IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-09-2010 18:43 by Mark Profiel van Mark

The time for talking is over. Now call it extreme if you like, but I propose we hit it hard, and we hit it fast, with a major, and I mean major, leaflet campaign. And while it's reeling from that, we'd follow up with a whist drive, a car boot sale, some street theatre and possibly even some benefit concerts.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 18:44 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

hehehe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-09-2010 19:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat die Rattekop nu gezegd heeft

Paus Benedictus XVI is op vierdaags bezoek in Groot-Brittannië. Tijdens zijn vliegtuigreis van Rome naar de Schotse hoofdstad Edinburgh werd hij bestookt met vragen over de recente pedofilieschandalen in de kerk.

"Pedofilie is een ziekte waarbij de vrije wil wordt uitgeschakeld."
Daarmee lijkt de paus de pedofielen wel niet verantwoordelijk te achten voor hun daden.






Blijkbaar een straf windje in Edinburgh...

De paus is duidelijk vast van plan om deze keer niet te zwijgen over het seksueel misbruik in de kerk. Na de recente ontwikkelingen in ons land, maar ook na onthullingen over seksueel misbruik door priesters in Ierland en in andere landen, kan Benedictus XVI niet meer doen alsof zijn neus bloedt, zeker niet nu de ogen van de wereld op hem gericht zijn tijdens zijn bezoek aan Groot-Brittannië. De kerk en de gelovigen verwachten van hem een standpunt.

Opmerkelijk in zijn interviews is dat de paus pedofilie als een ziekte ziet. "Daarbij wordt de vrije wil uitgeschakeld. De straf voor de daders is ervoor zorgen dat zij niet meer in aanraking komen met jongeren."

Kerkjurist Rik Torfs vindt dit een gevaarlijke uitspraak van de paus. "Iemand die niet over een vrije wil beschikt, kan nooit schuldig zijn aan een misdrijf. In het geval van Roger Vangheluwe zou het logische gevolg zijn dat hij niet meer gestraft kan worden, ook niet door een kerkelijke rechtbank."


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2010 19:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Goedpraten he, daar zijn christenen goed in. Nu wachten op welke groep ze als schuldigen aan gaan wijzen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-09-2010 19:18 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 16 september 2010 19:15 schreef Hypnos het volgende:
wat die Rattekop nu gezegd heeft

Paus Benedictus XVI is op vierdaags bezoek in Groot-Brittannië. Tijdens zijn vliegtuigreis van Rome naar de Schotse hoofdstad Edinburgh werd hij bestookt met vragen over de recente pedofilieschandalen in de kerk.

"Pedofilie is een ziekte waarbij de vrije wil wordt uitgeschakeld."
Daarmee lijkt de paus de pedofielen wel niet verantwoordelijk te achten voor hun daden.




Ooooh, dus gewoon een antibiotica kuurtje en alle pedo's zijn weer beter?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 19:24 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Hehe, ik denk dat ik zometeen tijdens mijn tocht richting de supermarkt maar even onvrijwillig de speeltuin hier ga oogsten.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-09-2010 22:41 by bastianus Profiel van bastianus

Ik wil niet zeiken, maar ik vindt het gedrag jegens de RK-kerk behoorlijk hetzerig. Momenteel lijkt iedereen die met katholieke figuren te maken heeft gehad als klein jongetje aangerand te zijn. Zouden daar ook niet wat aandachttrekkers tussen zitten?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 22:42 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 22:41 schreef bastianus het volgende:
Ik wil niet zeiken, maar ik vindt het gedrag jegens de RK-kerk behoorlijk hetzerig. Momenteel lijkt iedereen die met katholieke figuren te maken heeft gehad als klein jongetje aangerand te zijn. Zouden daar ook niet wat aandachttrekkers tussen zitten?


Absoluut.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


herrie
Usericon van herrie
Posted 16-09-2010 22:42 by herrie Profiel van herrie

zeker! vanuit mijn opvoeding heb ik gelukkig meegekregen die RK-KK-clan nooit te vertrouwen...

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 16-09-2010 22:43]


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-09-2010 22:43 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 16 september 2010 22:41 schreef bastianus het volgende:

aangerand


quote:
Op 16 september 2010 22:41 schreef bastianus het volgende:

aandachttrekkers


hihi


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-09-2010 22:45 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk trouwens wel dat de krampachtige seksuele moraal van m.n. de R.K. kerk maar ook andere christenen of gelovigen escapades in de hand werkt. Onderdrukte gevoelens komen er op een gegeven moment toch verwrongen uit. Sinds ik bepaalde gevoelens gewoon accepteer en niet meer onderdruk door een geloof en verwante levensstijl haal ik veel minder strapatsen uit op het gebied van vreemdgaan b.v.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-09-2010 22:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 september 2010 22:43 schreef spectre het volgende:
hihi
Ik hoopte dat het niet zou opvallen..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 16-09-2010 22:48 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 16 september 2010 22:45 schreef bastianus het volgende:
Ik denk trouwens wel dat de krampachtige seksuele moraal van m.n. de R.K. kerk maar ook andere christenen of gelovigen escapades in de hand werkt. Onderdrukte gevoelens komen er op een gegeven moment toch verwrongen uit. Sinds ik bepaalde gevoelens gewoon accepteer en niet meer onderdruk door een geloof en verwante levensstijl haal ik veel minder strapatsen uit op het gebied van vreemdgaan b.v.


of ben je inmiddels huisman?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-09-2010 22:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 september 2010 22:48 schreef herrie het volgende:
of ben je inmiddels huisman?
Ook. Ik doe alles. Werken, huisman, kinderen verzorgen, zm-en, lesvoorbereiding, nakijken. Heb eigenlijk ook weinig tijd voor sex nu ik het zo bekijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-09-2010 22:53 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 16 september 2010 19:17 schreef Jenje het volgende:
Goedpraten he, daar zijn christenen goed in. Nu wachten op welke groep ze als schuldigen aan gaan wijzen.


Het zal me niks verbazen dat de paus aan komt kakken met een verklaring in de zin van: Seksueel wangedrag en buitensporige escapades zijn de oorzaak van het gedrag van de priester, ze worden beïnvloed door zondaars, homoseksuelen en prostituees.


Against God and Government


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-09-2010 9:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Paus Benedictus XVI heeft tijdens zijn bezoek aan het Verenigd Koninkrijk "ongelovigen" gewaarschuwd door ondermeer een link te leggen tussen atheisme en nazisme. In zijn speech in Edinburgh in aanwezigheid van ondermeer de Britse koningin waarschuwde de heilige vader dat "het uitsluiten van god en van godsdienst en de daaraan verbonden deugden" tot vreselijk dingen leiden. Als voorbeeld gaf hij de nazi's en omschreef hij Adolf Hitler als de verpersoonlijking van "atheistic evil".

De paus waarschuwde in zijn speech dat Groot-Brittannië, dat hij een land noemde dat gebouwd was op christelijke fundamenten en volgens hem ook groot werd door "het respect voor die traditionele waarden", dreigt ten prooi te vallen aan wat hij "agressieve vormen van secularisme" noemde.

Secularisme (van Latijn saecularis, "wereldlijk, tijdelijk") is de overtuiging dat religie en geloof geen invloed mogen uitoefenen op de maatschappij, of, dat er geen verstrengeling mag zijn tussen religieus gezag en overheidsmacht, en dat de staat zich neutraal opstelt tegenover alle religies, voor zover deze de burgerlijke wetgeving integraal erkennen en respecteren. Secularisme impliceert ook dat overheden hun onderdanen beschermen tegenover eventuele religieus gemotiveerde inbreuken op hun rechten.

Kritiek
Om het gevaar even in de verf te zetten haalde de paus een hem niet onbekend voorbeeld aan, dat van de nazi's, "tegen wie de Britten zo moedig vochten" en "wier tirannie als doel had god uit de samenleving te bannen en onze sympathie ten opzichte van velen, in het bijzonder de joden, te onderdrukken."

De uitspraken hebben opnieuw voor ophef gezorgd. "Ons secularisme en ons, respect voor de vrije wil is niet iets om te bekritiseren, maar om te bejubelen", zei Terry Sanderson, voorzitter van de National Secular Society. Anderen waren minder subtiel: "Het is niet aan een man die miljoenen doden in Afrika op zijn geweten heeft door zijn standpunt ten opzichte van condooms en die homoseksualiteit als een afwijking beschouwt om ons de les te komen spellen over in wie en wat we moeten geloven" was daar zowat de teneur.




LOL! en dat van Hitler Jugend Ratzi


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-09-2010 9:13 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, mooi hè.


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-09-2010 9:48 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 september 2010 9:11 schreef Hypnos het volgende:
Als voorbeeld gaf hij de nazi's en omschreef hij Adolf Hitler als de verpersoonlijking van "atheistic evil".

De Paus aan het Godwinnen? Fijn ook dat het al dan niet religieus zijn van Hitler best wel controversieel is.

Maar serieus, waar zijn die lui mee bezig? Hoe durf je de huidige 'beweging' van atheïsme met nazi's te vergelijken? Waar zijn de parallellen?

Is het een beweging waar iemand op ondemocratische wijze leider van is geworden? Is het een beweging waarvan de leider door velen vereerd wordt? Is het een beweging die zijn legitimiteit vooral ontleent aan gevoel en geloof in een hoger ideaal en niet zozeer aan de ratio? Is het überhaupt een georganiseerde beweging?

Tering.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-09-2010 13:03 by Mark Profiel van Mark

Wat een onmeunige stumper, weer zo'n prutser die het atheisme als georganiseerde beweging probeert weg te zetten. En dan linken aan nazisme. Kansloze Harrie is die paus toch ook

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 17-09-2010 13:04]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2010 13:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Heeft de RK kerk niet eens zn excuses moeten aanbieden voor de vele hulp die het Hitler heeft geholpen? Nouja of dat excuus wordt afgedwongen maar daar heeft het nog 400 jaar voor nodig om daadwerkelijk in te zien dat ze fout zaten.


Johannes Paulus heeft achteraf gezien nog wat betekend voor de wereld maar Papa Ratzi is nu alleen maar een idioot.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-09-2010 13:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik hoop dat Ratzi nog lang aanblijft en de RK mee in het graf trekt


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-09-2010 13:17 by Mark Profiel van Mark

Hij is in elk geval in een rap tempo bezig de RK kerk belachelijk te maken voor het oog van de wereld.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2010 13:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-09-2010 14:52 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Hier, dit krijg je er nu van:

Arrestaties wegens mogelijke aanslag op paus
LONDEN - De Britse politie heeft vijf personen opgepakt in verband met mogelijke plannen voor een aanslag op paus Benedictus XVI, die vrijdag in Londen is.

Dat meldt de BBC op gezag van de politie. De mannen van tussen de 26 en 50 jaar oud zijn overgebracht naar een politiebureau. De identiteit van de mannen is onbekend, BBC weet wel te melden dat het geen Britten zijn.

De politie doorzoekt momenteel de buurt waarin de paus zich bevindt. Ook de residentiële gebouwen in het noorden en oosten van de Britse hoofdstad worden gecontroleerd.

http://www.nu.nl/buitenland/2335886/arrestaties-wegens-mogelijke-aanslag-paus.html



Verdome atheïsten, ook!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


herrie
Usericon van herrie
Posted 17-09-2010 16:39 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 16 september 2010 22:50 schreef bastianus het volgende:
Ook. Ik doe alles. Werken, huisman, kinderen verzorgen, zm-en, lesvoorbereiding, nakijken. Heb eigenlijk ook weinig tijd voor sex nu ik het zo bekijk.


heb je toch een hele lange zomervakantie voor?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen