IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dimmu Borgir ? Vorige pagina | Volgende pagina
Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 12-01-2005 15:11 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

Katatonia...

je kunt het Dimmu-zijnde ook niet maken om nu nog softere elementen in te brengen. Zelfs Cradle heeft er schrik voor

:p

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-01-2005 15:13 by Chantalie Profiel van Chantalie

Katatonia? Wat ik ervan ken vind ik het een beetje saai. (sorry)
Oh ja, en als ik dan toch moet kiezen prefereer ik Dimmu boven Cradle (wat een ontieglijke kutband is dat zeg, ik heb er echt een hekel aan)

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Spuitpoep
Usericon van Spuitpoep
Posted 12-01-2005 15:15 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

Viva Emptiness is echt de moeite. En anders zeker es Natural born chaos van Soilwork proberen, wel ruiger

maar van Cradle é... in de tijd van Dusk and her embrace was Enthrone van Dimmu uit, schitterende periode

zeer teleurstellend nu... Emperor dood , Immortal dood , Dimmu zwankt soms wat en Cradle... tja....

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-01-2005 15:58 by Mark Profiel van Mark

Hoezo? Het barst van de (semi-)symphonische bandjes toch?

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Mark
Usericon van Mark
Posted 12-01-2005 15:59 by Mark Profiel van Mark

Bovendien zie ik niet helemaal hoe dat rijtje in elkaar steekt. Is dan zeker oude Cradle en Dimmu? In welk geval ook dimmu in et rijtje dood/afgeschreven kan worden weggezet

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Spuitpoep
Usericon van Spuitpoep
Posted 12-01-2005 16:02 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

dat bedoelde ik. Ik ben in de black periode gekomen met Dusk and her... , Dimmu's Enthrone en wat later met Immortal's at the Heart of en emperors anthems..
wat schiet daar nu nog van over?

Mark
Usericon van Mark
Posted 12-01-2005 16:08 by Mark Profiel van Mark

Satyricon, Old Man's Child, Trail of Tears, Die Apokalyptischen Reiter, Finntroll, Limbonic Art, Samael, Tiamat, Therion, euh...

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-01-2005 16:11 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 12 januari 2005 16:08 schreef Mark het volgende:
Satyricon, Old Man's Child, Trail of Tears, Die Apokalyptischen Reiter, Finntroll, Limbonic Art, Samael, Tiamat, Therion, euh...

Finntroll black? Huh?

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Spuitpoep
Usericon van Spuitpoep
Posted 12-01-2005 16:11 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

quote:

Limbonic is ook al even vergaan...
Tiamat is ook niet meer wat het was
Old man's child is ook met uitsterven bedreigd (schitterende "groep" trouwens)
Therion is ook afhankelijk van moodswings
Finntroll kende is toen nog niet en is zeker geen black.. en Apolinarissen is ok, maar ook niet in het straatje
Satyricon , je zegt het. Die volg ik al jaren, gewoon omdat ze al jaren bestaan is dat al speciaal

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-01-2005 16:13 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Die Apokalyptischen Reiter Samael

Absolute heerschbands! Maar je doet ze echt tekort door ze black te noemen. Staan ze allebei mijlenver vanaf.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 12-01-2005 16:14]

spelfout weggehaald...

Mark
Usericon van Mark
Posted 12-01-2005 16:16 by Mark Profiel van Mark

Oh, ik bedoelde eigenlijk niet zo zeer black bands alswel symphonische bands die que geluid zo nu en dan ook in het straatje van de eerdergenoemde bands vallen. Ik bedoelde niet dat ik die bands (noch kwalitatief, noch inhoudelijk) over een kam scheer. Ik ben het alleen niet helemaal eens met de stelling dat het geluid/symfonische elementen van bands als Emperor of Immortal passé zijn.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-01-2005 16:19 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Aha, ikke begrijp

spelfout weggehaald...

Spuitpoep
Usericon van Spuitpoep
Posted 12-01-2005 16:20 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

ik hoop dat je gelijk hebt, maar dat gevoel krijg ik toch niet snel meer bij een band. En het spijtige natuurlijk ook is dat wanneer dat wel het geval is, het jonge bands zijn. Kheb wel graag eens een groep die al langer bestaat dan 1 demo en een full cd of twee. Op zich niet erg é, kijk naar Ensiferum of Skyfire.
Unleashed vind ik bevoorbeeld nie extreem goed, maar ik ken ze al een eindje en dat doet soms wel iets ... natuurlijk heb je ook Marduk om mij tegendeel te bewijzen...

Mark
Usericon van Mark
Posted 12-01-2005 16:20 by Mark Profiel van Mark

CoB?

Spuitpoep
Usericon van Spuitpoep
Posted 12-01-2005 16:24 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

wel eerlijk... ik was er compleet weg van, van something wild.. en de groene was ok, maar de Blauwe.... BWAH!
Ben blij met Hatecrew, nu weer afwachten é, single voorspelde nie zoveel goeds...

Nog zoiets , blackgroepen uit de jaren waar ik zo weg van was bestaan gewoon nie meer of doen inteelt. Diabolical Masquerade, Obsidian Gate, Thirdmoon (eerste cds), Demonizer, ... al gone

Mark
Usericon van Mark
Posted 12-01-2005 16:26 by Mark Profiel van Mark

Ik vind Enslaved ook wel in dezelfde sfeer zitten, en Isa is wat mij betreft een van de meest briljante albums van 2004. Verder zit er in de DM/BM overlap hoek ook aardig wat prima materiaal. Zyklon, Aurora Borealis (bestaan die überhaupt nog, of was dat één CD en wegwezen?), Melechesh, Amon Amarth, Arch enemy, Dark Tranquillity, Orphanage...

Spuitpoep
Usericon van Spuitpoep
Posted 12-01-2005 16:29 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

enslaved ben ik ook blijven goedvinden , meer dan Dimmu, maar er zijn er veel die ze niet meer kunnen appreciëren, nostalgie naar Frost. Kan ik wel inkomen zu. Aurora , ja ken maar 2 cds van , ook lang geleden indeed.
En ja , Arch Enemy en Soilwork en Dark Tranquillity ben ik blijven goedvinden, wel niet echt black. Vele mensen die ze van in het begin kennen kunnen er ook moeilijk mee omgaan , en kversta ze maar al te goe , ook al vind ik Arch Enemy nu zelfs beter

Geef mij dan maar eens Defleshed, blijft rammen als weleer en blijft iedere keer een supervette nieuwe cds spuwen

[Dit bericht is gewijzigd door Spuitpoep op 12-01-2005 16:34]

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-01-2005 16:37 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/576685

@Chantalie: Zeker de eerste twwe albums van Finntrool zijn black met flink wat folk erdoorheen. Die laatste is misschien wat meer black georitenteerde folk metal.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 12-01-2005 19:31 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 12 januari 2005 16:26 schreef Mark het volgende:
Verder zit er in de DM/BM overlap hoek ook aardig wat prima materiaal. Zyklon, Aurora Borealis (bestaan die überhaupt nog, of was dat één CD en wegwezen?), Melechesh, Amon Amarth, Arch enemy, Dark Tranquillity, Orphanage...

Akercocke

Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-01-2005 20:19 by M. Profiel van M.

quote:
Op 12 januari 2005 15:05 schreef Spuitpoep het volgende:
iets Opethisch?

Eerder apathisch... (sorry)

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-01-2005 20:24 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 januari 2005 15:02 schreef altx het volgende:
Progressive (death) metal komt het dichtst in de buurt.

Maar het feit dat een band als Theory in Practice (hèt voorbeeld van progressive death metal) voor geen meter op Opeth lijkt, geeft wel aan dat er op Opeth niet echt een labeltje te plakken is.

Symforockdoommetal.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-01-2005 20:25]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 12-01-2005 21:01 by lykle_wolfheart Profiel van lykle_wolfhearthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 12 januari 2005 16:02 schreef Spuitpoep het volgende:
dat bedoelde ik. Ik ben in de black periode gekomen met Dusk and her... , Dimmu's Enthrone en wat later met Immortal's at the Heart of en emperors anthems..
wat schiet daar nu nog van over?

Gelukkig hebben we Agalloch nog, die band is werkelijk geweldig.
"Anthems..." is overigens net zo oud als "Enthrone..." (1997).

Wat ook nieuw is en wel Dimmu-fans zal kunnen aanspreken is Sanctimonious Order.

no text supplied

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2005 16:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 januari 2002 13:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Een laatste post dan voordat ik snel weg moet fietsen.

Dimmu Borgir is rockmuziek; de esthetiek is die van black metal (harde gitaren, blastbeats, paint etc.) maar het gaat niet dieper dan de oppervlakte. Hun riffs zijn goedkoop en hebben weinig met 'black metal' te maken behalve dat ze hard&snel zijn... keyboards gaan niet dieper dan hollywood-sentimentaliteit en wat mineur-harmonieën. Aan de teksten is bovendien te zien dat ze totaal niet serieus zijn (niet dat ze dat willen, trouwens) en dat zij black metal zien als niet meer dan een image.

Vluchtige, vapide muziek gebaseerd op een voorbijgaande impressie van duisternis; geen inhoud, geen gedachte, geen kunst.

Daar gaan we weer:

DIMMU BORGIR --> OVENS
Wat een interessant verhaal.

quote:
Op 17 januari 2005 20:19 schreef M. het volgende:
Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon
Fiels of the Nephilim - Elizium

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2005 16:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Zowiezo debieuze posts op de eerste pagina.
Zeg Jenje:" Wat denk jij tegenwoordig van Dimmu Borgir?"

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2005 16:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 augustus 2002 23:14 schreef impaled succubus het volgende:
ik kan van dimmu eigenlijk maar 2 albums uitzitten, enthrone en spiritual (en natuurlijk savage maar das geen echt album), het eerste werk vinmd ik bagger en die nieuwste vind ik al helemaal om te huilen ik blijf erbij dat nicolas gewoon niet bij dimmu hoort en ook nooit zal horen z'n drums passen gewoon niet bij de muziek
Niet dat ik me hier nog ik kan vinden.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com