|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote: :')!! ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Volgens mij heeft die gast niet door dat zijn 'profeet' zich door het christendom en het jodendom heeft laten inspireren. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
quote: staat toch in de bijbel dat ze geen seks mogen hebben signature |
|
quote: Precies in de Bijbel, nu is het zo dat de RK meer waarde hecht aan de Kerk dan de Bijbel dat is geen kul dat is echt zo. ze hebben ontzettend veel dingen erbij gevoegd, ook zaken als maria zaligmakingen etc. Is totaal niet Bijbels. Hier doel ik op zie je dat het Celibaat (KKK) dus eigenlijk aan de loop gaat met een tekst uit de Bijbel? Dat duidt ook op het feit dat de RK zegt dat zij de enige ware Kerk zijn Om priester te kunnen worden in een rooms-katholieke kerk is het celibaat verplicht, net als voor mensen die intreden in een kloosterorde. De leidende gedachte is, dat iemand die zich niet aan een ander bindt, zich beter kan wijden aan God en de mensen. Of, zoals het in de kerkelijke leerboeken (KKK) staat: Alle gewijde bedienaars van de Latijnse kerk worden gewoonlijk gekozen onder gelovige mannen die celibatair leven en de wil hebben het celibaat te onderhouden 'omwille van het rijk der hemelen' (Mt. 19,12). Geroepen om zich onverdeeld te wijden aan de Heer en aan 'zijn zaak', geven zij zich geheel aan God en de mensen. Het celibaat is een teken van dit nieuwe leven waaraan de bedienaar van de kerk zich wijdt; met een blij hart aanvaard, straalt het de boodschap van het rijk Gods uit. [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 10-09-2010 17:47] |
|
quote: neen, net omgekeerd, wie de bijbel niet volgt hecht meer belang aan zijn organisatie dan aan de bijbel. wat jij zegt is zo van, gaan we lekker niet doen wat in de bijbel staat, want wij hechten meer belang aan de bijbel dan aan onszelf ... signature |
|
quote: nee zij hechten meer belang aan de kerk dan aan de bijbel dat bedoel ik |
|
quote: dus ze hechten meer belang aan de kerk door te doen wat er in de bijbel staat signature |
|
Ter verduidelijking met "de kerk" bedoelt ie aan de eigen organisatie en eigen regels. Een soort maffia dus... ook italiaans. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
Even uit dat 'nu gesloten' topic gevist: quote: Aan je reactie te merken weet je de duidelijkste al Genesis 1: 26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis Er zijn er nog wat hoor... Genesis 3: 22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Genesis 11: 7 Kom aan, laat Ons nedervaren, en laat Ons hun spraak aldaar verwarren, opdat iegelijk de spraak zijns naasten niet hore. Daarmee houdt het wel een beetje op wat betreft dat de enkele god spreekt namens een groepje goden, dat is wat ik wilde aantonen. Er zijn ook nog genoeg momenten waar god het erg belangrijk vindt om te zeggen dat de mens andere goden beter maar niet kan aanhangen, dus dat komt op mij over als dat er andere goden bestaan maar die iig niet in zijn kamp zitten.. quote: Ik denk dat jij beter moet leren lezen. IK kan dat namelijk wel. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Oh zoete ironie She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Wat ik me afvraag is, even buiten beschouwing laten of goden bestaan of niet, of de abrahamitische god niet eens een kwaadaardige god (bijvoorbeeld een soort hebreeuwse Loki) uit een voormalig pantheon kan zijn, die het geloof in de rest heeft weten weg te drukken (of een priester in zo'n specifieke god). Want ik kan niet begrijpen dat men die egocentrische sociopaat uit het OT vrijwillig gaat aanhangen als je ook maar een greintje moraliteit hebt. Maar ja, dit is meer filosofie dan wetenschap. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
quote: in ieder geval moeten ze met hun "seksuele neigingen" met die gore poten afblijven van schandknaapjes! waar moeten ze dan heen met hun sexuele neigingen? |
|
quote: staat dat niet in de Bijbel? ze moeten hun energie naar God richten i dunno dat ze hun piemel in de bijbel leggen en hem toeklappen zal wel over zijn dan signature |
|
duitse rk-viespeuk-priester: "ABER, DAS KLAPPT JA NICHT!!!!". |
|
zelfs in de kleine zeemeermin had hij een erectie signature |
|
...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Tuurlijk, met een slappe kom je moeilijk ergens binnen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ariël dacht er het hare van signature |
|
quote: Bedoel je niet koorknaapjes? Schandknaapjes zijn over het algemeen broodpoten/gigolo's/mannelijke hoeren. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
It's ya birthday It's ya birthday ... signature |
|
Laat mijn in de kinderen komen, alle alle kinderen. Laat mijn in de kinderen komen, niemand mag hen hinderen, want de poorten van Mijn Rijk staan voor kinderen open. Laat mij in allen, groot en klein, bij hen binnenlopen. signature |
|
it all makes sense signature |
|
Nou is het wel duidelijk Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |