|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Dark metal. |
|
hmz weer wat nieuws... bedoel je niet doom toevallig Je moeder. |
|
nee klink echt niet als doom. dark past er meer bij. of van mijn part grey metal. |
|
hahahahahahaha twordt steeds gekker strax ga je burzum nog darkwave noemen zeg Je moeder. |
|
Burzum is black metal latere albums ambient. |
|
en hoe noem 'jij' satyricon? Je moeder. |
|
de oude albums waren een mix van black metal en wat folk deuntjes. de nieuwere vallen in het marduk rijtje. |
|
dark metal dus... *sorry* Je moeder. |
|
weet je wat he gewoon doet, je download wat van Abyssic hate en luisterd daarna marduk of satyricon. het verschil moet je gewoon horen.. |
|
ik hoor wel degelijk verschil maar ik hoor ook verschil tussen het zo 'gehate' dimmu borgir en dark funeral... allebei blackmetal met een verschillende sound... make your point, geef me één argument waarom het geen black metal is... Je moeder. |
|
conclusie van mijn kant: noem et gewoon 'poser' of nep black metal ofzo ipv dat je gaat beweren dat het geen black metal is... en nu ga ik maffe, veel en toegewenst - edit: oeps dit was dus niet de edit knop- [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 21-02-2002 22:51] Je moeder. |
|
het geluid wat ze hebben mist wat black metal wel heeft. een misanthropisch/nihilistische sfeer. deze sfeer kan ik niet terugvinden in dark funeral of dimmu borgir, marduk of wat dan ook. ook heb ik het idee dat deze bands muziek maken voor de lol en niet achter hun denkbeelden staan. Ze gebruiken het black metal image (in veel gevallen ook nog zwaar overdreven (dark funeral) maar de muziek zelf mist de complete black metal sfeer. hopelijk begrijp je het nu.. |
|
ik zie je punt en daarin heb je wel degelijk gelijk... maar als je kijkt naar het feit dat het wel degelijk duister en hard is, oftewel wel degelijk de kenmerken van true (sorry voor de benaming anders kan ik ff geen onderscheid maken tussen blackmetal en blackmetal) black metal heeft, dan lijkt het mij logisch dat je marduk ook in dat vakje plaatst... anders gezien: wat is het dan wel hopelijk begrijp je mijn argumentatie ook... maar truste [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 21-02-2002 22:55] Je moeder. |
|
Ik snap wat je bedoelt, maar ikzelf vind de sfeer het belangrijkste. hard hoeft het niet te klinken.. duister zit er ook in. (vandaar dat ik marduk enzo dark metal noemde) maar goed als je kijkt naar het nieuwe judas iscariot album vind ik "In the Valley of Death, I am Their King" het beste nummer. zeer sfeervol en vrij rustig |
|
Karnivoor: Als ik WoO's bedoelingen goed aanvoel zal ik het maar zo verwoorden: Je leeft constant met zelfmoordneigingen. Het liefst zie je vandaag nog een nucleair holocaust gebeuren...atoom wintertje ofzo want de mensheid is het niet waard meer om levend te zijn. (Dit vind ik nl. ook een beetje maar dat hoeft niemand van mij te weten.) En alleen als je deze gevoelens via je muziek aan de luisteraar kan doorgeven ben je volgens WoO "echt BM". En volgens WoO wordt dat BIJ HEM/HAAR bereikt met het typische "niet bekende BM eenmans-band zonder opname budget" (Wat IMO ook niet perse slecht is; ik vind bijv. Abyssic Hate ook gaaf klinken, ideologie terzijde.) Maar nogmaals smaken verschillen en interpretatie ook. Zo zullen sommigen metallica de klank hebben van een nucleair aanval. Go figure... Waarschijnlijk bedoelt WoO zelf iets anders maar dan moet 'ie maar zelf beter leren uitleggen of gewoon niks zeggen, I tried. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 21-02-2002 23:12] |
|
Ik vind Marduk nog altijd BM (wat dan? top40?) en goed. |
|
quote: Niet om het een of het ander, maar waar zie je hem dat zeggen? 11.45: restate my assumptions |
|
Karnivoor heeft gelijk als je zegt dat Marduk 'nep black metal' genoemd kan worden. Dat is het namelijk. De esthetiek, het concept, is compleet BLACK FUCKING METAL. Duisternis, haat, blasfemie enz. "it's all there". Wat eraan ontbreekt.... is INHOUD. Marduk is alleen maar omhulsel, alleen maar image. Nogmaals, de oppervlakkige elementen zijn aanwezig, aan elk idee wordt voldaan, maar dat is dan ook het ENIGE. Inhoud is wat ontbreekt, gedachte en geheugen is wat ik mis. (Karnivoor: en dan doel ik dus NIET op de teksten, mocht je dat denken ) |
|
Marduk is gewoon om je kop bij af te bangen. Doe dat dan ook |
|
Marduk is gewoon simpele BM, gewoon lekker een agressief partij, simpele BM om het zo maar te noemen. De voorvaderen v/d BM maken ook allemaal gewoon simpele, harde muziek, dus waarom zou marduk dat niet mogen doen binnen de BM scene ? En hetzelfde geldt voor Dark Fun-4-all (Dat vind ik dus wel een kutband). OK, het heeft niet zo'n diepe sfeer, maar het bestaat meer uit gewoon wat riffjes met als enig doel zoveel mogelijk mensen laten bangen. Ik, Wil Schuurman |
|
kom we gaan allehande kleuren metal maken hahahahahahah dark metal , green metal, blue metal, red metal, yellow metal, pink metal hahahahah |
|
ja nou ja. ik zoek echt geen misantropie in blackmetal. ik bedoel, als ik zo depri zou zijn zou ik mijn duistere, eenzame koude leventje liever vaarwel zeggen en van een brug springen. mij kan ut niet schelen of er over satan of over elfjes gezongen wordt... als het maar goed klinkt. so what, you think this is usual? strange moon, strange land, strange man... |
|
teksten boeien me niet maar dat heb ik al vaak genoeg gezegd he dwaallicht Je moeder. |
|
quote: Volgens mij is Dark Metal de Amerikaanse benaming voor Black Metal. the only pleasure is pain |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |