IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:23 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:15 schreef Fusion het volgende:
a) en wat maakt dat uit? Alle zijn al dan niet georganiseerde entiteiten waaraan wij vrijwillig deelnemen.


Dude, het punt is dat metal, kapitalisme en anti-religie geen stromingen zijn die georganiseerd zijn en hun volgelingen regels opleggen die hatelijk zijn tov andere mensen.

Als ik nou lid zou zijn van de black metal mafia of van een militant atheïstische organisatie dan had je een punt, maar dat ben ik dus niet en zal ik dus ook nooit zijn.

quote:
b) het zou je sieren mijn nick gewoon te typen en wat minder te schelden.


Sorry.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 15:23 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 september 2010 15:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat fussy een lieve jongen is wil ik helemaal niet bestrijden, maar dat is verder irrelevant mbt mijn verhaal. Ik ken genoeg christenen die hartstikke lief zijn. Toch houden deze mensen een instituut in stand dat zorgt voor haat in deze wereld en daar ben ik gewoon 100% op tegen. Lief of niet.



Christus, christendom, hij leeft volgens de bijbel, een boek dat hij ziet als de leidraad in zijn leven, een boek dat vol staat met achterlijke dingen.


Die volgens jou vol staat met achtelijke dingen, dat moet je er wel even bij zetten hoor vind ik



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 15:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 15:09 schreef ZelThoR het volgende:
Eigenlijk heeft hij meer recht zich zo te noemen dan vele anderen
Niet bepaald.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 15:27 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 15:26 schreef Fusion het volgende:
Niet bepaald.

Dat maak ik wel uit


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 15:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 15:23 schreef Onweerwolf het volgende:
Dude, het punt is dat metal, kapitalisme en anti-religie geen stromingen zijn die georganiseerd zijn en hun volgelingen regels opleggen die hatelijk zijn tov andere mensen.

Als ik nou lid zou zijn van de black metal mafia of van een militant atheïstische organisatie dan had je een punt, maar dat ben ik dus niet en zal ik dus ook nooit zijn.

Kapitalisme niet georganiseerd? Shit ik zou niet meer reageren.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 15:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 15:22 schreef ProgTon het volgende:
waarschijnlijk wel als je nog een generatie daarvoor gaat kijken
MAar misschien ook niet.


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 15:28 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 september 2010 8:56 schreef bastianus het volgende:
Verrek. Hoe een oud verhaal actueel kan zijn. Toepasselijk ook dat de hoogste manager dan meteen een "verdeel en heers"-maatregel neemt om de werkvloer nog rommeliger en onoverzichtelijker te maken, maar wel zijn positie te behouden.


Europees Parlements gebouw ook is ook gebaseerd op de toren van Babel best kansloos.
Zie het al voor me Europa als beroemdheid, denkt onsterfelijk te zijn en zich optrekt tegen Israël.
Gog die optrekt naar Israël.
Nou sta ik niet om te springen

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-09-2010 15:29]



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 15:29 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 september 2010 15:28 schreef Fusion het volgende:
MAar misschien ook niet.


Misschien niet inderdaad..



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:22 schreef Fusion het volgende:
Ik. Hou. Geen. Instituut. In. Stand. Ik ben nergens lid van, en dat andere mensen dezelfde Bijbel misbruiken om allerlei nare dingen te doen is spijtig. Jij WIL gewoon mij aanstellen als 'vertegenwoordiger' van 'het' Christendom om je (soms terechte kritiek, ondanks dat je t nogal ongenuanceerd brengt en ik me afvraag of je van een aantal zaken wel precies weet wat je schr... ehm roept). Prima, leef je uit. Ik ga verder niet meer op je in. Flauw he? Ik wacht in spanning op je antwoord met daarin ongetwijfeld allerlei woorden als "typisch" enzo (of maai ik nu wat gras voor je voeten weg?), maar verwacht geen respons. Discussieren met jou is onmogelijk als jij mij als 'het Christendom' ziet ipv Fusion.


Waarom noem je jezelf dan christen? Waarom post je überhaupt in een topic met de titel Christendom in de titel? Waarom ben je pro-bijbel?

Verder heb ik 11 jaar godsdienstonderwijs gehad en daarnaast uit mezelf wegens persoonlijke interesse vele uren in de bijbel gelezen. Ik denk dus dat ik wel degelijk weet waarover ik het heb.

Dat ik een en ander ongenuanceerd breng is een directe reactie op het feit dat hedendaagse christenen juist proberen om allerlei nuances aan te brengen in hun overtuigingen en regels om op die onder de schuld uit te komen van wat er in het verleden allemaal gebeurd is uit de naam van God.

Ik kan prima genuanceerd zijn en dan kun je in andere topics ook lezen, maar in dit geval kies ik daar met opzet niet voor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 15:31 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 15:28 schreef ProgTon het volgende:
Europees Parlements gebouw ook is ook gebaseerd op de toren van Babel best kansloos.

:')

Wanneer gaat God excuses aanbieden voor de ene kans op een verenigde mensheid die hij destijds verpest heeft, eigenlijk?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:31 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:23 schreef ProgTon het volgende:
Die volgens jou vol staat met achtelijke dingen, dat moet je er wel even bij zetten hoor vind ik


Laten we het bij de feiten houden. De bijbel staat vol met hatelijke zooi.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 15:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 15:23 schreef Onweerwolf het volgende:
Dude, het punt is dat metal, kapitalisme en anti-religie geen stromingen zijn die georganiseerd zijn en hun volgelingen regels opleggen die hatelijk zijn tov andere mensen.
Dude, de kerk waar ik naar toe geen legt geen regels op die hatelijk zijn tov andere mensen. Dat jij de Bijbel op jouw eigen speciale, vrijgevochte wijze net zo interpreteert als 'de' Christen waar jij zo graag op afgeeft moet je zelf weten, maar verveel mij er niet mee ajb.


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 15:32 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 september 2010 15:31 schreef Onweerwolf het volgende:
Laten we het bij de feiten houden. De bijbel staat vol met hatelijke zooi.


mensen die hatende zooi doen idd



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:32 schreef Fusion het volgende:
Dude, de kerk waar ik naar toe geen legt geen regels op die hatelijk zijn tov andere mensen. Dat jij de Bijbel op jouw eigen speciale, vrijgevochte wijze net zo interpreteert als 'de' Christen waar jij zo graag op afgeeft moet je zelf weten, maar verveel mij er niet mee ajb.


Maar die kerk is onderdeel van het christendom.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:32 schreef ProgTon het volgende:
mensen die hatende zooi doen idd


Nee! Regels en opvattingen die hatelijk zijn.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 15:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 september 2010 15:32 schreef Fusion het volgende:
Dude, de kerk waar ik naar toe geen legt geen regels op die hatelijk zijn tov andere mensen. Dat jij de Bijbel op jouw eigen speciale, vrijgevochte wijze net zo interpreteert als 'de' Christen waar jij zo graag op afgeeft moet je zelf weten, maar verveel mij er niet mee ajb.


Mag ik uit interesse vragen naar welke kerk je gaat?



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 15:36 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 september 2010 15:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee! Regels en opvattingen die hatelijk zijn.


Nee waar mensen zich niet aan hebben gehouden, en toen....

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-09-2010 15:38]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2010 15:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 september 2010 15:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee! Regels en opvattingen die hatelijk zijn.
Zinloze discussie Wolf, hierop komt toch altijd "nee dat zijn geen echte christenen, die doen dat niet" op terug. Cirkelredenering die door christenen hier voortdurend gebruikt wordt.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:40 schreef Jenje het volgende:
Zinloze discussie Wolf, hierop komt toch altijd "nee dat zijn geen echte christenen, die doen dat niet" op terug. Cirkelredenering die door christenen hier voortdurend gebruikt wordt.


Ik weet het.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 15:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 15:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom post je überhaupt in een topic met de titel Christendom in de titel? Waarom ben je pro-bijbel?
Waarom post jij hier? Waar zeg ik pro-bijbel te zijn? Het is nogal lastig in deze discussie dat jij een persoon bent die het begrip nuance niet helemaal snapt (althans, bewust niet wil toepassen) en daarnaast van alles roept over mij omdat je dat zo maar aanneemt zonder dat je ook maar iets van mij weet.

quote:
Op 23 september 2010 15:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Verder heb ik 11 jaar godsdienstonderwijs gehad en daarnaast uit mezelf wegens persoonlijke interesse vele uren in de bijbel gelezen. Ik denk dus dat ik wel degelijk weet waarover ik het heb.
Godsdientonderwijs. Tsja. Das natuurlijk niet hetzelfde als Theologie. Ik heb ook godsdienstonderwijs gehad, maar heb daar niet zo heel veel aan gehad. Heb je je ook bezig gehouden met Hebreeuw en Koine Grieks en de diverse vraagstukken mbt de Bijbel? Het feit dat jij denkt uit godsdienstonderwijs te weten waar je het over hebt zegt wel eea. En het feit dat jij daaruit denkt te kunnen weten hoe ik persoonlijk eea ziet is niet alleen een beetje onbeleefd maar ook niet bijster intelligent. Jij, met blijkbaar al je kennis van de Bijbel en de Christelijke religie zou moeten weten dat er diverse manieren zijn om de Bijbel aan te nemen, te interpreteren en in je leven toe te passnen.

quote:
Op 23 september 2010 15:30 schreef Onweerwolf het volgende:Dat ik een en ander ongenuanceerd breng is een directe reactie op het feit dat hedendaagse christenen juist proberen om allerlei nuances aan te brengen in hun overtuigingen en regels om op die onder de schuld uit te komen van wat er in het verleden allemaal gebeurd is uit de naam van God.
Nogmaals ik vind t verschrikkelijk wat er in de naam van God is gebeurt in het verleden, maar ik voel me er al dan niet net zit schuldig over als jij over wat 'onze voorouders' hebben gedaan op t gebeid van slavernij (even er vanuitgaande dat je Westerling bent en komt uit een land dat heeft meegedaan aan slavernij).

Maar goed, ik hou er mee op met jou. Ik denk dat je t er iig mee eens bent dat deze discussie (tussen jou en mij) nergens toe leidt>


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 15:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 15:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar die kerk is onderdeel van het christendom.
Het dringt maar niet tot je door he? HET Christendom bestaat niet. Maar goed, ik ben er klaar mee


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-09-2010 15:50 by Mark Profiel van Mark

als je je geloof thuis in je eentje uitoefent dan is er inderdaad niks aan de hand. Maar zodra je naar een kerk gaat en actief deel uit gaat maken van een kerk-gemeenschap, dan kan je je niet zo maar meer afwenden van de misstanden die in naam van die gemeenschap verricht worden.

Al moet ik daar meteen bij zeggen dat zowel jij als ProgTon dat ook al voortdurend doen, dus het is een beetje goedkoop om jullie daar op te blijven aanvallen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:55 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:44 schreef Fusion het volgende:
Waarom post jij hier? Waar zeg ik pro-bijbel te zijn? Het is nogal lastig in deze discussie dat jij een persoon bent die het begrip nuance niet helemaal snapt (althans, bewust niet wil toepassen) en daarnaast van alles roept over mij omdat je dat zo maar aanneemt zonder dat je ook maar iets van mij weet.

Godsdientonderwijs. Tsja. Das natuurlijk niet hetzelfde als Theologie. Ik heb ook godsdienstonderwijs gehad, maar heb daar niet zo heel veel aan gehad. Heb je je ook bezig gehouden met Hebreeuw en Koine Grieks en de diverse vraagstukken mbt de Bijbel? Het feit dat jij denkt uit godsdienstonderwijs te weten waar je het over hebt zegt wel eea. En het feit dat jij daaruit denkt te kunnen weten hoe ik persoonlijk eea ziet is niet alleen een beetje onbeleefd maar ook niet bijster intelligent. Jij, met blijkbaar al je kennis van de Bijbel en de Christelijke religie zou moeten weten dat er diverse manieren zijn om de Bijbel aan te nemen, te interpreteren en in je leven toe te passnen.

Nogmaals ik vind t verschrikkelijk wat er in de naam van God is gebeurt in het verleden, maar ik voel me er al dan niet net zit schuldig over als jij over wat 'onze voorouders' hebben gedaan op t gebeid van slavernij (even er vanuitgaande dat je Westerling bent en komt uit een land dat heeft meegedaan aan slavernij).

Maar goed, ik hou er mee op met jou. Ik denk dat je t er iig mee eens bent dat deze discussie (tussen jou en mij) nergens toe leidt>


Ah je bent ook nog eens een elitair en arrogant mannetje naast een haatzaaier. Als je de mening van mensen die niet net als jij theologie hebben bestudeerd niet serieus wilt nemen wat doe je hier dan?

Bah!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 16:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 15:55 schreef Onweerwolf het volgende:
Ah je bent ook nog eens een elitair en arrogant mannetje naast een haatzaaier. Als je de mening van mensen die niet net als jij theologie hebben bestudeerd niet serieus wilt nemen wat doe je hier dan?

Bah!



When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2010 16:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 september 2010 15:45 schreef Fusion het volgende:
Het dringt maar niet tot je door he? HET Christendom bestaat niet. Maar goed, ik ben er klaar mee
standaardreactie bij kritiek, beetje jammer.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen