![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Leasen snappen ze nog niet in Belgie? ![]() |
|
quote: Nice! ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. ![]() |
|
![]() je wordt het alleen zo snel gewoon da's best jammer met auto's proper houden, denk je dan, na een week ligt ie even vuil als de Punto van 10 jaar geleden signature ![]() |
|
quote: Dat verbaast me niks. ![]() |
|
Na een half jaar een VW Polo uit 2004 geleend te hebben van de vriendin van mijn vader is deze weer ingeleverd. Nu tóch wel erg gewend geraakt aan het gemak (en tijdsbesparing van 1,5 uur op één schooldag) en dus aan het kijken voor een goedkoop bakkie. Eentje van voor 1986 (belastingvrij). Gaat vrijwel alleen gebruikt worden voor korte afstanden. Toyota Starlet is me geadviseerd, even als een Suzuki Alto. Nog andere tips/suggesties? ![]() ![]() |
|
Daihatsu Cuore ![]() |
|
Koop dan een Charade. Nauwelijks duurder, meer ruimte. Maar idd, Starlet. Of Nissan Micra. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
Genoteerd. ![]() ![]() |
|
VW Polo Mk4 is wat mij betreft een aanrader; ik heb er al 170k in gereden. ![]() |
|
Ik ben zelf ook wel een VW-fan. Alleen hoor ik ook redelijk wat mensen die zeggen dat oude VW's niet zo betrouwbaar zijn en ik beter voor een Japanner kan gaan. Edit: Zag net een Toyota Carina (tweede lichting, 1978-1981)...leuk!! Ik wil um. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 14-01-2012 14:47] ![]() |
|
Van dat soort verhalen zou ik me niet teveel aantrekken, tenzij je het van een monteur hoort die ervaring heeft met meerdere modellen. Ik heb al behoorlijk wat meegemaakt met en gesleuteld aan m'n Polo en zou niet weten wat er onbetrouwbaar aan te noemen is. Als je reparatiekosten in de perken wil houden zou ik een een model nemen zonder stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, ABS etc, dan kan een beetje handige harry alles zelf fixen. ![]() ![]() |
|
Met dat eerste bedoel ik dat sommige mensen een model onbetrouwbaar noemen als de schokbrekers op een gegeven moment versleten zijn, de lagers vervangen moeten worden etc. etc. terwijl dit allemaal typisch dingen zijn die bij elke auto overkomt (schokbrekers na ~200k, lagers na ~100k). Typische Polo Mk4 problemen zijn trouwens stroeve sloten en roest op de achterklep. Verder zou ik het bij god niet weten. ![]() ![]() |
|
Nou ja, van auto's uit de leeftijdscategorie die door Silence genoemd is kun je natuurlijk ook niet verwachten dat je ieder jaar probleemloos door de APK komt. Daar gaat de ouderdom van het voertuig echt wel parten spelen. ![]() |
|
Waarom blind staren op belastingvrij? Kijk eens op http://www.autotrack.nl/tweedehands en sorteer op prijs. En voer dan eens als bouwjaar ouder dan 1986 in. Die zijn gelijk een stuk duurder, want belastingvrij. Voor een klein gebakje kun je voor dat prijsverschil best wel een poosje wegenbelasting betalen. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Zeker, daarom zou ik een redelijk gangbaar model nemen, waarvoor je op de sloop goedkope onderdelen kunt vinden. Als je zelf niet kunt sleutelen wordt een goedkoop oud bakje al snel een duur geintje want alles slijt, ook Jappen. ![]() |
|
Dank voor alle reacties. ![]() Verder ben ik van plan het ding gewoon 'op' te rijden, daarna dump ik hem bij die vriend. Kan hij de bruikbare onderdelen herbruiken en de rest op zijn stapel wrakken gooien. ![]() @FA: Gelukkig hoeven ze maar eens in de 2 jaar naar de APK! [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 17-01-2012 23:44] ![]() |
|
Als je geen kosten wil, koop dan geen auto. Auto's kosten geld .. ![]() |
|
Wat raar dat oude auto's maar 1x in de 2 jaar hoeven te worden gekeurd. Je zou die oude wrakken het liefst zo vaak mogelijk laten keuren lijkt me.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... ![]() |
|
quote:Bedankt, dat wist ik niet! ![]() |
|
quote: Oprijden betekend dat je elke keer gezeik hebt met de auto totdat je het zat bent. Dat is best snel als je elke keer langs de kant moet staan op een onhandige plek. Het maken van de auto hoeft nog niet eens veel te kosten, maar de onverwachte kapotte dingen wordt je echt wel gek van. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-01-2012 10:22] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Mjah, denk dat je echt een gelukstreffer moet hebben. Wegenbelasting stelt voor veel auto 's tegenwoordig niets meer voor. Zou dan liever iets nieuwers kopen dat wat zuiniger rijdt en waar je niet direct 10.000 dingen hoeft te vervangen, dan twee tientjes per maand te besparen op wegenbelasting. Benzine is niet grappig duur meer. Wat betreft onderhoud is het fijn als je wat hulp hebt van Handige Harries, maar sommige onderdelen kunnen toch ineens prijzig zijn. Heb zelf mazzel met een brik uit '96. Geen rare dingen en rijd het hele land mee door. Laag verbruik en die 72 euro in het kwartaal aan wegenbelasting kan ik best missen. Weinig kosten aan, slooponderdelen zijn vaak net zo goed. Afspraak is dat we vrienden blijven totdat hij te dure ziekten krijgt. Dan is de liefde denk ik gauw bekoeld. Verrassend triviaal ![]() |
|
quote: Ben echt benieuwd wat het gaat worden! Ikzelf vind auto's uit die tijd ook ontzettend gaaf. Beetje geluk zal je met met die oude dingen wel moeten hebben, maar met die 2 handige Harry's in de buurt kun je het geluk ook een handje helpen natuurlijk. En die japanners kachelen vaak wel door hoor. Ken je trouwens de Datsun 100a? Echt toffe karretjes zijn dat! Staat nu ook eentje op marktplaats voor 1000 euro. http://link.marktplaats.nl/520066788 zoiets dus: ![]() [Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 18-01-2012 23:28] ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
|
Wat grappig, precies die Datsun 100a heb ik het een hele tijd met mijn moeder over gehad eergisteren. Erg leuke auto. Zou eigenlijk wel eens willen kijken, alleen nadeel dat er geen APK op zit. ![]() |
|
Zou ik echt gaan doen, samen met die oom ergens op een brug alles nakijken. En ja de apk, hij zal wel een beetje achterstallig onderhoud hebben denk ik. Maar als het echt meevalt met de roest zoals in de advertentie staat en het motortje klinkt nog goed dan is het volgens mij wel de moeite waard. [Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 18-01-2012 23:45] ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |