IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-09-2010 23:59 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 10 september 2010 23:53 schreef bastianus het volgende:
Bij Atheos!


Elke dag steek ik om het half uur geen kaarsje aan in Zijn eer en bid ik niet naar de vier windrichtingen, en voor elke maaltijd was ik mijn grote teen niet in augurkenzuur. Daarnaast lees ik elke derde zondag van de maand geen vers uit het Schijnheilige Boek (door Atheos niet aan ons verstrekt op de berg Sinai).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-09-2010 0:01 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 september 2010 23:59 schreef Mark het volgende:
geen kaarsje aan in Zijn eer


Op de één of andere manier klinkt dit bijzonder ranzig. Waarvoor hulde!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-09-2010 0:03 by Mark Profiel van Mark

We dragen ieder op onze eigen bescheiden wijze ons steentje bij aan ballen in de buik


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-09-2010 0:07 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Mooi gesproken.

Deze kwam ik zojuist tegen. Hoort hier wel thuis, dacht ik zo.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-09-2010 12:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 10 september 2010 23:57 schreef ProgTon het volgende:
wat dat betreft moeten we toch allemaal door een deur kunnen?

Ja, op zich wel. Als de religieuzen dan ook nog ophouden met mensen proberen te bekeren helemaal
quote:
Progton
denk dat hij verkeerd gelezen heeft en dan tot de conclusie komt dat er goden met een kleine letter staat

Zeg, grote Bijbelexpert, kent het Hebreeuws uit die tijd wel hoofdletters?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 11-09-2010 12:50 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 augustus 2010 15:29 schreef ProgTon het volgende:

Daarnaast denk ik dat hoe wij tijd kennen voor God niet geldt, voor hem is 100 jaar een seconde bijvoorbeeld




Kan je dan eens aan hem vragen waarom hij mijn Rolex gestolen heeft?

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 11-09-2010 12:50]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-09-2010 13:07 by Mark Profiel van Mark

Dat is god niet, dat is de duivel. God is het als je die rolex weer terug vindt. Religie in een notedop.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 11-09-2010 13:08 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 11 september 2010 13:07 schreef Mark het volgende:
Dat is god niet, dat is de duivel. God is het als je die rolex weer terug vindt. Religie in een notedop.


:') !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 11-09-2010 13:23 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Satan stole my Rolex


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-09-2010 13:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 september 2010 13:23 schreef Burzum het volgende:
Satan stole my Rolex
Jesus built my hotrod


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-09-2010 23:21 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



Godsdienst is niet meer nodig. Volgens de wereldberoemde natuurkundige Stephen Hawking hebben we geen God meer nodig om het universum te verklaren. Dit zei hij in het Amerikaanse latenightprogramma van Larry King.

Hawking was te gast in het programma om te komen praten over zijn nieuwe boek, waarin hij stelt dat God het universum niet heeft geschapen. Volgens de natuurkundige kan een universum 'uit het niets' ontstaan, met behulp van natuurkundige wetten als de zwaartekracht. In de show deed hij daar nog een schepje bovenop.

King vroeg Hawking waarom mensen zo heftig op zijn boek, The Grand Design, hebben gereageerd. "De wetenschap beantwoordt steeds meer vragen die vroeger het terrein van religie waren", zo zegt de natuurkundige daarover. "De wetenschap verklaart alles, theologie is onnodig."

In zijn boek wil Hawking een beeld schetsen hoe het universum werkt en wat onze plaats erin is. Hij stelt ook dat er veel verschillende universums kunnen bestaan naast het onze, die allemaal ontstaan zijn zonder tussenkomst van een God.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2010 0:00 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 10 September 2010 22:47 schreef Fusion het volgende:
Ik doelde erop dat a) de 2e meest voorkomende bewoording van God meervoud is (en dat die slechts SOMS in het Engels ook als meervoud wordt vertaald boeit me niet zo
Cool, maar nu weet je er nog een paar

quote:

恩) dat er ontzettend veel discussie is over of deze meervoud wel een meervoud is. :-)

Woord van god toch?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-09-2010 0:38 by Mark Profiel van Mark

Voor een almachtige en alwetende entiteit is hij wel verdraaid vaag in zijn interacties met de mensheid. Al die vrijheid van interpretatie en problemen met vertaling en woordgebruik, je zou toch denken dat hij in zijn oneindige voorzienigheid had kunnen bedenken dat dit alles wel erg veel ruimte gaf tot (opzettelijke of onbewuste) foutive interpretaties. Beetje slordig.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 12-09-2010 0:40]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2010 0:45 by spectre Profiel van spectre

Als hij (zij) dat boek daadwerkelijk zelf zou hebben geschreven misschien wel, maar het is opgeschreven door de mens


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-09-2010 0:48 by Mark Profiel van Mark

Ja, maar als je als almachtige entiteit weet dat er zo'n boek is, dan zorg je toch dat de diverse interpretaties met elkaar stroken en ga je even editen? Nu lijkt het net alsof, zonder tussenkomst van enige hogere macht, een paar uiterst fantasievolle heerschappen zelfstandig aan het werk geweest zijn.

Oh, wacht.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-09-2010 0:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

[offtopic] spectre, check het lultopic ff [/offtopic]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-09-2010 0:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 september 2010 0:48 schreef Mark het volgende:


Oh, wacht.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2010 0:53 by spectre Profiel van spectre

Volgens mij was Crypt_666 de editor van de bijbel, vrijwel alles is ergens anders vandaan gecopypaste

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 12-09-2010 0:53]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 12:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 11 september 2010 23:21 schreef De Tegenpartij het volgende:
Godsdienst is niet meer nodig. Volgens de wereldberoemde natuurkundige Stephen Hawking hebben we geen God meer nodig om het universum te verklaren. Dit zei hij in het Amerikaanse latenightprogramma van Larry King.

Hawking was te gast in het programma om te komen praten over zijn nieuwe boek, waarin hij stelt dat God het universum niet heeft geschapen. Volgens de natuurkundige kan een universum 'uit het niets' ontstaan, met behulp van natuurkundige wetten als de zwaartekracht. In de show deed hij daar nog een schepje bovenop.

King vroeg Hawking waarom mensen zo heftig op zijn boek, The Grand Design, hebben gereageerd. "De wetenschap beantwoordt steeds meer vragen die vroeger het terrein van religie waren", zo zegt de natuurkundige daarover. "De wetenschap verklaart alles, theologie is onnodig."

In zijn boek wil Hawking een beeld schetsen hoe het universum werkt en wat onze plaats erin is. Hij stelt ook dat er veel verschillende universums kunnen bestaan naast het onze, die allemaal ontstaan zijn zonder tussenkomst van een God.





beantwoordt steeds meer vragen, kortom genoeg vragen die onbeantwoordt blijven



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 12:39 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 11 september 2010 12:42 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, op zich wel. Als de religieuzen dan ook nog ophouden met mensen proberen te bekeren helemaal

Zeg, grote Bijbelexpert, kent het Hebreeuws uit die tijd wel hoofdletters?


Je hebt hier een punt, als ik helemaal de grondtekst wil weten, moet ik Hebreeuws leren.
Wat dat betreft heb je gewoon gelijk.
Maar ja ik ben net gestart met een theologische opleiding, ik weet niet of ik het dominee vak ambieer, dat weet ik nog niet.
Dan moet je het wel leren, trouwens moeten dominees als ze hun preken voorbereiden altijd de grondstekst erbij halen om het te vergelijken met onze taal. Dat maakt het extra interessant

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 12-09-2010 12:40]



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-09-2010 12:46 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 12 september 2010 12:35 schreef ProgTon het volgende:
beantwoordt steeds meer vragen, kortom genoeg vragen die onbeantwoordt blijven


Heeft jouw religie al overal een antwoord op?


 


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 12:48 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 12 september 2010 12:46 schreef Forever After het volgende:
Heeft jouw religie al overal een antwoord op?


ikzelf in ieder geval niet, bovendien ligt dat niet in mijn handen.
Ik stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God.

Dan kom je gelijk neer op het punt waar het over gaat: wij mensen willen alles zo nodig weten. Alles maar in het rationele plaatsen, dat is niet het enige waar het om gaat in het geloof.
Sterker nog daar gaat het niet om, nou ben ik niet veel anders dan jullie hoor in praktijk maar weet wel drommels goed dat het hier niet omdraait in het geloof

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 12-09-2010 12:50]



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-09-2010 13:10 by Forever After Profiel van Forever After

Voor jou staat een religieuze verklaring dus ten alle tijde boven een wetenschappelijke?


 


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 13:31 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 12 september 2010 13:10 schreef Forever After het volgende:
Voor jou staat een religieuze verklaring dus ten alle tijde boven een wetenschappelijke?


nee maar er is genoeg dat niet bewezen kan worden. Gelooof heeft iets mystieks, zou waardeloos zijn als mystiek uit het woordenboek kan worden gelaten.

Ik geloof niet zo in het feit dat alles te verklaren valt.
Er kan genoeg verklaard worden met wetenschap dat is logisch.
Ik vind dus meer dat wetenschap en geloof geen fluit met elkaar van doen hebben. Wetenschap is ratio, geloof bevat meerdere verklaringen



spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2010 13:33 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 12 september 2010 12:48 schreef ProgTon het volgende:
ikzelf in ieder geval niet, bovendien ligt dat niet in mijn handen.
Ik stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God.

Dan kom je gelijk neer op het punt waar het over gaat: wij mensen willen alles zo nodig weten.


Wat is dat toch? Is dat het exclusieve terrein van god, dat alles weten? Mogen wij dat niet? Ik snap het wel.. als we dat wel doen is er namelijk niet zoveel verschil meer tussen goden en de nieuwe goden (mens)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen