IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-08-2010 13:20 by XXL Profiel van XXL

Als hij de vissen ook zelf maakt wel, ja.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-08-2010 13:21 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 26 augustus 2010 13:19 schreef WhiteRider het volgende:
Eigenlijk is de eigenaar van het aquarium met de vissen God.



hmmm... wat voor positie heeft de persoon die jou de vis zou verkopen, ten opzichte van de uiteindelijke eigenaar?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2010 13:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 augustus 2010 13:20 schreef XXL het volgende:
Als hij de vissen ook zelf maakt wel, ja.


Voor de vis zelf maakt dat niets uit, mocht hij zich af gaan vragen waarom hij bestaat en waar hij vandaan komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-08-2010 13:23]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-08-2010 13:24 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 26 augustus 2010 13:21 schreef Black Jew het volgende:
hmmm... wat voor positie heeft de persoon die jou de vis zou verkopen, ten opzichte van de uiteindelijke eigenaar?




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-08-2010 13:28 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Maar Snaack, waarom heb je gekozen voor een parodie creationistisch denken?

het discussieren over evolutie en de bijbel er naast is sowieso zinloos.

Maar wat als ik nu zeg dat hele feit gewoon zit in dat je wel of niet geloofd.

En als je geloofd, geloof je dus in een God die de aarde schiep. dat is dan onlosmakend

Als je niet geloofd ga je je verdiepen in andere zaken die met ontstaan van de aarde te maken hebben.

MEt andere woorden we komen er zo toch niet uit, vind het overigens best lachwekkend dat je aangeeft dat ik een curus moet volgen omdat ik niet geslaagd ben voor christen zijnde, laat ik me maar inhouden.
Je mag best nog even te horen krijgen dat Jezus wel bepaalde wie er geslaagd is voor het christen zijn curus, daar ontkomen jij en ik en jullie allemaal hier in ieder geval niet aan

En dat zeg ik niet om jullie te pesten maar omdat dat bij mijn overtuiging hoort.

2 Timotheus 4

Ik roep je dringend op, ten overstaan van God en van Christus Jezus, die zal oordelen over de levenden en de doden, ik bezweer je bij zijn komst en heerschappij: 2 Verkondig de boodschap, blijf aandringen, of het nu uitkomt of niet, wijs terecht, straf en vermaan met alle geduld dat het onderricht vereist. 3 Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten. 4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels. 5 Jij echter moet in alles nuchter zijn, je lijden aanvaarden, je werk als verkondiger van het evangelie doen, je dienende taak vervullen.
6 Mijn bloed wordt al als een offer uitgegoten, het moment waarop ik heenga nadert. 7 Maar ik heb de goede strijd gestreden, de wedloop volbracht, het geloof behouden. 8 Nu wacht mij de krans van de gerechtigheid die de Heer, de rechtvaardige rechter, aan mij zal geven op de grote dag; en niet alleen aan mij, maar aan allen die naar zijn komst hebben uitgezien.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 26-08-2010 13:32]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2010 13:30 by Snaack Profiel van Snaack

Je bent in ieder geval ook niet geslaagd voor je grammatica- en interpunctie examen.

edit: serieuze reactie volgt nog hoor popje!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-08-2010 13:31]


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-08-2010 13:33 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 26 augustus 2010 13:30 schreef Snaack het volgende:
Je bent in ieder geval ook niet geslaagd voor je grammatica- en interpunctie examen.

edit: serieuze reactie volgt nog hoor popje!


mja laat ik maar weer ant werk gaan XD, laten we het erophouden dat ik het neer kalk en niet overlees, sorry



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 13:37 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

ARGH! Nu heb ik er GENOEG van! Het is 'geloofT', niet 'geloofD'. Argh.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-08-2010 13:38 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

het doet mij ook pijn aan de ogen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-08-2010 13:40 by Cainam Ladicius Profiel van Cainam Ladicius

Ik krijg pijn van alle non sequiturs



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 13:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 augustus 2010 13:12 schreef spectre het volgende:
Ik zeg dan ook niets over de lengte van de reis, wel?


Nee klopt, maar ook voor voorzieningen moet je wel erg zwaar ontwikkeld zijn. Ik zal ook niet zeggen dat het niet onmogelijk is, want we hebben ook ooit gedacht dat de geluidsbarrriere niet te doorbreken was.

Ik geloof best dat er leven is op andere planeten, en als het lang genoeg de tijd heeft gehad zijn intelligente wezens eigenlijk onvermijdelijk.

quote:
Jij zit meer in de materie, maar is de menselijke evolutie niet veel sneller gegaan in vergelijk met andere dieren? En hebben ze alle evolutiestappen al gevonden? (die god in de grond heeft gestopt natuurlijk )


Nee, zeker niet in termen van tijd gaan we zelfs een beetje traag, gewoon omdat we een lange levenscyclus hebben en daardoor weinig generaties hebben. De mens en chimpansee hebben 7 miljoen jaar geleden voor het laatst een gemeenschappelijke voorouder gehad, dit is dus behoorlijk lang geleden, ik denk dat als er wat meer selectie druk op intelligentie had gelegen dat het nog een stuk sneller kon gaan.

En alle evolutiestappen vinden is natuurlijk onmogelijk, alleen al fysiek. Hiervoor zou je elke dode terug moeten vinden, de kans op fossilatie is een stuk kleiner hehe. Een probleem met het vinden van een missing link is dat je er 2 missinglinks voor terug krijgt. Als A oervader is van H dan heb je daar tussenstappen tussen die nog niet helemaal opgehelderd zijn. Als je dan een misssing link vind, bijvoorbeeld D dan heb je 2 nieuwe missing links tussen AD en tussen DH. Missing links zeggen ook niet zoveel, het zijn helemaal geen dingen die de evolutietheorie laten rammelen. Het is gewoon niet duidelijk hoe A precies tot H heeft kunnen evolueren. Met het vinden van nieuwe fossielen wordt het plaatje wel steeds veel duidelijker.

Maar de theorie die jij aanhangt doelt waarschijnlijk meer op technologische sprong voorwaarts in het laatste gedeelte van evolutie. Hierbij speelt culturele evolutie een sterke rol. Culturele evolutie is veel moeilijker te volgen en gaan vele malen sneller. Probleem dat technologie toch moeilijker in het evolutionaire plaatje te plaatsen is. Waarschijnlijk maken we al behoorlijk wat honderden duizenden jaren gebruik van vuur, en vuistbijlen. Maar door verbeterde taal en door het uitvinden/ontdekken van landbouw is alles in een stroomversnelling geraakt. En dat is toch in verschillende momenten in tijd op aarde gebeurt.

Het bedrijven van landbouw is niet iets wat perse gedreven wordt door kennis, maar ook andere demografische factoren spelen mee. Waarschijnlijk wisten we al veel langer hoe we een beetje moesten kweken maar we waren voornamelijk nomadisch ingesteld en het leven van een jager verzamelaar is niet al te zwaar, het kost zo'n 3 a 4 uur per dag om je eten te verzamelen. Echter als er teveel mensen het gebied bewonen lukt het niet meer en wordt landbouw een aantrekkelijkere optie.

Het is zeker niet dat alles duidelijk is in de evolutie, maar het lijkt er niet op dat het ergens nodig is geweest dat er hulp van buitenaf de mens heeft beinvloed.

Dat er tussen onafhankelijke culturen toch paralelle ontwikkeling heeft bestaan is dat de mensen natuurlijk toch ergens hetzelfde is gebouwd en dezelfde capaciteiten heeft. Zo is het niet zo vreemd dat een cultuur op een gegeven moment floreert en een beetje wil gaan patsen met zn cultuur. Meestal bouwen ze dan grote bouwwerken, dat dat in veel culturen pyramides zijn geworden is wel logisch omdat dat de enige vorm is waar zonder veel materiaal en bouwkundige kennis enorme bouwwerken van te maken zijn.

Dat sterrenkunde overal duidelijk in terug te vinden is is ook logisch, sterrenkunde is nu eenmaal erg belangrijk geweest, omdat mensen nu eenmaal aangewezen waren op sterren voor navigatie.






♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-08-2010 13:44 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Voor de mensen met zere ogen:

quote:
Op 26 augustus 2010 13:28 schreef ProgTon het volgende:
Snaack, waarom heb je gekozen voor een parodie op creationistisch denken?

Het discussiëren over evolutie met de bijbel ernaast is sowieso zinloos. Wat als ik nu zeg dat de crux ligt in het feit of je wel of niet gelooft? En als je gelooft, geloof je dus in een God die de aarde schiep; dat is onvermijdelijk. Als je niet gelooft, ga je je verdiepen in andere zaken die met het ontstaan van de aarde te maken hebben. Met andere woorden, we komen er zo toch niet uit.

Ik vind het overigens best lachwekkend dat je aangeeft dat ik een cursus moet volgen, omdat ik niet geslaagd zou zijn voor het zijn van een christen. Laat ik me maar inhouden. Je mag best nog even te horen krijgen dat Jezus bepaalde wie er slaagde voor de christen-zijn-cursus; daar ontkomen jij, ik en jullie allemaal hier in ieder geval niet aan. Dat zeg ik niet om jullie te pesten maar omdat dat bij mijn overtuiging hoort.

2 Timotheus 4

Ik roep je dringend op, ten overstaan van God en van Christus Jezus, die zal oordelen over de levenden en de doden, ik bezweer je bij zijn komst en heerschappij: 2 Verkondig de boodschap, blijf aandringen, of het nu uitkomt of niet, wijs terecht, straf en vermaan met alle geduld dat het onderricht vereist. 3 Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten. 4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels. 5 Jij echter moet in alles nuchter zijn, je lijden aanvaarden, je werk als verkondiger van het evangelie doen, je dienende taak vervullen.
6 Mijn bloed wordt al als een offer uitgegoten, het moment waarop ik heenga nadert. 7 Maar ik heb de goede strijd gestreden, de wedloop volbracht, het geloof behouden. 8 Nu wacht mij de krans van de gerechtigheid die de Heer, de rechtvaardige rechter, aan mij zal geven op de grote dag; en niet alleen aan mij, maar aan allen die naar zijn komst hebben uitgezien.


[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-08-2010 13:55]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2010 13:45 by spectre Profiel van spectre

Nee ik doel op de intelligentie sprong


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2010 13:45 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 augustus 2010 13:42 schreef ElitE het volgende:
Nee klopt, maar ook voor voorzieningen moet je wel erg zwaar ontwikkeld zijn. Ik zal ook niet zeggen dat het niet onmogelijk is, want we hebben ook ooit gedacht dat de geluidsbarrriere niet te doorbreken was.




Je kunt generaties laten reizen natuurlijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 13:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Oh dat is nog duidelijker gradueel verlopen. Je ziet het hersenvolume langzaam toenemen in de tijd van evolutie. Er zijn helemaal geen extra boeiende onderdelen bij gekomen, alleen de neocortex en dan vooral de frontale kwab is behoorlijk gegroeid. Het meeste van hoge cognitieve menselijke vaardigheden huist ook vooral in die frontale kwab, en daar zie je ook nog de meeste geestesziektes in terug komen, het is gewoon nog niet zo lang uitgeëvolueerd.

Qua intelligentie verschillen we echt zo veel niet van primaten behalve dat zij niet zo erg taalvaardig zijn maar onze taalvaardigheden lijken behoorlijk op die van zangvogels terwijl we daar als zo'n 250 miljoen jaar geleden vanaf gesplitst zijn en ze hun hersenen totaal anders hebben ingericht.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-08-2010 13:54 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 26 augustus 2010 13:44 schreef ZelThoR het volgende:
Voor de mensen met zere ogen:




Parodie op, niet van.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-08-2010 13:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 augustus 2010 13:54 schreef WhiteRider het volgende:
Parodie op, niet van.

Ah, shit

Dank je


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 13:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 augustus 2010 13:45 schreef spectre het volgende:
Je kunt generaties laten reizen natuurlijk


Jah klopt, ik twijfel er ook niet aan dat het ooit technisch haalbaar is hoor. je hebt alleen een tering groot schip nodig en grote energie bron, maarja met een beetje kernfusie is dat wel te doen. Over 1000 jaar kunnen wij waarschijnlijk wel redelijk grote voertuigen maken, niet interstellair misschien, maarja stel dat die andere planeet een miljoen jaar eerder was ontstaan...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2010 13:57 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 augustus 2010 13:51 schreef ElitE het volgende:
Oh dat is nog duidelijker gradueel verlopen. Je ziet het hersenvolume langzaam toenemen in de tijd van evolutie.

Ik dacht juist dat dat niet zo is, ik zal er eens wat over opzoeken. Hier is trouwens ook een topic voor meende ik


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2010 14:01 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 14:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ohjah die kan ook.

ik had deze omhoog geschopt

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2429770/8?hl=evolutie

Maar er is ook nog een evolutie van de mens topic zie ik nu hehe

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 26-08-2010 14:06]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2010 14:06 by spectre Profiel van spectre

tof


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-08-2010 14:08 by Cainam Ladicius Profiel van Cainam Ladicius

quote:
Op 26 augustus 2010 13:51 schreef ElitE het volgende:
Qua intelligentie verschillen we echt zo veel niet van primaten behalve dat zij niet zo erg taalvaardig zijn maar onze taalvaardigheden lijken behoorlijk op die van zangvogels terwijl we daar als zo'n 250 miljoen jaar geleden vanaf gesplitst zijn en ze hun hersenen totaal anders hebben ingericht.


Een nogal boude uitspraak. We verschillen qua intelligentie juist heel erg van primaten; ik zie een aap nog geen huis bouwen, boven de 40 scoren op een IQ-test, een gesprek voeren over evolutie, etc. Dat zou ik toch wel een verschil in intelligentie willen noemen.

Ook qua taal is onze natuurlijke taal niet te vergelijken met die van andere diersoorten. Qua syntax, semantiek en pragmatiek is er een wereld van verschil. Ik denk niet eens dat bijvoorbeeld ontkenning aanwezig is bij de taal van zangvogels. Dat is natuurlijk moeilijk aan te tonen - net als dat het moeilijk is om te zeggen dat onze taalvaardigheden juist lijken op die van zangvogels - maar op dit moment wijst niets erop dat hun taal ook maar enigszins in de buurt komt van de onze.

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 26-08-2010 14:09]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2010 14:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 augustus 2010 13:28 schreef ProgTon het volgende:
Maar Snaack, waarom heb je gekozen voor een parodie creationistisch denken?


Dat heb ik niet, ik pas een reductio ad absurdum toe.

Voor mij is het geloof in de christelijke gOD net zo belachelijk als het geloof in het Vliegend Spaghettimonster.

quote:

Als je niet geloofd ga je je verdiepen in andere zaken die met ontstaan van de aarde te maken hebben.


Dus, hieruit kan ik afleiden dat er volgens jou geen christelijke wetenschappers bestaan? In ieder geval niet, die zich bezig houden met evolutiebiologie? Hilarisch!

quote:

MEt andere woorden we komen er zo toch niet uit, vind het overigens best lachwekkend dat je aangeeft dat ik een curus moet volgen omdat ik niet geslaagd ben voor christen zijnde, laat ik me maar inhouden.


Je mist basiskennis over de religie die je zogenaamd aanhangt. Dat roept bij mij de vraag op hoe je integer en zuiver voor het christendom hebt kunnen kiezen als je niet eens bekend bent met de essentie.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 14:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 augustus 2010 14:08 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Een nogal boude uitspraak. We verschillen qua intelligentie juist heel erg van primaten; ik zie een aap nog geen huis bouwen, boven de 40 scoren op een IQ-test, een gesprek voeren over evolutie, etc. Dat zou ik toch wel een verschil in intelligentie willen noemen.


klopt klopt, Ik bedoel qua basis cognitieve vaardigheden, de meeste zijn bij mensen toch wel aardig uitvergroot dat is zeker. Uiteindelijk hebben we toch behoorlijk complex gedrag.

Maar veel mensen zien de mens als superieur en vooral in intelligentie en taal. Maar in veel gevallen blijkt die instelling juist een tekort aan inzicht in andere dieren te zijn.

quote:
Ook qua taal is onze natuurlijke taal niet te vergelijken met die van andere diersoorten. Qua syntax, semantiek en pragmatiek is er een wereld van verschil. Ik denk niet eens dat bijvoorbeeld ontkenning aanwezig is bij de taal van zangvogels. Dat is natuurlijk moeilijk aan te tonen - net als dat het moeilijk is om te zeggen dat onze taalvaardigheden juist lijken op die van zangvogels - maar op dit moment wijst niets erop dat hun taal ook maar enigszins in de buurt komt van de onze.


Mja maar in simpele kutvogels als zebravinken is al een duidelijke syntax en kunnen ze bepaalde grammaticale vraagstukjes redelijk oplossen. Er zijn behoorlijk wat overeenkomsten met menselijke taalontwikkeling zoals brabbelfase en aanleren van zang.

Van de vaardigheden die geacht werden uniek te zijn in de mens zijn er de laatste jaren velen terug gevonden in dieren. Een probleem blijkt vaak het verzinnen van een goed experiment om het te ontdekken.

Nu zijn de verschillen natuurlijk nog enorm, maar achter het fluitriedeltje zit toch vaak een redelijk complex mechanisme.

Maar ondanks de verschillen, kun je ook nog niet zeggen dat die zang minder complex is oid, soms worden er gewoon andere mechanismen gebruikt in taal. Wij leggen onze informatie in fonemen bij elkaar geplakt met een bepaalde syntax, misschien stoppen andere dieren hun informatie wel in andere eenheden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen