|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Die volgens jou vol staat met achtelijke dingen, dat moet je er wel even bij zetten hoor vind ik |
|
quote:Niet bepaald. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Dat maak ik wel uit Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Kapitalisme niet georganiseerd? Shit ik zou niet meer reageren. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:MAar misschien ook niet. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Europees Parlements gebouw ook is ook gebaseerd op de toren van Babel best kansloos. Zie het al voor me Europa als beroemdheid, denkt onsterfelijk te zijn en zich optrekt tegen Israël. Gog die optrekt naar Israël. Nou sta ik niet om te springen [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-09-2010 15:29] |
|
quote: Misschien niet inderdaad.. |
|
quote: Waarom noem je jezelf dan christen? Waarom post je überhaupt in een topic met de titel Christendom in de titel? Waarom ben je pro-bijbel? Verder heb ik 11 jaar godsdienstonderwijs gehad en daarnaast uit mezelf wegens persoonlijke interesse vele uren in de bijbel gelezen. Ik denk dus dat ik wel degelijk weet waarover ik het heb. Dat ik een en ander ongenuanceerd breng is een directe reactie op het feit dat hedendaagse christenen juist proberen om allerlei nuances aan te brengen in hun overtuigingen en regels om op die onder de schuld uit te komen van wat er in het verleden allemaal gebeurd is uit de naam van God. Ik kan prima genuanceerd zijn en dan kun je in andere topics ook lezen, maar in dit geval kies ik daar met opzet niet voor. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: :') Wanneer gaat God excuses aanbieden voor de ene kans op een verenigde mensheid die hij destijds verpest heeft, eigenlijk? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Laten we het bij de feiten houden. De bijbel staat vol met hatelijke zooi. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Dude, de kerk waar ik naar toe geen legt geen regels op die hatelijk zijn tov andere mensen. Dat jij de Bijbel op jouw eigen speciale, vrijgevochte wijze net zo interpreteert als 'de' Christen waar jij zo graag op afgeeft moet je zelf weten, maar verveel mij er niet mee ajb. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: mensen die hatende zooi doen idd |
|
quote: Maar die kerk is onderdeel van het christendom. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Nee! Regels en opvattingen die hatelijk zijn. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Mag ik uit interesse vragen naar welke kerk je gaat? |
|
quote: Nee waar mensen zich niet aan hebben gehouden, en toen.... [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-09-2010 15:38] |
|
quote:Zinloze discussie Wolf, hierop komt toch altijd "nee dat zijn geen echte christenen, die doen dat niet" op terug. Cirkelredenering die door christenen hier voortdurend gebruikt wordt. |
|
quote: Ik weet het. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Waarom post jij hier? Waar zeg ik pro-bijbel te zijn? Het is nogal lastig in deze discussie dat jij een persoon bent die het begrip nuance niet helemaal snapt (althans, bewust niet wil toepassen) en daarnaast van alles roept over mij omdat je dat zo maar aanneemt zonder dat je ook maar iets van mij weet. quote:Godsdientonderwijs. Tsja. Das natuurlijk niet hetzelfde als Theologie. Ik heb ook godsdienstonderwijs gehad, maar heb daar niet zo heel veel aan gehad. Heb je je ook bezig gehouden met Hebreeuw en Koine Grieks en de diverse vraagstukken mbt de Bijbel? Het feit dat jij denkt uit godsdienstonderwijs te weten waar je het over hebt zegt wel eea. En het feit dat jij daaruit denkt te kunnen weten hoe ik persoonlijk eea ziet is niet alleen een beetje onbeleefd maar ook niet bijster intelligent. Jij, met blijkbaar al je kennis van de Bijbel en de Christelijke religie zou moeten weten dat er diverse manieren zijn om de Bijbel aan te nemen, te interpreteren en in je leven toe te passnen. quote:Nogmaals ik vind t verschrikkelijk wat er in de naam van God is gebeurt in het verleden, maar ik voel me er al dan niet net zit schuldig over als jij over wat 'onze voorouders' hebben gedaan op t gebeid van slavernij (even er vanuitgaande dat je Westerling bent en komt uit een land dat heeft meegedaan aan slavernij). Maar goed, ik hou er mee op met jou. Ik denk dat je t er iig mee eens bent dat deze discussie (tussen jou en mij) nergens toe leidt> When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Het dringt maar niet tot je door he? HET Christendom bestaat niet. Maar goed, ik ben er klaar mee When your people matter, menstrual health matters |
|
als je je geloof thuis in je eentje uitoefent dan is er inderdaad niks aan de hand. Maar zodra je naar een kerk gaat en actief deel uit gaat maken van een kerk-gemeenschap, dan kan je je niet zo maar meer afwenden van de misstanden die in naam van die gemeenschap verricht worden. Al moet ik daar meteen bij zeggen dat zowel jij als ProgTon dat ook al voortdurend doen, dus het is een beetje goedkoop om jullie daar op te blijven aanvallen. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Ah je bent ook nog eens een elitair en arrogant mannetje naast een haatzaaier. Als je de mening van mensen die niet net als jij theologie hebben bestudeerd niet serieus wilt nemen wat doe je hier dan? Bah! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:standaardreactie bij kritiek, beetje jammer. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |