|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Jaja, Dat er 'Land' voor staat maakt het verschil. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Klopt, nog duurder onderhoud. Je moeder. |
|
Ghe ghe. Maar ik zou geen Rover kopen als ik WR was. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Een VW met een Sdi blok. Veilige keuze. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote:SDi blok? Hij wil een snel blok, dus per definitie met een turbo. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Volgens mij wil WR een lompe grote bak voor weinig geld, die zijn er in overvloed, want totaal niet economisch, afgereden, duur in onderhoud, etc, maar als ik dan zou moeten kiezen ondanks de vreselijke velgen; http://tiny.cc/b62ze |
|
quote: Houd je Saab. Met een 2ehands auto heb je gewoon af-en-toe een dure reparatie, af-en-toe een paar keer pech en af-en-toe rijdt je 30k zonder problemen. Als je dat niet wil moet je geen 2ehands auto kopen, simpel zat. Een Saab met 180k op de teller hoort nog lang niet af te zijn. Rijdt nog een paar jaar door en koop dan ècht wat beters ipv schroot voor oud ijzer om te ruilen. |
|
quote: Nou ja, duur in onderhoud tot op zekere hoogte. Ik ben me ervan bewust dat bepaalde auto's duur zijn om te rijden, maar wat ik met de Saab heb gehad is wel weer net iets teveel van het slechte wat mij betreft. quote: Daar heb je wel weer een punt. Leasen is voor nu ook te duur en het lijkt er inderdaad op dat ik echt 2000 (4000 incl. reparaties) moet afschrijven als ik 'm nu inruil. Kan 'm natuurlijk wel voor 10.000 op Marktplaats zetten; er staan best wel wat verschillende prijzen online. Goedkoopste voor 8500, duurste voor 12500, allemaal zelfde type/jaar/km etc. als ik heb. Als ik 'm voor 10.000 kan verkopen ga ik er 500 op achteruit en koop ik een andere auto voor 7k en steek ik 3k in m'n zak. Verkoop ik 'm niet, rij ik er nog een tijd in en zie ik wel waar het schip strandt. Wil uiteindelijk wel voor een lease-auto gaan, lijkt me een stuk relaxter. |
|
quote: Was me alleen aan het oriënteren, was nog niet toegekomen aan onderzoek als het gaat om het merk zelf hoor. Was een auto die op het eerste gezicht aan de voorwaarden voldeed. Overigens; die 2.5 liter is wel 'gewoon' een model uit de 75-serie, dus daar verwacht ik niet extreem veel problemen. |
|
Laatst vier keer op ene dag geflitst. |
|
Incassobureau de luie wout stond weer langs de weg gisteren. Geen idee of ze het nodig vonden om ook bij mij te gaan incasseren. |
|
quote: hardleers? |
|
quote: Nee, hard rijden. |
|
quote: Ach niemand kent je naam en adres toch of hoe zat het ook alweer? |
|
Zoiets, maar ik moet het toch dokken. Mijn auto staat op naam van een maat van me en die ga ik niet laten zitten met een berg bekeuringen. [Dit bericht is gewijzigd door Heidenkloon op 15-10-2010 9:42] |
|
Nog steeds blij mee! Inmiddels voorzien van stukken betere radio (Alpine CDA-117Ri), 80Gb iPod en klein subwoofertje... Zalig. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Daar past toch niks in? Hoe wil je daarmee naar festivals gaan? |
|
quote:Het koffervak zal je nog verbazen hoor |
|
@WR: Wat is er eigenlijk allemaal gesneuveld aan die Saab? Tot vooralsnog hoorde ik eigenlijk vooral veel goede verhalen over die auto, met de kanttekening dat áls je iets hebt de onderdelen/reparaties relatief duur zijn maar jou indruk doet vermoeden dat je inmiddels andere ervaringen hebt? |
|
quote: Ruime achterbank, prima kofferbak(je), kan meer in dan je denkt En mocht het toch niet passen, dan heeft mijn vrouw een verlengde en verhoogde Ford Transit Jumbo. Groot genoeg voor de bagage van heel ZM ongeveer Maar serieus, superfijn autootje. Rijdt zalig, zit nu dus een heerlijk geluidje in, comfortabel, vlot genoeg, zuinig... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Mail die ik heb gestuurd naar de garagehouder: - Bij aanschaf werkte de airco niet; - Bij aanschaf deed de spiegelbediening het niet; - Het windscherm was op mysterieuze wijze verdwenen; - De kap sloot niet altijd (kom ik later op terug); - De compressor heb ik laten vervangen (800 euro); - De CKP-sensor heb ik laten vervangen (350 euro); - Tot 2 keer toe dezelfde diagnose laten stellen (in Kroatië en bij de Saab-dealer) dat het gaskleppenhuis kapot was (60 euro); - In Slovenië kreeg ik bij toeval te horen dat de sensor van de kap linksachter kapot was, terwijl in Nederland jullie er na weken niet achter waren; - Nu dus het gaskleppenhuis laten vervangen/repareren (650 euro); - In totaal heeft de Saab zo’n 3 maanden bij garages gestaan en 3 maanden bij mij voor de deur. Daaraan kan inmiddels een kapotte stuurbekrachtigingsvloeistofleiding (galgje) aan toegevoegd worden. Garage sleepte 'm niet aan de trekoog, maar aan die leiding. Nu is lang niet alles 'de schuld van m'n Saab', maar ik was 'm op een gegeven moment wel behoorlijk zat... |
|
Maar waarom zo'n grote benzineslurpende bak? Tenzij je dagelijks met 5 mensen in de auto moet, zou je ook eens kunnen kijken naar een wat kleiner autootje, waarbij je waarschijnlijk voor hetzelfde budget een jongere auto hebt met minder kilometers... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Hoeft niet per se groot te zijn, maar ik wil voorin wel ruim kunnen zitten. Die Saab is ook niet groot. |
|
Zo, als het goed is binnen een maand m'n rijbewijs; daarna zal het nog ongeveer 336 jaar duren voordat ik de kas van het CJIB ga spekken Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |