IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Burzum II Vorige pagina | Volgende pagina
Argh
Usericon van Argh
Posted 28-08-2010 5:35 by Argh Profiel van Argh

Nee, de nieuwe Burzum doet mij teveel denken aan Slipknot

[/bokaj modus]

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 28-08-2010 6:28 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 28 augustus 2010 5:34 schreef bokaj het volgende:
Ik heb Belus aan veel van mijn niet metal vrienden laten horen omdat ik er zelf nogal enthousiast over was en tot mijn verbazing en grote blijdschap vinden ze het nog leuk ook. Hebben jullie dat ook?
Nee.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-08-2010 10:04 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Ik heb Belus aan veel van mijn niet metal vrienden laten horen omdat ik er zelf nogal enthousiast over was en tot mijn verbazing en grote blijdschap vinden ze het nog leuk ook. Hebben jullie dat ook?

In ieder geval wel met Filosofem, recentelijk nog.

You have time. You are doing fine.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-08-2010 14:22 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:

mijn ouders vinden het mooi. Echt waar.

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 30-08-2010 17:37 by FlappieDeClown Profiel van FlappieDeClown

quote:
Op 28 augustus 2010 10:04 schreef intothevoid het volgende:
In ieder geval wel met Filosofem, recentelijk nog.

Juste. Dit wel. Filosofem is dan ook wel een plaat die op eenzame hoogte staat.

Belus zou ik niet snel aan mijn niet-metalvrienden laten horen. Best een toegankelijke plaat, maar niet zo geweldig als Filosofem. En soms wel wat lelijk ook. Beetje kitscherig. Bij sommige nummers kreeg ik het gevoel dat Varg ons een beetje in het ootje neemt. Alsof hij zelf ook wel weet dat het is niet is wat het ooit geweest is. Best luisterbaar en nog steeds beter dan het gros, maar allang niet meer de grensoverstijgende bak van voorheen. Eigenlijk een gehel bewuste parodie op de successen van voorheen. Een karikatuur van zijn eigen voormalige briljantie.

Gewoon, net als een Slayerconcert: stiekem geen reet meer aan omdat het al duizend keer gedaan is op geheel indentieke wijze. Maar toch nog wel tof op basis van historie, reputatie en redelijk geconserveerde kwaliteit.

Of een voetballer die eigenlijk al over de top is. Beetje dikkig geworden. Beetje traag. Beetje lelijk. Maar dat allemaal kan verdoezelen met zijn niet aflatende techniek. Die slijt niet zo snel.

[Dit bericht is gewijzigd door FlappieDeClown op 30-08-2010 17:38]

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-08-2010 17:40 by bokaj Profiel van bokaj

Filosofem is de volgende die ik hen door de strot zal proberen te duwen. Al ben ik bang dat de vocalen te extreem zijn.

FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 30-08-2010 17:50 by FlappieDeClown Profiel van FlappieDeClown

Een country- en bluesvriend van me ging aardig goed op die transcendentale zalen van de singulariteit. Heerlijk meditatief. Zoals eigenlijk heel Filosofem. Als je een beetje bereid bent verder te kijken dan je neus lang is, zijn de vocalen van Filosofem gewoon een van de gebruikte instrumenten, in plaats van een storende factor of een laag bovenop de gemaakte muziek. De muziek is rauw en compromisloos. Dat zijn de vocalen eveneens. Volledig complementair aan elkand'r.

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-08-2010 18:53 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 30 augustus 2010 17:40 schreef bokaj het volgende:
Filosofem is de volgende die ik hen door de strot zal proberen te duwen. Al ben ik bang dat de vocalen te extreem zijn.

Valt toch nog best mee, zeker in vergelijking met het gekrijs op Burzum/Aske bv, heerlijk

Faustian Spirit of the Earth

spectre
Usericon van spectre
Posted 30-08-2010 19:17 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 28 augustus 2010 14:22 schreef Black Jew het volgende:
mijn ouders vinden het mooi. Echt waar.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Silence
Usericon van Silence
Posted 30-08-2010 19:50 by Silence Profiel van Silence

quote:

Ik heb Belus nog niet laten horen aan mijn niet metal vrienden.

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-08-2010 20:11 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 30 augustus 2010 19:50 schreef Silence het volgende:
Ik heb Belus nog niet laten horen aan mijn niet metal vrienden.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-08-2010 20:34 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Filosofem barst van de "lagen" gitaar, iig. Op laag op laag... Tenminste, dat hoor ik er in terug. Belus heeft dat wat minder.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

spectre
Usericon van spectre
Posted 30-08-2010 21:26 by spectre Profiel van spectre

lagen ruis bedoel je.

De Tegenpartij
Posted 30-08-2010 21:28 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Jajajaja. Één ieder hoort wat hij/zij wil horen. Ik vind het wel gaaf.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

spectre
Usericon van spectre
Posted 30-08-2010 21:29 by spectre Profiel van spectre

Ik zei niet dat ik het niet gaaf vond. Integendeel Wim, ouwe paardepik.. Filosofem: Toppertje!

Jihadinho
Usericon van Jihadinho
Posted 30-08-2010 21:30 by Jihadinho Profiel van Jihadinho

Heeft deze band een myspace? en wat is dit precies voor muziek?

De Tegenpartij
Posted 30-08-2010 21:31 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 augustus 2010 21:29 schreef spectre het volgende:
Ik zei niet dat ik het niet gaaf vond. Integendeel Wim, ouwe paardepik.. Filosofem: Toppertje!

Check. Leek me al zo sterk dat je het kut vond. Ouwe neushoornneukert.

De Tegenpartij
Posted 30-08-2010 21:40 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 augustus 2010 21:30 schreef Jihadinho het volgende:
Heeft deze band een myspace? en wat is dit precies voor muziek?

Moet je ff burzum intikken op de myspace pagina.

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-08-2010 21:41 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Ik heb geen vrienden. Mag ik nu wel naar Burzum luisteren?

De Tegenpartij
Posted 30-08-2010 21:42 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik heb het net aan onze katten laten horen. Stofzuiger heeft hetzelfde effect.

Jihadinho
Usericon van Jihadinho
Posted 30-08-2010 21:43 by Jihadinho Profiel van Jihadinho

quote:
Op 30 augustus 2010 21:40 schreef De Tegenpartij het volgende:
Moet je ff burzum intikken op de myspace pagina.

Dank je.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-08-2010 21:49 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 30 augustus 2010 21:42 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik heb het net aan onze katten laten horen. Stofzuiger heeft hetzelfde effect.

Ze willen ermee paren?

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

spectre
Usericon van spectre
Posted 30-08-2010 22:42 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 30 augustus 2010 21:31 schreef De Tegenpartij het volgende:
Check. Leek me al zo sterk dat je het kut vond. Ouwe neushoornneukert.

Het is gewoon een geweldig album, en dit is ook zowat het enige waar de ruis gaaf is en authentiek. Het is niet gemaakt.

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-09-2010 14:50 by Schaep Profiel van Schaep

Soort van Burzum, maar dan beter!

Satan met het liedje This Feelings!

Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 06-09-2010 22:33 by Ravnajuv (Redacteur) Profiel van Ravnajuvhttp://https://www.facebook.com

Burzum, geweldig Zelfs Daudi Baldrs en Hlidskjalf draai ik nog vaak.

Filosofem wordt ook door mijn moeder gewaardeerd, maar die kwam uit toen ik nog thuis woonde. Belus vind ik een prachtige comeback plaat, Glemselens Elv en Kaimadalthas' Nedstigning, damn...

Hafgufa

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com