IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Burzum II Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-03-2010 22:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 March 2010 22:25 schreef Senjann het volgende:
Jij ook. Rembo en Rembo?
Yep. Maar Robbie is toch wel de held van Lazytown.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Senjann
Usericon van Senjann
Posted 09-03-2010 22:36 by Senjann Profiel van Senjann

quote:
Op 9 March 2010 22:25 schreef De Tegenpartij het volgende:
Waarom maak je je zo druk hier over. Het is muziek. Amusement. Voor de leuk. Dat is alles.

Het ontstaan van metal zou je kunnen zien als een reactie op 'de leuk', op de hippie-idealen van vrijheid, gelijkheid en blijheid die met de realiteit niks van doen hebben. Dus de keiharde confrontatie met de werkelijkheid van de natuur en (vooral) de DOOD in metal vs. de lafhartige vlucht uit de echte wereld van de hippies.

Dentz
Usericon van Dentz
Posted 09-03-2010 22:37 by Dentz Profiel van Dentz

Hadden we daar punk en hardcore niet voor? Die waren iets eerder.

... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-03-2010 22:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

oh want metal is wel zoals het in de echte wereld is? de metal komt nog altijd voort uit allerlei hippie achtige beginselen, het enige verschil is dat het lieve eraf is en de drugs verboden zijn.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-03-2010 22:42 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 March 2010 22:36 schreef Senjann het volgende:
Het ontstaan van metal zou je kunnen zien als een reactie op 'de leuk', op de hippie-idealen van vrijheid, gelijkheid en blijheid die met de realiteit niks van doen hebben. Dus de keiharde confrontatie met de werkelijkheid van de natuur en (vooral) de DOOD in metal vs. de lafhartige vlucht uit de echte wereld van de hippies.

Mja, zo kun je er ook over denken.

Ik doe dat niet, ik zie het gewoon als gave muziek, net zoals er nog veel meer gave muziek is, die geen metal is.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-03-2010 22:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 March 2010 22:36 schreef Senjann het volgende:
Gezwam. De hippiebeweging had wel degelijk een duistere kant, met rare drugsexperimenten, bands als Hawkwind en The grateful dead, de Manson family en meer van dat soort bijkomstigheden. LSD en andere drugs veroorzaakten natuurlijk ook wel de duistere kanten van het hippiedom. Johnny van Doorn heeft mooie verhalen geschreven over hoe het hippie- en provogebeuren steeds meer de verkeerde kant opging, en resulteerde in mislukte experimenten, duistere rituelen en enkeltjes psychiatrie.
Edit: En er is natuurlijk ook zat blije metal, of gewoon leuke metal voor de muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 09-03-2010 22:45]

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Senjann
Usericon van Senjann
Posted 09-03-2010 22:48 by Senjann Profiel van Senjann

quote:
Op 9 March 2010 22:37 schreef Dentz het volgende:
Hadden we daar punk en hardcore niet voor? Die waren iets eerder.

Eerder dan 1969? Nee. Metal begon bij Black Sabbath maar kreeg een voorzetje van The Doors: muzikaal en in de afkeer van de valse blijheid. Vooral in de rauwere versies van bijv. 'The End' of 'Not to touch the earth' is dit hoorbaar.

Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 09-03-2010 22:50 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

LOL

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-03-2010 22:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 March 2010 22:48 schreef Senjann het volgende:
Eerder dan 1969? Nee. Metal begon bij Black Sabbath maar kreeg een voorzetje van The Doors: muzikaal en in de afkeer van de valse blijheid. Vooral in de rauwere versies van bijv. 'The End' of 'Not to touch the earth' is dit hoorbaar.
Ben jij al eens gediagnosticeerd?

Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-03-2010 22:53 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Voor metal uitkwam was er geen negatieve muziek toch?

Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."

Senjann
Usericon van Senjann
Posted 09-03-2010 22:57 by Senjann Profiel van Senjann

quote:
Op 9 March 2010 22:53 schreef bastianus het volgende:
Ben jij al eens gediagnosticeerd?

Ja, de ziekte van Wenslach-Knopper, waardoor ik mijn hardloopcarrière aan de wilgen heb moeten hangen. Dus toen heb ik gekozen voor mijn tweede passie. Het zwemmen.

quote:
Op 9 March 2010 22:53 schreef Gemene Lepel het volgende:
Voor metal uitkwam was er geen negatieve muziek toch?

Sinds wanneer is metal negatief?

[Dit bericht is gewijzigd door Senjann op 09-03-2010 22:58]

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-03-2010 23:00 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 March 2010 21:46 schreef zijschroeier het volgende:
Voor de een heilig, voor de ander niets..... Net als BURZUM!
Burzum op dezelfde plek als Black Sabbath zetten... Mooi man.

Boeiender

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-03-2010 23:09 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 9 March 2010 21:56 schreef Senjann het volgende:
Zijn de fakkels en hooivorken weer opgeborgen? Mooi.

Conclusies na 1 dag 1 mening verkondigen in 1 draad op een metalforum.

Deze verwachtte ik al:

-Matige metal vernietigt het kritisch denkvermogen
-Sommige metalliefhebbers voelen zich zwaar gesodomiseerd als iemand de band of het album dat hen 'uit hun sokken blaast' belachelijk maakt
-circa 95% van de metalliefhebbers is waarschijnlijk nog nooit in contact gekomen met klassieke muziek (die niet door A. Rieu is voorgekauwd)

Dit is nieuw voor me:

-Metal is enkel entertainment
-Kwaliteit van metal is 100% subjectief aan de luisteraar
-Er is geen verschil tussen originele genieën en goedkope ripoffs
-Het is op ZM nog makkelijker trollen dan op Islam-fora

Dankuwel.

Zo, dan ga ik ook even veel te snel achterlijk concluderen, iets met koekjes en deeg...
Je bent te vooringenomen en komt te snel tot je conclusie. Niet alleen over het forum en de bezoekers, maar ook over muziek. Al voordat je de plaat hoorde wist je in grote lijnen al wat je ervan zou vinden.

Man.. Haal je armen van elkaar en die plaat weg voor je kop. Er is meer boeiende black metal gemaakt na 1995 dan ervoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Y Draig Goch op 09-03-2010 23:09]

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-03-2010 23:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 March 2010 22:57 schreef Senjann het volgende:
Ja, de ziekte van Wenslach-Knopper, waardoor ik mijn hardloopcarrière aan de wilgen heb moeten hangen. Dus toen heb ik gekozen voor mijn tweede passie. Het zwemmen.

typvaut? ik kan de ziekte niet vinden.

quote:
Sinds wanneer is metal negatief?

net zo kort door de bocht als hippie = blij

♀<o(((>< <o(((><

Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 09-03-2010 23:35 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 9 March 2010 21:56 schreef Senjann het volgende:
Zijn de fakkels en hooivorken weer opgeborgen? Mooi.

Conclusies na 1 dag 1 mening verkondigen in 1 draad op een metalforum.

Deze verwachtte ik al:

-Matige metal vernietigt het kritisch denkvermogen
-Sommige metalliefhebbers voelen zich zwaar gesodomiseerd als iemand de band of het album dat hen 'uit hun sokken blaast' belachelijk maakt
-circa 95% van de metalliefhebbers is waarschijnlijk nog nooit in contact gekomen met klassieke muziek (die niet door A. Rieu is voorgekauwd)

Dit is nieuw voor me:

-Metal is enkel entertainment
-Kwaliteit van metal is 100% subjectief aan de luisteraar
-Er is geen verschil tussen originele genieën en goedkope ripoffs
-Het is op ZM nog makkelijker trollen dan op Islam-fora

Dankuwel.

Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-03-2010 23:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

voor episch topic! Ik vind het leuk dat Senjann er bij is

Maar, er is wel veel goede black metal na 1995 uitgekomen. Sterker nog, de meeste goede black metal is na 1995 uitgekomen

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-03-2010 23:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 March 2010 23:47 schreef ZelThoR het volgende:
de meeste [..] black metal is na 1995 uitgekomen

Daarom ook de meeste goede.

♀<o(((>< <o(((><

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-03-2010 23:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 March 2010 23:49 schreef ElitE het volgende:
Daarom ook de meeste goede.

Dat is zeker een groot deel van de reden! Scherp!

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-03-2010 23:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

er wordt weer hard gereageerd for the sake of relativity, maar dan weer hard gehamerd dat meningen nodig zijn...

tja...

signature

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 10-03-2010 7:38 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 9 March 2010 22:57 schreef Senjann het volgende:

Heersch.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-03-2010 8:27 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 10 March 2010 7:38 schreef Verval het volgende:
Heersch.

+666 ROFLOL

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 10-03-2010 10:25 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ik las serieus "zwammen" gister.
Misschien toch maar een bril nodig.

Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 10-03-2010 11:02 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 10 March 2010 10:25 schreef Mottighaerd het volgende:
Ik las serieus "zwammen" gister.
Misschien toch maar een bril nodig.

Dat ha din deze situatie ook gekund natuurlijk.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 10-03-2010 11:03 by zijschroeier Profiel van zijschroeier

quote:
Op 9 March 2010 23:00 schreef MR. N het volgende:
Burzum op dezelfde plek als Black Sabbath zetten... Mooi man.

Uh.... Wat loopt iedereen hier zgn intellectueel te zijn! Het gaat om het vereren van. En Burzum mag de schoenveters van Tony nog niet eens strikken! De tering zeg, triest hier.....
Metal en hippies. Wat de fuk heeft dat met elkaar te maken. Waar wij naar luisteren is ontstaan uit negermuziek wat blues werd, waar rock & roll uit is ontstaan en ga zo verder. Muziekkenners...........

Wanneer wordt hier een keer ingegrepen door een moderator (die er normaal gesproken snel bij zijn) omdat het al pagina`s lang niet on-topic is? Ja, ook ik heb er aan meegedaan omdat het te erg voor woorden is hier.

[Dit bericht is gewijzigd door zijschroeier op 10-03-2010 11:14]

Here kitty kitty kitty!

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 10-03-2010 11:42 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

On-topic dan maar: Ik luister het ding nu al wéken en hij blijft boeien. Ik had vorige week de promo binnen en in de bio werden in de tracklist twee extra nummers genoemd. Helaas bleken die niet op de promo zelf te staan.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com