IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Burzum II Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 23:52 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Laatste nummer is afgelopen. Mag ik even zeggen, ja, dat mag ik, dat ik het een geweldige plaat vind?

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-02-2010 23:54 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

*paast de kaas en de bier*

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 23:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Luister nu alweer naar Dunkelheit.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

hellhun
Usericon van hellhun
Posted 20-02-2010 0:00 by hellhun Profiel van hellhun

Kom op mannen, dit kun je werkelijk niet over crappy pc boxen of hoofdtelefoon luisteren, deze plaat heeft het geniale repetitieve van Hvis Lyset Tar Oss, de sfeer van Det Som Engang Var, inclusief de eerder genoemde solo riff uit Key to the gate, en de compositorische en productionele invloeden van Filosefem, om over de lengte nog maar te zwijgen, daar de eerder genoemde platen opgevult werden met keyboard gepiel, dit is verre weg de beste Burzum plaat, en dit zijn nog maar de eerste indrukken van een paar luister beurten op 192 kbs bitrate, ik durf te stellen dat dit de beste metal plaat is, die ooit uitgebracht is.

Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 20-02-2010 0:01 by Helvete Profiel van Helvete

Ik vind Sverddans ook verreweg het minste nummer.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 0:01 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 februari 2010 0:00 schreef hellhun het volgende:
Kom op mannen, dit kun je werkelijk niet over crappy pc boxen of hoofdtelefoon luisteren, deze plaat heeft het geniale repetitieve van Hvis Lyset Tar Oss, de sfeer van Det Som Engang Var, inclusief de eerder genoemde solo riff uit Key to the gate, en de compositorische en productionele invloeden van Filosefem, om over de lengte nog maar te zwijgen, daar de eerder genoemde platen opgevult werden met keyboard gepiel, dit is verre weg de beste Burzum plaat, en dit zijn nog maar de eerste indrukken van een paar luister beurten op 192 kbs bitrate, ik durf te stellen dat dit de beste metal plaat is, die ooit uitgebracht is.

:')

Grapjas.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2010 0:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Het is wel erg basgericht. Beetje struikelend opnieuw beginnen lijkt het wel. Vrij clean ook wel, de lead naar de achtergrond ivm de oude releases.
Kommer en kwelgezangen in het clean, mja

ik heb het gevoel dat hij oud is geworden. Agressie is er niet echt meer, weinig echte buitenlichamelijke krijsen, weinig uitbarstingen.

Steeds meer sfeerblack

Burzum is volwassen geworden, ingehouden agressie in functie van songstructuur en een vorm van boodschap.
Niet mijn ding, maar niet slecht.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-02-2010 0:02]

signature

De Tegenpartij
Posted 20-02-2010 0:03 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 februari 2010 0:00 schreef hellhun het volgende:
en de compositorische invloeden van Filosefem

Dit klopt zeker wel, het klinkt alleen niet hetzelfde.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2010 0:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Varg is blei

signature

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 20-02-2010 0:05 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 20 februari 2010 0:02 schreef Hypnos het volgende:
Het is wel erg basgericht. Beetje struikelend opnieuw beginnen lijkt het wel. Vrij clean ook wel, de lead naar de achtergrond ivm de oude releases.

ik heb het gevoel dat hij oud is geworden. Agressie is er niet echt meer, weinig echte buitenlichamelijke krijsen, weinig uitbarstingen.

Steeds meer sfeerblack
Ja, dat bevalt me juist wel.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 0:06 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 februari 2010 0:02 schreef Hypnos het volgende:

Steeds meer sfeerblack

Burzum is volwassen geworden, ingehouden agressie in functie van songstructuur en een vorm van boodschap.
Niet mijn ding, maar niet slecht.

Ook mee eens. Goed omschreven Bart.

Om het oneerbiedig te zeggen....de plaat klinkt een beetje 'gezapig'. Een 'gezapige' Burzum is nog steeds tof om te horen natuurlijk en respect voor wat hij heeft gemaakt maar toch, ik had stiekem wel gehoopt op meer.

De Tegenpartij
Posted 20-02-2010 0:07 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Gehoopt, ok. Ik had veel minder verwacht.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2010 0:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

al wat wijn binnen

ik denk dat sommige mensen het wel zal bevallen en anderen net niet idd. Hij is alleszins geen karikatuur van zichzelf geworden, dat valt me niet tegen

signature

hellhun
Usericon van hellhun
Posted 20-02-2010 0:12 by hellhun Profiel van hellhun

Nee niet die scherpe gitaar sound van Filosefem, maar meer de snare/bassdrum geluid, qua gitaar is het meer dat groezelige donkere, van Det Som Engang Var/Hvis Lyset Tar Oss.

Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2010 0:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

valt me net binnen dat ik nu al voor de 3e keer Kaimadalthas' nedstigning aan het luisteren ben op rij (dankje Last.fm) en ik had het niet door. Dat zou mij bij een Hvis niet snel gebeuren.

toch teken dat er iets is veranderd

btw, in dit nummer staat de schelle Burzum even terug op. En hij kan nog steeds niet strak de bas spelen, maar het valt niet al teveel op

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2010 0:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Op Sverddans haalt Varg er toch mooi een zalig stukje inheemse gitaarmuziek uit vanaf 1.06. Ik hoop dat ze bij Kampfar meeluisteren.

edit: het is duidelijk een verderzetting op Filosofem. Vooral drummatig hoor je de simpele basispercussie. De gitaarsound is ruisloos geworden, de vocalen ook.

Gewoon oud geworden die gast, ik kan het wel hebben. Terwijl het me vroeger net iets minder deed

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-02-2010 0:25]

signature

hellhun
Usericon van hellhun
Posted 20-02-2010 0:25 by hellhun Profiel van hellhun

gvd Hypnos, luister je de plaat nu voor het eerst? en dan gelijk posten?

Dat stukje inheemse gitaar werk van Sverddans is toch sterk beinvloed door Key to the gate, van het album Det Som Engang Var? ik wordt er gek van lol

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2010 0:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ja, echt wel he

eigenlijk had ik het wel verwacht na het nummer Finsternis uit '05. daar klonk het al was sacraler, wat serener. Het is statischer geworden maar toch heeft het karakter.
Ik heb liever ofwel meer waanzin allah Austere ofwel meer ontroering allah Silencer ofwel echte vortex allah Trist ofwel totale misantropie allah Leviathan. Maar dit is zeker een topper. Hij behoudt zijn status imo.

signature

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-02-2010 2:11 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik hoor hem nu voor de tweede keer, klinkt lekker. De vocalen vind ik iets minder, waar is die zieke schreeuw gebleven?

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2010 2:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ja, dat vroeg ik me ook af

hij is oud geworden

signature

ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 20-02-2010 2:36 by ofhellsfire Profiel van ofhellsfire

onder de douche, bij bübbå

maar hij klinkt zeker niet verkeerd die nieuwe

the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.

Argh
Usericon van Argh
Posted 20-02-2010 3:22 by Argh Profiel van Argh

Keliohesten

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-02-2010 9:03 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Heb 'em nu al een paar keer met de koptelefoon beluisterd en hij blijft groeien! Zoals Bart al aangaf een soort verderzetting van de Filosofem-sound, maar dan volwassener. Ik ga hier veel plezier aan beleven iig. Samen met (idd) Beherit dé comeback van de laatste tijd. Na de kutplaat van Immortal is dit weer een hoogwaardig Noors BM-album. Nu Emperor nog en ik ben content.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 20-02-2010 9:13 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Hij staat in de downloaderij, ben benieuwd. De samples vielen namelijk vies tegen.

Why doesn't my music get me all the chicks?

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-02-2010 9:37 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 19 februari 2010 23:24 schreef Onweerwolf het volgende:

Mja, nu halverwege nummer 4 en helaas, dit is toch allesbehalve wereldschokkend.

Begrijp me niet verkeerd; degelijke plaat hoor en wellicht mogen we ook niet meer dan dit verwachten van de terugkeer van Varg.

Maar dit is gewoon een goed depressive black metal album, met aardig geïnspireerd materiaal dat zeker wel meerdere luisterbeurten verdiend. Het heeft ook die typische Burzum sound, maar...in vergelijking met het werk uit het begin en midden van de jaren '90 mist het gewoon die vreselijk lekkere uberhysterische en uberdonkere sfeer die Burzum zo kenmerkte en zo uniek maakte. En begrijpelijk is het ook dat de vocals niet meer klinken zoals 15 jaar geleden. Daar wil ik ook niet lullig over doen. Dus, alle omstandigheden in acht genomen is dit gewoon een verdienstelijke terugkeer en ik heb er sympathie voor. Maar eerlijk is eerlijk.. dit is geen Det Som Engang Var/Filosofem/Hvis Lyset Tar Oss.

Zou je er niet verstandiger aan doen om iets meer dan één halve luisterbeurt aan muziek te besteden voor je je mening hier zo zwart op wit neerplempt?
quote:
Op 20 februari 2010 9:03 schreef Count Usher het volgende:

Heb 'em nu al een paar keer met de koptelefoon beluisterd en hij blijft groeien!

Dat bedoel ik dus.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com