IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 01-08-2011 19:09 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 1 augustus 2011 19:06 schreef faalhaas het volgende:
wat een verschrikkelijk ding




Ach ja ik heb hem gekregen en hij voldoet prima


5 Euro's? Op je muil!!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-09-2011 1:45 by faalhaas Profiel van faalhaas

Wat is er nou mooier dan een Monza? Twee Monza's!





... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-09-2011 23:24 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ook de "nieuwe" Monza heeft weer veel aandacht nodig, maargoed das niet zo gek, als ik hem niet had opgehaald was die meegegaan met het oud ijzer..

maar weer een paar fotootjes van de vorderingen:





veel roest


krusty dorpel eruit flexen




nieuwe dorpel erin, moet nog gelast


en dit is de andere dorpel..


en plaatjes in de bodem gelast


ouwe uitgeleefde interieur eruit getrokken


komt een net zwart sportinterieur in uit deze GSE


achterkant opnieuw gespoten, zat een lelijke tribal op

Verder vervangen: injectoren, brandstofpomp, bougies, brandstof filter en nieuwe benzine leidingen. Was hard nodig, hij liep maar op een paar cilinders, maar nu weer keurig op alle 6. Gister stiekem (nog geen kenteken en apk) even een stukje gereden en hij gaat nu weer als de brandweer


... hoe de hazen lopen ...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-09-2011 23:37 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 1 augustus 2011 19:09 schreef Sgeiterdt het volgende:
Ach ja ik heb hem gekregen en hij voldoet prima


Zou mijn voorkeur ook niet zijn, maar een gegeven paard... bovendien wel van een vrij onderhoudsvriendelijk merk (lees: weinig gekke dingen) en rijdt vast ook een stuk zuiniger dan Faalhaas' 6-cylinderbakken

@Faalhaas: mooi stukje restauratiewerk! Altijd goed om te zien hoe echte auto's gered worden van de sloop. Mijn Volvo Amazon is daar helaas té crusty voor, die gaat een dezer weken naar een hobbyist die hem waarschijnlijk kaal stript en vervolgens de oud-ijzer boer belt voor de restanten. En mijn Saab (99, '83) is gelukkig nog relatief roestvrij

Ga je een van die Monza's weer verkopen zodra 'ie rijklaar is?



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-09-2011 23:55 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 19 september 2011 23:37 schreef Valorian het volgende:
@Faalhaas: mooi stukje restauratiewerk! Altijd goed om te zien hoe echte auto's gered worden van de sloop. Mijn Volvo Amazon is daar helaas té crusty voor, die gaat een dezer weken naar een hobbyist die hem waarschijnlijk kaal stript en vervolgens de oud-ijzer boer belt voor de restanten. En mijn Saab (99, '83) is gelukkig nog relatief roestvrij

Ga je een van die Monza's weer verkopen zodra 'ie rijklaar is?




Jammer van de Amazon, zijn ook mooie wagens! Deze is dus ook behoorlijk Krusty the Clown en de eigenaar stond op het punt hem te strippen voor onderdelen en de rest naar de oudijzerboer te brengen.

Mijn droom is nog eens een zwarte GSE Monza aan te schaffen, dat was zeg maar het top model van Opel toendertijd. Maar die krengen blijven enorm duur, zelfs voor een krokant afgeragd exemplaar betaal je zo nog 2000 euro, dus ja misschien 1 van de auto's verkopen en dan voor dat geld een GSE opknappen. Zoiets moet het dan worden:



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 19-09-2011 23:56]


... hoe de hazen lopen ...


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 20-09-2011 16:39 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 19 september 2011 23:37 schreef Valorian het volgende:
Zou mijn voorkeur ook niet zijn, maar een gegeven paard... bovendien wel van een vrij onderhoudsvriendelijk merk (lees: weinig gekke dingen) en rijdt vast ook een stuk zuiniger dan Faalhaas' 6-cylinderbakken

@Faalhaas: mooi stukje restauratiewerk! Altijd goed om te zien hoe echte auto's gered worden van de sloop. Mijn Volvo Amazon is daar helaas té crusty voor, die gaat een dezer weken naar een hobbyist die hem waarschijnlijk kaal stript en vervolgens de oud-ijzer boer belt voor de restanten. En mijn Saab (99, '83) is gelukkig nog relatief roestvrij

Ga je een van die Monza's weer verkopen zodra 'ie rijklaar is?




Nou ik had ook liever een stoere wagen gehad, maar deze Daihatsu brengt me waar ik heen wil dus voorlopig vind ik het prima

@faalhaas: Tof hoor zo'n Monza, ik vind dat ook brute bakken. Maak er wat moois van, ben benieuwd naar het eindresultaat


5 Euro's? Op je muil!!


rotor
Usericon van rotor
Posted 20-09-2011 19:30 by rotor Profiel van rotor

@faalhaas, cool man!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-09-2011 20:12 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 20 september 2011 16:39 schreef Sgeiterdt het volgende:
@faalhaas: Tof hoor zo'n Monza, ik vind dat ook brute bakken. Maak er wat moois van, ben benieuwd naar het eindresultaat


ik doe mn best, hij is vast eerder af dan jouw huis


... hoe de hazen lopen ...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-09-2011 20:18 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 september 2011 23:24 schreef faalhaas het volgende:
Ook de "nieuwe" Monza heeft weer veel aandacht nodig, maargoed das niet zo gek, als ik hem niet had opgehaald was die meegegaan met het oud ijzer..

maar weer een paar fotootjes van de vorderingen:





veel roest


krusty dorpel eruit flexen




nieuwe dorpel erin, moet nog gelast


en dit is de andere dorpel..


en plaatjes in de bodem gelast


ouwe uitgeleefde interieur eruit getrokken


komt een net zwart sportinterieur in uit deze GSE


achterkant opnieuw gespoten, zat een lelijke tribal op

Verder vervangen: injectoren, brandstofpomp, bougies, brandstof filter en nieuwe benzine leidingen. Was hard nodig, hij liep maar op een paar cilinders, maar nu weer keurig op alle 6. Gister stiekem (nog geen kenteken en apk) even een stukje gereden en hij gaat nu weer als de brandweer



Goed bezig! Zijn ze allebei ook jouw eigendom of is die ander van een vriend van je?

Hier gaat als alles volgens planning gaat (dat wil zeggen ik geen pech krijg met m'n daily AX uit '93) de Oldsmobile weer tot leven gewekt worden. Op dit moment is er even wat onderhoud nodig om hem weer rijvaardig te krijgen en moet hij nagekeken worden maar ik wil dit toch echt voor de winter gefixt hebben.


Je moeder.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-09-2011 0:28 by faalhaas Profiel van faalhaas

Die blauwe staat op mijn naam. De paarse ben ik nu ook weer samen met een maat aan het opbouwen en komt dan op zijn naam te staan. Maargoed.. eerst maar eens kijken of we hem door de apk heen kunnen krijgen. Daarna mooi achter mekaar aan cruisen, ziet er wel tof uit denk

Wat moet er aan de Oldsmobile gebeuren, laswerk?


... hoe de hazen lopen ...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-09-2011 1:06 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Cruisen? Lekker vlot autorijden bedoel je!

Motorisch, heb na de vervanging van de radiateur al 3x geprobeerd de motor te ontluchten maar telkens wil het op één of andere manier niet. Gaat me de poet te boven dit (ben sowieso al geen techniek wonder). En gezien hij inmiddels 4 maanden stil staat, laat ik hem liever even op veiligheid checken. En ik wil hem sowieso rijdend hebben gedurende de winter, ik heb geen garage of carport beschikbaar waar hij kan schuilen...


Je moeder.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-09-2011 2:01 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 21 september 2011 1:06 schreef karnivoor het volgende:
Motorisch, heb na de vervanging van de radiateur al 3x geprobeerd de motor te ontluchten maar telkens wil het op één of andere manier niet. Gaat me de poet te boven dit (ben sowieso al geen techniek wonder).


Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd, maar misschien heb je er wat aan: koelvloeistofdop eraf, motor starten, goed warm laten worden, kachel op hoogste en warmste stand even tijdje flink laten blazen, dan zou alle lucht er uit moeten zijn..


... hoe de hazen lopen ...


LLn
Usericon van LLn
Posted 21-09-2011 14:12 by LLn Profiel van LLnhttp://www.wix.com/llvizion/llvizion

Nou mij viel vorige week de uitlaat onder de auto vandaan! Donders schrikken joh! Gelukkig heb ik een schoonvader die aardig wat verstand van auto's heeft... Dus heb ik 's ochtends de staphorster incestkindertjes maar even wakker gemaakt met het gebrom zonder uitlaat om m naar de garage te brengen... Blij dat het allemaal weer werkt!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 22-09-2011 2:43 by faalhaas Profiel van faalhaas

Vandaag maar de uitstel klus aangepakt namelijk het lassen van de dorpels..


Gaten boren voor de propjes. Echt een klote karwei, maar het is gelukt.


Hier moest ie dus in komen


Vastklemmen...


Overzicht inclusief het "net niet" las apparaat. Maargoed, het doet zijn werk redelijk.


en het eindresultaat

morgen de lasproppen weg schuren, alles strak plamuren en weer netjes spuiten


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-09-2011 3:14 by faalhaas Profiel van faalhaas

vandaag bezig geweest met de interieur inbouw:



Even creatief de deuren geïsoleerd



deurpanelen erin, en elektrische ramen en centrale deurvergrendeling ingebouwd



begint weer een beetje op een auto te lijken..



en de snuit weer wat strakker gemaakt:




de broertjes naast elkaar



... hoe de hazen lopen ...


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 28-09-2011 10:55 by ErikS Profiel van ErikS

Nieuws van het autofront:

De versnellingsbak is definitief naar zijn grootje. En nu komt er een gereviseerde versnellingsbak in, maar eerder dan vrijdag kan ik hem niet ophalen. Kortom, ik heb dus straks iig een goede versnellingsbak met gratis motor, carroserie en wielen.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-09-2011 16:16 by faalhaas Profiel van faalhaas

digidash aan de praat gekregen en ingebouwd





... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2011 3:05 by faalhaas Profiel van faalhaas

vandaag hebben we de gastank ingebouwd





en optisch begint het er ook steeds meer op te lijken



... hoe de hazen lopen ...


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 05-10-2011 7:03 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Wauw, dat schiet al op! Cool dat je nog een Monza hebt weten te redden.

Heb vorige maand mijn barrel naar de sloop gebracht om wat dingen te laten fixen. Twee andere schokbrekers achter, andere stabilisatorstang, voorband en reserveband gefixt en de hele auto is verder even nagekeken op rammelende onderdelen. Was € 100,00 kwijt. Koopje.


Verrassend triviaal


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2011 17:25 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 5 oktober 2011 7:03 schreef Ohneschwanz het volgende:
Wauw, dat schiet al op! Cool dat je nog een Monza hebt weten te redden.

Heb vorige maand mijn barrel naar de sloop gebracht om wat dingen te laten fixen. Twee andere schokbrekers achter, andere stabilisatorstang, voorband en reserveband gefixt en de hele auto is verder even nagekeken op rammelende onderdelen. Was € 100,00 kwijt. Koopje.




Snap het nooit zo goed als mensen honderden euro's uitgeven bij een echte garage. Helemaal niks mis met onderdelen van de sloop

Maar 100 euro, das zeker een koopje! En voor dat geld heb je alles ook nog laten doen? waar was dat?


... hoe de hazen lopen ...


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 05-10-2011 21:01 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Adresje in de regio, stuur je wel even adres via FB.
Zijn kennissen. Beetje stugge Fries, maar als ie weet dat het goed volk is, dan kun je er mee lezen en schrijven. Zijn enige werknemer is al helemaal een topper, echt een wandelende auto-encyclopedie met gouden handen. Voor de winter wil ik nog even kleppen laten stellen en andere voorbanden, ga ik daar ook weer laten doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 05-10-2011 21:02]


Verrassend triviaal


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-10-2011 21:15 by Forever After Profiel van Forever After

Ik dacht dat jij zelf zo handig was met auto's?


 


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 05-10-2011 21:16 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Niet als het mij heel weinig geld kost en daarmee heel weinig tijd en ergernis :D

Dit valt ook echt buiten mijn handigheid hoor, schat mij niet te hoog in. Kleine dingetjes durf ik wel aan. Stabi-stang waag ik mij echt niet aan, stuurkogels evenmin. Auto is een tijdje terug uitgebroken en vertoonde daarna ander stuurgedrag. Vind ik het toch fijn dat er een kundig persoon naar kijkt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 05-10-2011 21:18]


Verrassend triviaal


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-10-2011 21:21 by Forever After Profiel van Forever After

Mind the .


Maar als je hier soms leest wat jij zelf aan je auto doet daar mogen heel wat vrouwen (en ook mannen) een voorbeeld aan nemen.


 


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 05-10-2011 21:27 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Valt allemaal reuze mee hoor. Handboek kopen en je als dummy aanmelden op een forum van het betreffende merk waar mensen je nog verder helpen met complete zelfgemaakte handleidingen met foto 's.

Met nieuwe auto 's valt er heel weinig zelf te doen. Lamp vervangen is dan al lastig, laat staan een reparatie uitvoeren als je een computerstoring ergens in hebt zitten.
Verbaas mij er soms echt over. Collega heeft een simpele 206, richtingaanwijzers deden raar. Werd uitgelezen bij de Peugeot dealer en moest een nieuw blok bij het stuur in. € 300,00 voor het verhelpen van een onregelmatig knipperende richtingaanwijzer!
Is dat dan echt falende techniek of keiharde oplichting?

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 05-10-2011 21:29]


Verrassend triviaal


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen