|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
ontopic godver Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Here kitty kitty kitty! |
|
Verrek, deze topik staat helemaal niet in onzin! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Ik denk dat alles over Burzum wel gezegd is- tot het volgende album. Je weet wel, dat album met o.a. de drie tracks die op het laatste moment opeens te slecht waren voor Belus. Nee, het wordt hier stil... misschien lezen we vanaf volgende week sporadisch een schoorvoetend 'Senjann had toch een beetje gelijk over Belus' middelmatigheid' of 'Nu Burzum's laatste album de metal niet heeft doen herleven is verdere uitstel van mijn zelfmoord zinloos', dat soort geluiden. |
|
quote: Hoho, je was niet de eerste. edit; oh wacht, misschien ook wel. Ik dacht dat ik hem al wat scherper veroordeeld had, maar ik was nog erg terughoudend en genuanceerd. Wat een mietje ben ik ook. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-03-2010 21:20] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
hmmm... sommige nummers vind ik toch bijzonder eentonig, zonder dat het interessant klinkt sommige andere zijn dan weer zalig penetrant signature |
|
quote: Niets nieuws, dat heb ik wel met alle cd's van burzum. Eigenlijk wel met alle releases. Bijzonder weinig platen boeien me van begin tot eind. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Ik vraag me ook af waarom die 3 nummers afgevallen zijn, waarschijnlijk om een evenwichtiger verloop van het album te krijgen, de snelheid loopt gaande weg het album steeds op, om bij sverddans tot een climax te komen, hierna gaat de snelheid gaande weg het album weer naar beneden, om lekker dromerig te eindigen. Niks middelmatigs aan, geniale opbouw, zeer sterke nummers, gewoon een instant classic! [Dit bericht is gewijzigd door hellhun op 12-03-2010 21:49] Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"... |
|
quote: nu je het zegt signature |
|
sommige mensen kunnen soms zo doordraven in het analyseren van een gegeven. Dat maakt alles kut. Veel depressieve mensen doen dat ook ja. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
ik laat me graag verrassen van alle kanten signature |
|
Wordt je van analyseren depressief, of ga je door een depressie analyseren? En we zijn weer offtopic! wat is dat toch? [Dit bericht is gewijzigd door hellhun op 12-03-2010 22:28] Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"... |
|
er is een verband tussen analyseren en depressie signature |
|
Inmiddels heb ik het album meerdere malen beluisterd en ik moet zeggen dat dit toch wel een erg sterk album is geworden. Meneer Vikernes heeft gewoon een nieuw Burzum album in elkaar geknutseld. Niets meer, en niets minder, want dit is gewoon nog steeds Burzum en dat is een goed teken. Het album begint wat apart met de intro 'Leukes Renkespill'. De intro is ontzettend simpel maar hij is op zich wel doeltreffend (je hoort 30 seconden lang gloeilampen of iets dergelijks op de grond vallen). Na deze intro zullen alle zorgen van menig Burzum fanaten voor de zon verdwijnen, want het klinkt gewoon direct weer goed (hiermee bedoel ik als vanouds, zoals de eerste 4 burzum albums). Zoals Vikernes zelf ook eerder al meldde komt dit album muzikaal het meest overeen met 'Hvis Lyset Tar Oss', maar soms doet het ook absoluut aan 'Filosofem' denken. De zang is weliswaar op dit album wel anders. Neen, (helaas) op dit album het legendarische hysterische gekrijs waar Burzum o.a. zo bekend om staat. Er is op 'Belus' plaats gemaakt voor een wat meer rauw, ingetogen gerochel en er is vrij weinig hysterie meer te bekennen. Dit zal misschien voor sommige wel een opluchting zijn. Persoonlijk vind ik dit ook prima bij het album passen, maar toch... Een absolute uitschieter op dit album is wat mij betreft het derde nummer 'Glemselens Elv'. Dit elf minuten durende nummer is buitengewoon sfeervol en spreekt mij van alle nummers op het album het meest aan (het deed mij op sommige momenten sterk denken aan de track van Nasheim op de split met Angantyr). Het hele album is gewoon buitengewoon sfeervol en ik ben geen zwakke momenten tegengekomen. Volgens Varg zou het een monotoon album worden, maar hier ben ik het toch niet heel erg mee eens. Het album bevat genoeg afwisseling. Wat het album ook zo Burzum maakt is de productie. Nee, deze is niet bijster goed maar is uitstekend voor dit soort muziek. Daarom is de productie eigenlijk prima: niet erg rauw en niet erg clean. Alle instrumenten zijn in ieder geval goed hoorbaar. Instrumenten ja, alhoewel? Ik heb zo mijn twijfels over het drumwerk. Niet dat het drumwerk slordig is, maar of het wel een echte drums zijn. Ik heb een beetje de indruk gekregen dat Varg een drumcomputer heeft gebruikt. Heel erg storend is het niet, maar wel jammer. Goed, ik kan nog wel even doorgaan over dit album. Waar het op neer komt is dat dit gewoon een uitstekende plaat is en dat ik meer dan tevreden ben. Evil Dick |
|
Die kerel had beter in de bajes kunnen blijven. Zijn muziek is er niet beter op geworden op het nieuwe album. En WTF doe jij hier Paul? the only pleasure is pain |
|
>>MSN? Evil Dick |
|
MSN staat aan! the only pleasure is pain |
|
ik vind het een vette productie en volgens mij is het echt wel de count die zelf op trommels slaat hoor, alhoewel je dat door het geluid niet echt kunt volgen, ik ga er eens op letten. Dat huppelnummer vind ik maar niks eigenlijk (Sverddans). Dat intro is van een hamer op een aambeeld (lees interview hierboven voor het waarom). Anvil - Metal on Metal iemand? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Wat een gezeur. Het is tot nu toe met overdonderende duidelijkheid het beste album van dit jaar. Gewoon lekker typisch Burzum met toch een beetje een eigen gezicht waardoor Varg niet te erg in herhaling is gevallen. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Laatst ook al zo positief over Kjeld. Heeft onze muzieksmaak toch nog overeenkomsten. [Dit bericht is gewijzigd door Verval op 13-03-2010 12:19] Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote:Volledig mee eens. |
|
quote: Cogito, ergo doleo |
|
ik vond Coitus ergo sum toch wel iets beter ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Precies. /mh |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |