IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 15:59 schreef Jenje het volgende:
Dus omdat anderen het hebben mogen zij het ook? Als je naar NL alleen kijkt is de christelijke kerk tijden lang alleenheerser geweest. En dan hoor je je in ieder geval naar je eigen regels te gedragen. Toen waren er ook al regelmatig geruchten over misstanden in de kerk, maar door de macht die ze hadden gebeurde daar gewoon niets mee. Nu komt het open en bloot (huhu) te liggen en duikt de media er idd fel op omdat het nu kan. Oftewel: aan zichzelf te danken omdat ze nooit aan zelfregulering hebben gedaan.

Maar het bevestigd mijn idee dat elke religie in de praktijk één grote bak strot is inderdaad wel weer.
Ik vind de berichtgeving anders ook vrij overdreven bij vlagen. Zoals onlangs bij de aartsconservatieve voormalige bisschop van Roermond (ook geen favoriet van mij overigens) die zou hebben gegluurd bij masturberende jongetjes. Mijn wedervraag is dan: Wie gaat er nu open en bloot liggen choken met de kans om daarbij begluurd te worden? Verder ging leek alle berichtgeving er, met dito koppen, al vanuit dat de man in kwestie bij voorbaat schuldig was, terwijl er nog niks onderzocht is.
Ik heb het gevoel (kan het niet hard maken nee, huhu) dat er nogal wat aandachttrekkerij voor de fifteen minutes of fame bij komt kijken. Ik ken persoonlijk redelijk wat geestelijken, ben ook regelmatig in een klooster geweest. Het zijn echt niet allemaal misdadigers/misbruikers, er zitten goeden en slechten tussen, zoals wel vaker bij mensen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 21-09-2010 16:07 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Om de kritiek op de RK-kerk maar eens in de geest van herders en schaapjes te plaatsen: als er één schaap (schandaal) over het hek is...

Daarnaast zijn de gevestigde religies niet te beroerd om hun oordeel op de maatschappij (bijvoorbeeld homoseksualiteit) onder het motto "vrijheid van meningsuiting en religie" te geven en wie kaatst kan de bal verwachten, plus dat het nu makkelijk munitie vinden is voor de critici van een kerk. En als de RK kerk dan nog heel "bedekkend" omgaat met de schandalen (zoals de Paus met zijn uitspraak dat pedofilie een ziekte is die het slachtoffer willoos maakt van de week in Engeland), ja, dan kan je wel een flinke lading aan publiciteit en kritiek verwachten.

Religie is mooi als het mensen individueel troost en steun biedt (al geloof ik zelf niet, maar ieder zijn vrijheid) maar wordt ellende als het zich met anderen en hun visie gaat bemoeien...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 16:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 september 2010 16:06 schreef bastianus het volgende:
Ik vind de berichtgeving anders ook vrij overdreven bij vlagen. Zoals onlangs bij de aartsconservatieve voormalige bisschop van Roermond (ook geen favoriet van mij overigens) die zou hebben gegluurd bij masturberende jongetjes. Mijn wedervraag is dan: Wie gaat er nu open en bloot liggen choken met de kans om daarbij begluurd te worden? Verder ging leek alle berichtgeving er, met dito koppen, al vanuit dat de man in kwestie bij voorbaat schuldig was, terwijl er nog niks onderzocht is.
Ik heb het gevoel (kan het niet hard maken nee, huhu) dat er nogal wat aandachttrekkerij voor de fifteen minutes of fame bij komt kijken. Ik ken persoonlijk redelijk wat geestelijken, ben ook regelmatig in een klooster geweest. Het zijn echt niet allemaal misdadigers/misbruikers, er zitten goeden en slechten tussen, zoals wel vaker bij mensen.

Van dit soort schandalen smullen mensen nu eenmaal. Dit gebeurt met wie dan ook, onzin om -zomaar- aan te nemen dat Christenen harder gepakt worden omdat ze Christenen zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2010 16:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Sensatiejounalistiek is overal, is er ook mbt moslims (zie grey's posts). Maar imho vind ik een glurende hoge priester wel ernstig. Jongeren rukken, hoort bij de leeftijd. Als leidinggevende en vertrouwenspersoon hoor je daar niet met stijve tampeloeris en druipende muil naar te staan loeren. Ga jij toch ook niet doen bij je kind?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 16:08 schreef Jenje het volgende:
Sensatiejounalistiek is overal, is er ook mbt moslims (zie grey's posts). Maar imho vind ik een glurende hoge priester wel ernstig. Jongeren rukken, hoort bij de leeftijd. Als leidinggevende en vertrouwenspersoon hoor je daar niet met stijve tampeloeris en druipende muil naar te staan loeren. Ga jij toch ook niet doen bij je kind?
In tegenstelling tot sommige vermoedens bewaar ik dat soort zaken inderdaad voor bij mijn eigen vrouw En ik kan niet ontkennen dat de (RK) kerk er nogal een op zijn minst krampachtige visie m.b.t. sexualiteit op nahoudt. En dat er nogal wat onterecht "met de mantel der liefde" is bedekt.
Wat mij echter wel verbaast, zeker nu ik de laatste tijd een redelijk publieke functie uitoefen, is dat daden van publieke en kerkelijke figuren onder een vergrootglas lijken te worden gehouden. Ook deze mensen is niets menselijks vreemd. En inderdaad, sommigen proberen dat te ontkennen en oordelen zelfs over anderen. Maar dat betekent niet dat de hele groep op dingen gepakt hoeft te worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 16:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 september 2010 16:15 schreef bastianus het volgende:
Maar dat betekent niet dat de hele groep op dingen gepakt hoeft te worden.

Nee, tuurlijk niet, maar dit soort gebeuren altijd. Ik zie niet in waarom we RK-kerk-mensen zieliger moeten vinden dan andere publieke figuren hierin, het is allemaal sensatiejournalistiek en allemaal even kut.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 16:20 schreef ZelThoR het volgende:
Nee, tuurlijk niet, maar dit soort gebeuren altijd. Ik zie niet in waarom we RK-kerk-mensen zieliger moeten vinden dan andere publieke figuren hierin, het is allemaal sensatiejournalistiek en allemaal even kut.
Misschien speelt mijn Roomse achtergrond hier toch stiekem mee. Nogal wat mensen die ik persoonlijk ken hebben met de anti-RK-sentimenten te maken. In mijn kennissen-/vrienden-familiekring zijn nogal wat mensen met een (RK-)kerkelijke achtergrond. Die voelen zich nogal eens aangevallen de laatste tijd merk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 16:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 september 2010 16:23 schreef bastianus het volgende:
Misschien speelt mijn Roomse achtergrond hier toch stiekem mee. Nogal wat mensen die ik persoonlijk ken hebben met de anti-RK-sentimenten te maken. In mijn kennissen-/vrienden-familiekring zijn nogal wat mensen met een (RK-)kerkelijke achtergrond. Die voelen zich nogal eens aangevallen de laatste tijd merk ik.

En ik voel me aangevallen door de RK-kerk, ik ben nota bene bijna met nazi's gelijkgesteld. Boehoe.

edit; en hoe dat nu gaat met ontucht toont voor mij aan dat er iets fundamenteel rot is binnen de RK-kerk. Heel veel mensen doen dus mee aan een rot systeem, dat semizachte goedpraten dat het allemaal zo erg niet is is misschien wel het allerergste.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 21-09-2010 16:26]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-09-2010 16:26 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 21 september 2010 16:23 schreef bastianus het volgende:
Misschien speelt mijn Roomse achtergrond hier toch stiekem mee.
Opeens is die viespeukerij te verklaren


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2010 16:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 21 september 2010 16:15 schreef bastianus het volgende:
In tegenstelling tot sommige vermoedens bewaar ik dat soort zaken inderdaad voor bij mijn eigen vrouw En ik kan niet ontkennen dat de (RK) kerk er nogal een op zijn minst krampachtige visie m.b.t. sexualiteit op nahoudt. En dat er nogal wat onterecht "met de mantel der liefde" is bedekt.
Wat mij echter wel verbaast, zeker nu ik de laatste tijd een redelijk publieke functie uitoefen, is dat daden van publieke en kerkelijke figuren onder een vergrootglas lijken te worden gehouden. Ook deze mensen is niets menselijks vreemd. En inderdaad, sommigen proberen dat te ontkennen en oordelen zelfs over anderen. Maar dat betekent niet dat de hele groep op dingen gepakt hoeft te worden.
Mwoa weet ik niet, allen handelden vanuit de kerk en in dienst van de kerk. En de kerk heeft meegeholpen met het verdoezelen. Daarnaast zijn de meldingen dermate talrijk dat je dit niet als losse gevallen kunt bestempelen m.i.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 16:24 schreef ZelThoR het volgende:
En ik voel me aangevallen door de RK-kerk, ik ben nota bene bijna met nazi's gelijkgesteld. Boehoe.
Dus jij rekent jezelf tot een groep? Kijk, daar begint de ellende..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 16:26 schreef spectre het volgende:
Opeens is die viespeukerij te verklaren
Touché!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 16:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 september 2010 16:27 schreef bastianus het volgende:
Dus jij rekent jezelf tot een groep? Kijk, daar begint de ellende..

Nee, dat doe ik juist niet, dat maakt juist de vergelijking met nazi's zo erg :')

Oh, en vergeet de edit niet: en hoe dat nu gaat met ontucht toont voor mij aan dat er iets fundamenteel rot is binnen de RK-kerk. Heel veel mensen doen dus mee aan een rot systeem, dat semizachte goedpraten dat het allemaal zo erg niet is is misschien wel het allerergste.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 21-09-2010 16:31]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 16:30 schreef ZelThoR het volgende:
Nee, dat doe ik juist niet, dat maakt juist de vergelijking met nazi's zo erg :')
Was die uitspraak over atheïsten niet van de paus? De meeste katholieken die ik ken zijn wel van de 8 mei-beweging hoor, die willen met die dementerende figuur uit Rome weinig te maken hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 16:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 september 2010 16:31 schreef bastianus het volgende:
Was die uitspraak over atheïsten niet van de paus? De meeste katholieken die ik ken zijn wel van de 8 mei-beweging hoor, die willen met die dementerende figuur uit Rome weinig te maken hebben.

Dan zijn ze toch ook niet Rooms-Katholiek?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 16:30 schreef ZelThoR het volgende:
Nee, dat doe ik juist niet, dat maakt juist de vergelijking met nazi's zo erg :')

Oh, en vergeet de edit niet: en hoe dat nu gaat met ontucht toont voor mij aan dat er iets fundamenteel rot is binnen de RK-kerk. Heel veel mensen doen dus mee aan een rot systeem, dat semizachte goedpraten dat het allemaal zo erg niet is is misschien wel het allerergste.
Volgens mij is het vrij menselijk en logisch om gevallen van misbruik in de doofpot te stoppen. Let wel, ik praat het niet goed, maar ik ken gevallen bij de Scouting en voetbalverenigingen waarbij hetzelfde mechanisme is toegepast. Het is iets waar beide partijen zich voor schamen, daarom worden dingen verzwegen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 16:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 september 2010 16:34 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is het vrij menselijk en logisch om gevallen van misbruik in de doofpot te stoppen. Let wel, ik praat het niet goed, maar ik ken gevallen bij de Scouting en voetbalverenigingen waarbij hetzelfde mechanisme is toegepast. Het is iets waar beide partijen zich voor schamen, daarom worden dingen verzwegen.

Tuurlijk, maar toen deze shit bovenkwam bij die instellingen werd er in ieder geval wat aan gedaan. Toen werd ook wel (lafjes) over 'losse gevallen' gesproken, maar werd er wel voor gezorgd dat het niet meer zo makkelijk zou voorkomen.

De RK-kerk doet dat niet, schuiven de schuld buiten zich en verdient dus gewoon een stuk meer klappen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 16:33 schreef ZelThoR het volgende:
Dan zijn ze toch ook niet Rooms-Katholiek?
Het vreemde is, zoals Hypnos volgens mij ook zei, dat je toch Rooms-katholiek blijft als je zo geboren bent. Je moet je uit laten schrijven om dat niet meer te zijn. Ik heb me ook uit laten schrijven, dat had nog best wat voeten in de aarde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 16:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 september 2010 16:39 schreef bastianus het volgende:
Het vreemde is, zoals Hypnos volgens mij ook zei, dat je toch Rooms-katholiek blijft als je zo geboren bent. Je moet je uit laten schrijven om dat niet meer te zijn. Ik heb me ook uit laten schrijven, dat had nog best wat voeten in de aarde.

...

Whatever, echt totaal irrelevant Zijn er dan mensen die lijsten bij de kerk opvragen en dan op mensen gaan jagen die als RK ingeschreven staan?

Als zij kritiek krijgen omdat ze RK zijn is dat omdat ze zichzelf zo presenteren neem ik aan. Dat is dan stom van ze. Als ze dat niet doen maar toch kritiek krijgen is het lullig, ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 16:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2010 16:42 schreef ZelThoR het volgende:
...

Whatever, echt totaal irrelevant Zijn er dan mensen die lijsten bij de kerk opvragen en dan op mensen gaan jagen die als RK ingeschreven staan?

Als zij kritiek krijgen omdat ze RK zijn is dat omdat ze zichzelf zo presenteren neem ik aan. Dat is dan stom van ze. Als ze dat niet doen maar toch kritiek krijgen is het lullig, ja.
Ik ken nogal wat mensen die, vanuit een kerkelijke instelling, liefdadigheidswerk doen. Verder ken ik wat monniken die in een klooster wonen en soms werken. Dit zijn stuk voor stuk mensen die vanuit een goede intentie bezig zijn, maar met nogal wat wantrouwen te maken krijgen die m.i. niet terecht is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2010 16:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 september 2010 16:46 schreef bastianus het volgende:
Ik ken nogal wat mensen die, vanuit een kerkelijke instelling, liefdadigheidswerk doen. Verder ken ik wat monniken die in een klooster wonen en soms werken. Dit zijn stuk voor stuk mensen die vanuit een goede intentie bezig zijn, maar met nogal wat wantrouwen te maken krijgen die m.i. niet terecht is.

Dat is wat hen betreft individueel niet terecht nee. Maar ze doen wel mee aan een rot systeem en houden het dus in stand. Er zijn niet voor niets schisma's uitgevonden

edit; ik blijf wel vinden dat die mensen het niet verdienen hoor, maar ze moeten toch echt verder gaan kijken

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 21-09-2010 16:48]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2010 0:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

"Treat religion like your private parts. It's ok to have them, it's ok to be proud of them, but please don't flutter them in public and don't try to shove them in other people's throats!"

Ben het er wel mee eens. Ook in het echt doe ik niet moeilijk over een piemeltje maar al snel is het niet zo tof meer om naar te kijken.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-09-2010 14:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 september 2010 16:47 schreef ZelThoR het volgende:
Dat is wat hen betreft individueel niet terecht nee. Maar ze doen wel mee aan een rot systeem en houden het dus in stand.
Mmmm moeten we alle politici ook maar ontslaan? En alle investment bankers?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-09-2010 14:29 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 september 2010 14:28 schreef Fusion het volgende:
Mmmm moeten we alle politici ook maar ontslaan? En alle investment bankers?
+1.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-09-2010 15:22 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 22 september 2010 14:28 schreef Fusion het volgende:
Mmmm moeten we alle politici ook maar ontslaan? En alle investment bankers?

Nee, ik wil graag dat de zogenaamde goeien het rotte in het (systeem) aanpakken. En zich niet verschuilen achter termen als 'rotte appels' en 'uitzonderingen'. Dus, pak het intern aan of doe er niet meer aan mee en ga ergens anders bij horen.

Zwakke analogie, trouwens. Het politieke systeem en bank stelsel zijn dingen die je dus juist niet zomaar kan ontvluchten (aangenomen dat je verder wil in zo'n soort wereld), omdat er geen gelijkaardig systeem naast staat. Met religie en haar tig varianten, stromingen, kerken et cetera kan dat bij uitstek wél


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen