IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Burzum II Vorige pagina | Volgende pagina
Tartaros
Usericon van Tartaros
Posted 31-01-2011 14:30 by Tartaros Profiel van Tartaros

Vanavond 'Fallen' maar eens luisteren. Verwacht geen nieuwe klassieker á la Filosofem, dus het kan alleen maar meevallen.

"But I must tell you, No one of us is normal..."

valfar
Usericon van valfar
Posted 31-01-2011 17:24 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Die nieuwe is weer fijn! Jammer dat mijn kamer zo gehorig is, anders draaide ik hem effe vol open!

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-01-2011 17:33 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 januari 2011 5:47 schreef Count Usher het volgende:
Die praatstem heb ik weinig problemen mee. Het is vooral de cleane zang die mij voorlopig nog een beetje tegengaat. Ik vind 't een knaller van een plaat, maar de zang mist toch een beetje kracht.

Die cleane zang vind ik juist geweldig. Past er heel goed bij. Ach ja, smaken en shit...

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Dronckaerdt
Only Beer Is Real
Usericon van Dronckaerdt
Posted 31-01-2011 17:46 by Dronckaerdt Profiel van Dronckaerdt

De nieuwe geluisterd, en hij is erg gaaf. Belus is alleen nog wel iets beter,maar misschien nog wat meer wennen aan die nieuwe.

No doubt about it - I can't live without it Alcohol, Alcohol

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 31-01-2011 18:29 by jbassist Profiel van jbassist

Same here.

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 31-01-2011 19:23 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 31 januari 2011 1:01 schreef bokaj het volgende:
Wij hadden het al over de hele cd. Veel plezier met je nummer.

En die discussie was wel degelijk boeiend.

Dank je

En nee

Anyway, afgaande op de samples en dat ene nummer (hoho) zal ik Fallen wel aanschaffen.

Faustian Spirit of the Earth

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 31-01-2011 19:38 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 31 januari 2011 17:33 schreef De Tegenpartij het volgende:
Die cleane zang vind ik juist geweldig. Past er heel goed bij. Ach ja, smaken en shit...

Het past wel ja. Ik moet er gewoon nog even aan wennen. Hij gebruikt het best vaak op Fallen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Paljas
Usericon van Paljas
Posted 01-02-2011 15:07 by Paljas Profiel van Paljas

quote:
Op 30 januari 2011 21:31 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is volledig correct. Het feit dat je suggereert dat een hoorbaar verschil tussen 128 en 192 automatisch inhoudt dat het verschil tussen 320 en FLAC ook hoorbaar is geeft al weer aan dat je een fanatiek aanhanger bent van het klok/klepel verhaal.

Doei!

Ben jij dan ook zo'n vent, die het verschil tussen CD en Vinyl niet hoort?

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-02-2011 15:54 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 februari 2011 15:07 schreef Paljas het volgende:
Ben jij dan ook zo'n vent, die het verschil tussen CD en Vinyl niet hoort?

Dat hangt er vanaf hoe je dat wilt stellen. Tussen vinyl en CD zit over het algemeen geen verschil, het komt immers van dezelfde masters af en in geen van beide gevallen wordt de bron voor zover ik weet nog bewerkt voordat ze op de geluidsdrager worden gegooid. Het verschil wat je dus daadwerkelijk hoort ligt puur aan de kwaliteit van de drager en de techniek waarmee het wordt afgespeeld. Een naald die groeven leest brengt artifacten met zich mee en een laser die van CD leest niet of nauwelijks. Daarnaast gaat de kwaliteit van vinyl harder achteruit dan de kwaliteit van een CD. Ergo: het hoorbare verschil in geluid tussen vinyl en CD ligt aan het materiaal terwijl het soms hoorbare verschil tussen mp3 bitrate ligt aan de mate van compressie en de gebruikte encoder. Encodeer je een track op hoge mp3 bitrate met een goede encoder (Lame) dan is de compressie zo laag dat mensen het verschil tussen mp3 en CD (of FLAC) echt niet kunnen horen indien je verder voor de rest dezelfde hard- en software gebruikt. Wellicht misschien dat je minieme verschillen kunt merken wanneer je in een ruimte bent die volledig vrij is van stof en omgevingsgeluid met extreem hoogwaardige apparatuur. Maar goed, als je zover gaat dan luister je mijn inziens geen muziek voor de muziek maar voor de technische kwaliteit van het product. Dat is voor mij onbegrijpelijk verder. Op die manier snap ik ook best dat er mensen zijn die graag naar vinyl luisteren, juist vanwege de artifacten, het geknisper e.d.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

valfar
Usericon van valfar
Posted 01-02-2011 17:49 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Sommige riffs lijken ook zo van een Taake cd af te komen! Een beetje Belus meets Taake.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 01-02-2011 20:25 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 1 februari 2011 15:54 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat hangt er vanaf hoe je dat wilt stellen. Tussen vinyl en CD zit over het algemeen geen verschil, het komt immers van dezelfde masters af en in geen van beide gevallen wordt de bron voor zover ik weet nog bewerkt voordat ze op de geluidsdrager worden gegooid.

Onzin, vaak is er sprake van een andere mix voor cd en vinyl.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-02-2011 20:27 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 februari 2011 20:25 schreef Count Usher het volgende:

Prima, zoals ik al zei, voor zover ik weet. Ik doe niet (of nauwelijks) aan vinyl dus.

Wat is hier trouwens de reden van?

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 01-02-2011 20:36 by NecroNoud Profiel van NecroNoudhttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Het gaat nu echt al 3-4 pagina's over mp3 geluidskwaliteit van een band waarvan de algemene productiekwaliteit er (naar mijn weten) eigenlijk nooit echt heel erg toe heeft gedaan.

Ik heb de nieuwe inmiddels ook binnen en aan een luisterbeurt onderworpen. Mij spreekt ook dit album net als Belus weer ontzettend aan. Ik vrees alleen dat als ik straks het origineel opzet dit gigantisch gaat tegenvallen aangezien ik dan de 128kpbs kwaliteit gewend ben...

don't mistake lack of talent for genius

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 01-02-2011 20:37 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 1 februari 2011 20:36 schreef NecroNoud het volgende:
Het gaat nu echt al 3-4 pagina's over mp3 geluidskwaliteit van een band waarvan de algemene productiekwaliteit er (naar mijn weten) eigenlijk nooit echt heel erg toe heeft gedaan.

Ik heb de nieuwe inmiddels ook binnen en aan een luisterbeurt onderworpen. Mij spreekt ook dit album net als Belus weer ontzettend aan. Ik vrees alleen dat als ik straks het origineel opzet dit gigantisch gaat tegenvallen aangezien ik dan de 128kpbs kwaliteit gewend ben...

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-02-2011 20:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

lol

signature

spectre
Usericon van spectre
Posted 01-02-2011 20:41 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 februari 2011 15:54 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat hangt er vanaf hoe je dat wilt stellen. Tussen vinyl en CD zit over het algemeen geen verschil, het komt immers van dezelfde masters af en in geen van beide gevallen wordt de bron voor zover ik weet nog bewerkt voordat ze op de geluidsdrager worden gegooid.

Dat is niet waar, de mix is eigenlijk altijd hetzelfde maar de master niet. Een cdmaster heeft meer limiting (voor de leek, minder dynamiek, meer totaal-volume) dan de vinylversie. Ook wordt er rekening gehouden met de lowend, want dat is het moeilijkste om op vinyl over te zetten (voor bas heb je bredere groeven nodig heb ik me laten vertellen) dus vaak zit er ook nog een hi-pass filter op. Een digitale master is 16 bits, 44.000 kHz, een digitale vinylmaster kan uiteraard veel hogere waardes hebben en er wordt niet gedowngrade van een mix. Een digitale eindmix is namelijk op zijn minst 24 bits en is vaker 48.000 kHz dan 44.000 kHz.

Al met al heel wat verschil!

Leuk artikel hierover:
http://www.peff.com/journal/2011/01/29/mix-and-mastering-comparison/

Hier zie je achtereenvolgens de wavevormen van een mix zonder master, een cdmaster en een vinylmaster

quote:
Maar goed, als je zover gaat dan luister je mijn inziens geen muziek voor de muziek maar voor de technische kwaliteit van het product. Dat is voor mij onbegrijpelijk verder. Op die manier snap ik ook best dat er mensen zijn die graag naar vinyl luisteren, juist vanwege de artifacten, het geknisper e.d.
Ik koop dus liever vinyl, niet alleen omdat het dichter bij de mix staat en omdat het niet helemaal aan gort is gelimit, maar ook omdat ik eerder een mp3 opzet dan een cd, omdat het makkelijker is en feitelijk hetzelfde is. En natuurlijk de grotere hoezen

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

spectre
Usericon van spectre
Posted 01-02-2011 20:42 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 februari 2011 20:25 schreef Count Usher het volgende:
Nee, de master is vaak anders, zie hierboven.

spectre
Usericon van spectre
Posted 01-02-2011 20:46 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 februari 2011 20:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Prima, zoals ik al zei, voor zover ik weet. Ik doe niet (of nauwelijks) aan vinyl dus.

Wat is hier trouwens de reden van?
De loudness war! Doordat tracks op de radio en op je Ipod shuffle na elkaar worden gespeeld springt je track er harder uit als ie harder is. Daarom is het een wedstrijd geworden om maar harder te klinken dan je buurman. Bij vinyl heb je dat probleem niet.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-02-2011 20:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Thnx Spectre, duidelijk verhaal!

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-02-2011 20:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 februari 2011 20:36 schreef NecroNoud het volgende:

Hehe, maar ff serieus: er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen de gekozen productie en een eventuele compressie van het eindproduct. Beide kan kut zijn, maar wel op verschillende manieren. Sfeervol kut en gewoon kut zeg maar. Ik heb liever sfeervol kut, persoonlijk.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-02-2011 20:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 februari 2011 20:42 schreef spectre het volgende:
Nee, de master is vaak anders, zie hierboven.

de meeste mensen hebben maar een doorsnee versterker, het inputsignaal komt er meestal geËvenaard uit omdat de versterker alle signalen kracht bijsteekt. Toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-02-2011 20:55]

signature

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-02-2011 20:58 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Goed, he, die nieuwe burzum. En hij klinkt ook zo goed!

Gaan jullie eens een nieuw topic aanmaken over muzieknerdiness in het algemeen oid.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

spectre
Usericon van spectre
Posted 01-02-2011 20:59 by spectre Profiel van spectre

Erg off topic trouwens.

Ik heb maandenlang geripte liedjes van de myspace van een favoriete band geluisterd op allerlei systemen omdat het feitelijke album nog niet uit was en dit dus de enige manier was om al wat te horen van een nieuw album, myspacerips zijn beyond 128 kbps . Het kon mij niet schelen, de muziek was er te tof voor.

Ik ga Fallen ff opsnorren, Belus was tof alhoewel ik hem nooit draai.

Dronckaerdt
Only Beer Is Real
Usericon van Dronckaerdt
Posted 01-02-2011 21:01 by Dronckaerdt Profiel van Dronckaerdt

quote:
Op 1 februari 2011 20:58 schreef De Tegenpartij het volgende:
Goed, he, die nieuwe burzum. En hij klinkt ook zo goed!

Gaan jullie eens een nieuw topic aanmaken over muzieknerdiness in het algemeen oid.
Zeker een erg fijne cd weer. Sterker nog ik vind zijn laatste 2 beter dan alles wat ie hiervoor heeft gemaakt.

No doubt about it - I can't live without it Alcohol, Alcohol

spectre
Usericon van spectre
Posted 01-02-2011 21:02 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 februari 2011 20:54 schreef Hypnos het volgende:
de meeste mensen hebben maar een doorsnee versterker, het inputsignaal komt er meestal geËvenaard uit omdat de versterker alle signalen kracht bijsteekt. Toch?
Ja, je hebt allerlei knoppen op die krengen zitten en eq.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com