|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
anarchistische school? heersch! zon 1 was er ook in Kopenhagen... ben er naar binnengeslopen om de douches een keer te gebruiken, haha... echt vet wijs. |
|
er was daar trouwens ook een heel krakers dorp MIDDEN IN de stad! 'christiania' heet ut. donders lachen.. |
|
quote: Mmm die ken ik niet. Eigenwijs was goed; heb het er heel erg naar mijn zin gehad! |
|
awesome |
|
quote: Dat dorp ken ik wel; een keer op tv geweest. |
|
er doorheen banjeren is grappiger.. vooral als er dan ook nog eens een politie-inval is. drug bust! |
|
quote: Dan kunnen ze die vrijstaat wel helemaal oprollen; die hele economie daar is gebaseerd op hash. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wou ik me daar toch een verhaal gaan ophangen joh, maarja, 1i1ith was me weer voor Toch nog één kanttekening; ik sta zelf nogal sceptisch tegenover dat hele anti-kraak gebeuren. Aan de ene kant wordt er dan wel in gebouwen gewoond die anders leeg zouden staan, maar dat is dus om te voorkomen dat het gekraakt gaat worden. Ofwel: mooie en goede panden kunnen dan makkelijker tegen de vlakte gegooid worden om er patserige luxe appartementen te bouwen met mega-supermarkt en ondergrondse parkeergarages en weet ik veel wat voor shit nog meer. Er kunnen immers geen krakers in die dat belemmeren... Touché, pussycat! |
|
quote: HEY!!! ik ben ook een hippie(met metalinvloeden), maar ik heb een eigen huis, zelluf betaald!!! en geen kraker, tja, een walnootje af en toe, maar verder... van mij mag het, maar dat verhaal een tijdje geleden van zo'n oud omaatje die een winkel met bovenverdieping heeft, maar de winkel was niet meer open, dus werd het gekraakt. terwijl oma nog boven zat, nou ja... alleen jammer dat die gasten altijd zo'n zooitje ervan maken. Oud Vuil. |
|
vet alemaal verders heb ik er geen moeite meet (al had ik dat wel..) ik ken er ook een paar die dat doen om te wonen maar had t eigenlijk nooit verwacht in de buurt waar ik "woonde" fear me! why?..just do it! |
|
FF hier verder dan maar... quote: Maar wie verkoopt die grond aan de projectontwikkelaars? idd de overheid. quote: Er is altijd verschil, ja, er zijn krakers die idd zich voordoen als artestiekelingen, maar het is een wat raar beeld dat alle krakers er vreemd of raar uit zouden zien.. Ik ken er toch echt een paar waarvan je nooit zou weten dat ze kraken todat ze het je vertellen. quote: Generalisatie. |
|
naar mijn idee zijn er 2 soorten krakers 1 degene die vinden dat ze er recht op hebben en er goed over nagedacht hebben en ook gewoon schoon zijn, geld betalen enz 2 degene die te lui zijn om ook maar 1 rooie cent te verdienen en de hele dag op hun stinkende reet in andersmans ondergescheten huis gaan zitten gebruiken |
|
quote: Nee, er is ook particulier grond in omloop. En soms verkoopt de gemeente de grond aan projectontwikkelaars idd. Als men niet mee eens is dat de overheid dat doet dan moeten ze bij de overheid aankloppen en niet bij degenen die met hun zuurverdiende geld het grond legaal aanschaften. quote: Is wellicht een beetje een generalisatie. Maar ik zou uberhaupt geen particuliere bewoners in een kantoorpand hebben of ze nu vies bijlopen of in een mooie 3d. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Is ook zo (en een gijs gebied ertussen uiteraard) Maar omdat groep 2 degene is die opvalt, ontstaat er ten onrechte een negatief beeld van krakers, groep 1 is namenlijk veruit de grootste van de 2 groepen, maar valt ook veel minder op. |
|
quote: Dat vind ik dus belachelijk. Een auto is prive bezit een pand is een prive bezit. Daar zit voor mij geen onderscheid tussen. Voor beide moet je zelf werken om ze te kunnen hebben. quote: Ik ben vaak in kraakpanden geweest en ik heb veel kennissen/vrienden die zich in die kringen bewegen. Dat weerhoudt mij niet om hun keer op keer te wijzen dat ik hun keuzes afwijs. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Het is echter zo dat onze meningen over de wetgeving (in dit geval voor jou helaas) geen invloed hebben op de uitvoering ervan. quote: En dat is natuurlijk je goed recht. Wat voor soort krakers hebben we het in hun geval over? Overigens was mijn opmerking over hoe krakers standaard afgeschilderd worden niet alleen aan jou gericht, hoor. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 23-08-2003 16:02] Touché, pussycat! |
|
Wat voor soort krakers? Voornamelijk studenten die (dat moet ik toegeven) dat pand nog redelijk op orde hebben. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Geen parasiterende, luie, donders, dus? Touché, pussycat! |
|
quote:dat eerste wel want t is nog steeds hun eigendom niet |
|
quote: Lui zijn ze niet, parasiterend wel. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:En als er geen woonruimtes beschikbaar zijn? It sure beats living on the streets. @Chelman: Stel nu dat de eigenaar van het gekraakte pand ze een redelijk huurcontract aan zou bieden. Zouden ze daarmee akkoord gaan? Touché, pussycat! |
|
quote:ja tuurlijk want dan verhuurt ie t en is het hele kraak verhaal voorbij. |
|
Ik zet deze ook nog maar even hier neer. Ter verduidelijking (hoop ik). quote: Waar. quote: Geen idee. Het kan een erfenisje zijn. Maar je punt is natuurlijk dat het privé-eigendom is, en dat is zo. quote: Niet waar. Waarom zou dat zo zijn? Als de eigenaar op een gegeven moment kan aantonen dat zij/hij een nieuwe huurder/koper/whatever heeft gevonden die het pand gaat gebruiken, kan zij/hij in een gerechtelijke procedure haar/zijn gelijk krijgen en moeten de krakers vertrekken. quote: Niet waar. Maar dat is uiteraard afhankelijk van de soort krakers die je pand in bezit hebben genomen. Kraken om uit te wonen (gratis wonen zonder enige vorm van respect naar het pand, ideologie, of wetgeving vind ik ook verwerpelijk quote:Dat is dus niet het geval (zie: boven). quote:Die parallellen zijn ongerechtvaardigd, aangezien het in het geval van de kraakwetgeving niet om diefstal gaat. Touché, pussycat! |
|
quote:Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik ermee bedoel. Touché, pussycat! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |