IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Burzum II Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-01-2011 21:20 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Scherp!

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-01-2011 21:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 januari 2011 21:19 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik denk dat Varg in de gevangenis inderdaad wel op wat fluiten heeft moeten blazen.
10 ptn.
Edit: Vooral zwarte en bruine fluiten, verwacht ik. Dat zou zijn gevit op een bepaalde doelgroep kunnen verklaren.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 13-01-2011 21:22]

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-01-2011 21:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

"Maaw iwg ben hewemaaw nie wacistisch!"

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-01-2011 21:33 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Damn...

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-01-2011 21:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 januari 2011 21:23 schreef BenKnuckles het volgende:

"Maaw iwg ben hewemaaw nie wacistisch!"
*proest*

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 14-01-2011 10:45 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

hoe ging die "mag ik nou pauze" mop ook alweer?

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

wouter023
Usericon van wouter023
Posted 14-01-2011 13:50 by wouter023 (Redacteur) Profiel van wouter023

Ondanks de verschillende meningen hier alvast een exemplaartje besteld. Die twee kut ambient platen staan toch ook in de kast

wouter023

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 15-01-2011 1:06 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Hlidskjalf vind ik anders best goed voor een 'kut ambient plaat'

Faustian Spirit of the Earth

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-01-2011 1:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 januari 2011 1:06 schreef cataclysm child het volgende:
Hlidskjalf vind ik anders best goed voor een 'kut ambient plaat'
Alles van Burzum is gewoon goed. Ook die 'kut ambient'. Mensen die dat ontkennen zijn incompetente kneuzen die verder komen dat Britney Spears en die naam op het T-shirt van hun plaatselijke ' idol'.
Kleuters.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-01-2011 8:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 januari 2011 1:14 schreef kwelgeest het volgende:
Alles van Burzum is gewoon goed. Ook die 'kut ambient'. Mensen die dat ontkennen zijn incompetente kneuzen die verder komen dat Britney Spears en die naam op het T-shirt van hun plaatselijke ' idol'.
Kleuters.
Ga toch fietsen. Knap overrated, dat Burzum. Als die Varg niet ooit zo slim was geweest om Euronymous te grazen te nemen zouden veel minder mensen hem vereren. En nee, Britney zuigt. Geef mij maar Kim Wilde. Die mag ook zuigen, overigens.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 15-01-2011 8:24 by intothevoid Profiel van intothevoid

Geen zin om deze discussie aan te gaan, maar je praat onzin.

Artwork nieuwe plaat:

En een verhaaltje:
quote:
Tracklist:
Title - English
Fra Verdenstreet - From The World Tree
Jeg Faller - I Am Falling
Valen - Fallen
Vanvidd - Madness
Enhver Til Sitt - Each Man To His Own, meaning "Each Man Gets What He Deserves"
Budstikken - The Message
Til Hel Og Tilbake Igjen - To Hel And Back Again

Musically "Fallen" is like a cross between "Belus" and something new, inspired more by the début album and "Det Som Engang Var" than by "Hvis Lyset Tar Oss" or "Filosofem". The sound is more dynamic – we mastered the album as if it was classical music – and I was more experimental than I was on "Belus" in all respects. Lyricwise it is similar to the début album, in the way that it is more personal and focuses on existential issues, but the mythological untertone known from "Belus" is still there. I have also included some ambient tracks – a short introduction and a longer conclusion.

"Fallen" was recorded and mixed during two weeks in Grieghallen studios, using a Spectar bass with alembic electronics on a VOX AC50 amp from 1965, a Ludwig drum kit (with a 26 inch kick) from 1975, a Neumann M149 microphone and stereo Schoeps CMTS 501 U microhpones for vocals, an OBH Nordica Harmony 6487, a custom Stig instrument and a Peavey 23 guitar on a Peavey 6505 (120 Watt) amp.

The picture on the front cover of "Fallen" is a part of a painting, "Élégie" (Eng. "Elegy"), by William Adolphe Bouguereau.

PS. Yes, both "Fallen" and "Valen" translates into English as "Fallen".

"Fallen" will be released worldwide on Byelobog Productions on on the 7th March 2011

Artwork doet het voor mij niet zo, maar zeker benieuwd naar de nieuwe plaat.

You have time. You are doing fine.

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-01-2011 9:11 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Kwelgeest heeft wel een punt. Die ambient-platen zijn dan wel heel erg stripped-down, maar bevatten erg memorabele muziek.
Het artwork spreekt mij overigens wel weer aan. Niet meteen als typische Burzum hoes, maar gewoon als in "mooi-om-naar-te-kijken".
Ik ben iig erg benieuwd naar de muziek. Na de stunt die hij met Belus heeft uitgehaald (wat een comeback), ben ik benieuwd of hij dat hoge niveau kan blijven handhaven.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

wouter023
Usericon van wouter023
Posted 15-01-2011 10:20 by wouter023 (Redacteur) Profiel van wouter023

Vind o.a de afsluitende ambient track op filosofem geweldig maar 2 hele albums was me iets te veel van het goede. Heb mijn muziek toch echt het liefst met gitaar bas en drums en maniakale zang van Varg.(no offense)
Maar wat mij betreft laat de nieuwe maar weer komen, blinde aanschaf voor deze (toch wel) burzum fan.

wouter023

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 15-01-2011 10:41 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Budstikken vind ik nu al geniaal...

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-01-2011 11:21 by Mythics Profiel van Mythics

Ik vind de cover ook erg mooi eigenlijk, het is toch eens wat anders dat we a). van Burzum en b). van veel black metal in het algemeen gewend zijn

In ieder geval al een potentiële kandidaat voor mijn jaarlijst 2011

Anderzijds, ik vind beide ambient albums van Burzum ook erg goed, waarbij ik Dauði Baldrs iets hoger plaats dan Hliðskjálf als ik heel eerlijk ben.

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-01-2011 11:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 januari 2011 8:16 schreef bastianus het volgende:
Ga toch fietsen. Knap overrated, dat Burzum. Als die Varg niet ooit zo slim was geweest om Euronymous te grazen te nemen zouden veel minder mensen hem vereren. En nee, Britney zuigt. Geef mij maar Kim Wilde. Die mag ook zuigen, overigens.
Overrated??
Man, Burzum heeft al twee decennia underground muzikaal beïnvloed en zal dat voorlopig ook blijven doen. Zijn comeback verraste vriend en vijand positief. De reden dat Burzum heerscht en blijft is niet om die moord op Euronymous, dan zouden andere bands een vergelijkbare status moeten hebben, Varg is niet de enige met moord en pyromanie op zijn kerfstok, de muziek van Chalres Manson wordt ook niet gewaardeerd, maar omdat Varg genadeloos sterke composities heeft geschreven die je blijven bespoken en de fundamenten van de black metal verzette.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-01-2011 11:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 januari 2011 11:35 schreef kwelgeest het volgende:
Overrated??
Man, Burzum heeft al twee decennia underground muzikaal beïnvloed en zal dat voorlopig ook blijven doen. Zijn comeback verraste vriend en vijand positief. De reden dat Burzum heerscht en blijft is niet om die moord op Euronymous, dan zouden andere bands een vergelijkbare status moeten hebben, Varg is niet de enige met moord en pyromanie op zijn kerfstok, de muziek van Chalres Manson wordt ook niet gewaardeerd, maar omdat Varg genadeloos sterke composities heeft geschreven die je blijven bespoken en de fundamenten van de black metal verzette.

Toegegeven: Met name zijn eerste werk is goed te doen. Maar de hele Noorse scene was dat toen. Een Mayhem of Darkthrone vind ik dan nog een slag beter, met name het recentere werk.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-01-2011 11:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 januari 2011 11:45 schreef bastianus het volgende:
Toegegeven: Met name zijn eerste werk is goed te doen. Maar de hele Noorse scene was dat toen. Een Mayhem of Darkthrone vind ik dan nog een slag beter, met name het recentere werk.
Met die bands heb ik dus echt zeer weinig tot niets. (Oude) Immortal trek ik dan weer wel.
Van Mayhem kan slechts 'The Grand Declaration of War' mij bekoren (dat 'experimentele' conceptalbum dat beter onder een andere naam gereleased had kunnen worden). Darkthrone heeft een paar cult hitjes, 'Natasja..', 'Transilvanian Hunger', maar die (oude) albums trek ik niet. Het recente meer 'punky' black&roll werk is meer aan mij besteeds, maar draai ik alsnog nooit en haalt het dus nooit, maar dan ook echt nooit bij het almachtige 'Belus' dat daadwerkelijk inpackt maakte.

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-01-2011 11:52 by Mythics Profiel van Mythics

En Emperor bijvoorbeeld?

Persoonlijk luister ik, aangaande deze "First wave of Norwegian Black metal" (of wat dan ook, namen...) eigenlijk enkel naar Burzum, de rest weet mij gewoon niet te bekoren. Geen idee waarom, maar de muziek mist als het ware iets voor mij. Zelfs nummers als 'Transilvanian Hunger' kunnen mij wat dat betreft niet heel erg interesseren.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 15-01-2011 11:53]

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-01-2011 12:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 januari 2011 11:52 schreef Mythics het volgende:
En Emperor bijvoorbeeld?

Emperor is toch van een klein tikje later?
Iig, Emperor op zich vind ik wel tof. Niet al hun werk, maar 'In the Nightside Eclipse', 'As the Shadows Rise', 'Reverence', die periode. Een unieke combinatie van snelle agressie met zware/drukke symfonische keyboardpartijen.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-01-2011 12:31 by Mark Profiel van Mark

Mwoah, niet gewaardeerd. Toch gecovered door o.a. Guns n' Roses...

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-01-2011 12:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 januari 2011 12:20 schreef kwelgeest het volgende:
Iig, Emperor op zich vind ik wel tof. Niet al hun werk, maar 'In the Nightside Eclipse', 'As the Shadows Rise', 'Reverence', die periode. Een unieke combinatie van snelle agressie met zware/drukke symfonische keyboardpartijen.
Mee eens.

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-01-2011 12:39 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 15 januari 2011 12:20 schreef kwelgeest het volgende:
Njah, gevormd in 1991, dus je hebt wel gelijk inderdaad. Echter, de band lijkt volgens sommigen nog weleens tussen de eerder genoemde bands te vallen (vanwege Samoth waarschijnlijk), geen idee waarom verder. Echter, ik maak deze fout ook dikwijls

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 15-01-2011 12:40]

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-01-2011 12:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 15 januari 2011 9:11 schreef Count Usher het volgende:
Kwelgeest heeft wel een punt. Die ambient-platen zijn dan wel heel erg stripped-down, maar bevatten erg memorabele muziek.

In vergelijking met andere ambientmuziek is het maar erg cheesy casiogetokkel, maar met momenten kan het ermee door.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 15-01-2011 12:48 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

wat mensen ambient noemen op de platen van burzum, zie ik als geneuzel. Geen Eno, Tangerine Dream of Klaus Schulze gevoel.

Gewoon cheesy.

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com