IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-09-2010 14:05 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 september 2010 12:35 schreef ProgTon het volgende:
beantwoordt steeds meer vragen, kortom genoeg vragen die onbeantwoordt blijven

Luister je wel goed, Proggie? Hawking zegt dat er geen god nodig is om het ontstaan van het helaal te verklaren. Dat is toch een vrij forse, met je "genoeg vragen die onbeantwoord blijven"...
quote:
Op 12 september 2010 12:39 schreef ProgTon het volgende:
Je hebt hier een punt, als ik helemaal de grondtekst wil weten, moet ik Hebreeuws leren.
Wat dat betreft heb je gewoon gelijk.
Maar ja ik ben net gestart met een theologische opleiding, ik weet niet of ik het dominee vak ambieer, dat weet ik nog niet.
Dan moet je het wel leren, trouwens moeten dominees als ze hun preken voorbereiden altijd de grondstekst erbij halen om het te vergelijken met onze taal. Dat maakt het extra interessant

Moeten/doen dominees dat altijd? Geloof ik niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 14:07 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 12 september 2010 14:05 schreef ZelThoR het volgende:
Luister je wel goed, Proggie? Hawking zegt dat er geen god nodig is om het ontstaan van het helaal te verklaren. Dat is toch een vrij forse, met je "genoeg vragen die onbeantwoord blijven"...

Moeten/doen dominees dat altijd? Geloof ik niet.


hoe weet deze kerel dat? Het spijt me wel ik kan weinig met die verklaring van deze man maar goed als jij het wat vindt veel pleizer dermee xd




Dentz
Usericon van Dentz
Posted 12-09-2010 14:10 by Dentz Profiel van Dentz

Tut tut tut, niet zo minderwaardig over Hawking.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-09-2010 14:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 september 2010 14:07 schreef ProgTon het volgende:
hoe weet deze kerel dat? Het spijt me wel ik kan weinig met die verklaring van deze man maar goed als jij het wat vindt veel pleizer dermee xd

:')

Ga zijn werk maar lezen, dan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2010 14:15 by spectre Profiel van spectre

Het zegt eigenlijk al heel veel, de manier waarop Progton praat over Hawking, die hij natuurlijk niet kent


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 14:20 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

De wetenschap verklaart alles, theologie is onnodig."

ik vind dit echt zo typerend, geeft een verklaring van alles zin aan het leven?

Theologie betekent leer van God wat heeft dat nou te maken met het verklaren van alles?



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 14:28 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 12 september 2010 14:11 schreef ZelThoR het volgende:
:')

Ga zijn werk maar lezen, dan


neuh weinig interesse voor
zoals je misschien al wel vermoedde ben ik niet zo bezig daarmee en niet omdat ik het neit nodig heb maar ik acht dat allemaal niet zo zinvol

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 12-09-2010 14:28]



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-09-2010 14:45 by intothevoid Profiel van intothevoid

De tot nu toe meest plausibele verklaring voor het ontstaan van het universum acht je 'niet zinvol'? Ik weet inmiddels dat je een rotsvast vertrouwen in je boek hebt, maar ben je het met me eens dat dit wel een schoolvoorbeeldje 'oogkleppen' is?


You have time. You are doing fine.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 14:53 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 12 september 2010 14:45 schreef intothevoid het volgende:
De tot nu toe meest plausibele verklaring voor het ontstaan van het universum acht je 'niet zinvol'? Ik weet inmiddels dat je een rotsvast vertrouwen in je boek hebt, maar ben je het met me eens dat dit wel een schoolvoorbeeldje 'oogkleppen' is?


zou best kunnen ja maar hij zegt dat het best zonder god zou kunnen, nou ik denk dat het ook best met God kan zo boeiend vind ik het niet.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-09-2010 14:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 september 2010 14:20 schreef ProgTon het volgende:
De wetenschap verklaart alles, theologie is onnodig."

ik vind dit echt zo typerend, geeft een verklaring van alles zin aan het leven?

Theologie betekent leer van God wat heeft dat nou te maken met het verklaren van alles?

quote:
Op 12 september 2010 14:28 schreef ProgTon het volgende:
neuh weinig interesse voor
zoals je misschien al wel vermoedde ben ik niet zo bezig daarmee en niet omdat ik het neit nodig heb maar ik acht dat allemaal niet zo zinvol

:')

Tering. Je bent echt een dwaas, als je dit zo meent. Zoals intothevoid zei; oogkleppen.

Ongelooflijk ook hoe jij draait en wringt om niet toe te hoeven geven dat je misschien ergens fout zit. Een van de argumenten die jij zelf hebt aangedragen voor het bestaan van een god is dat het helaal niet zomaar ontstaan kan zijn. Nu is er iemand die zegt dat dat wel kan en is het opeens niet relevant meer. Ben ik wat betreft het bestaan van een god op zich wel met je eens, hoor, maar dat was het dus ook niet toen jij er eerder over begon

En met je eerdere verhalen over dat geloof en wetenschap aparte entiteiten zijn; hou ze dan alsjeblieft eens een keer apart. Hoe vaak jij al niet met 'wetenschap' ons hebt proberen wijs te maken dat dingen uit de Bijbel waar zouden kunnen zijn. Foei.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-09-2010 14:57 by intothevoid Profiel van intothevoid

Argumenten > mening


You have time. You are doing fine.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-09-2010 14:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 september 2010 14:53 schreef ProgTon het volgende:
zou best kunnen ja maar hij zegt dat het best zonder god zou kunnen, nou ik denk dat het ook best met God kan zo boeiend vind ik het niet.

Hij zegt het eigenlijk een stuk harder, hij zegt dat het helaal spontaan kan en ZAL ontstaan en dat dat dus ook zo gebeurd is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 15:00 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 12 september 2010 14:59 schreef ZelThoR het volgende:
Hij zegt het eigenlijk een stuk harder, hij zegt dat het helaal spontaan kan en ZAL ontstaan en dat dat dus ook zo gebeurd is.


aha oké nou dan mag hij dat vinden

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 12-09-2010 15:00]



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 15:09 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 12 september 2010 14:56 schreef ZelThoR het volgende:
:')

Tering. Je bent echt een dwaas, als je dit zo meent. Zoals intothevoid zei; oogkleppen.

Ongelooflijk ook hoe jij draait en wringt om niet toe te hoeven geven dat je misschien ergens fout zit. Een van de argumenten die jij zelf hebt aangedragen voor het bestaan van een god is dat het helaal niet zomaar ontstaan kan zijn. Nu is er iemand die zegt dat dat wel kan en is het opeens niet relevant meer. Ben ik wat betreft het bestaan van een god op zich wel met je eens, hoor, maar dat was het dus ook niet toen jij er eerder over begon

En met je eerdere verhalen over dat geloof en wetenschap aparte entiteiten zijn; hou ze dan alsjeblieft eens een keer apart. Hoe vaak jij al niet met 'wetenschap' ons hebt proberen wijs te maken dat dingen uit de Bijbel waar zouden kunnen zijn. Foei.


Eigenlijk he word ik er een beetje moe van.

Ten eerste kun je de (archeologische) wetenschap inderdaad ook wel gebruiken om zaken uit te Bijbel te verklaren er zijn al genoeg opgravingen gedaan.
Dat vind ik best nuttig, want als mens ben je toch best op zoek naar bewijzen dat je op het goede spoor zit.
Daar hoor ik niemand van jullie over....

De wetenschap die zich bezighoudt met het bestaan van God heeft geen bestaansrecht want daar komen ze toch niet achter.
Evenals de eeuwenlange wetenschappelijke onderzoeken naar het onstaan van de aarde, geeen enkele weet het precies machtig veel prachtige theorieën maar de hoe vraag behandelen ze niet? Want stel je voor dat God het gemaakt heeft ?





ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-09-2010 15:23 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

[quote]Op 12 september 2010 15:09 schreef ProgTon het volgende:
Eigenlijk he word ik er een beetje moe van.

Ten eerste kun je de (archeologische) wetenschap



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-09-2010 15:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 september 2010 15:00 schreef ProgTon het volgende:
aha oké nou dan mag hij dat vinden

Zijn 'vinden' is een stuk meer onderbouwd dan jouw geloven. Hij heeft zich op z'n minst aan beide ideeën blootgesteld, dat kan ik van jou niet zeggen.
quote:
Op 12 september 2010 15:09 schreef ProgTon het volgende:
Eigenlijk he word ik er een beetje moe van.


quote:
Ten eerste kun je de (archeologische) wetenschap inderdaad ook wel gebruiken om zaken uit te Bijbel te verklaren er zijn al genoeg opgravingen gedaan.
Dat vind ik best nuttig, want als mens ben je toch best op zoek naar bewijzen dat je op het goede spoor zit.
Daar hoor ik niemand van jullie over....

Omdat de dingen die jij hebt laten zien vooralsnog onzin zijn, zo als met die Ark van Noa. Bepaalde dingen uit de Bijbel zijn wel aangetoond, ja, niet zo gek ook natuurlijk. Maar juist de écht interessante dingen níet.

En nogmaals, op 12 september 2010 13:31 schreef ProgTon het volgende:
Ik vind dus meer dat wetenschap en geloof geen fluit met elkaar van doen hebben.

Neem dat eens ter harte, je spreekt jezelf tegen.
quote:
De wetenschap die zich bezighoudt met het bestaan van God heeft geen bestaansrecht want daar komen ze toch niet achter.

Dat klopt, geen enkele wetenschap houdt zich volgens mij ook bezig met het weerleggen van het bestaan van God. De aanwezigheid van een god of inmenging daarvan wordt echter wel uit meer en meer velden van het bestaan geduwd.
quote:
Evenals de eeuwenlange wetenschappelijke onderzoeken naar het onstaan van de aarde, geeen enkele weet het precies machtig veel prachtige theorieën maar de hoe vraag behandelen ze niet? Want stel je voor dat God het gemaakt heeft ?

De hoe-vraag behandelen ze niet? Help Alsjeblieft: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Earth


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-09-2010 15:57 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 12 september 2010 14:15 schreef spectre het volgende:
Het zegt eigenlijk al heel veel, de manier waarop Progton praat over Hawking, die hij natuurlijk niet kent


Dus Hawking heeft iets mystieks.


 


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2010 16:09 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 12 september 2010 13:33 schreef spectre het volgende:
Wat is dat toch? Is dat het exclusieve terrein van god, dat alles weten? Mogen wij dat niet? Ik snap het wel.. als we dat wel doen is er namelijk niet zoveel verschil meer tussen goden en de nieuwe goden (mens)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-09-2010 16:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Waren wij dan de goden waarover in de Bibbel gesproken wordt?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2010 16:27 by spectre Profiel van spectre

Wellicht wordt er -als wij ooit een bewoonde planeet aandoen- wel zoiets over ons geschreven

Edit:
Genesis 1:26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis

Misschien zijn we wel ongeveer hetzelfde

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 12-09-2010 16:29]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 12-09-2010 16:37 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

Hee ProgrammedTon met je laagdunkende uitlatingen over Stephen Hawking heb je je laatste kleine stukje geloofwaardig nu toch echt wel verspeeld hoor. Deze man staat wereldwijd enorm hoog aangeschreven in de wetenschap vanwege zijn feilloos analytische denkvermogen. Voorbeeldje:

There is a fundamental difference between religion, which is based on authority, [and] science, which is based on observation and reason. Science will win because it works.

Daar is geen speld tussen te krijgen lijkt me. In principe sta je schaakmat Proggie


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 12-09-2010 16:39 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 12 september 2010 16:37 schreef flebbie het volgende:
ProgrammedTon




...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-09-2010 16:42 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 12 september 2010 15:23 schreef ProgTon het volgende:
Op 12 september 2010 15:09 schreef ProgTon het volgende:
Eigenlijk he word ik er een beetje moe van.

Ten eerste kun je de (archeologische) wetenschap


FAIL!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-09-2010 17:52 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik zeg slotje, dit gaat ondertussen helemaal nergens meer over. Zinloze discussie, imo.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-09-2010 18:02 by Forever After Profiel van Forever After



 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen