IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 16:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 15:45 schreef Fusion het volgende:
Het dringt maar niet tot je door he? HET Christendom bestaat niet. Maar goed, ik ben er klaar mee





hmmm

dan kun je jezelf eigenlijk best wel nazi noemen,
het nazisme bestaat niet, en ik ben het niet eens met een groot deel van de gangbare normen binnen het nazisme (wat niet bestaat). Ik ben ook helemaal anti-holocaust, imo hoort dat niet samen met nazisme. En er zijn heel veel nazi's die ook naastenliefde hebben en zorgen voor mensen, opkomen voor anderen, zonder geweld te gebruiken.

leuk eigenlijk, zo kun je jezelf noemen wat je wil en er mee wegkomen


signature


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 23-09-2010 16:56 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Hyp, maak er "Joods-christelijke pagan anarchofascist" van en je hebt het helemaal voor elkaar...

Eén volk, één rijk, één Hypnos!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 17:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

zo is het.

God wil het volk onder zich vergaren, in al zijn facetten. Het Christendom bestaat wel, het is de verzameling van alle gelovigen die Christus' leer volgen. Mensen zijn gewoon te beperkt om allemaal hetzelfde te begrijpen, door hun verschil in IQ en leefwereld. Daarom hebben we een nieuwe verzamelnaam nodig.
De Christelijken.

Deze niet bestaaande trancenderende verheven mensengroep komt in de hemel door in Jezus te geloven , zijn best te doen om het woord gods te volgen en that's it.
Geen verdere regels. Alles word je trouwens vergeven net voor je sterft als je dat wil.

er zijn geen maatstaven, je moet nooit verantwoording afleggen. Er bestaat niet zoiets als "een goed Christen" of "een slecht Christen", want, let's face it, De Christen bestaat niet! Trouwens, wie zonder zonde is... juist

concreet mag je doen en laten wat je wil want als je zelf de Bijbel interpreteert is het ook goed,
je hoeft niet akkoord te gaan met de leider van je Kerk, je hebt veel mede-Christus-volgelingen die je accepteren omdat je Christelijk bent. Super toch! Wie wil daar nu niet aan mee doen? Je moet alleen zeggen dat je je best doet en je mag naar de HEMEL!! WOOHOO!!
en als je zin hebt in kinderen dan word je gewoon priester. Tegen dat je veroordeeld wordt ben je impotent en mag je op rust in een klooster. Nog een keer biechten en hoppa naar de eeuwige grasvelden




signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 17:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 15:50 schreef Mark het volgende:
als je je geloof thuis in je eentje uitoefent dan is er inderdaad niks aan de hand. Maar zodra je naar een kerk gaat en actief deel uit gaat maken van een kerk-gemeenschap, dan kan je je niet zo maar meer afwenden van de misstanden die in naam van die gemeenschap verricht worden.

Al moet ik daar meteen bij zeggen dat zowel jij als ProgTon dat ook al voortdurend doen, dus het is een beetje goedkoop om jullie daar op te blijven aanvallen.


Ik weet het niet hoor. Als je in je Ché Guevara zit te vereren dan ga je jezelf toch ook geen guerrilla noemen?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 17:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 15:44 schreef Fusion het volgende:


Nogmaals ik vind t verschrikkelijk wat er in de naam van God is gebeurt in het verleden, maar ik voel me er al dan niet net zit schuldig over als jij over wat 'onze voorouders' hebben gedaan op t gebeid van slavernij (even er vanuitgaande dat je Westerling bent en komt uit een land dat heeft meegedaan aan slavernij).







dat vind ik echt een heel onterechte vergelijking. Onze voorouders zijn onze voorouders, die kun je niet kiezen.

Jij kiest er wel voor om te behoren tot die kliek van Christelijken die verschrikkelijke dingen op zijn geweten heeft. Dus ik hoop dan ook dat jij dubbel zoveel schuldgevoel met je meedraagt als ik. Minstens!

Begrijp jij wel hoeveel pijn het doet voor alle slachtoffers en familie van Christelijken om te horen dat jij daar ook toe behoort????! Dat jij kiest om die naam te dragen? Dat is diep diep kwetsend voor die mensen. Zeker als je een goed persoon bent (waar ik niet aan twijfel)

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 17:23]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 18:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 17:21 schreef Hypnos het volgende:Jij kiest er wel voor om te behoren tot die kliek van Christelijken die verschrikkelijke dingen op zijn geweten heeft.
Ik denk dat we t nooit eens zullen zijn over zaken als 'de Christen', 'het Christendom' etc. Ik vind het RKisme weinig te maken hebben met het Protestantisme. Ik vind het Protestantisme uit de gemiddelde gemeente uit het Oosten des lands weinig te maken hebben met de kerken/gemeenten waar ik naar toe ga. Ik vind een Sufi weinig te maken hebben met wat ik geloof. Ik vind het Baha'isme weinig te maken hebben met Hare Krishna. Of Mormonisme met Islam. Het zijn allemaal volgelingen van Jezus in meer of mindere mate, en over een aantal groeperingen bestaan heftige discussies over of ze nu wel of niet tot 'het' Christendom horen. Voor mij is de definitie van een Christen 'het volgen van Jezus'.

quote:
Op 23 september 2010 17:21 schreef Hypnos het volgende:Dus ik hoop dan ook dat jij dubbel zoveelschuldgevoel met je meedraagt als ik. Minstens!
Waarom heb jij schuldgevoel? Misschien moeten we eerst eens wat definities vastleggen. Wat versta jij in dit specifieke geval onder 'schuldgevoel'? Waarom zou jij je schuldig voelen? Ik kan je iig wel verklappen dat ik wel dubbel zo verdrietig ben over bijvoorbeeld de kindermushandelingen. En me dubbel so veel schaam. Maar schuldgevoel? Licht eerst maar eens toe wat je daar precies onder verstaat, in dit specifieke geval.

quote:
Op 23 september 2010 17:21 schreef Hypnos het volgende:Begrijp jij wel hoeveel pijn het doet voor alle slachtoffers en familie van Christelijken om te horen dat jij daar ook toe behoort????! Dat jij kiest om die naam te dragen? Dat is diep diep kwetsend voor die mensen. Zeker als je een goed persoon bent (waar ik niet aan twijfel)
Hoe weet je dat? Op welke enquete baseer je je? Of heb jij de gave in de hoofden van alle familieleden vanb alle slachtoffers te kijken? Of baseer je je op niets anders dan je afschuw van wat er gebeurt is en je afkeer van religie? Met dit soort spelen met emoties wordt het NET zo realistisch om tegen jou te zeggen dat jij als metalfan gevoelens van verschrikking oproept bij familieleden van mensen die zichzelf door t hoofd hebben geschoten terwijl er n Black Sabbath plaat speelde, of die vermoord zijn in een bos door een stelletje blekkies etc. Ik snap heus wel dat de vergelijking om diverse redenen niet consistent is, maar ik vind ze beide onzinnig.

Waarom hamer je er zo op dat ik me schuldig moet voelen omdat ik behalve dat ik ook adem, slaap en whatever met die daders gemeen heb dat ik Jezus probeer te volgen? Wat probeer je te bereiken ermee? Dat ik ga pleiten dat het woord 'Christendom' internationaal wordt afgesplitst in 'Christendom1' en 'Christendom2'? Of dat er officieel een ander woord gevormd wordt voor iemand die Jezus volgt? Of andere definities voor de begrippen kerk, kerkelijke organisatie, religie etc? Die veel meer nuances bevatten? Of dat ik een brief ga sturen naar alle slachtoffers waarin ik ze uitleg dat voor mij Christendom betekent 'Jezus volgen' en dat ze dat maar moeten begrijpen ofzo? Wat is je doel nou precies behalve een handvat om een beetje tegen religie aan te schoppen?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 18:35 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 16:52 schreef Hypnos het volgende:
hmmm

dan kun je jezelf eigenlijk best wel nazi noemen,
het nazisme bestaat niet, en ik ben het niet eens met een groot deel van de gangbare normen binnen het nazisme (wat niet bestaat). Ik ben ook helemaal anti-holocaust, imo hoort dat niet samen met nazisme. En er zijn heel veel nazi's die ook naastenliefde hebben en zorgen voor mensen, opkomen voor anderen, zonder geweld te gebruiken.

leuk eigenlijk, zo kun je jezelf noemen wat je wil en er mee wegkomen
Het Nazisme bestaat wel. En er was volgens mij ook niet een legio aan afsplinteringen. Binnen het Christendom, en dubbel zo zeker als we dat definieren als 'allen die Jezus volgen' bevat zo veel afsplinteringen, waarvan sommigen het zo pertinent oneens met elkaar zijn op cruciale punten, dat kun je op een gegeven moment alleen nog maar 'het' Christendom noemen omdat je gewoon aan t dooremmeren bent


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 18:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 18:35 schreef Fusion het volgende:
Het Nazisme bestaat wel. En er was volgens mij ook niet een legio aan afsplinteringen. Binnen het Christendom, en dubbel zo zeker als we dat definieren als 'allen die Jezus volgen' bevat zo veel afsplinteringen, waarvan sommigen het zo pertinent oneens met elkaar zijn op cruciale punten, dat kun je op een gegeven moment alleen nog maar 'het' Christendom noemen omdat je gewoon aan t dooremmeren bent


o jawel, er zijn extreem veel afsplitsingen, van fascisme dan
groen-fascisten, skins, hooligan-fascisten, politici, salonfascisten. Nazisme bestaat zelfs in categorieën.
dus als iuk aanhanger ben van een gematigde strekking, of zelfstandig fasco ben, op mijngematigde manier, dan mag ik me toch fascist noemen en daar geen gêne bij voelen. Want IK ben wel een goed mens. IK heb gene mensen vermoord, en IK behoor niet in directe lijn tot die mand met een paar (of veel ) rotte appels in. Tja, waarom ook niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 18:46]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 18:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 18:45 schreef Hypnos het volgende:
o jawel, er zijn extreem veel afsplitsingen, van fascisme dan
groen-fascisten, skins, hooligan-fascisten, politici, salonfascisten. Nazisme bestaat zelfs in categorieën.
dus als iuk aanhanger ben van een gematigde strekking, of zelfstandig fasco ben, op mijngematigde manier, dan mag ik me toch fascist noemen en daar geen gêne bij voelen. Want IK ben wel een goed mens. IK heb gene mensen vermoord, en IK behoor niet in directe lijn tot die mand met een paar (of veel ) rotte appels in. Tja, waarom ook niet.
Hoho, nu loop je te sjoemelen. Je begon met NAZISME. Nu begin je opeens over alle aftakkingen van FASCISME. Das zeg maar t zelfde als dat ik opeens over alle religies begin

Maar goed, ik ben benieuwd waarom JIJ je schaamt.

EDIT: welke afsplistingen van Nazisme zijn er dan? En zijn die verschillen net zo cruciaal als het verschil tussen een zwartekousgemeente en een spiritueel denominatie-vrije Christen?

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 23-09-2010 18:50]


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 18:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 18:33 schreef Fusion het volgende:




Waarom hamer je er zo op dat ik me schuldig moet voelen omdat ik behalve dat ik ook adem, slaap en whatever met die daders gemeen heb dat ik Jezus probeer te volgen? Wat probeer je te bereiken ermee? Dat ik ga pleiten dat het woord 'Christendom' internationaal wordt afgesplitst in 'Christendom1' en 'Christendom2'? Of dat er officieel een ander woord gevormd wordt voor iemand die Jezus volgt? Of andere definities voor de begrippen kerk, kerkelijke organisatie, religie etc? Die veel meer nuances bevatten? Of dat ik een brief ga sturen naar alle slachtoffers waarin ik ze uitleg dat voor mij Christendom betekent 'Jezus volgen' en dat ze dat maar moeten begrijpen ofzo? Wat is je doel nou precies behalve een handvat om een beetje tegen religie aan te schoppen?

Voor een Christelijk persoon vind ik dat je weinig empathie aan de dag brengt hoor.
Ik voel me ook schuldig als ik die negertjes zie op tv die sterven van de honger omdat wij het goed zouden kunnen hebben terwijl ze uitgemolken worden voor economische doeleinden.
Duitsers voelen zich ook schuldig aan hun verleden

maar Christenen? lekker peuh; niets mee te maken.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 18:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 18:48 schreef Fusion het volgende:
Hoho, nu loop je te sjoemelen. Je begon met NAZISME. Nu begin je opeens over alle aftakkingen van FASCISME. Das zeg maar t zelfde als dat ik opeens over alle religies begin

Maar goed, ik ben benieuwd waarom JIJ je schaamt.

EDIT: welke afsplistingen van Nazisme zijn er dan? En zijn die verschillen net zo cruciaal als het verschil tussen een zwartekousgemeente en een spiritueel denominatie-vrije Christen?

sorry, bedoelde fascisme

zwartekousgemeente , wasda?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 18:52]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 18:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 18:45 schreef Hypnos het volgende:
dus als iuk aanhanger ben van een gematigde strekking, of zelfstandig fasco ben, op mijngematigde manier, dan mag ik me toch fascist noemen en daar geen gêne bij voelen. Want IK ben wel een goed mens. IK heb gene mensen vermoord, en IK behoor niet in directe lijn tot die mand met een paar (of veel ) rotte appels in. Tja, waarom ook niet.
Wat is er nou weer mis met een fascist zijn? Je kan best fascist zijn en een ontzettend goed mens zijn die een hekel heeft aan Franco, Hitler, Mussolini etc en nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 18:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 18:52 schreef Fusion het volgende:
Wat is er nou weer mis met een fascist zijn? Je kan best fascist zijn en een ontzettend goed mens zijn die een hekel heeft aan Franco, Hitler, Mussolini etc en nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan.


serieus... wat vindt de gemiddelde mens van een fascist?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 19:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 18:51 schreef Hypnos het volgende:
Voor een Christelijk persoon vind ik dat je weinig empathie aan de dag brengt hoor.
Ik voel me ook schuldig als ik die negertjes zie op tv die sterven van de honger omdat wij het goed zouden kunnen hebben terwijl ze uitgemolken worden voor economische doeleinden.
Duitsers voelen zich ook schuldig aan hun verleden

maar Christenen? lekker peuh; niets mee te maken.
Ik vind t dan ook volkomen debiel dat Duitsers zich schuldig voelen voor hun verleden. Dat ze t verschrikkelijk vinden wat er is gebeurd, prima. Dat ze een soort van plaatsvervangende schaamte hebben, snap ik. Maar schuldig? Waarom?

Weet je, uiteindelijk draait het allemaal om groepjes en kliekjes. Jij hanteert definities die jou en vooral je afkeer van religie goed uitkomen in dit soort discussies. Prima, maar ik voel me NIET schuldig over wat andere volgelingen van Jezus doen. Ik vind t verschrikkelijk, heb een soort van plaatsvervangede schaamte, maar voel me niet schuldig. Ik voel me ook niet schuldig als ik hoor over slavernij, misdrijven uit naam van kapitalisme, uit naam van atheisme (was ik vroegah), uit naam van geindoctrineerde blekkies, of wat dan ook. Ik voel me schuldig over wat ik, persoonlijk, fout doe of waar ik, persoonlijk, te kort schiet. In het geval van hongerende kinderen op de tv, voel ik me niet schuldig omdat ik in het Westen leef wat een corrupt systeem is wat dit soort arme landen uitbuit (wat een DROGREDEN om jezelf schuldig te voelen zeg, verhuis dan lekker naar de Noordpool), maar voel ik me schuldig omdat ik, persoonlijk, te kort schiet in mijn leven om deze mensen te helpen.


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 19:10 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 september 2010 18:52 schreef Hypnos het volgende:
sorry, bedoelde fascisme

zwartekousgemeente , wasda?


dat zijn de meest orthodox gereformeerde kerken in Nederland

http://www.kerkzoeker.nl/gereformeerdegemeente.html
http://www.kerkzoeker.nl/oudgereformeerd.html

http://www.kerkzoeker.nl/hersteldhervormd.html

kun je er ook nog wel bij zetten, misschien vergeet ik er nog een. Maar dat komt dus voort uit kledingsvoorschriften van de kerk en behoorlijk zware leer, en je bent door en door zondig etc dat wordt, de weg naar Jezus wordt bijna verspert




ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 19:16 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Een Christen zou zich wat meer bezig moet houden met het volgen van Jezus ipv van het volgen van oordelen, veroordelen of scheefnekkerij.

Daar maak ik mij ook wel schuldig aan, bijvoorbeeld ik ben opgevoed met de Hervormde Kerk, inmddels valt dat binnen de PKN. De PKN staat eigenlijk voor dat verschillende intepretaties van het geloof toch onder een noemer kunnen vallen. Het voordeel is dat je toch één Grote kerk vormt, nadeel is dat er een tak als vrijzinnigen ook egwoon een ding mogen doen. Dominee Hendrikse bijvoorbeeld als atheistische dominee....
Dat is een lichtere tak dan veel gereformeerde stromingen maar een zwaardere tak dan bijv baptisten of evangelisch, eerlijk gezegd ben ik persoonlijk te ingetogen voor de twee laatste genoenden en te happy/licht voor de zware takken om het kort zo uit te leggen.
Als iedereen nou gewoon zn stekkie zoekt komt het wel goed. Bovendien is het zo dat er veel gemeenten de laatste jaren toch weer naar elkaar omzien en weer samengaan.
Bij ons zitten we nu samen met de Gereformeerd Synodalen en de Nederlands Hervormden in de kerk, mooi teken, is nog maar iets kleins maar wel positief

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-09-2010 19:17]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 19:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 19:00 schreef Fusion het volgende:
In het geval van hongerende kinderen op de tv, voel ik me niet schuldig omdat ik in het Westen leef wat een corrupt systeem is wat dit soort arme landen uitbuit (wat een DROGREDEN om jezelf schuldig te voelen zeg, verhuis dan lekker naar de Noordpool), maar voel ik me schuldig omdat ik, persoonlijk, te kort schiet in mijn leven om deze mensen te helpen.


voel je je dan ook schuldig omdat je slachtoffers van Christelijken niet helpt?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 19:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 19:24 schreef Hypnos het volgende:
voel je je dan ook schuldig omdat je slachtoffers van Christelijken niet helpt?
Ja en nee. Ja, omdat ik daarin faal. Nee, omdat ik niet op alle plekken waar leed is tegelijkertijd kan zijn.

Maar goed, je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord. Waarom voel je je schuldig?

En verder heb ik steeds meer t idee dat discussieren met jou meer een continue aanval op mijn geloof is, waarin jij de hele tijd maar zaken opwerpt waarop ik me mag verdedigen, maar echt ingaan op mijn antwoorden (en zo tot een echte discussie komen) doe je niet. Misschien zit ik ernaast, ik zal eea nog eens teruglezen.

Oh ja, en vinden dat Duitsers zich schuldig moeten voelen is onzin. En aan mij vragen wat de gemiddelde mens vind van een fascist ook. Das ook weer zo'n voorrbeeld. Je begint eerst over nazisme, wijkt uit naar fascisme, vervolgens antwoord ik dat met fascisme an sich helemaal niet per se iets mis is, zeker niet per definitie mbt een fascist, en dan t enige wat je dan nog zegt is "wat vind de gemiddelde mens van een fascist". Ja hallo. Wat is 'de gemiddelde mens'? En wat vind die van een metalhead?
Pffff...


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-09-2010 19:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Conclusie: Het was een leuke opzet, zo'n topic, maar er kan nu wel een slotje op lijkt me.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 19:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 19:31 schreef Fusion het volgende:
Ja en nee. Ja, omdat ik daarin faal. Nee, omdat ik niet op alle plekken waar leed is tegelijkertijd kan zijn.

Maar goed, je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord. Waarom voel je je schuldig?

En verder heb ik steeds meer t idee dat discussieren met jou meer een continue aanval op mijn geloof is, waarin jij de hele tijd maar zaken opwerpt waarop ik me mag verdedigen, maar echt ingaan op mijn antwoorden (en zo tot een echte discussie komen) doe je niet. Misschien zit ik ernaast, ik zal eea nog eens teruglezen.




ok, mijn excuses, ik wil geen aanval openen, maar ik wil er wel op wijzen wat de "vage" kanten zijn van geloof en waarom het zo ridicuul lijkt om er toe te behoren (direct of indirect). En ook het feit dat je je als individu nog steeds linkt aan de groep. Zo krijgen we nooit de verlichting van de religie in het westen, als zelfs de meest kritische autonome gelovige dat niet dot.

en fascisme. Kom nou, vraag aan 10 mensen of fascisme goed slecht of neutraal is en er zijn er minstens 8 die het negatief vinden,
wel, het Christendom gaat dezelfde kant op.
Het enige verschil is dat er geen Meneer Fasco was die aan het kruis is genageld (als je begrijpt wat ik bedoel.

maar voor de rest heb ik inhoudelijk ook wel vragen hoor, ik vindhet gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel soms wat treffend als ik het woord Christen hoor vallen, en dat is totaal los van Jezus.


en voor de rest: ik voel me wel wat schuldig als deel van de vervuiling, omdat ik meehelp aan de ondergang van de 3e wereld, omdat ik masturbeer (dank u christelijke opvoeding), omdat ik niet meer samen ben met de moeder van de kleine (danku christendom) , ... enz enz


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 19:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 16:24 schreef Jenje het volgende:
standaardreactie bij kritiek, beetje jammer.
Op zich een goed punt, maar Fusion neemt zo duidelijk afstand van de slechte dingen die wij hier boven halen dat je hem moeilijk kunt beschuldigen van the-easy-way-out nemen wat betreft dit soort kritiek.




En wat de laatste tig posts echt abominabel veel gebeurt is van het Christendom net zo'n monoliet maken als onze Geert Wilders van de Islan maakt; in beide gevallen gaat het echt nergens over, er is geen 'hét Christendom' en er is geen 'dé Islam'. Net als dat er geen 'de Metal' is En dan kunnen mensen wel weer gaan lopen huilen dat er geen organisatie is, blabla. Nee, komt inderdaad niet op dezelfde schaal voor en is appels met peren vergelijken, et cetera. Maar ook wat dat betreft vind er organisatie plaats, officieel en meer ongeschreven, ook wat dat betreft zijn er mensen die zich daar juist niets van aantrekken en ook is in dit geval niet zomaar te spreken van een eenduidig geheel. En ja, bij het Christendom komen er wel dingen voor die een stuk monolithischer zijn en georganiseerd (laten we de RK-kerk er nog een keer bijhalen) maar zijn er ook evengoed mensen en stromingen die pertinent anders zijn. Op het abstractieniveau dat er nu beschuldigen plaats vinden / uitspraken gedaan worden is het totaal onzinnig om over HET Christendom te spreken. Sterker nog, het enige moment waarop je echt over HET Christendom kan spreken is denk als je zegt dat de aanhangers van het Christendom in God geloven en een aardig positief beeld van Jezus Christus hebben.

Godverdomme.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-09-2010 19:57 by Mark Profiel van Mark

Dat zei ik 4 pagina's geleden al.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 20:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Terecht. Als ik dat onthouden had, had ik dat gequote. Dit was toch beduidend meer moeite.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 20:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



streber

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 20:25]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 19:43 schreef Hypnos het volgende:
En ook het feit dat je je als individu nog steeds linkt aan de groep.
Zucht.

quote:
Op 23 september 2010 19:43 schreef Hypnos het volgende:en fascisme. Kom nou, vraag aan 10 mensen of fascisme goed slecht of neutraal is en er zijn er minstens 8 die het negatief vinden
Dus? Is dat terecht? Is daarom fascisme an sich slecht? En vraag aan 10 mensen wat ze van heavy metalfans vinden?

quote:
Op 23 september 2010 19:43 schreef Hypnos het volgende:wel, het Christendom gaat dezelfde kant op.
In de media wel ja. Maar goed, we draaien n beetje in cirkeltjes en daar word ik een beetje duizelig van...

quote:
Op 23 september 2010 19:43 schreef Hypnos het volgende:maar voor de rest heb ik inhoudelijk ook wel vragen hoor, ik vindhet gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel soms wat treffend als ik het woord Christen hoor vallen, en dat is totaal los van Jezus.
Ja voor iemand die vind dat Duitsers zich schuldig moeten voelen snap ik dat wel ja.


quote:
Op 23 september 2010 19:43 schreef Hypnos het volgende:en voor de rest: ik voel me wel wat schuldig als deel van de vervuiling, omdat ik meehelp aan de ondergang van de 3e wereld, omdat ik masturbeer (dank u christelijke opvoeding), omdat ik niet meer samen ben met de moeder van de kleine (danku christendom) , ... enz enz
Nee, dat vroeg ik allemaal niet. Het ging over dat je zei dat ik me dubbel zo schuldig moest voelen als jij over de misstanden binnen de kerk. Ik doelde daar op.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen