IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-08-2010 10:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 30 augustus 2010 10:23 schreef rotor het volgende:
Heel leuk hoor, dit "ongeloof" van jullie, maar wees dan consequent en skip de hele wetenschappelijke methode en kom op met een alternatief voor "logica" en "oorzaak-gevolg".


Precies, maar dat schijnt toch niet door te dringen :')

Maar goed, gezien gelovigen al zo goed zijn in het selectief gebruiken van hun heilige werken is het ook niet echt verbazingwekkend dat ze dat op andere gebieden ook doen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-08-2010 11:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 augustus 2010 19:54 schreef Mark het volgende:
Ik ook, dingen als alle dieren die in een keer geschapen zijn zonder enige vorm van evolutie of natuurlijke selectie,
Dan ben je nog erger dan de christenen waar je impliciet op ageert. Want jij, als 'ongelovige' zou beter moeten weten dan de bijbel als een wetenschappelijk boek te beschouwen, wat als doel heeft om allerlei astrofysische verklaringen te geven. Ik lees *JUIST* in het scheppingsverhaal een volgorde, die redelijk strookt met evolutie. Maar goed, jij bent vast niet in staat om de bijbel als een spiritueel boek te zien, want spiritualiteit is natuurlijk onzin. En niet te bewijzen. Brrrr....

quote:
Op 28 augustus 2010 19:54 schreef Mark het volgende:of een brood dat keer op keer gebroken wordt zonder ooit op te raken, of een door een persoon in elkaar getimmerde boot die een koppeltje van elke diersoort ter wereld kan huisvesten, of een man die na 3 dagen dood te zijn weer tot leven komt, etcetera.
Als je zelf geen wonderen hebt meegemaakt snap ik dat dit erg moeilijk om te geloven is ja.


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 30-08-2010 11:53 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 30 augustus 2010 11:51 schreef Fusion het volgende:


Als je zelf geen wonderen hebt meegemaakt snap ik dat dit erg moeilijk om te geloven is ja.


Oh, betekent dit dat jij een echt wonder hebt meegemaakt?


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-08-2010 11:53 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 30 augustus 2010 11:51 schreef Fusion het volgende:
Dan ben je nog erger dan de christenen waar je impliciet op ageert. Want jij, als 'ongelovige' zou beter moeten weten dan de bijbel als een wetenschappelijk boek te beschouwen, wat als doel heeft om allerlei astrofysische verklaringen te geven.

Fusion, Mark ageert hier tegen de christenen die er wat dat betreft een wat minder liberale interpretatie op aanhouden. Laten wij hem ProgTon noemen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-08-2010 11:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 augustus 2010 10:23 schreef rotor het volgende:
Als het molecuulmodel er niet aan gaat, dan het zwaartekrachtmodel wel.

Veel Christelijke overtuigingen worden niet alleen ontkracht door archeologie, biologie en sterrenkunde maar stroken evenmin met physica en elementaire logica. Mark geeft hierboven een paar mooie voorbeelden.
Heel leuk hoor, dit "ongeloof" van jullie, maar wees dan consequent en skip de hele wetenschappelijke methode en kom op met een alternatief voor "logica" en "oorzaak-gevolg".

Jij praat over moleculen ipv zwaartekracht en praat over consequentie? Ga jij maar lekker door met de bijbel als een wetenschappelijk boek te beschouwen. Ik sla er liever de Popular Science, Disoover, National Geographic of de Nature oid op na


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-08-2010 12:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 augustus 2010 11:53 schreef ZelThoR het volgende:
Fusion, Mark ageert hier tegen de christenen die er wat dat betreft een wat minder liberale interpretatie op aanhouden.
Mmmm is dat zo?

quote:
Op 30 augustus 2010 11:53 schreef ZelThoR het volgende:Laten wij hem ProgTon noemen.
Mmmm is dat zo? Gelooft ProgTon wel in een 6daagse schepping dan? Of houd ie het in het midden? Ik persoonlijk kan er niets dan respect voor opbrengen, want het is NIET makkelijk in deze post-moderne wereld te geloven. En sowieso vind ik het blind negeren van het feit dat de bijbel duizenden jaren geleden geschreven is, met de toen heersende gedachten over de wereld en het heelal etc nogal, ehm kortzichtig. De bijbel het woord van God? Ja, maar wel geschreven door mensen, niet letterlijk gedicteerd. Dat moge (over)duidelijk zijn. Een belangrijk boek, zo niet het meest belangrijke (voor mij dan)? Ja, maar als allereerste op het spirituele vlak, daarna pas op oudheidskundig vlak.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-08-2010 12:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 30 augustus 2010 12:00 schreef Fusion het volgende:
Mmmm is dat zo?

Hij reageerde op ProgTon.
quote:
Mmmm is dat zo? Gelooft ProgTon wel in een 6daagse schepping dan? Of houd ie het in het midden? Ik persoonlijk kan er niets dan respect voor opbrengen, want het is NIET makkelijk in deze post-moderne wereld te geloven. En sowieso vind ik het blind negeren van het feit dat de bijbel duizenden jaren geleden geschreven is, met de toen heersende gedachten over de wereld en het heelal etc nogal, ehm kortzichtig. De bijbel het woord van God? Ja, maar wel geschreven door mensen, niet letterlijk gedicteerd. Dat moge (over)duidelijk zijn. Een belangrijk boek, zo niet het meest belangrijke (voor mij dan)? Ja, maar als allereerste op het spirituele vlak, daarna pas op oudheidskundig vlak.

Dat moge overduidelijk zijn voor iemand als jij, maar gaat verder niet genoeg op. Ik deel jouw visie wel, hoor, deden meer mensen dat maar.

En nee, hij liet al doorschemeren dat God een andere beleving van tijd heeft. Maar hij kan evengoed veel andere dingen niet loslaten. Zo ook, gek genoeg gezien het vorige, dat de aarde een stuk ouder is dan de Bijbel doet vermoeden. En dat God ook wat dino-botten geplaatst heeft werd mij ook iets te serieus geopperd.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 30-08-2010 12:10 by rotor Profiel van rotor

Mijn post was duidelijk niet op vrijzinnig protestanten gericht, dat moge duidelijk zijn.


BlackWizard
Usericon van BlackWizard
Posted 30-08-2010 22:01 by BlackWizard Profiel van BlackWizardhttp://www.myspace.com/merlijnpoolman

http://forum.credible.nl/topic.php?id=3482

Voor een mooie EO jongerendag verantwoorde discussie over het wel of niet bestaan hebben van dino´s.

Met name het argument:

'ze hebben nooit bestaan, want ze waren té groot voor de Ark van Noach!' vond ik erg sterk...


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 30-08-2010 22:03 by Yirroth Profiel van Yirroth

Christendom - Islam: 2-0

Jihadhino heeft net al de handdoek in de ring geworpen, Fusion & ProgTon zijn er nog.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 30-08-2010 22:04 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 30 augustus 2010 22:01 schreef BlackWizard het volgende:
http://forum.credible.nl/topic.php?id=3482

Voor een mooie EO jongerendag verantwoorde discussie over het wel of niet bestaan hebben van dino´s.

Met name het argument:

'ze hebben nooit bestaan, want ze waren té groot voor de Ark van Noach!' vond ik erg sterk...


Zie ik eerder als reden waarom ze juist niet meer bestaan

[Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 30-08-2010 22:04]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-08-2010 22:05 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 30 augustus 2010 12:00 schreef Fusion het volgende:
En sowieso vind ik het blind negeren van het feit dat de bijbel duizenden jaren geleden geschreven is, met de toen heersende gedachten over de wereld en het heelal etc nogal, ehm kortzichtig. De bijbel het woord van God? Ja, maar wel geschreven door mensen, niet letterlijk gedicteerd. Dat moge (over)duidelijk zijn. Een belangrijk boek, zo niet het meest belangrijke (voor mij dan)? Ja, maar als allereerste op het spirituele vlak, daarna pas op oudheidskundig vlak.


Hiermee kan ik het een heel eind eens zijn, hoor, maar het ging mij erom dat ProgTon dus al meermalen heeft aangegeven grote delen van de Bijbel -wel- letterlijk te nemen. En hij is niet de enige. Dus prima dat jij je wel wat verlichter op stelt, maar ik reageerde ook niet op jou persoonlijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 30-08-2010 22:07 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Wellicht gemist dat het al gezegd is, maar de bijbel an sich is redelijk jong. Volgens mij pas in de middeleeuwen ontstaan. Daarvoor werden de verhalen slechts mondeling overgedragen.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-08-2010 22:09 by Mark Profiel van Mark

Oh jsa, goed punt, Bijbel is inderdaad niet duizenden jaren oud maar iets van 1600. Diverse verhalen eruit natuurlijk wel ouder, maar lijkt me sterk dat Adam 6000 gelden zelf al aan het schrijven is geslagen van hoofdstuk 1.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-08-2010 22:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

'Onze' bijbel is samengesteld tijden het eerste comcille van Nicea. In het jaar 325.
De oudste bijbelboeken zijn waarschijnlijk iets meer dan 3.000 jaar oud en geschreven door 'Mozes'. Maar dat zijn wel redelijk 'christelijke' claimns. Wellicht dat G-L het beter weet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


rotor
Usericon van rotor
Posted 30-08-2010 22:40 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 30 augustus 2010 22:01 schreef BlackWizard het volgende:Met name het argument:
'ze hebben nooit bestaan, want ze waren té groot voor de Ark van Noach!' vond ik erg sterk...

Door Huskarl [Banned User]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-08-2010 22:41 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Het opschrijven/samenstellen van de Torah gebeurt volgens mij pas na het Babylonische ballingschap. Er worden wel werken aan Mozes toegeschreven, maar die claim kan men wel met een korreltje zout nemen .


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 30-08-2010 22:45]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 30-08-2010 22:43 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Ik vond dit nogal een sterke verklaring.

Maar ik heb een keer gezegd dat bepaalde reptielen hun hele leven doorgroeien.
vroeger zat er volgens wetenschappers nog een laag dikke laag water
om de aarde
(7e laag, er zijn er nu 6 ofzo),
die extra laag
hield een zonnenstraling heel goed tegen
(zelfde straling dat zit in een röntgenbank.),
die bij ons rimpels
veroorzaakt, en ons 120 jaar max laten worden.
(komt ook onderanderen door de onzuivere lucht.)

toen in de tijd van adam en eva hadden ze daar niet
last van en hadden ze zuivere lucht, nog beter dan in
de bergen, door die lucht wordt je minder snel moe,
dat heb je ook als je in de bergen een paar dagen bent.
En daardoor slijtte je organen ook minder en stierf
je minder snel, dus toen werden Adam en Eva ongerveer
900.

Reptielen had god toen ook al geschapen, en moesten toen wel meer reptielen bestaan dat nu doen,
(want er zijn redelijk veel soorten reptielen en vogels, zoals de Dodo uitgestorven, door de vloed van Noach.)
Die werden dan ook ongeveer 800 á 900 of lager,
door die zuivere lucht en zonder die straling werden die dan ook heel levens groot.
toen dragons maar nu dinosaurussen,
je ziet ook overal afbeeldingen vsn draken bij babylon, en bij chinesen indianen,
en al dat soort lui. (die erg ver uit elkaar lagen)

dus het is zeker dat dino's met de mensen leefden.





Ik wist dat zulke mensen in de VS woonden. Maar ik had niet verwacht dat in Nederland, ook zulke mensen woonden.


Never have so many sacrificed so much for so few


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-08-2010 22:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 30 augustus 2010 22:41 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het opschrijven van de Joodse heilige boeken gebeurt volgens mij pas na het Babylonische ballingschap. Er worden wel werken aan Mozes toegeschreven, maar die claim kan men wel met een korreltje zout nemen .
Ja zaker. Maar Genesis em Exodus worden toch aan Mozes toegeschreven?
Maar na de Babylonisch ballingschap is nog altijd minimaal duizend jaar ouder dan 'in de middeleeuwen'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-08-2010 22:46 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik heb er weinig verstand van, maar wel een mooie wiki pagina gevonden

http://en.wikipedia.org/wiki/Mosaic_authorship


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 30-08-2010 22:55 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 30 augustus 2010 22:01 schreef BlackWizard het volgende:
http://forum.credible.nl/topic.php?id=3482
'ze hebben nooit bestaan, want ze waren té groot voor de Ark van Noach!' vond ik erg sterk...


Wat me opeens te binnen schiet: wat zal die ark een bloedbad zijn geweest met al die verschillende diersoorten bij elkaar. Dat moet nog erger zijn geweest dan Ajax- en Feyenoord-hooligans bij elkaar in hetzelfde vak laten.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 30-08-2010 22:56 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Welnee, ze leefden harmonieus tezamen onder het alziend oog van God.

Toen kwam er zo'n kloteduif aan met een tak wijnbessen en is het gesodemieter begonnen.



RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 30-08-2010 22:58 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Hmm, beetje jammer dan dat dat alziend oog die snertduif net over het hoofd zag.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 30-08-2010 22:59 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Een van de vrouwen van Noach's zonen stond net onder de douche.



RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 30-08-2010 23:16 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Dus terwijl de hele aarde blank staat springt die eikel doodleuk met een van z'n vrouwen onder de douche? Verwend snertjong.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen