IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dimmu Borgir ? Vorige pagina | Volgende pagina
Revian
Black Metal Addicted
Usericon van Revian
Posted 18-09-2005 11:52 by Revian Profiel van Revianhttp://Geen

Dimmu Borgir is gewoon 1 van de beste bands die er is...

F*ck you, you f*cking deepcoming f*cker!

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2005 12:37 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ik hou gewoon van gewone nuttige gewoon bijdragen, gewoon.

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 18-09-2005 13:36 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Faustian Spirit of the Earth

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-09-2005 14:44 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Pfff, ik weet niet goed wat te denken van Stormblast-nieuwe-stijl. Enerzijds heerscht dit stukken meer dan hun laatste langspeler, maar beter dan de origiele versie is dit toch niet. Ik stoorde me bij de originele Stormblast destijds nogal aan de mix en niet zozeer de productie. Dus ik was heel blij geweest met een goeie re-mix en remastering. De nieuwe arangementen zijn ook niet overal even geslaagd. En toch... het is beter dan 'Death Cult...'
Gemengde gevoelens dus:

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 18-09-2005 14:51 by Meltdown Profiel van Meltdown

Vrij simpel dus. Als je het herspelen van oude nummers nodig hebt om in ieder geval beter te klinken dan vandaag de dag, maar dan nog steeds zuigt vergeleken bij het origineel van die oude nummers, wordt het tijd dat je ermee kapt.

Jullie zijn allemaal negers!

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 18-09-2005 14:57 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 18 september 2005 14:51 schreef Meltdown het volgende:
Vrij simpel dus. Als je het herspelen van oude nummers nodig hebt om in ieder geval beter te klinken dan vandaag de dag, maar dan nog steeds zuigt vergeleken bij het origineel van die oude nummers, wordt het tijd dat je ermee kapt.

Ga je gang...

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Kosterix
Usericon van Kosterix
Posted 18-09-2005 20:12 by Kosterix Profiel van Kosterix

lekker belangrijk allemaal!!!!!!!!!!!!

Je moeder!!!!!!!!!!!!!!!

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-09-2005 8:20 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 16 september 2005 18:18 schreef Argh het volgende:
Nou, de heropname van Stormblast is uitgelekt, en ze hebben het lekker verneukt, geen piano, shagrath met z'n vocal effecten, steriel geluidje... sfeer weg. Maar goed, was te verwachten... jammer

Hmm, da's dan weer zoiets dat ik misschien wel eens opscharrel als ze het voor een lage prijs naar mijn hoofd gooien.

Ik zie dat mensen het soms beter vinden dan deathcult armageddon. Hmm, dat was tenminste geen herhalingsoefening. Als dat album een iets minder "harde" productie had gehad, was het echt af geweest. NIet dat het nog onder de noemer Black metal viel, de invloeden zitten er zeker nog in.
Als ze nu gewoon een beetje deftig wat nummers hadden hernomen van Stormblast, mja, dat gebeurt al meer, maar een heel album opnieuw gaan opnemen...
Dat is er inderdaad toch wat over, en ik vind ook dat een remaster dan beter aan de orde is. Nu is het zo'n beetje toegeven dat ze zichzelf vroeger niet zo schitterend vonden (naja, dat ligt er waarschijnlijk niet achter, maar zo komt het wel over)

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

cataclysm child
Posted 21-09-2005 13:35 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

mja over DCA ... dat album was toch een pak beter dan PEM vond ik , dat super-klinische geluid was weg , er was terug meer sfeer (natuurlijk niet zoals in hun eerste 3 albums) in (bv lange intro's enzo) en de songs waren naar mijn mening stuk voor stuk kwalitatief beter dan de songs op PEM (bv absolute sole right was echt een typisch voorbeeld van hoe het niet moest) en ze waren ook veel beter opgebouwd

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2005 13:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

PEM vind ik veruit het beste album van Dimmu... klinish van start tot finish

als het maar zijn kan. IJSKOUD! Zelfs het keyboardgedoe klinkt rillend. De rest is te zachtjes, te gespeeld naar mijn zin.
EDT was natuurlijk wel dik ok, indertijd. En nog steeds een classic, maar nu...

signature

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 21-09-2005 20:29 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

EDT was, is en zal ook altijd mijn fav blijven. Het was mijn eerste Dimmu en ik vond hem zo mooi......dat is ook nooit meer weggegaan. In die line-up hadden ze door moeten gaan ..........benieuwd hoe ze nu dan zouden klinken. Mourning Palace, In Death's Embrace en Masters Of Disharmony zijn echt geniaal, vind ik zeg maar.....

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2005 22:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

http://dimmuburger.istheshit.net/

ze zijn echt wel populair

signature

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-09-2005 22:07 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 21 september 2005 8:20 schreef Gunman het volgende:

Als ze nu gewoon een beetje deftig wat nummers hadden hernomen van Stormblast, mja, dat gebeurt al meer, maar een heel album opnieuw gaan opnemen...

Bedenking die ik me 's morgens vroeg niet maakte: er zijn best goede re-recordings te vinden, het gaat erom wat ze ermee uitgespookt hebben, maar tenslotte zijn het nog altijd de artiesten die beslissen wat ze met het materiaal doen (in het beste geval toch)

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 22-09-2005 10:23 by neefherbert Profiel van neefherbert

Spiritual Black Dimensions is toch eigenlijk de enige plaat die ik nog van ze draai. Daarna werd hun muziek me te "kaal"

[Dit bericht is gewijzigd door neefherbert op 22-09-2005 10:24]

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-09-2005 20:38 by M. Profiel van M.

Tering jantje, nooit opgevallen, maar wat is dat intro van PEM toch geniaal. Doet me erg aan Alien denken!

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-09-2005 23:22 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 september 2005 20:38 schreef M. het volgende:
Tering jantje, nooit opgevallen, maar wat is dat intro van PEM toch geniaal. Doet me erg aan Alien denken!

Fear and wonder
Echt helemaal super, prachtig hoe het nummer ook ineens omslaat van 'wonder' naar 'fear'... Tenminste, in mijn interpretatie dan

Heb de re-recording van Stormblast ook gehoord.. Niet geheel waardeloos, maar de gehele sfeer van de 1e Stormblast (in mijn ogen de meest geniale DB schijf) gaat verloren...

Maargoed, heb alleen de promo gehoord...

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-09-2005 23:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:

Doet mij aan Batman denken. The movie...

signature

cataclysm child
Posted 23-09-2005 0:10 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:

jammer dat het dan overgaat naar Blessings Upon The throne of Tyranny ....

was best wel teleurgesteld na het beluisteren van PEM ... zo weinig hoogtepunten seg

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-09-2005 9:52 by altx Profiel van altx

quote:
Op 23 september 2005 0:10 schreef cataclysm child het volgende:
jammer dat het dan overgaat naar Blessings Upon The throne of Tyranny ....

was best wel teleurgesteld na het beluisteren van PEM ... zo weinig hoogtepunten seg

Gelukkig dat smaken verschillen... want ik vind Puritanical Eurphoric Misantropia een van de beste albums ooit.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2005 9:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2005 9:52 schreef altx het volgende:
Gelukkig dat smaken verschillen... want ik vind Puritanical Eurphoric Misantropia een van de beste albums ooit.

de enige DB die ik regelmatig eens speel

signature

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 23-09-2005 12:26 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Laten we wel zijn... Alls tot en met EDT is geniaal, daarna is het meer van hetzelfde, maar dan minder... nuf said

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-09-2005 12:56 by altx Profiel van altx

quote:
Op 23 september 2005 12:26 schreef Count Usher het volgende:
Laten we wel zijn... Alls tot en met EDT is geniaal, daarna is het meer van hetzelfde, maar dan minder... nuf said

Meer van hetzelfde???

Is er op EDT dan een orkest te horen?
Heeft EDT dan net zo veel industrial invloeden als PEM?

Leg eens uit...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

endarkend
HxC
Usericon van endarkend
Posted 23-09-2005 17:34 by endarkend Profiel van endarkendhttp://www.f1-club.be

Als ik zeg tegen iemand dat Dimmu Borgir een van mijn favorieten is, bestempelen ze dat meteen als 'veel te commercieel'. Wat maakt dat nu uit als het gewoon zalige muziek is?

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 23-09-2005 17:55 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

Van wat ik heb gehoord van de heropgenomen versie van stormblast, vind ik t nog best goed klinken ook! De sfeer is inderdaad anders, maar bij sommige stukken vind ik t zelfs beter klinken. Goed voorbeeld is Dodsferd. Vooral het begin en de keys die ze daar gebruiken doet mij meer dan die uit '96!
Je blijft natuurlijk altijd mensen houden die gelijk met t vingertje wijzen en ze sellouts noemen. De heren vonden het waarschijnlijk erg nodig om een aantal nieuwe ideeen t.o.v. het origineel toe te voegen (sorgens kammer zelfs helemaal nieuw) en aangezien het in eerste instantie hun kindje was/is, hebben ze ook alle recht daartoe! En als een label aanbied dit uit te brengen, zegt geen enkele muzikant/band nee ... toch?! De meningen blijven inderdaad verschillend over welke versie het best bij zijn/haar gevoel past. Ze kunnen zeggen wat ze willen, ik koop m na 7 november!

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-09-2005 18:09 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 23 september 2005 17:34 schreef endarkend het volgende:
Als ik zeg tegen iemand dat Dimmu Borgir een van mijn favorieten is, bestempelen ze dat meteen als 'veel te commercieel'. Wat maakt dat nu uit als het gewoon zalige muziek is?
Precies, als jij het vet vind is toch ok, lekker boeiend wat de 'metalpolitie' vind! Dimmu Borgir is gewoon al een lange tijd populair en dat is voor veel mensen al een reden om af te haken.

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 23-09-2005 18:10]

Don't blush when I rip you open

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com