|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
een explosie is toch een expansie ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Maar een expansie niet per definitie een explosie en zeker geen 'knal'. |
|
Nee, maar oerknal (big bang) is nou eenmaal de gebezigde naam he Daarnaast denk ik dat je met de grootte en snelheid van expansie in de eerste zoveel Plank, gerust WEL van een knal kunt spreken (even onafhankelijk van t feit dat er wellicht nog media was om geluid zoals wij dat definieren te produceren haha). When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Mijn (oorspronkelijke) reactie ging dan ook over het woord 'catastrofaal' hè. |
|
Ehm nee, hij ging over beide, en op een daarvan reageer ik? When your people matter, menstrual health matters |
|
Da's waar. |
|
Ik moest dan weer wel erg breed glimlachen toen ik je signature las. When your people matter, menstrual health matters |
|
Gelukkig. Verder blijft m'n oorspronkelijke post aan Progton wel staan natuurlijk, met of zonder knal. |
|
Wie heeft die knal nu aangestoken? En wie heeft degene gemaakt die die knal aangestoken heeft? En wie heeft degene gemaakt die de maker was van degene die de knal aanstak? Redelijk irrelevant allemaal lijkt me. Is god niet gewoon een soort poging tot verpersoonlijking van krachten die we toch niet kunnen definiëren, zodat het enigzins in een menselijk denkraam past? Zoals de mensen daarvoor ook al deden met goden? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Uiteraard. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Uiteraard... ...is dat slechts een mening. Vooruit, slechts een hypothese (ik vind m echter nogal 'met de botte bijl' en te generiek). En een mening gesteund door jullie ervaringen (of liever gezegd: door jullie gebrek aan ervaringen met God ) When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Zoals je in mijn laatste zoveel posts kunt lezen ben ik t compleet met je eens. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Uiteraard Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Ik heb toch wel ervaringen opgedaan die ik als buitengewoon of bovennatuurlijk of in elk geval onverklaarbaar vanuit menselijke logica beschouw. Alleen verbind ik er niet de overkoepelende term god aan, en zeker geen god van een bepaald geloof wat zichzelf als exclusief de waarheid in pacht hebben beschouwt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Sowieso heb ik het idee dat wij qua levensovertuiging, ervaringen e.d. vaak redelijk op één lijn zitten. Nou heb ik deels ook wel een gelovige achtergrond, dat zou het kunnen verklaren. Alleen heb ik de bijbel afgezworen als universele waarheid, doe ik bepaalde dingen nu die volgens de regels van de bijbel niet kunnen, al heb ik sinds ik het geloof afzwoor op andere vlakken weer een veel bravere levensstijl dan eerder, ik heb ook minder de behoefte om me tegen zaken af te zetten. Het opkomen en zorgen voor zwakkeren, zoals dit ook in veel delen van de bijbel maar ook de koran voorkomt en ook vaak nog door gelovigen wordt uitgedragen, is iets wat ik nog steeds naleef en wat ook vanuit het christelijk geloof is gebleven. Ik vermoed dat jij je daar ook heel erg in kunt vinden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Bah, post-modernist. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ik heb ook bovennatuurlijke ervaringen opgedaan die ik niet aan God of aan 'de overkoepelende term god' verbind. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Haha, ja ik zie soms wel raakvlakken in onze levenshouding ja. Ik ben echter totaal niet belast met een christelijke opvoeding zoals jij die helaas hebt gehad. quote:Jazeker. Dat is voor mij een essentieel onderdeel van de christelijke boodschap. Volgens mij geldt dat ook voor Jezus. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Zit je nu te lachen om leedvermaak? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Waarom zou leedvermaak niet christelijk zijn? De bijbel staat er vol mee. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Dat mag je vinden. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Bastianus en Zelfthor niet zo serieus he? Af en toe eventjes een grap en een grol, even ademhalen, en dan nemen we weer de loopgraven in en gaan we verder. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ik nam het niet serieus edit; ik probeerde er een grapje omheen te klussen, gefaald dus [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 27-08-2010 15:18] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ach, t kan natuurlijk ook aan mij liggen, want ik ben christen dus heb geen humor dus kan ook geen humor detecteren bij anderen. When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |