IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Burzum II Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-02-2010 21:11 by Helvete Profiel van Helvete

Belus klinkt wel goed zo op het eerste gehoor.

hellhun
Usericon van hellhun
Posted 19-02-2010 21:58 by hellhun Profiel van hellhun

Godverdomme!

Dit is ronduit gevaarlijke muziek!
Ik heb Belus op een cd gebrand en via de audio installatie laten spelen, je wordt letterlijk in de muziek gezogen, met een climax bij het nummer "Sverddans",dat begint al bij het nummer er voor, "Kaimadalthas nedstigning"!,
Sverddans! inclusief Key to the gate solo riff! de snellere nummers van de plaat.

Echt, dit is een alles verpletterende plaat!

Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...

Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 19-02-2010 22:16 by Bijlensmid Profiel van Bijlensmid

De samples die ik gehoord heb, vond ik niet zo overtuigend. Maar natuurlijk zijn samples kut! Dus ik ben zeer benieuwd naar het volledige album. In ieder geval al goede reacties die ik hier zo kan lezen.

Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-02-2010 22:22 by M. Profiel van M.

Eerste indruk: kan niet anders zeggen dan dat hij het niet verleerd is. Het staat gewoon, het klopt.

Ik ben blij dat hij weer muziek is gaan maken in ieder geval.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 22:24 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Erg benieuwd naar de volledige nummers, nu aan het downen.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 22:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Hebben jullie ook die berc torrent (2LP rip) met die vage 'padding files' ertussen? Zag er niet echt 'clean' uit namelijk. Of hebben jullie hem ergens anders vandaan?

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-02-2010 22:37 by M. Profiel van M.

Ik heb Varg ff gebeld en die zei me dat ik moest googlen.

"Blogspot" in je google query helpt vaak wel.

De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 22:38 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 februari 2010 22:37 schreef M. het volgende:
Ik heb Varg ff gebeld en die zei me dat ik moest googlen.

"Blogspot" in je google query helpt vaak wel.

Hehehe, idd. Ik ben 'em aan het downen via rapidshare.

Via http://canalla-metal.blogspot.com

edit: dit mag toch wel, is geen directe link.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 19-02-2010 22:38]

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 22:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 19 februari 2010 22:38 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hehehe, idd. Ik ben 'em aan het downen via rapidshare.

quote:
Currently a lot of users are downloading files. Please try again in 2 minutes or become a Premium member

Schiet eens op man!

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 22:45 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Nog 29%. Gewoon refreshen, die boodschap zie ik ook wel eens en hup, een minuut later is er niets aan de hand.

Wel klote, die lage downsnelheid voor free users.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-02-2010 22:47 by M. Profiel van M.

Ik heb hem gedownload via zippyshare. Dat blog waar ik hem vandaan had had "neurotoxins" in de naam.

Was in een minuutje binnen. Ik gebruik geen rapidshare meer, of het zit potdicht of het is retetraag.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 22:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Mja, ik heb al 3 versies binnen inmiddels maar die van jou is volgens mij het grootste dus waarschijnlijk het beste.

Wel vaag dat er opeens allerlei verschillende rips op het net verschijnen.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-02-2010 22:49 by M. Profiel van M.

quote:
Op 19 februari 2010 22:47 schreef Onweerwolf het volgende:
die van jou is volgens mij het grootste dus waarschijnlijk het beste.

Los van allerlei dubbelzinnige connotaties...

... zou ik me daar bij dit Burzum album verder niet zo'n zorgen over maken :').

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 22:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 19 februari 2010 22:49 schreef M. het volgende:
Los van allerlei dubbelzinnige connotaties...

Hehe

quote:
... zou ik me daar bij dit Burzum album verder niet zo'n zorgen over maken :').

Die versie die jij hebt had ik inderdaad ook al dus die zo maar eens opzetten dan.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 23:24 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Mja, nu halverwege nummer 4 en helaas, dit is toch allesbehalve wereldschokkend.

Begrijp me niet verkeerd; degelijke plaat hoor en wellicht mogen we ook niet meer dan dit verwachten van de terugkeer van Varg.

Maar dit is gewoon een goed depressive black metal album, met aardig geïnspireerd materiaal dat zeker wel meerdere luisterbeurten verdiend. Het heeft ook die typische Burzum sound, maar...in vergelijking met het werk uit het begin en midden van de jaren '90 mist het gewoon die vreselijk lekkere uberhysterische en uberdonkere sfeer die Burzum zo kenmerkte en zo uniek maakte. En begrijpelijk is het ook dat de vocals niet meer klinken zoals 15 jaar geleden. Daar wil ik ook niet lullig over doen. Dus, alle omstandigheden in acht genomen is dit gewoon een verdienstelijke terugkeer en ik heb er sympathie voor. Maar eerlijk is eerlijk.. dit is geen Det Som Engang Var/Filosofem/Hvis Lyset Tar Oss.

De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 23:28 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik ben nu bij liedje 5. Tot nu toe vind ik het anders echt geweldig, vooral glemselens, dat lange nummer. Dat nummer gaf me echt kippenvel. Maar liedje 5 vind ik dan weer wat minder, beetje te vrolijk. Ik luister even verder.

De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 23:33 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Keliohesten ramt er anders weer aardig in. Misschien dat het wat anders klinkt door de "cleane" productie. Aan de andere kant, ik luister dit via de 5 pc boxen. Koptelefoon is beter, denk ik. Over dat lange nummer waar ik het net over had, ik dacht wel 3 verschillende gitaarpartijen te horen. Filosofem had dat ook al, alleen klonk die plaat gewoon duisterder, ligt denk ik aan de productie.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 23:33 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 19 februari 2010 23:28 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik ben nu bij liedje 5. Tot nu toe vind ik het anders echt geweldig, vooral glemselens, dat lange nummer. Dat nummer gaf me echt kippenvel. Maar liedje 5 vind ik dan weer wat minder, beetje te vrolijk. Ik luister even verder.

Nummer 5 vond ik eigenlijk wel weer sterk, vooral vanaf 3 minuten voor het einde.

Sverddans wat daarna komt is wel het dieptepunt tot dusverre. Nu nummer 7 'Keliohesten' en dat klinkt tot dusverre wel fijn.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 23:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Die riff op Keliohesten klinkt wel echt lekker zoals het in de jaren '90 ook klonk.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-02-2010 23:39 by M. Profiel van M.

Ik vond Sverddans ook het minste nummer.

Mijn eerste indruk is dat het een fijne plaat is. Ik verwacht geen plaat met dezelfde impact als het oudere werk. Black metal is een stuk verder en ikzelf ook; ik heb tien keer zoveel platen gehoord als toen, ben geen onbeschreven blad meer dus een "Hvis Lyset Tar Oss"-belevenis zal ik niet meer hebben. Desalniettemin vind ik het leuk om te horen hoe iemand ondanks zijn beperkingen muziek kan maken die staat, en die zich qua originaliteit en kwaliteit kan meten met "de rest" (ik vind zelfs dat het er boven uitsteekt -- geen topper, maar zeker ook geen middenmoot).

Het stikt van de bandjes die wél kunnen spelen maar compleet oninteressante cookie-cutter black metal maken. En dan is er ook Burzum, ik vind het mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 19-02-2010 23:40]

Sanguis
Usericon van Sanguis
Posted 19-02-2010 23:42 by Sanguis Profiel van Sanguis

De albums die na filosofem kwamen heb ik niet meer beluisterd, maar naar wat ik lees van deze nieuwe ben ik toch weer wel benieuwd geworden eerlijk gezegd.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 23:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 19 februari 2010 23:39 schreef M. het volgende:

Mijn eerste indruk is dat het een fijne plaat is. Ik verwacht geen plaat met dezelfde impact als het oudere werk. Black metal is een stuk verder en ikzelf ook; ik heb tien keer zoveel platen gehoord als toen, ben geen onbeschreven blad meer dus een "Hvis Lyset Tar Oss"-belevenis zal ik niet meer hebben. Desalniettemin vind ik het leuk om te horen hoe iemand ondanks zijn beperkingen muziek kan maken die staat, en die zich qua originaliteit en kwaliteit kan meten met "de rest" (ik vind zelfs dat het er boven uitsteekt -- geen topper, maar zeker ook geen middenmoot).

Het stikt van de bandjes die wél kunnen spelen maar compleet oninteressante cookie-cutter black metal maken. En dan is er ook Burzum, ik vind het mooi.

Hier kan ik me zeker wel in vinden.

De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 23:43 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 februari 2010 23:39 schreef M. het volgende:

Dikke +1, m!

Ik dacht dat beherit de beste come-back plaat gemaakt had, maar die staat nu al op 2.

Dit soort muziek doet me denken aan begin jaren 90 en dat is gewoon gaaf, want de beste bm tijd. Niet van de ingewikkelde, maar gewoon van de sfeer.

Al had wat mij betreft wel wat meer chorus gemogen.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-02-2010 23:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik ga nu voor het eerst luisteren

signature

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-02-2010 23:51 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

de hele plaat kan mij nu al niet veel schelen. Het is echter wel leuk om te lezen dat riddertje weer eens ruzie heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 19-02-2010 23:51]

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com