|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Tsja.. niet handig he, flitsers negeren.. .. Ik haal per jaar ook zeker wel de 61x te snel, zij het hooguit 10 of 20km p/u te hard na correctie, maar hou het gelukkig bij +/- 25 tot 50 euro per jaar aan boetes ipv meer dan 10K |
|
Flitsnav is je vriend Sinds ik dat ontdekt heb heb ik volgens mij niet meer dan 1 of 2 boetes gehad |
|
quote: Nice. Gaaf trouwens dat de moffen ook nooit meer iets hebben laten horen na onze "keine ahnung, was bedeuted 'zu schnell', kanst du ins Nederlandisch ein brieve stoeren" reply |
|
Haha! Ja nu je het zegt. Idd nooit meer iets van gehoord. Nu maar hopen dat er niet plotseling een internationaal opsporingsbevel uitgegeven wordt |
|
Sinds dit weekend dus ook echt eigenaar van de eerdergenoemde 28 jaar oude Saab tijd voor plaatjes dus. Verder een auto met een heerlijke wegligging, mag ook wel met 1133KG (incl. lpg-installatie). En stil. Vier versnellingen en toch bij 120km/uur maar zo'n 3000 toeren, dat is wel even wat anders dan mijn vorige wagen, die zat bij die snelheid al over de 4000... Kan nu tenminste ook mijn gsm-navigatie horen zonder dat 'ie op de stereo is aangesloten |
|
Zijn dat de originele bumpers? Ziet er wat raar uit. Wel een mooi bakje nog voor die leeftijd. [Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 27-03-2011 23:07] |
|
quote: Wel de originele type bumpers, maar ze zijn wel vervangen. De achterbumper is een beetje gebutst, en mist de striping (die zilveren lijn hoor daar ook op te zitten), dat maakt het wat raar ogen. Verder zitten ze niet kaarsrecht, kan ook zijn dat de bumpers per modeljaar nog iets verschillen en deze dus net niet helemaal goed passen. |
|
Ziet er goed uit man! Mooie "rechte" koets, interieur ziet er trouwens ook keurig uit Wat voor motor zit erin trouwens? [Dit bericht is gewijzigd door Count Steel op 27-03-2011 23:37] Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
quote: Thanks. Zit een 2 liter blok in, nog met carburateur (enkele). Top ligt rond de 170 schijnt, maar dat heb ik nog niet aangedurfd .. bij 120 - 140 heeft ie in ieder geval nog best wat pit (voor een 30 jaar oude auto, moet het natuurlijk niet vergelijken met moderne motoren) . En bij 140 ligt ie een stuk beter op de weg dan menig modern koekblikje van 800 kg! |
|
NIET! vandaag in centrum Eindhoven bij gemeentehuis auto (van MR. N) neergezet en een securitas-pas op dashboard gelegd... geen bekeuring, politiepost op 75 m afstand, (kan mazzel zijn, maar toch...!) co-operation not competition! |
|
quote: Haha, nice. Doet me denken aan iemand die ik ooit sprak die stratenmaker van beroep is. Die reed met zo'n caddy-achtige auto en had nogal moeite met het niet-drinken op feestjes als ie met de auto was. Om te voorkomen dat 'ie werd aangehouden deed 'ie altijd zijn knaloranje stratenmakers-wegwerkzaamheden-hesje aan als ie naar huis reed aan het eind van de nacht. Dat scheelde een hoop aanhoudingen omdat de politie waarschijnlijk dacht dat 'ie niet terug reed van een feestje maar al heen reed naar zijn werk vroeg in de ochtend.. Vond het wel een mooi verhaal, voor de rest vrij asociaal, (teveel) drinken en rijden is gewoon echt not done.. |
|
quote: Goed bezig Vincent! Mooie wagen, ziet er ook uit als in een enorm goeie staat. Nette lak zo op de foto's en ook zeer net interieur, goed voor elkaar! Zelf geïmporteerd trouwens? [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 28-03-2011 19:26] Je moeder. |
|
Hier ook even blij posten: :D Je moeder. |
|
Sidepipes aan beide kanten? |
|
quote: Nee, een liefhebber heeft hem naar NL gereden en daar heeft íe eerst even met Zweeds kenteken gereden. Vervolgens is er iemand achterop geknald. Niet veel schade, maar teveel werk (samen met andere dingen die moeste gebeuren) om hem rendabel te maken. Omdat 'ie op die manier in onderdelen meer zou opleveren lag sloop op de loer. Maar een andere Saabliefhebber met twee rechterhanden heeft hem gekocht en helemaal opgeknapt (d.w.z. schade hersteld en alles wat niet werkte of slecht was vervangen). Vervolgens heeft 'ie hem weer te koop gezet, maar niet voor de hoofdprijs. Hij deed het meer als hobby en om de auto van de sloop te redden. Denk dat al het nieuwe materiaal wat er in zit al meer dan de helft van de verkoopprijs was (nieuwe lpg installatie, "nieuwe" voorruit, bumper, hoofdremcylinder, remleidingen, ander interieur, etc. Echt een mazzeltje. Kwam langs op het Saabforum, waar ik de aangeboden auto's in de gaten hou sinds ik mijn zinnen op een Saab heb gezet. Ik was de eerste serieuze kandidaat en las later op het forum nog een hoop "damn, net achter het net gevist" achtige berichten .. Erg net afgeleverd ook, inclusief volle tank en een noodsetje zekeringen en lampjes. Om de eerste tijd min of meer (het blijft een oldtimer) onderhoudsvrij te zijn heb ik er meteen nieuwe banden op laten zetten rondom en nieuwe remschijven en blokken voor. |
|
quote: Wat een monster! Gaaf hoor.. zit er al lpg in of ga je weinig kilometers maken? (of heb je de loterij gewonnen ) |
|
quote: Dan heb je inderdaad mooi geluk gehad ja. Mooi dat er zulke enthousiastelingen zijn die verder kijken dan het financieel rendabele. Hev fun met die wagen, ik vind hem echt prachtig in die staat! quote: Jep. Sidepipes, cherry bombs, open headers, Olds 400 (6.6L) V8. Oordopjes in dus. quote: LPG zit er al in, helaas maar een klein tankje (60 liter bij 1 op 4...). Ik kom sowieso niet aan veel kilometers sinds ik op fietsafstand van werk woon. Maar ik heb al wel een hele lijst aan dingen die eraan verbeterd moeten worden. Leuk meerjarenplan. Je moeder. |
|
quote: Ach, wat is klein. Mijn Amazon had een tank van 45 liter, ofwel 36 liter vulling (80% begrenst). Maar die reed 1 op 7 dus dat gaf nog wel een actieradius van zo'n 250km. Alleen had ik geen metertje en reed ik op de dagteller, en om te voorkomen dat ik ineens zonder zat dus meestal net over de 200km weer tanken. Uiteindelijk wel 70.000 km gereden met die wagen .. Leuk was ook toen 'ie niet op benzine werkte (carburateur lekte op het spruitstuk, leek me niet erg veilig) en ik hem mee nam naar Wacken, moest vervolgens de hele route van tevoren uitplannen om overal op tijd LPG te kunnen tanken. Zeker op de terugreis (zondag) nog niet altijd even makkelijk. Met 60 liter zit je effectief op 48, x 4 = 196km... Alleen blijven het toch best prijzige kilometers op die manier. Mijn Saab heeft een 70(!) liter tank. Dat geeft 56 liter vulling, 1 op 8, geeft bijna 450 kilometer op een tank, erg fijn toch wel, ondanks het verlies aan kofferruimte. |
|
quote: Ja, weinig kilometers te maken op die manier. Er zit een mijlenteller op, ik hou voor mezelf 100 mijl aan om op safe te spelen. Ik heb ook geen metertje erop zitten maar dat komt nog wel. De man waar ik de Firebird in onderhoud had, is gespecialiseerd in LPG bij Amerikanen, komt goed. Maar een grotere tank is geen overbodige luxe, zo'n iets grotere actieradius is wel zo prettig met langere afstanden. Ik heb de benzinefunctie nog niet getest maar dat laat ik wel even testen als hij sowieso nog even grondig nagekeken wordt. Je moeder. |
|
quote: Het mooiste zijn de relais systeempjes waarbij je benzinemeter gewoon ook werkt voor gas, dan heb je nergens lelijke led-metertjes in je klassieker |
|
quote: Ach, er zit sowieso weinig origineels meer in die auto. Dashboard is van een ander bouwjaar, overal zitten andere metertjes (oliedruk, koelwater, spanning, enz), de stoelen zijn van een oude Scorpio (stoelverwarming + volledig elektrisch!), alles heeft z'n gebruiksaanwijzing en zit op andere plekken dan het hoort. Prachtige McGyver bak gewoon. :') Je moeder. |
|
quote:Gaaf! |
|
Welkom bij de V8 ers jaap!! Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Thanks Roel en Amel!! [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 28-03-2011 22:54] Je moeder. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |