IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 28-08-2010 19:06 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 28 augustus 2010 19:05 schreef herrie het volgende:
nee hoor, omdat ik niet geloof en het zeker weet, ben ik niet opzoek naar antwoorden (want die heb ik al).


prima toch, zo kiest iedereen zijn weg!

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 28-08-2010 19:06]



herrie
Usericon van herrie
Posted 28-08-2010 19:07 by herrie Profiel van herrie

zo is dat!


rotor
Usericon van rotor
Posted 28-08-2010 19:09 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 28 augustus 2010 19:00 schreef ProgTon het volgende:
Nee hoor, ik geloof gewoon dat Hij de schepper is, bovendien waarom zou ik dat niet geloven.
Kan mij voorstellen als je niet geloofd je dan naar antwoorden zoekt maar die heb ik al.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Ik snap het wel hoor, maar het en blijft --per definitie-- dogmatisch.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-08-2010 19:09 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 28 augustus 2010 18:53 schreef ProgTon het volgende:
het fundamentele probleem met die theorieën is dat ze God buiten beschouwing laten.
Terwijl het er zoveel makkelijk op maakt


Het gaat er niet om wat makkelijker is, maar wat waar is. Ik vind het ook makkelijker om te geloven dat als mijn schoen kapot is en ik die 's nachts bij de voordeur neer zet, dat hij de volgende ochtend weer gerepareerd is door kaboutertjes. Maar dat maakt het nog niet waar. Als jij graag iets wil geloven, prima, maar verkondig het dan niet als waarheid.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


herrie
Usericon van herrie
Posted 28-08-2010 19:10 by herrie Profiel van herrie

...en a'j mie neet g'leuft, vertel ik oe zo wa aans!"


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-08-2010 19:12 by Mark Profiel van Mark

Laten we school ook meteen maar afschaffen, al die scheikunde en biologie vertelt je toch alleen maar onzin. Water stroomt naar de zee omdat de zee anders leeg raakt, niet vanwege zwaartekracht.

Oorzaak-gevolg fail.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


herrie
Usericon van herrie
Posted 28-08-2010 19:13 by herrie Profiel van herrie

...er is toch ook ergens een zee door iemand met een stok in de hand geopend, zodat allerlei mensen er door heen konden wandelen? zou het filleprobleem ook mooi op kunnen lossen,al het vliegverkeer etc...


[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 28-08-2010 19:14]


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 28-08-2010 19:17 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 28 augustus 2010 19:09 schreef Mark het volgende:
Het gaat er niet om wat makkelijker is, maar wat waar is. Ik vind het ook makkelijker om te geloven dat als mijn schoen kapot is en ik die 's nachts bij de voordeur neer zet, dat hij de volgende ochtend weer gerepareerd is door kaboutertjes. Maar dat maakt het nog niet waar. Als jij graag iets wil geloven, prima, maar verkondig het dan niet als waarheid.


Ik geloof het als waarheid, maar verkondig het niet zo. Ik kan moeilijk beslissen wat een ieder geloofd



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 28-08-2010 19:18 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 28 augustus 2010 19:13 schreef herrie het volgende:
...er is toch ook ergens een zee door iemand met een stok in de hand geopend, zodat allerlei mensen er door heen konden wandelen? zou het filleprobleem ook mooi op kunnen lossen,al het vliegverkeer etc...



Dat klopt dat is een verhaal met Mozes, volk van Israël ging uit Egypte weg na al die plagen, de Egyptenaren kwamen er echter achter aan, en die dachten ook er doorheen te gaan maar dat ging wat anders



herrie
Usericon van herrie
Posted 28-08-2010 19:21 by herrie Profiel van herrie

ik vraag me trouwens af wie het volk van Israel eigenlijk is... wetenschappelijk gezien kan het toch echt niet, om zo maar de zee open te sperren voor een bepaald soort volk, om daarna het andere volk te laten verzuipen. Behoorlijk wreed eigenlijk.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 28-08-2010 19:30 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 28 augustus 2010 19:21 schreef herrie het volgende:
ik vraag me trouwens af wie het volk van Israel eigenlijk is... wetenschappelijk gezien kan het toch echt niet, om zo maar de zee open te sperren voor een bepaald soort volk, om daarna het andere volk te laten verzuipen. Behoorlijk wreed eigenlijk.


wetenschappelijk niet nee, dat zijn ze overigens wel mee bezig.
Maar dan krijg je veel verschillende intepretaties.
Als je leest hoe de Egyptenaren het volk van God behandelden snap ik het wel.
Dit heeft alles te maken met Gods belofte die Hij aan Mozes (leider toen van het volk) heeft gedaan



herrie
Usericon van herrie
Posted 28-08-2010 19:32 by herrie Profiel van herrie

"...het volk van god..." wat gebeurd er dan met volk dat geen volk is van die god?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-08-2010 19:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 augustus 2010 19:32 schreef herrie het volgende:
"...het volk van god..." wat gebeurd er dan met volk dat geen volk is van die god?


Die hebben satanskinderen gekregen waaruit jij voortkwam.... HUPS uit die telefoon, en HOPS deurzoep'n ieje!


Boeiender


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2010 19:33 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Staan er in de bijbel trouwens net zoveel spelfouten en interpunctiefouten als in je reacties?


spelfout weggehaald...


herrie
Usericon van herrie
Posted 28-08-2010 19:34 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 28 augustus 2010 19:33 schreef MR. N het volgende:
Die hebben satanskinderen gekregen waaruit jij voortkwam.... HUPS uit die telefoon, en HOPS deurzoep'n ieje!


en offline ook hé?


rotor
Usericon van rotor
Posted 28-08-2010 19:35 by rotor Profiel van rotor

Wordt het verschijnsel ook physisch onderzocht?
Als men daarachter komt zou waarschijnlijk het hele molecuulmodel omver worden geschopt.
Of is het een gebeurtenis die 'langs de wetten van de physica' heeft plaatsgevonden?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-08-2010 19:36 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 augustus 2010 19:34 schreef herrie het volgende:
en offline ook hé?
Ook ja. HATSAFLATS!




Boeiender


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 28-08-2010 19:51 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 28 augustus 2010 19:33 schreef varanus het volgende:
Staan er in de bijbel trouwens net zoveel spelfouten en interpunctiefouten als in je reacties?


:D nee maar ben wel wat foutjes tegengekomen in wat bijbelvertalingen



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-08-2010 19:54 by Mark Profiel van Mark

Ik ook, dingen als alle dieren die in een keer geschapen zijn zonder enige vorm van evolutie of natuurlijke selectie, of een brood dat keer op keer gebroken wordt zonder ooit op te raken, of een door een persoon in elkaar getimmerde boot die een koppeltje van elke diersoort ter wereld kan huisvesten, of een man die na 3 dagen dood te zijn weer tot leven komt, etcetera.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


herrie
Usericon van herrie
Posted 28-08-2010 19:59 by herrie Profiel van herrie



mijn brood raakt helaas wel elke keer op.
en ja, onbevlekt ontvangen, da's wel saai zeg, om je zo te moeten voorplanten!

als ik de bijbel goed intepreteer, zijn we allemaal familie van elkaar...


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 28-08-2010 20:14 by Yirroth Profiel van Yirroth

Als je de evolutie-theorie bekijkt ook hoor.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Samoroth
Usericon van Samoroth
Posted 29-08-2010 4:30 by Samoroth Profiel van Samoroth

Mark


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-08-2010 8:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 augustus 2010 19:35 schreef rotor het volgende:
Wordt het verschijnsel ook physisch onderzocht?
Als men daarachter komt zou waarschijnlijk het hele molecuulmodel omver worden geschopt.
Of is het een gebeurtenis die 'langs de wetten van de physica' heeft plaatsgevonden?

Dat het molecuul model dan niert meer staat, slaat natuurlijk een beetje nergens op. Of was het opeens geen water, laat staan materie, meer?


When your people matter, menstrual health matters


rotor
Usericon van rotor
Posted 30-08-2010 10:23 by rotor Profiel van rotor

Als het molecuulmodel er niet aan gaat, dan het zwaartekrachtmodel wel.

Veel Christelijke overtuigingen worden niet alleen ontkracht door archeologie, biologie en sterrenkunde maar stroken evenmin met physica en elementaire logica. Mark geeft hierboven een paar mooie voorbeelden.
Heel leuk hoor, dit "ongeloof" van jullie, maar wees dan consequent en skip de hele wetenschappelijke methode en kom op met een alternatief voor "logica" en "oorzaak-gevolg".


herrie
Usericon van herrie
Posted 30-08-2010 10:26 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 28 augustus 2010 20:14 schreef Yirroth het volgende:
Als je de evolutie-theorie bekijkt ook hoor.


hehehe, punt!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen