen dimmu borgir en tegen het feit dat ze black metal zouden zijn.

GEEN EEN van deze personen heeft het aantal platen dat DB verkoopt als argument hiervoor gebruikt.

Dus eh, wat lullen jullie nou?

Ares
Usericon van Ares
Posted 24-08-2002 21:01 by Ares Profiel van Ares

Samenvatting Dimmu Borgir discussie
-'Het is black metal'
*'Niet'
-'Wel'
*'Niet'
-'Wel godverdomme!'
*'Niet man! worst metal!'
-'Wel black metal @^%$! '
*'Niehiehiet! '

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-08-2002 21:03 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:57 schreef FireFox het volgende:
nou schijnbaar dus niet ,gezien ik dus denk dat dimmu wel black metal is, en ik heb sterk het gevoel alsof jij daar dus vanuit de hoogte tegenoverstaat
Wat de *black metal* aspiraties van DB betreft sta ik daar inderdaad behoorlijk afkeurend tegenover. Echter niet 'vanuit de hoogte' want zo zit ik niet in elkaar en dat wil ik ook niet suggereren.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 21:03 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 augustus 2002 21:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik heb even het topic doorgelezen. Vargen666, Rajackar, Mutilator, Snagger, Attila_de_hun, ik, Inside-Lie, Valorian666, Cadaveria en Elessar in ieder geval hebben zich in meer of mindere mate uitgesproken tegen dimmu borgir en tegen het feit dat ze black metal zouden zijn.

GEEN EEN van deze personen heeft het aantal platen dat DB verkoopt als argument hiervoor gebruikt.

Dus eh, wat lullen jullie nou?

niet het aantal platen maar gewoon de commercie eromheen die men haat, ik heb het idee dat dat de grootste reden is... en uiteraard dat de muziek (BM of niet) gewoon niet goed wordt gevonden maar dat is uiteraard persoonlijk.

ik vind zelf slipknot - slipknot ook best een redelijk goeie cd maar ik heb een hekel aan het 'slipknotvolk'

maar nu moet ik het ontgelden vrees ik

Je moeder.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 21:04 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 augustus 2002 21:00 schreef attila_de_hun het volgende:
moet jij geen nummers schrijven voor "Den Heerschers" of zoiets?

nu even niet

Je moeder.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2002 21:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
*knip*

*knip*

Om dan technisch te gaan doen -- Dimmu gebruikt nauwelijks PowerChords! Het is voor een metalband, en dan zeker voor een band die een 'duistere' sfeer neer willen zetten tonaal totaal NIET interessant om
'rockstructuren' of powerchords te gebruiken.

De songs van Dimmu hebben dan ook behoorlijk complexe songstructuren, ze gebruiken veel 'exotische' modes zoals de Lydische mode, af en toe een chromatische ladder, en ook de 'verminderde' en 'vermeerderde' ladders worden veelvuldig toegepast.

Muziek-technisch gezien dan ook zeer interessant en het bewijs dat het hier geschoolde musici betreft, itt tot de ordinaire simplistische 'powerchord hakkers'.

In dit geval zeg ik -- vel geen oordeel over iets waar je geen verstand van hebt!

De hypnotiserende, eentonige true black metal deuntjes van bijv. Darkthrone mogen dan wel erg 'true black' zijn, er spreekt totaal geen muzikaal vakmanschap uit.

Ik kan Dimmu, juist als muzikant, dan ook zeer waarderen om het ongelooflijke vakmanschap én ook om de ongelooflijk strakke en heldere producties van hun werk.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-08-2002 21:06 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 augustus 2002 21:04 schreef Snaack het volgende:
*knip*
Ik kan Dimmu, juist als muzikant, dan ook zeer waarderen om het ongelooflijke vakmanschap én ook om de ongelooflijk strakke en heldere producties van hun werk.

dat is het punt juist... de originele rauwe duistere sfeer ontbreekt

Je moeder.

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 24-08-2002 21:09 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 24 augustus 2002 21:06 schreef karnivoor het volgende:
dat is het punt juist... de originele rauwe duistere sfeer ontbreekt

Maar op Stormblåst heb je die juist wel, minder intens dan bij bijv. Darkthrone, maar het is wel de reden dat die CD van Dimmu Borgir me nog wel enigszins aanspreekt. For All Tid vind ik dat weer minder hebben.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com