|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Diepe zucht... Het is ook nooit goed. |
|
quote: Nee, dat klopt. Beetje onzin om op de plekken waar 130 gereden mag worden omdat de weg en de verkeerssituatie het blijkbaar toelaat, in ene keer trajectcontrole in te voeren. Is een investering van belastinggeld die verspild is. Hier zou de PVV eens wat aan moeten doen! Boeiender |
|
quote: Ik. En 120 waar ik 120 mag en 100 waar ik 100 mag etc. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: quote: Denk je echt dat het verspild geld is? Ik denk dat het meer oplevert dan het kost omdat half nederland denkt zoals in de 1e quote in deze post. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Inhalen met 122 zeker? |
|
quote: Ah, is hij die lul op de weg die iedereen in gevaar brengt. Boeiender |
|
quote: Weet jij in welke regio's die 130 km/u stukken liggen? Komt weinig verkeer langs. Boeiender |
|
quote: Ik let heus wel op mijn medeweggebruikers hoor in tegenstelling tot die asociale jakkeraars... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Daar gaat het niet om. Als mensen 120 mogen rijden ze 130, als ze 130 mogen rijden ze 140. Ik denk dat het bakken geld oplevert. Werd die correctie op de gemeten snelheid op die 130 km zones nou ook nog kleiner? Volgens mij heeft het rijk er enorm goed over nagedacht. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Idd, het is puur geldklopperij, het heeft niets te maken met verkeersveiligheid. En voor Staalman, iets harder rijden dan de max is niet direct aso rijden. Je strak aan de regels houden werkt ook niet bevorderlijk voor de doorstroming. Ik heb altijd geleerd mee te rijden met de stroom. |
|
quote: Dat heeft mij al menig boete opgeleverd dus op drukke wegen bepaal ik tegenwoordig hoe hard de stroom achter mij rijdt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Hahaha ja altijd de flitserij in de gaten houden he Daarom is de afsluitdijk zo mooi, daar kun je flitsers van mijlen ver zien staan. Daar trek ik dan ook meestal even goed los, verder rijd ik net wat harder dan toegestaan. Dan glij je net wat mooier mee in de stroom. [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 18-11-2011 10:17] |
|
quote: Maar het gros van de hardrijders rijd niet "iets" harder maar fors harder. Meerijden met de stroom is ook prima, maar als de stroom 130 rijd waar 120 mag hebben ze wel pech.. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Crap... dit soort idioterie doet me een beetje denken aan de A2 van Utrecht-Adam, waar je ook buiten de spits maar 100 mag rijden op de 10-(tien!!)-baans snelweg :gun Mijns inziens zijn trajectcontroles bedoeld om verkeersveiligheid te vergroten, niet om hard rijden an sich aan te pakken. Door deze in te zetten op 130 trajecten, die bij uitstek gekozen zijn vanwege hun relatieve veiligheid en lage verkeersdichtheid, verander je het doel naar geldklopperij. Gelukkig betekend de combi van 130 + marges + correctie dat je nog altijd met 140 km/uur over die trajecten mag scheuren zonder ook maar een papiertje te ontvangen |
|
quote: Nee want dan zou ie 118 rijden. |
|
quote: Iemand die 118 rijdt op rechterbaan is niets mis mee, iemand die 122 rijdt op vrijwel lege linkerbaan om iemand die 120 rijdt in te halen is een ramp op de weg. |
|
Als ze rechts rijden, daar zeg je iets... Je zal ze dood moeten knuppelen die het op de linkerbaan rijden, of nog trager. Dan ga je het nog behoorlijk druk krijgen. |
|
quote: Yep.. erg irritant vind ik ook de zogenaamde cruise-control inhalers. Je herkent ze uit duizenden, ze rijden veelal in leasebakken en hebben nog net genoeg levenslust om het stuur een tikje te geven maar laten vervolgens de auto heeeeeeel tergend langzaam hun voorganger inhalen, op cruisecontrol met vaak 1 of 2 km/uur snelheidsverschil.. Vervolgens vaak ook nog heel langzaam terug naar rechts achteraf zodat je geduld nog meer op de proef wordt gesteld en je gaat overwegen jezelf tussen de vangrail en de cruise-nazi door de persen.. |
|
Heel hard aan het twijfelen: een Ford Mondeo of een Peugeot 508? |
|
Dan de 508, Mondeo is zo'n burgerlullenbak geworden .. zeker als het de stationversie is .. Maar dat is puur imagowijs bekeken. [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 23-11-2011 16:42] |
|
Sowieso geen station nee. De 5-deurs Mondeo of de 4-deurs 508. |
|
Boete voor toeteren tijdens wegrijden: 350 euro! 24 November 2011 Het moet niet gekker worden. Er zijn plannen om boetes uit te delen voor het toeteren tijdens het wegrijden. Je kent het wel: Vrouw en kinderen staan voor het raam te zwaaien en jij toetert ze nog even na. Staat onze vriend de agent toevallig ook mee te kijken? U krijgt 350 euro boete en mag niet door naar start. Update: Je krijgt nu al een boete ervoor: 180 euro, en gaat per 1 jan omhoog naar 350 euro! Hoe ver moet het gaan? Wij zijn het er niet mee eens. Een waarschuwing OK, maar een boete? Hopelijk gaat dit niet door! Watja.nl / Nujij.nl Ik heb ook een schurfthekel aan dat onzinnig getoeter, maar 350 euro slaat nergens op. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 24-11-2011 21:18] |
|
Gaat dat ook gelden voor al die mongolen die met vlaggen uit hun raam langdurig toeterend over de weg rijden als hun clubje of land een potje foebele heeft gewonnen? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
En nog een: Boetebedragen verkeersovertredingen bekend Laatste update: 24 november 2011 21:11 DEN HAAG - Bedragen die verkeersovertreders volgend jaar gaan betalen zijn per overtreding bekend geworden. Dat meldt RTL Nieuws donderdag. Het was al bekend dat de boetes omhoog zouden gaan. Voetgangers op een zebrapad niet voor laten gaan kost vanaf volgend jaar 340 euro tegen 180 euro nu. De boete op onnodig toeteren gaat van 180 naar 350 euro, door rood licht rijden gaat van 180 naar 220 euro en dat geldt ook voor bellen in de auto. Een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid bevestigde een lijst met veranderingen in boetes die RTL op de website bekendmaakte. © ANP / Nu.nl Die boete voor niet handsfree bellen is nog steeds te laag. Ruil dat bedrag even om met het onzinig toeterenbedrag dan begint het er een klein beetje op te lijken. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |