![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Nee, die Amerikanen kunnen gewoon geen efficiënte motoren bouwen. (wel leuke motoren maar dat is iets anders..) De Merc AMG diesel van mijn paps heeft 250PK (ongeveer) en belachelijk veel koppel. Op 1 tank naar Spanje gereden, met constant 140 reed hij nog 1 op 19.. ![]() |
|
quote: Ah, laat ik eenzelfde auto hebben. Je kunt dus de geneugten van dit automobiel en de perspectieven die hij biedt. Ik heb dan ook privacy glas in het automobiel zitten, zodat ik echt op mezelf kan zijn. ![]() |
|
quote: Niet onverstandig. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Knap hoor. Maar je mist dan toch het brute en lompe geluid van een ineffeciënte Amerikaanse V8, 10 of 12. Nutteloos, maar niks klinkt mooier. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
In dit voor auto rijd ik. Een VW Polo dus. ![]() ![]() Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote: efficientie is voor den Duitsers. Amerikanen voor groot. Ik kan "wel" 400 km rijden op een volle tank..Redt ik net parijs niet. Ach verbruik boeit me niet. De power vind ik veel belangrijker. Mercedes trekt me niet. Geef mij maar old skool motoren die 1 op een lekke emmer rijden. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
quote: Amen ![]() ![]() ![]() Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
Even een vraagje (discussie met ene collega) Bij de gemiddelde personenauto (voorwielaangedreven/motor voorin), welke banden slijten het snelst? Voor of achter? (Man van) Collega beweerd dus achter, ivm slippen/bochten/neiging achterwielen om de voorwielen te willen passeren. Volgens mij klopt dat dus niet, hij geeft aan dat slipscholen dat zo aangeven. ![]() |
|
Volgens mij voor, omdat daar de kracht op komt, moet ook sneller voor dan achter nieuwe banden. Boeiender ![]() |
|
Meestal slijten de aangedreven banden het snelst. Dus als de vooras aangedreven worden slijten die het snelst. Bij mijn Amerikanen slijten de achterbanden het snelst, omdat mijn achteras aangedreven is. Maar dit kan natuurlijk ook door het feit komen dat ik regelmatig burnouts maak.. hehe Bij slipscholen weet ik niets van. Kan wezen omdat je onnatuurlijke correcties maak tijdens het slippen driften. Maar ik heb nog nooit iemand de a7 volledig zien driften slippen. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
Dat dacht ik dus ook ja. Sowieso vind ik zijn verhaal één van aparte situaties. ![]() |
|
Ik krijg het idee dat je collega een beetje een lulhannes is. ![]() Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
jah bij de slipcursus zal de achterband misschien wel harder slijten omdat die er constant achteraandrift, maar 70% van je remkracht zit voor en je aandrijving en meeste gewicht zit voor. Kan me niet voorstellen dat achter harder slijt, want op de normale weg slipt je achterkant niet mee(althans bij mij ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Weet je gelijk met wat voor een mensen jan werkt.. lol Er zijn natuurlijk sitiaties dat je niet aangedreven banden sneller slijten. Maar dat komt dan door te zware belasting. Ik had een pallet met zakken cement achter in m`n busje gevrot. 40 x 25 kg is 1000 kg. en nog een boorwagen achter me aan met een hogere kogeldruk dan is toegestaan. Kijk ja.. dan slijten de slofjes ook net iets harder. Plus wij ( wegenbouwers) rijden nu ook niet altijd op mooie asfaltweggetjes. granulaten en andere materialen zijn nu niet echt bevordelijk. ik rij zo`n 5 banden per maand lek. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
quote: Sja, granulaten zijn vrij killing ja, en ik heb ook wel eens over speciaal asfalt gereden (vliegbasis) en daardoor sleten de banden als een dolle. Boeiender ![]() |
|
quote: Bij de nieuwere auto`s zit zon systeem die de remkracht verdeeld tussen je banden. zodat dat de as die het meeste remkracht nodig heeft, ook meer remdruk krijgt. Als ik bij m`n bijde firebirds op de ho ijzers trapt blokeren de stuurwielen compleet. Achteras kan je een beetje beinvloeden door de handrem te gebruiken. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
quote:Man van een collega he ![]() ![]() |
|
quote: Ja... das die antiskit. net alsof je over schuurpapier rijdt.. op een startbaan met een motor onderuitgaan lijkt me niet zo fijn. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
quote: Ahja, psies ja. Wel lachen dat een mededirectievoerder s'avonds met zijn racebike lekker tekeer ging. Aan het einde van de maand moesten er echt nieuwe banden op, hehe. Boeiender ![]() |
|
quote: Yeap, maar ik kan beiden waarderen. Lompheid versus technisch vernuft. Vooral respect voor de Japannerts die volgens mij nog steeds het record "maximaal aantal pk's per liter motorinhoud" in handen hebben. Ik moet zeggen, het gerasp van een Subaru Impreza WRC klinkt ook niet bepaald verkeerd en die rost elke Amerikaan (in die prijsklasse) er met gemak uit. ![]() |
|
quote: Da's in zijn categorie ook een erg mooie auto inderdaad, ook qua uiterlijk. Maar eerder vergelijkbaar met een jachtluipaard, terwijl een Amerikaan dan weer meer een op hol geslagen mastodont is. quote: Zeg dat wel. De geneugten, maar ook het eenzame, licht schuldige gevoel wanneer uit het reservoir van de Autosuck een identieke geur begint op te stijgen als uit de licht gesteven washandjes onder mijn hoofdkussen en het doucheputje bij tijd en wijle. Een weemoedig gevoel waardoor de kofferbak en haar grauwe dekzijl ineens groter en leger lijken, gemengd met het betrapt voelen als moeder je weer eens ontmoet had met je handen onder de dekens. Een heimwee naar de tijd dat je je nog niet regelmatig hoefde te behelpen met mechanische systemen of repetitieve handbewegingen. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 24-06-2009 21:39] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: alleen al daarom wil ik later ook zo'n wagen voor 'erbij' ![]() Je moeder. ![]() |
|
Koop er een Jaap en we beginnen een clubje ![]() Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
Godvrrrrr, zit ik vandaag weer opgescheept met een Volkswagen Transporter met dubbele cabine... Dat is het nadeel van een Caddy Life hebben, de mutsen bij de garage denken steeds dat het een "busje" is, hehehe. Boeiender ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |