|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: dat zijn er dus 5 meer dan je wilt besteden. Voor 5 k, heb je goeie aan +/- 10 jaar oude Xsara, Xantia met weinig kilometers, anders Golf, Astra, Focus, Megane, Corrola, Almera met 150-175k op de teller. Groter, maar vaak met meer kilometers; Primera, Passat, Vectra, Laguna, Mondeo iets duurder worden Accord, Avensis, A4, 3 Serie. Check al die sites er maar op na en haal er zo'n 500-1000 euro onderhandelruimte vanaf. Ook fijne site om maandlasten te bekijken; www.zomoto.nl, kenteken invoeren en hoppa. |
|
ik zit er aan te denken om over te stappen op een bmw e21, prachtauto's en erg lage vaste lasten natuurlijk Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Hmm.. ben nu nog oldtimer-verslaafd en wil ook niet meer kosten maken aan het hele auto-rij-gebeuren.. Maar als ik een moderne auto zou kopen zou ik zeker een Saab 9-3 van zo'n 8 jaar oud overwegen. Kosten relatief weinig, zijn oersterk wat motorvermogen betreft en als je een wat oudere koopt dan kun je vaak relatief goedkoop een exemplaar aanschaffen met veel luxe. Bovendien zijn ze heerlijk vlot en zien ze er gaaf uit. Maar over dat laatste zijn de meningen geloof ik nogal verdeeld, veel mensen vinden het oude-lullen-bakken. Had er een mee (van familie) op vakantie naar Noorwegen een paar jaar geleden. Heerlijk 5000 km gereden in 2,5 weken tijd, en moeiteloos berg op en af uiteraard en geruisloos doorrijden op de Autobahn. 185 pk is al snel standaard bij dit model. Bovendien zijn ze zeer geschikt voor LPG, dus als je veel km's maakt dan is dat ook een uitkomst. 9-3 in Noorwegen |
|
quote: Audi, BMW. Je lijkt wel een Duitsert. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: zit ik toevallig ook aan te denken, zijn alleen wat zwaar en owee er wat stuk gaat of valt het qua $$ wel mee? edit: o, het was niet je eigen wagen. Ik zit ook te denken aan Golf Variant 1.8 oid. Totaal anders, maar wel praktisch. [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 06-11-2009 23:38] |
|
quote: In tegenstelling tot veel andere mensen op dit forum wil ik niet een idee geven van of een merk en model wel of niet veel kost op basis van ervaring met één exemplaar, maar kan je wel vertellen dat mijn broer aan de genoemde 93 of 9-3 (weet even niet meer of daar nog een verschil tussen zit) erg weinig kosten heeft. Wel weet ik ook van hem dat de Saab-dealer een stuk prijziger is dan de VW dealer of Renault dealer, etc. Onderdelen zijn dus inderdaad vaak duurder, maar hij heeft er weinig onderhoud aan. Klokje is net over de 3 ton gegaan en dat is zeker geen uitzondering voor de Saabs. Verder is de Saab inderdaad zwaar. Het is een luxe degelijke auto. Daarom is 'ie qua vaste lasten inderdaad niet goedkoop. Ook is het geen zuinig auto. Daarom is LPG weer aantrekkelijk, volgens mij al rendabel boven zo'n 5.000- 7.500 km per jaar, maar dat zou je na moeten kijken. Wat wel iets is om over te denken, mocht je voor zo'n optie gaan, is of het wellicht goed is om dat een Saab zonder LPG te kopen en dit er zelf in te laten zetten. LPG is namelijk minder goed voor je motor, dus het beste is dat je auto voor je hem koopt er nog niet op gereden heeft EDIT: Ik weet trouwens ook dat mijn broer in zo'n 4 jaar Saab rijden, en dan in totaal 100.000 km, slechts één keer iets geks gehad heeft wat onderhoud betreft, en dat was een onderdeel wat bekend stond als faal-gevoelig en daarom ook gratis werd vervangen door de Saab dealer. Verder heeft 'ie uitsluitend slijtage-onderhoud gehad (denk aan remschijven, koppelingsplaten, banden, etc., dingen die je met elk merk auto krijgt). Wat dat betreft heeft hij in ieder geval het idee gekregen dat zo'n Saab erg betrouwbaar is. [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 06-11-2009 23:40] |
|
quote: Nou laten we wel wezen, zoek je beetje kwaliteit op het gebied van auto's dan wel porno dan moet je toch echt bij onze oosterburen zijn.. Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: hoor er ook goeie verhalen over, mijn eigen 'dealer', een Jaguar restaurateur zweert bij Nissan Primera 2.0 SLX & Saab 93, naast zijn voorliefde voor oude Jaguars, maar dat is andere categorie. [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 06-11-2009 23:42] |
|
quote: Klopt. Maar ze zijn zo lelijk om te zien. Dan liever een Opel of een Volkswagen. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 06-11-2009 23:46] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Een Opel mooier dan een Audi..? Dat kun je niet menen Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Voordeel van Saab vind ik zelf verder dat ze nog niet zo 'standaard' zijn, in tegenstelling tot veel van de Duitse bolides. Maar goed, dat is niet iets wat de auto letterlijk beter maakt natuurlijk. Cabrio versie is ook erg fraai trouwens, maar wel nog zwaarder vrees ik en een stuk duurder |
|
@Flebbie: In de categorie oude meuk echt wel: En natuurlijk de mooiste opel ooit: [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-11-2009 0:05] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ik wacht dan ook op de bmw GGG tot die uitkomt. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
alleen dat interieur [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 07-11-2009 0:02] |
|
quote: d'r rijden hier anders bijna net zoveel 9-3's rond als golfjes. Vind ze wel wat hebben idd. |
|
quote: die jaren 70 opels zijn wel heel vet ja jammer dat de latere manta's van die foute sjonnie bakken werden.. Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Zoals Cor van der Laak (en wel hierom) al zei: De opel Kadett: de hoeksteen van de Nederlandse samenleving! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
de opel rekord coupe en opel gt blijven ook iets bijzonders, ook al waren ze qua design wel wat gejat van een aantal amerikaanse klassiekers natuurlijk, de gt is zelfs een regelrechte copie van de corvette Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Nummer marie van normaal: Marietjen lekker dier kom es effe hier ik fluuster ow in 't oor stap es in mien Commodore ik wil met ow proaten moar niet hier op strate En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Piter Wilkens - Opel Manta quote: |
|
En voor de liefhebbers van franse auto's: quote: |
|
Mooie taal, dat Klingon. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Mijn 3 auto`s.. Meerdere Pontiacs volgen.. Eerst volgende aankoop wordt een Mack B61 Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Joh! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |