IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 10-01-2012 20:42 by Forever After Profiel van Forever After

Leasen snappen ze nog niet in Belgie?


 


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 10-01-2012 20:48 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 10 januari 2012 20:42 schreef Forever After het volgende:
Leasen snappen ze nog niet in Belgie?

Nederlands snappen ze nog niet in Holland?


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-01-2012 20:50 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 9 januari 2012 12:51 schreef Hypnos het volgende:
m'n nieuwe bedrijfswagen




C220 Zwart.
vanaf morgen

wiii

enige voorwaarde was een cd-speler, was al blij geweest met een Golf maar dit is ook goed

Nice!


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-01-2012 20:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



je wordt het alleen zo snel gewoon
da's best jammer met auto's

proper houden, denk je dan, na een week ligt ie even vuil als de Punto van 10 jaar geleden


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 10-01-2012 21:07 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 10 januari 2012 20:48 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Nederlands snappen ze nog niet in Holland?


Dat verbaast me niks.


 


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-01-2012 20:34 by Silence Profiel van Silence

Na een half jaar een VW Polo uit 2004 geleend te hebben van de vriendin van mijn vader is deze weer ingeleverd. Nu tóch wel erg gewend geraakt aan het gemak (en tijdsbesparing van 1,5 uur op één schooldag) en dus aan het kijken voor een goedkoop bakkie. Eentje van voor 1986 (belastingvrij). Gaat vrijwel alleen gebruikt worden voor korte afstanden. Toyota Starlet is me geadviseerd, even als een Suzuki Alto. Nog andere tips/suggesties?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-01-2012 20:54 by Forever After Profiel van Forever After

Daihatsu Cuore


 


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-01-2012 21:03 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Koop dan een Charade. Nauwelijks duurder, meer ruimte.
Maar idd, Starlet. Of Nissan Micra.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-01-2012 0:46 by Silence Profiel van Silence

Genoteerd. Ben nog aan het sparen, dus ga ze meenemen in het rondloeren. Kijk nu op autoscout en marktplaats, wil ook via een oom van MH eens kijken bij wat dealers, meer plaatsen die handig zijn?


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-01-2012 10:29 by rotor Profiel van rotor

VW Polo Mk4 is wat mij betreft een aanrader; ik heb er al 170k in gereden.


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-01-2012 11:58 by Silence Profiel van Silence

Ik ben zelf ook wel een VW-fan. Alleen hoor ik ook redelijk wat mensen die zeggen dat oude VW's niet zo betrouwbaar zijn en ik beter voor een Japanner kan gaan.

Edit: Zag net een Toyota Carina (tweede lichting, 1978-1981)...leuk!! Ik wil um.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 14-01-2012 14:47]


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-01-2012 15:36 by rotor Profiel van rotor

Van dat soort verhalen zou ik me niet teveel aantrekken, tenzij je het van een monteur hoort die ervaring heeft met meerdere modellen. Ik heb al behoorlijk wat meegemaakt met en gesleuteld aan m'n Polo en zou niet weten wat er onbetrouwbaar aan te noemen is. Als je reparatiekosten in de perken wil houden zou ik een een model nemen zonder stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, ABS etc, dan kan een beetje handige harry alles zelf fixen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-01-2012 15:50 by rotor Profiel van rotor

Met dat eerste bedoel ik dat sommige mensen een model onbetrouwbaar noemen als de schokbrekers op een gegeven moment versleten zijn, de lagers vervangen moeten worden etc. etc. terwijl dit allemaal typisch dingen zijn die bij elke auto overkomt (schokbrekers na ~200k, lagers na ~100k). Typische Polo Mk4 problemen zijn trouwens stroeve sloten en roest op de achterklep. Verder zou ik het bij god niet weten.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-01-2012 16:09 by Forever After Profiel van Forever After

Nou ja, van auto's uit de leeftijdscategorie die door Silence genoemd is kun je natuurlijk ook niet verwachten dat je ieder jaar probleemloos door de APK komt. Daar gaat de ouderdom van het voertuig echt wel parten spelen.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-01-2012 16:24 by XXL Profiel van XXL

Waarom blind staren op belastingvrij?

Kijk eens op http://www.autotrack.nl/tweedehands en sorteer op prijs.

En voer dan eens als bouwjaar ouder dan 1986 in.
Die zijn gelijk een stuk duurder, want belastingvrij.
Voor een klein gebakje kun je voor dat prijsverschil best wel een poosje wegenbelasting betalen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-01-2012 16:40 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 14 januari 2012 16:09 schreef Forever After het volgende:
Nou ja, van auto's uit de leeftijdscategorie die door Silence genoemd is kun je natuurlijk ook niet verwachten dat je ieder jaar probleemloos door de APK komt. Daar gaat de ouderdom van het voertuig echt wel parten spelen.

Zeker, daarom zou ik een redelijk gangbaar model nemen, waarvoor je op de sloop goedkope onderdelen kunt vinden. Als je zelf niet kunt sleutelen wordt een goedkoop oud bakje al snel een duur geintje want alles slijt, ook Jappen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-01-2012 23:43 by Silence Profiel van Silence

Dank voor alle reacties. Het is vooral dat ik er gewoon geen maandelijkse kosten aan wíl hebben, daarbij vind ik auto's van voor/rond 1980 vele malen leuker dan allerlei nieuwe dingen. De oom van Chris werkt in een Toyota garage en kan daar dus makkelijk mee klussen. Een vriend van me werkt met Volkswagens maar klust in principe aan alle oude auto's. Heb dus twee adresjes waar ik kan aankloppen bij problemen.

Verder ben ik van plan het ding gewoon 'op' te rijden, daarna dump ik hem bij die vriend. Kan hij de bruikbare onderdelen herbruiken en de rest op zijn stapel wrakken gooien.

@FA: Gelukkig hoeven ze maar eens in de 2 jaar naar de APK!

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 17-01-2012 23:44]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2012 8:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als je geen kosten wil, koop dan geen auto. Auto's kosten geld ..


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 18-01-2012 9:04 by El Chulo Profiel van El Chulo

Wat raar dat oude auto's maar 1x in de 2 jaar hoeven te worden gekeurd. Je zou die oude wrakken het liefst zo vaak mogelijk laten keuren lijkt me..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-01-2012 9:31 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 18 januari 2012 8:43 schreef Jenje het volgende:
Als je geen kosten wil, koop dan geen auto. Auto's kosten geld ..
Bedankt, dat wist ik niet!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-01-2012 10:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 januari 2012 23:43 schreef Silence het volgende:
Dank voor alle reacties. Het is vooral dat ik er gewoon geen maandelijkse kosten aan wíl hebben, daarbij vind ik auto's van voor/rond 1980 vele malen leuker dan allerlei nieuwe dingen. De oom van Chris werkt in een Toyota garage en kan daar dus makkelijk mee klussen. Een vriend van me werkt met Volkswagens maar klust in principe aan alle oude auto's. Heb dus twee adresjes waar ik kan aankloppen bij problemen.

Verder ben ik van plan het ding gewoon 'op' te rijden, daarna dump ik hem bij die vriend. Kan hij de bruikbare onderdelen herbruiken en de rest op zijn stapel wrakken gooien.

@FA: Gelukkig hoeven ze maar eens in de 2 jaar naar de APK!


Oprijden betekend dat je elke keer gezeik hebt met de auto totdat je het zat bent. Dat is best snel als je elke keer langs de kant moet staan op een onhandige plek. Het maken van de auto hoeft nog niet eens veel te kosten, maar de onverwachte kapotte dingen wordt je echt wel gek van.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-01-2012 10:22]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 18-01-2012 11:05 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Mjah, denk dat je echt een gelukstreffer moet hebben. Wegenbelasting stelt voor veel auto 's tegenwoordig niets meer voor. Zou dan liever iets nieuwers kopen dat wat zuiniger rijdt en waar je niet direct 10.000 dingen hoeft te vervangen, dan twee tientjes per maand te besparen op wegenbelasting. Benzine is niet grappig duur meer. Wat betreft onderhoud is het fijn als je wat hulp hebt van Handige Harries, maar sommige onderdelen kunnen toch ineens prijzig zijn.

Heb zelf mazzel met een brik uit '96. Geen rare dingen en rijd het hele land mee door. Laag verbruik en die 72 euro in het kwartaal aan wegenbelasting kan ik best missen. Weinig kosten aan, slooponderdelen zijn vaak net zo goed. Afspraak is dat we vrienden blijven totdat hij te dure ziekten krijgt. Dan is de liefde denk ik gauw bekoeld.


Verrassend triviaal


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-01-2012 23:27 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 17 januari 2012 23:43 schreef Silence het volgende:
Dank voor alle reacties. Het is vooral dat ik er gewoon geen maandelijkse kosten aan wíl hebben, daarbij vind ik auto's van voor/rond 1980 vele malen leuker dan allerlei nieuwe dingen. De oom van Chris werkt in een Toyota garage en kan daar dus makkelijk mee klussen. Een vriend van me werkt met Volkswagens maar klust in principe aan alle oude auto's. Heb dus twee adresjes waar ik kan aankloppen bij problemen.

Verder ben ik van plan het ding gewoon 'op' te rijden, daarna dump ik hem bij die vriend. Kan hij de bruikbare onderdelen herbruiken en de rest op zijn stapel wrakken gooien.



Ben echt benieuwd wat het gaat worden! Ikzelf vind auto's uit die tijd ook ontzettend gaaf. Beetje geluk zal je met met die oude dingen wel moeten hebben, maar met die 2 handige Harry's in de buurt kun je het geluk ook een handje helpen natuurlijk. En die japanners kachelen vaak wel door hoor.

Ken je trouwens de Datsun 100a? Echt toffe karretjes zijn dat! Staat nu ook eentje op marktplaats voor 1000 euro.

http://link.marktplaats.nl/520066788

zoiets dus:




[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 18-01-2012 23:28]


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-01-2012 23:32 by Silence Profiel van Silence

Wat grappig, precies die Datsun 100a heb ik het een hele tijd met mijn moeder over gehad eergisteren. Erg leuke auto. Zou eigenlijk wel eens willen kijken, alleen nadeel dat er geen APK op zit.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-01-2012 23:45 by faalhaas Profiel van faalhaas

Zou ik echt gaan doen, samen met die oom ergens op een brug alles nakijken. En ja de apk, hij zal wel een beetje achterstallig onderhoud hebben denk ik. Maar als het echt meevalt met de roest zoals in de advertentie staat en het motortje klinkt nog goed dan is het volgens mij wel de moeite waard.


[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 18-01-2012 23:45]


... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen