IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-09-2010 14:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

is niet bruut hoor

toch?


gewoon aantonend hoe slaafs sommige mensen worden door religie. Use Me Jesus?


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 14:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 september 2010 14:41 schreef Hypnos het volgende:
is niet bruut hoor

toch?


gewoon aantonend hoe slaafs sommige mensen worden door religie. Use Me Jesus?

Wel onzinnig

Als je die discussie over het slaafse aan wil gaan, ga die discussie dan aan. Op deze manier kom je vooral eendimensionaal provocatief over. Ik vind het overigens wel een grappig plaatje, hoor, daar niet van


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-09-2010 15:07 by MMayo Profiel van MMayo

Ik wist het niettt

My little pony

My little pony’s zijn schattig uitziende speelgoedpaardjes in vrolijke kleuren. Begin jaren tachtig werden ze geïntroduceerd. Ze hebben lange manen die je mooi kunt kammen of vlechten en er zijn vele accessoires bij te koop. My little pony kan je ook op tv kijken, of dvd. Het draait allemaal om een meisje en de pony’s.

Wat is er dan mis aan deze schattige pony’s?

- In de tekenfilm is veel occulte symboliek verweven.

- Verschillende patronen en symbolen zijn geschilderd op hun lichamen.

- De pony’s kunnen vliegen door de lucht . (Het vliegen door de lucht wordt vaak geassocieerd met het vliegen van de demonen)

- Magische geluksterretjes (pentagrammen)

- Regenboogkleurige lichtstralen met toverkracht.

- Sommigen zijn eenhoorns.

Het enige wat ik over een eenhoorn terug kan vinden in de bijbel is deze tekst:

Terwijl ik ernaar keek, zag ik vanuit het westen een geitenbok aankomen, hij snelde over de uitgestrekte vlakte zonder de grond te raken. De bok had een opvallende horen tussen zijn ogen. Daniël 8:5

Deze tekst gaat over de antichrist, niet iets waar je jezelf mee wilt inlaten.


Mooie website, sjongejongejonge.. beetje doorgeslagen
http://www.rejoicenow.nl/page/welkom


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 15:09 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 15:07 schreef MMayo het volgende:
Ik wist het niettt

My little pony

My little pony’s zijn schattig uitziende speelgoedpaardjes in vrolijke kleuren. Begin jaren tachtig werden ze geïntroduceerd. Ze hebben lange manen die je mooi kunt kammen of vlechten en er zijn vele accessoires bij te koop. My little pony kan je ook op tv kijken, of dvd. Het draait allemaal om een meisje en de pony’s.

Wat is er dan mis aan deze schattige pony’s?

- In de tekenfilm is veel occulte symboliek verweven.

- Verschillende patronen en symbolen zijn geschilderd op hun lichamen.

- De pony’s kunnen vliegen door de lucht . (Het vliegen door de lucht wordt vaak geassocieerd met het vliegen van de demonen)

- Magische geluksterretjes (pentagrammen)

- Regenboogkleurige lichtstralen met toverkracht.

- Sommigen zijn eenhoorns.

Het enige wat ik over een eenhoorn terug kan vinden in de bijbel is deze tekst:

Terwijl ik ernaar keek, zag ik vanuit het westen een geitenbok aankomen, hij snelde over de uitgestrekte vlakte zonder de grond te raken. De bok had een opvallende horen tussen zijn ogen. Daniël 8:5

Deze tekst gaat over de antichrist, niet iets waar je jezelf mee wilt inlaten.


Mooie website, sjongejongejonge.. beetje doorgeslagen
http://www.rejoicenow.nl/page/welkom




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 15:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Hoe is een pony opeens hetzelfde als een bok? En zullen we alle neushoorns dan ook maar afschieten?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 15:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 15:29 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Lord of the Rings

De boekenserie Lord of the Rings, geschreven door J.R. Tolkien, is een groot succes evenals de Narnia series, beide geschreven door eenzelfde soort schrijvers.

Dat deze series allebei een fantasiebundel zijn die wat van elkaar weg hebben komt misschien wel doordat de schrijvers goede vrienden zijn geweest en samen in een club zaten waarin ze sagen lazen in het oud Noors.

Tolkien's voorliefde voor sagen en mythen hebben dan ook invloed gehad op zijn boeken. Deze boeken worden ook in christelijke kring gelezen, vaak wordt dit zelfs toegejuicht door voorgangers of broeders en zusters in geloof.

Hoewel de boeken en films die verschenen zijn van de Lord of the Rings christelijk genoemd worden, hebben deze totaal niets te maken met het christelijke geloof.

Als we kijken naar de achtergrond van de schrijver dan blijkt dat hij van katholieke oorsprong is met een voorliefde voor mythes en sagen. Hij beweerd dat de mythologie de goddelijke weerklank is van de Waarheid, daarmee bedoelend dat er in de sagen en mythes een bijbelse waarheid schuilt.

Zonder dat J.R Tolkien zelf beweerd dat zijn boeken een christelijke grondslag hebben, wordt dit door vele voorgangers en bekende sprekers zoals bijvoorbeeld Ouweneel, wel gezegd. Volgens hen gaat het in de boeken van de Lord of the Rings over de strijd tussen goed en kwaad en kunnen we de bijbelse waarheid en principes uit dit boek gebruiken.

Dit boek is echter een fantasie boek, wat voortkomt uit de gedachten van een mens. De bijbel daarentegen is een boek wat een absolute waarheid verkondigd en voortkomt uit God. Als dit boek op christelijke grondslag rust, dan kunnen we ook alle sprookjesboeken en dergelijke dezelfde status geven. Ook daarin gaat het over goed en kwaad en zien we aan het eind de goede kant overwinnen.

In het boek gaat het over dwergen, feeën en tovenaars. Nu komen deze personages veelal voor in de mythologische geschriften in onder andere de Keltische geschriften. Tegenwoordig komen deze wezens ook nog voor. Vooral in de hekserij en natuurreligie worden deze wezens “gezien”of ervaren.

De wereld zoals die wordt afgebeeld in de boeken van de Lord of the Rings is een wereld die ervaren wordt door mensen die in het echte leven zich bezig houden met natuurreligie en wicca. Vooral in de natuurreligie worden deze wezens als natuurgeesten bestempeld.

De bijbel is heel duidelijk over dit soort zaken. God wil niet dat u zich in laat met toverij, geesten of dergelijke zaken. In Zijn ogen is dat een gruwel. Dit geldt niet alleen als u zich bezig houdt met afgodendienst of wicca, het is ook van toepassing al u zich verdiept in het lezen of kijken naar dit soort films of boeken.

Ook wie zich met geesten en schimmen inlaat zal Ik straffen en uitstoten. 7 Zorg ervoor dat jullie heilig zijn, en blijf heilig, want Ik ben de HEER, jullie God. Leviticus. 20:6-7

Dus een boekenserie als de Lord of the Rings of de films daarvan is voor christenen niet aan te raden. De hele wereld die erachter steekt is geen fantasie, maar een duistere werkelijkheid die niets anders wil dan u van de juiste Weg afhalen.

Ook al zijn er vele mensen die vinden dat het “maar” fantasie is en onschuldig vermaak, toch blijft het een boek met een hele duistere kant waar we ons absoluut niet mee in moeten laten.


Het blijft bizar dat er mensen zijn die zo gestoord zijn dat ze dit echt denken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 16-09-2010 16:22 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 16 september 2010 15:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Het blijft bizar dat er mensen zijn die zo gestoord zijn dat ze dit echt denken.


En dit soort idioterie is niet voorbehouden aan een paar kneusjes met een trieste website, dergelijke baarlijke nonsense wordt ook verkondigt op Family 7.

Een zender die niet snel genoeg uit het basispakket geschopt kan worden, om vervolgens in een betaalpakket (liefst icm X-MO) gestopt te worden.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 september 2010 15:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Het blijft bizar dat er mensen zijn die zo gestoord zijn dat ze dit echt denken.


Als er een verbod op LOTR zou komen zou ik het toch steunen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 16:26 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 16:25 schreef ElitE het volgende:
Als er een verbod op LOTR zou komen zou ik het toch steunen


En waarom dan precies?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 september 2010 16:26 schreef Onweerwolf het volgende:
En waarom dan precies?

Lord of the Rings

De boekenserie Lord of the Rings, geschreven door J.R. Tolkien, is een groot succes evenals de Narnia series, beide geschreven door eenzelfde soort schrijvers.

Dat deze series allebei een fantasiebundel zijn die wat van elkaar weg hebben komt misschien wel doordat de schrijvers goede vrienden zijn geweest en samen in een club zaten waarin ze sagen lazen in het oud Noors.

Tolkien's voorliefde voor sagen en mythen hebben dan ook invloed gehad op zijn boeken. Deze boeken worden ook in christelijke kring gelezen, vaak wordt dit zelfs toegejuicht door voorgangers of broeders en zusters in geloof.

Hoewel de boeken en films die verschenen zijn van de Lord of the Rings christelijk genoemd worden, hebben deze totaal niets te maken met het christelijke geloof.

Als we kijken naar de achtergrond van de schrijver dan blijkt dat hij van katholieke oorsprong is met een voorliefde voor mythes en sagen. Hij beweerd dat de mythologie de goddelijke weerklank is van de Waarheid, daarmee bedoelend dat er in de sagen en mythes een bijbelse waarheid schuilt.

Zonder dat J.R Tolkien zelf beweerd dat zijn boeken een christelijke grondslag hebben, wordt dit door vele voorgangers en bekende sprekers zoals bijvoorbeeld Ouweneel, wel gezegd. Volgens hen gaat het in de boeken van de Lord of the Rings over de strijd tussen goed en kwaad en kunnen we de bijbelse waarheid en principes uit dit boek gebruiken.

Dit boek is echter een fantasie boek, wat voortkomt uit de gedachten van een mens. De bijbel daarentegen is een boek wat een absolute waarheid verkondigd en voortkomt uit God. Als dit boek op christelijke grondslag rust, dan kunnen we ook alle sprookjesboeken en dergelijke dezelfde status geven. Ook daarin gaat het over goed en kwaad en zien we aan het eind de goede kant overwinnen.

In het boek gaat het over dwergen, feeën en tovenaars. Nu komen deze personages veelal voor in de mythologische geschriften in onder andere de Keltische geschriften. Tegenwoordig komen deze wezens ook nog voor. Vooral in de hekserij en natuurreligie worden deze wezens “gezien”of ervaren.

De wereld zoals die wordt afgebeeld in de boeken van de Lord of the Rings is een wereld die ervaren wordt door mensen die in het echte leven zich bezig houden met natuurreligie en wicca. Vooral in de natuurreligie worden deze wezens als natuurgeesten bestempeld.

De bijbel is heel duidelijk over dit soort zaken. God wil niet dat u zich in laat met toverij, geesten of dergelijke zaken. In Zijn ogen is dat een gruwel. Dit geldt niet alleen als u zich bezig houdt met afgodendienst of wicca, het is ook van toepassing al u zich verdiept in het lezen of kijken naar dit soort films of boeken.

Ook wie zich met geesten en schimmen inlaat zal Ik straffen en uitstoten. 7 Zorg ervoor dat jullie heilig zijn, en blijf heilig, want Ik ben de HEER, jullie God. Leviticus. 20:6-7

Dus een boekenserie als de Lord of the Rings of de films daarvan is voor christenen niet aan te raden. De hele wereld die erachter steekt is geen fantasie, maar een duistere werkelijkheid die niets anders wil dan u van de juiste Weg afhalen.

Ook al zijn er vele mensen die vinden dat het “maar” fantasie is en onschuldig vermaak, toch blijft het een boek met een hele duistere kant waar we ons absoluut niet mee in moeten laten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 16:29 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ah, goed punt Frank!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

gaan we zo beginnen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 16:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Sorry.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-09-2010 16:30 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik kan het wel begrijpen, vind het bijzonder slecht geschreven vanwege het erbij halen van allerlei irrelevante die de voortgang van het verhaal laten stagneren. Ook is het een zwaar overschat boek IMO.


Volgens mij heeft Tolkien ook meerdere malen bevestigd dat LotR een christelijk werk is (na het eerst een tijd ontkent te hebben). En dat katholieken-bashen door sommige protestanten...

Edit: holy... nogal veel posts ineens.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 16-09-2010 16:32]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ Weerverschijnselkarnivoor: jij hebt wel tussen hele oude topics zitten bladeren.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-09-2010 16:31]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-09-2010 16:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 september 2010 16:30 schreef Yirroth het volgende:
Ik kan het wel begrijpen, vind het bijzonder slecht geschreven vanwege het erbij halen van allerlei irrelevante die de voortgang van het verhaal laten stagneren.


Volgens mij heeft Tolkien ook meerdere malen bevestigd dat LotR een christelijk werk is (na het eerst een tijd ontkent te hebben). En dat katholieken-bashen door sommige protestanten...


klopt ja,

een halve drol stinkt ook


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 16:32 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 16:31 schreef ElitE het volgende:
@ Weerverschijnselkarnivoor: jij hebt wel tussen hele oude topics zitten bladeren.




Ik ben op onderzoek uit geweest ja, iets met een verrassing...


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wel binnen ZM mag ik hopen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-09-2010 16:34 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 16 september 2010 16:26 schreef ElitE het volgende:

Dit boek is echter een fantasie boek, wat voortkomt uit de gedachten van een mens. De bijbel daarentegen is een boek wat een absolute waarheid verkondigd en voortkomt uit God.



Haha wat slecht zeg

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 16-09-2010 16:34]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 16:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 september 2010 16:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben op onderzoek uit geweest ja, iets met een verrassing...

Oh, help, delven in de duistere krochten van ZM, dat kan weinig goeds betekenen

Anyhoo:

quote:
De bijbel daarentegen is een boek wat een absolute waarheid verkondigd en voortkomt uit God.

Ik dacht dat alleen moslims zo dachten

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-09-2010 16:37]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-09-2010 16:36 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 september 2010 15:12 schreef Onweerwolf het volgende:











[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 16-09-2010 16:38]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 16:37 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 16:34 schreef ElitE het volgende:
Wel binnen ZM mag ik hopen?


Nee, ook op Fok!, Stormfront, Geenstijl, Gay.nl en tuinbouwhelden.org.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah jah daar heb ik ook allemaal een coming out gehad.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 16:45 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 16:43 schreef ElitE het volgende:
Ah jah daar heb ik ook allemaal een coming out gehad.


Voelt fijn, nietwaar?!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen