IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Marduk Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-04-2007 21:36 by M. Profiel van M.

Hm, ik vind het juist een geval van wat men "groeiplaat" pleegt te noemen . Júist de langzame nummers. En die Mortuus die ditmaal veel betere zanglijnen gekregen lijkt te hebben he.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 24-04-2007 21:41 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ik denk ook dat het echt een kwestie van smaak is. Ik ben gewoon een grote fan van woeste, agressieve en dus snelle black metal.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 24-04-2007 22:47 by Stoerbaard Profiel van Stoerbaard

Ik heb de plaat eigenlijk nog niet bewust geluisterd, maar wel dat een aantal nummers in de shuffle voorbij kwamen waarbij ik had "Godver, wat is dit voor een lekker gore Blackmetal"... Best een lekker plaatje dus. Maar als ik het vergelijk met ander werk van Marduk, geef ik toch mn voorkeur aan o.a. Panzer

Inter faeces et urinam nascimur

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 25-04-2007 15:35 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 5 april 2007 11:10 schreef Metalhead22 het volgende:
top5:
1 - Nightwing
2 - Rom 5:12 [edit]
3 - Heaven Shall Burn...When We Are Gathered
4 - Plague Angel
5 - Opus Nocturne
6 - Panzer Division Marduk

Ik kreeg gistermiddag Rom 5:12 door de bus, en heb hem inmiddels meerdere malen "in alle rust" door m'n speakers latern knallen. Ik moet zeggen dat dit toch wel een verschrikkelijk vette plaat is geworden hoor!

Typische, warp-speed Marduk nummers, afgewisseld met wat langzamere nummers. Deze zijn op hun beurt ook super, door de donkere sfeer en de uiterst ranzige strot van "zanger" Mortuus (die op Rom 5:12 maar weer eens bewijst dat we tegenwoordig Legion absoluut niet hoeven te missen; ik doet het in ieder geval niet)

Vanaf Heaven... schuift alles een plek naar beneden, en komt Rom 5:12 mooi op 2 te staan.
Marduk is weer helemaal terug

[EDIT] Wat ik dan wel weer appart vind is dat een beest met de naam Emil, die helaas vertrokken is, de snelste nummers voor zijn rekening neemt, plus nog een paar langzamere, terwijl nieuwe slagwerker Lars drie andere, goede, maar langzame nummers ingedrumd heeft. Zoiets boezemt natuurlijk niet echt vertrouwen in over de capaciteiten van deze beste man. Aan de andere kant zullen ze hem heus niet gekozen hebben omdat hij een baard heeft en Emil niet, dus ik wacht netjes af tot ik hem een keer live heb gezien en dan geef ik m'n oordeel wel

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 25-04-2007 16:29]

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Darknout
Attera Totus Sanctus
Usericon van Darknout
Posted 25-04-2007 19:42 by Darknout Profiel van Darknouthttp://web.large.nl/large22/

Je kan er kort of lang over praten, Marduk is DÉ shit,4 ever, gewone straight-on aggressieve black, heerlijk!!

Dat is toch wat ik in deze stroming zoek, lekkere snelle duistere blast-beats, niks meer, niks minder..!

Cheers!!!

Hell is just the beginning...

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 25-04-2007 20:42 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

De shit 4ever inderdaad .....

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 25-04-2007 21:10 by Snoodaerdt Profiel van Snoodaerdt

quote:
Op 25 april 2007 20:42 schreef Metalhead22 het volgende:
De shit 4ever inderdaad .....

'sup nigga!!!

Member of the iso-betawuste crew!!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-04-2007 21:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Romeinen 5:12
Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.

Leuk bijbelcitaat!

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-04-2007 21:55 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Tssss. 0 seeders...

“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2007 23:09 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

wat ik er tot nu toe van gehoord heb ik erg OK. (Accuser, opposer ) ik ken alleen "panzer division..." maar dit is toch wel anders(beter). heb ze nog meer zulke goede cd's uitgebracht??

Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-04-2007 23:11 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Ik ken eigenlijk alleen those of the unlight. Maar toen waren ze wat meer deathmetal, imo. Die daarna heb ik nog op lp, maar die heeft een erg slecht geluid, iig de lp versie. Dat panzer dinges gedoe vind ik echt niks. Imo is dat gewoon hele snelle punk, saai.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 29-04-2007 23:12]

“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-04-2007 23:14 by M. Profiel van M.

quote:
Op 29 april 2007 23:09 schreef attila_de_hun het volgende:
wat ik er tot nu toe van gehoord heb ik erg OK. (Accuser, opposer ) ik ken alleen "panzer division..." maar dit is toch wel anders(beter). heb ze nog meer zulke goede cd's uitgebracht??

Ehhh als je het mij vraagt: nee, helemaal niet. De plaat voor deze laatste, "Plague Angel" is ook wel OK, de rest is kut met een grote K. Als je het mij vraagt dan he.

Maar Rom 5:12 is echt lekker ja en dat nr. wat je noemt is helemaal te gek .

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2007 23:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

nou, deze laatse cd is in ieder geval bovengemiddeld en beduidend beter als die eendimensionale "panzer divison".

als ze beloven alleen maar nummers van deze cd te spelen ga ik ze zelfs eens live bekijken.

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-04-2007 0:59 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

De nieuwe Marduk is een prima plaat !

Natuurlijk beukt het nog flink, maar er is deze keer ruimte gelaten voor 2 mid-tempo songs en in de rest van de songs zitten ook genoeg tempowisselingen en sfeervolle stukjes zoals gebeden, kerkgezangen enz ... wat de plaat zeer gevarieerd maakt en niet doet vervelen.

Faustian Spirit of the Earth

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 30-04-2007 8:38 by Verval Profiel van Verval

quote:

Fuck me Jesus is behoorlijk gaaf.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-04-2007 8:48 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 30 april 2007 8:38 schreef Verval het volgende:
Fuck me Jesus is behoorlijk gaaf.

Maar staat wel mijlenver af van Rom 5:12. Plague Angel komt heel wat dichter.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 30-04-2007 8:49 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 30 april 2007 8:48 schreef Count Usher het volgende:
Maar staat wel mijlenver af van Rom 5:12. Plague Angel komt heel wat dichter.

Klopt zeker qua stijl maar qua gaafheid ligt het wel dicht bij elkaar.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-04-2007 8:58 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 30 april 2007 8:49 schreef Verval het volgende:
Klopt zeker qua stijl maar qua gaafheid ligt het wel dicht bij elkaar.

Daar heb je een punt.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-05-2007 17:00 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Geniale plaat!! Moest er wel aan wennen, sterker nog, ik moest echt even dubbelchecken of ik wel de goeie CD had meegekregen.. Marduk met als opener een traag nummer?! Maar godver, wat een vette CD zeg.. Mortuus is het beste dat Marduk ooit is overkomen!

Al was Legion een erg goeie zanger, paste er erg goed bij, maar sinds Mortuus hebben ze toch echt 2 geniale platen uitgebracht!

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 02-05-2007 17:03 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

+1

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2007 18:24 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Naar Maarten moet je natuurlijk niet luisteren; Iig niet als het over Marduk gaat.
Ik vind zelf 'Rom 5:12' qua 'snelheid' opbouw en speling met midtempo stukken muzikaal in de richting van 'Those of the Unlight' en 'Opus Nocturne' zitten. De produktie en sfeer komen echter meer overeen met 'Plague Angel'. Die is verder wat harder, beukt wat meer door. Niets mis mee overigens, ook een heerlijke plaat.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-05-2007 18:55 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

terwijl iedereen die plague angel op blijft hemelen vind ik t niet heel erg gaaf.. wel beter dan die kuttige world funeral, maar bij een those of the unlight of heaven shall burn valt hij aardig weg (mening geen feit). ongetwijfeld zal ik de nieuwe cd wel aanschaffen maar hij staat niet bovenaan mn lijstje...

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-05-2007 19:02 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 mei 2007 18:55 schreef Aaaarco het volgende:
terwijl iedereen die plague angel op blijft hemelen vind ik t niet heel erg gaaf.. wel beter dan die kuttige world funeral, maar bij een those of the unlight of heaven shall burn valt hij aardig weg (mening geen feit). ongetwijfeld zal ik de nieuwe cd wel aanschaffen maar hij staat niet bovenaan mn lijstje...
Ik denk dat 'Rom 5:12' jou dat beter bevalt. En 'Plague Angel'... tja... Hij's wel erg vettig. Toffe sfeer ook en het contrast met 'La Grande Dance...' en 'World Funeral' is naturrlijk onmetelijk. Maar ik betwijfel het eigenlijk of 'Plague Angel' het, voor mij wel haalt bij 'Those...' of 'Opus...'. Ik vind de zanglijnen, het gitaarwerk en de gehele afwisseling in de nummers bij deze albums toch wel erg gaaf. Ze hebben toch iets wat later Marduk werk niet meer heeft.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-05-2007 19:07 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 2 mei 2007 19:02 schreef kwelgeest het volgende:
Ze hebben toch iets wat later Marduk werk niet meer heeft

precies...

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-05-2007 20:40 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Denk dat het bij Plague Angel ook voornamelijk het "verrassings-effect" was.. Het leek ineens wel een totaal nieuwe band, totaal andere productie, zelfs de intentie leek anders! In plaats van proberen 's werelds meest blasfemische band te zijn (wat Legion volgens mij grif probeerde), werd er nu ineens een enorm zieke en macabere sfeer neergezet die voorgaande Marduk platen wmb niet hadden.. Niet dat die minder goed zijn, maar gewoon totaal anders!

Dalijk ROM 5:12 nog maar eens een rondje laten draaien in de cdspelert

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com